Strona 3 z 4
: 19.09.2009 19:10:50
autor: Ajz
muras pisze:wkurza mnie dopiero wciskanie mi ze marka XX "zaprojektowana nowa" rame albo inny komponent. Najlepiej szukac sprzetu u pierwotnych producentow; czyli pedalow dartmoora w ofercie vp,ns u ht a piast u novateca.
swieta racja, w sumie tyczy się to wiekszosci komponentow ale warto jeszcze wspomniec o siodelkach, wszystkie produkuje velo, pozostaje kwestia ile jestesmy w stanie zaplacic za odpowiedni nadruk/kolor. Na szczescie są tez wersje z logo velo w cenie nawet 80zl mniejszej.
Zeby nie bylo ze nie na temat to jesli chodzi o piasty ns'a na lozyskach joytecha to (co ciekawe) z logo novateca są w zdecydowanej wiekszosci trwalsze i solidniejsze. Mozliwe ze to kwestia gdzie są składane i smarowane przed zamknięciem.
Przy okazji: soda bedzie miec glowke 1.5? Bo tak wyglada na zdjeciu (mam nadzieje)
: 19.09.2009 19:18:02
autor: Kilrud
w odpowiedzi SegatiV'a na zdjęciu z samej góry znajdują się typy mocowań przewodów do ramy. Wie ktoś jak nazywa się ten czarny 'pierdolnik' do mocowania przewodów hamulca? chodzi mi o fachowa nazwę zęby to znaleźć na allegro lub ebayu
: 19.09.2009 20:37:33
autor: bikerman
mas1o właśnie o to chodzi żeby ludzie poczuli się dokładnie tak jak Ty i cala reszta bikerów. Od tego sa spece ds. marketingu którzy robią sztuczną "otoczkę" dla dużych firm. Jak widać im to sie doskonale udaje

: 20.09.2009 11:43:31
autor: dragon44
Po jakiemu mówią na Tajwanie? bo chyba warto się poduczyć na przyszłość. Może się zgadamy i wyślemy małe zamówionko po kilka elementów?
Co do nsa to ten patent ze zintegrowaną sztycą nawet fajny, a jeśli chodzi o fulla to pożyjemy zobaczymy, bo nic nie wiadomo
: 21.09.2009 14:01:32
autor: Spaced
SegatiV,mike007 ale ta ramke ktos musi jeszcze przewiesc, opłacic cło i vat, oraz wam sprzedac. Podejzewam, ze koszty jakie DC ponosił w zwiazku z produkcja tego pitbulla to i tak pewnie min. 50% ceny.
muras bo czesc tego sprzetu (min. ramy) jednak sa "projektowane przez firmy". To, ze dobiera sie kształt rurek i profili nie znaczy, ze kazdy głupi moze sobie rame złozyc.
: 21.09.2009 16:19:15
autor: SegatiV
Spaced Ty myślisz Oni zarabiają, i 50% to craczej trafia do Ich kieszeni (500pln)
Właśnie że każdy głupi, takie firmy jeśli kupisz u nich 1000 ram z projektu na serwetce zrobią gotowy działający projekt (znam to z autopsji, nie z rowerów), potem mówi się "strit fajtery pękają masowo" tak to już jest, projekty na szybko, wgapianie wymiarów itd....
: 21.09.2009 16:30:25
autor: Spaced
SegatiV pewnie i trafia 50% ale to nie jest gigantyczna marża. W wielu branżach robi sie znacznie wiecej.
A co do projektów to sa takie jak SF ale sa tez projekty własne firm gdzie ramy byly testowane. Do tego tutaj była mowa o fullu
Inna sprawa, ze zastanawia mnie czemu nikt, na marże na prezerwatywy nie narzeka. Jest kilkadziesiat, jak nie kilkaset razy wieksza i nikt nie spina sie, ze sa drogie

: 21.09.2009 16:35:43
autor: Tom@s
Spaced, 7zł za paczkę to gruba przesada, w UK za darmo rozdają

hahaha

: 21.09.2009 17:00:33
autor: slazak
Wada taka, zazdrość Polaka! Ktoś robi dobry biznes, zarabia na tym i oczywiście mruki narzekają. O to chodzi, żeby było tanio a dobrze względem produkcji. Nie podoba się NS to nie kupuj. Marketing? Podstawa każdego biznesu! Ale mam ochotę tu popisać, nie chcę mi się:D
: 21.09.2009 17:04:39
autor: Spaced
slazak ja osobiscie nsa nie lubie ale i tak nie czuje potrzeby narzekania, ze producenci nie maja marży 30% (pomijajac juz fakt, ze 3/4 rynku by wtedy odpadło z gry).
BTW. To nie tylko w pl jest takie przebicie bo dostalem dobra oferte na pewna high-endowa rame prosto od producenta i znizka o 40% była spokojnie osiagalna. Niskie marze zdarzaja sie tylko u duzych firm, po sezonie lub po znajomosci

: 21.09.2009 21:00:47
autor: 1nVALID
Czy ktos sie orientuje czy od tych firm na tajwanie mozna kupowac produkty pojedynczo? Mam opcje taniego transportu z Azji i chetnie bym zamowil kilka sztuk jesli ceny byly by konkretne.
: 22.09.2009 07:46:59
autor: erenes
1nVALID: tak, sprzedadza Ci jednego fulla za 60PLN i dostaniesz herbatę gratis. bez żartów Panowie
Spaced: cena zalezy nie od wizji ale od kosztów. Nikt nie wymysla sobie chorych marż na rynku, chyba że dzialałbyś w jakiejś super niszy gdzie popyt jest 20x wiekszy niż podaż. Przy za wysokiej marży za chwilę ktoś miałby podobny produkt taniej. Jeśli znasz swoje projekty/produkty to znasz i koszty i wtedy mozesz trafic z produktem w dobre miejsce na rynku. Czy tam znajac dobre miejsce na rynku możesz tak manipulować specyfikacją produktu (czyli ceną/kosztem, a nie marżą) żeby uzyskać porządaną cenę.
SegatiV - na tajwanie za 50zl mozesz sobie kupic kierownice... czasem nawet nie.
Spaced: mozesz mnie oswiecic, które z częsci NS'a 2010 albo które ramy są katalogami? Twoja wypowiedz wydaje sie absurdalna
Nikt w branzy nie ma zarobków które tutaj się przewijaly, chyba że sprzedaje dętki i tym podobne produkty. Koszty na Tajwanie nie są groszowe.
SegatiV - masz jakies wyrwane z kontekstu dane szczątkowe, nieaktualne. Za 8 dolarów możesz sobie kupić piastę przód na kulkach, bez cła i podatku. Albo tylną a kulach do skladaka czy wózka inwalidzkiego.
mas10 - zobacztles jeden z miliona katalogów przelotek do ram. pokaż mi katalog dropotów mądralo. Pokaż katalog rur stalowych innych niż Reynolds/Tange etc fajnie cieniowanych. Powodzenia :*
Ajz, tyle jest katalogów, ze ich nie odrózniasz. Quark to nie Deity. Quark zmienia sie z roku na rok. Rozni sie detalami. Na 2010 wersja small jest nizsza na sterówce i lzejsza. Ajz - mylisz sie. Wszystkie ramy ns sa w 100% nasze. Nie autorem a wykonawcą są fabryki na Tajwanie.
fajny temat

: 22.09.2009 10:10:22
autor: SegatiV
erenes Jeśli Wy dysponujecie takimi cenami, to szczerzę mówię... Przepłacacie

.. W te ceny po prostu nie wieże

Bo znam z goła inne.
Nie wątpię że to Wasze konstrukcje i ramy właśnie są jedynym produktem który jest ciekawy dla mnie, ale ceny zawyżasz, po cle i innych opłatach mielibyście na kierownicy, ile 5pln zysku, albo jeszcze dopłacalibyście ? Ja nie mówię o detalu, gdzie chodząc po sklepach szukał bym okazji za fox'a 40 w cenie starych bułek :P.
1nVALID to fajnie, teraz zastanów się co chcesz kupić, rozbij świnkę skarbonkę i mam nadzieje że Tata ma pojemne torby, bo na Tajwanie zamawia się kontenerami, jak już wielokrotnie podkreślałem.
: 22.09.2009 10:21:41
autor: Spaced
erenes pisze:Spaced: cena zalezy nie od wizji ale od kosztów. Nikt nie wymysla sobie chorych marż na rynku, chyba że dzialałbyś w jakiejś super niszy gdzie popyt jest 20x wiekszy niż podaż. Przy za wysokiej marży za chwilę ktoś miałby podobny produkt taniej. Jeśli znasz swoje projekty/produkty to znasz i koszty i wtedy mozesz trafic z produktem w dobre miejsce na rynku. Czy tam znajac dobre miejsce na rynku możesz tak manipulować specyfikacją produktu (czyli ceną/kosztem, a nie marżą) żeby uzyskać porządaną cenę.
Przeciez własnie to sugerowałem. Chociaz oprócz tego cena zalezy jeszcze od tego gdzie na rynku widzi sie firma. Inna strategia marketingowa i celowanie w wyzsza półke cenowa mozna uprawiac równiez przy sprzecie tanszym do wyprodukowania (niezaleznie czy ns to robi czy nie). Tak czy siak pisalem raczej o tym, ze czepianie sie, ze ns jest drogi jest durne patrzac na to, ze wiekszosc czesci ma cene jak reszta swiata, a ramy sa nawet tansze.
A co do katalogów to nie przegladałem oferty na 2010 az tak uwaznie. Jak rzucasz data 2010 to pewnie znaczy, ze ostatnie katalogowe czesci wyrzuciliscie z oferty

No chyba, ze dalej kiery to wybrane katy na tajwanie i siup.
: 22.09.2009 11:20:36
autor: 1nVALID
Mój klub wielokrotnie zamawiał rzeczy z tamtego rejonu, wszystko na wymiar oraz personalizowane (nazwiska, nazwy klubu, emblematy) i z naszego projektu. Nie leciał do nas wcale kontener. Zastanawiałem sie wiec czy w branzy rowerowej moze byc tak samo, mam tez znajomych na Tajwanie oraz w Korei aby ogarnac jakos transport lub problemy z dogadaniem sie, wiec zadałem pytanie, a SegatiV ***** od razu jedziesz po mnie ...
: 22.09.2009 11:27:32
autor: SegatiV
1nVALID masz z nimi kontakt, to dowiaduj się u źródła, a nie w PL.
: 22.09.2009 17:04:05
autor: nopainnogame
Rozwaliło mnie to (info ze strony NS) " rama full suspension przedstawiona na targach to wersja freeride dla zwykłych śmiertelników; rama do slopestyle sygnowana przez Martina Soderstroma będzie zupełnie inna" - pomijając to,że na PB widnieje jako prototyp roweru do slopa i to jeszcze przez przypadek napewno znalazło się imię i nazwisko pewnego ridera...Czy wcześniej to nie był rower do Fr ,na którym można zbudować rower o slopa...Panowie z marketingu NS gubią się w kłamstewkach czy co?
: 14.11.2009 11:18:44
autor: erenes
jak zionesz nienawiscia

Rama full nie bedzie wprowadzona do sprzedazy wczesniej niz na 2011. Nie testujemy sprzetu na klientach. Powstala wersje free, ale zdecydowalismy ze do slopa potrzebujemy osobnej maszyny, ot cale Twoje teorie spiskowo-marketingowe. pozdro.
: 15.11.2009 00:17:41
autor: Kamil89
na początku października w chińskim mieście Kanton były targi rowerowe...
takie prawdziwe a nie eurobike.
jeśli dogadałeś się z fabryką to można było kupić 10 ram mongoose w tym jego systemie pracy za 500 usd bez damperów moj ojciec miał okazje tam być bo niedługi czas po tym obywały sie targi w jego branży . oczywiście rama nie była oznakowana itp . poprostu pozbywali sie nad produkcij . zdake sobie sprawe że dochodą nie małe koszty transportu /cło /itd.