Mocny sprzęt do DH

Dozeer
Posty: 42
Rejestracja: 18.09.2009 04:13:15
Kontakt:

Post autor: Dozeer »

troyo pisze:Dozeerbez obrazy , sory , ze ten post ci w niczym nie pomoze , ale jestes skonczonym kretynem . Te twoje lekcje z fizyki to miales chyba prowadzone przez konia , bo takie bzdury jakie tutaj sadzisz , w glowie sie nie mieszcza . Poza tym po jaki .l. sie pytasz o cokolwiek , skoro sam wiesz wszystko lepiej ?
a na te odpowied wykluczylem osobny post...

po pierwsze ktos ma chyba problem z czytaniem ze zrozumieniem... przeczytaj raz jeszcze [ moze lepiej 3x ] to co napisalem... potem sam sobie odpowiedz...

a dwa... jakbym wiedzial wszystko... nieprosilbym o pomoc... problem w tym ze 70% tematu to rozmowa na temat ramy - gdzie o opinie na jej temat nikogo nieprosilem - czego pewnie niezauwazyles... wiec po co te komentarze? i mowiac do kogos kretyn - mimo iz piszesz bez obrazy... obrazasz go... w tym przypadku mnie...
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Dozeer pisze:male pytanie - wypowiadasz sie z wlasnego doswiadczenia czy z artykulow naczytanych w necie przez oplaconych recenzentow? bo ja wypowiadam sie z wlasnego doswiadczenia , akurat sprawa siodelka bylo glupim przykladem ktory ty wzioles sobie na powazne... ale chyba w dh niejezdziles skoro nie masz pojecia jak wazne jest jego osadzenie by ci ja korzeniu jaj nieurwalo
Z mojej strony też małe pytanie - Ty piszesz na poważnie czy robisz prowokację? Sry, najpierw piszesz, że miałeś 8 lat przerwy, a potem nawijasz coś o praktycznej wiedzy, a jeszcze wcześniej, że Presa nawet lepiej jeździła niż Gambler. Kurna, w ogóle nie trybisz o co w temacie chodzi, może więc nie wyjeżdżaj z demagogią i nie zadawaj pytań czy ludzie mają praktykę czy nie. Jan.mikael akurat czasem pisał różne rzeczy po których sam się zastanawiałem czy nie teleportował się tutaj z innego wymiaru, ale ani przez moment nie wątpiłem, że gość faktycznie jeździ. Sam się przyznałeś, że 8 lat nie jeździłeś i do tego popełniłeś śmieszna rzecz, bo nie rozpoznałes tematu jak się wziąłeś za kupowanie podstawowych elementów, które trudno będzie zmienić. Jak ci ludzie nie-wprost sugerują, że jeszcze nie jest za późno żeby to sprzedać i kupić coś lepszego to się rzucasz i wyjeżdżasz z tekstami sugerującymi, że nic nie wiedzą oprócz czytania gazet.

Chcesz to jeździj sobie na Presie i poproś, żeby w hucie zalali ci wnętrza rur litym aluminium, wtedy na pewno wytrzyma każdą glebę. Ale nie oczekuj fanfar i nie pokazuj jaki jesteś cwany jak ktoś ci mówi że dałeś dupy. Jeśli chciałeś się pochwalić nowym nabytkiem i pokazać jaki jesteś cool gość że masz taki jebitny sprzęt to sie spóźniłeś o 8 lat teraz to raczej budzi politowanie a nie szacun.
Dozeer
Posty: 42
Rejestracja: 18.09.2009 04:13:15
Kontakt:

Post autor: Dozeer »

doswiadczenie a wiedza o sprzecie to dwie rozne sprawy... doswiadczenie mam w zjazdach... i niejedną "rame" mialem pod soba temu sie wypowiadam jak sie wypowiadam...

dwa presa jest dobra jak sam mowiles do FR... ale i zjezdzac sie na niej da... wiec idealne trafienie... przez wielu uwazana za pancerna rame niedozaje...nia i jestem tego samego zdania... wyglada mocniej i tez sie tak zachowuje po skoku z 2m... jestes poprostu pewny ze pojedziesz dalej... i co wazne kupilem ją sobie po przetestowaniu nie tylko jej ale i gamblera ktorego bym napewno wziol gdyby nie ta cena... na glory mialem przyjemnosc jezdzic RAZ w zyciu... i niemowie ze rama jest z dupy wzieta... ale nie za te cene... a reszta mi sie poprostu niepodoba - jedni z zalozenia wola bmw drudzy audi... mozliwoci podobne

primo tamten text nie byl skierowany do ciebie - wiec nie wiem czemu takie wzburzenie podjoles teraz... ja naprawde cenie to co pisales... i wiele sie dowiedzialem rzeczy dzieki temu... dla mnie rama ktora sluzy nie tyklo do zjazdu w dol ale i do fajnego napierd...nia jest poprostu lepsza niz tylko rama lekka ktora nadaje sie tylko tak jak juz pisalem do jazdy w dol...

i co najwazniejsze najwiecej rozmowy jest na temat ramy, gdzie o rade w jej zakupie nieprosilem...

wazne sa dla mnie hamulce, korby i przerzutki... ktore niezawioda wtedy kiedy ich potrzeba... i tez nie ma sensu kasy wywalac w bloto... zaraz napisze jaki mi zestaw zaproponowano w MKbike w Gliwicach
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

Hamulce : juicy5 /7/
Korba: Race Face , truvativ , saint 09
Przerzutki : sram x-7 , x-9 , x0
:wink:
Dozeer
Posty: 42
Rejestracja: 18.09.2009 04:13:15
Kontakt:

Post autor: Dozeer »

Korba Octane ONE DH
Przerzutka SRAM X.0
Manetka SRAM 9.0
SUN RIMS MTX
SZPRYCHY do DH niepamietam firmy
Piasta HOPE 20MM
PIASTA NOVATEK 150x12mm
Hamulce Avid Code 5 203mm zestaw przod tyl
opony Michelin DH 24IS
mostek V1 SUNLINE
KASETA PG 970
LANCUCH SRAM PC 951
NAPINACZ BOP LIGHT
Pedaly Tinkie Winkie Prodigy

taki zestaw za kwote 3500zł

jezeli wg. kogoś coś jest zle dobrane lub wie ze moze byc lepsze za podobna cene bylbym wdzieczny za pomoc...
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Dozeer pisze:wyglada mocniej i tez sie tak zachowuje po skoku z 2m
Sory, ja 2 lata temu makrokeszem z 2 metrow latalem :D
Dozeer pisze:a reszta mi sie poprostu niepodoba - jedni z zalozenia wola bmw drudzy audi... mozliwoci podobne
Nie rozumiesz, ze presa sie do DH nie nadaje? Najlepiej kup capitala, wsadz monstera i naginaj na trase, super geo i pancerna rama, wkoncu cr-mo. Ale widze, ze nas nie rozumiesz. Zlozysz rower, pojedzisz troche z taka geo, wsiadziesz na rower kumpla to bedziesz szybko sprzedawal ramke ;)
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

Korba nie bardzo lepiej dołożyc i kupić Holzfelera , przerzutkę bym wziął x-9 tańsza a precyzja działania prawie taka sama , manetka x-9 ,obręcze zależy od wagi itp, o piastach się nie wypowiem bo nie wiem ,hamulce avid code 5 nie bardzo bo niewielka różnica cenowa jest miedzy zwykłymi code a są lepsze , chociaż ja brałbym juicy 7 na tarczach 203 G2CS , opony dobre albo maxxisy 2,5 2 ply 42 a ,mostek ok , kasetę bardzo polecam sam taką mam 9 miesięcy i nie dość że dosyć lekka to na dodatek wytrzymała ,łańcuch ok ,napinacz bym wziął e13 albo taki http://www.pinkbike.com/photo/3724709/ , pedały ok :wink:
Fils
Posty: 210
Rejestracja: 04.02.2009 23:33:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fils »

Dozeer Codów 5 bym nie brał. W podobnej cenie można dorwać Sainty m810, które posiadają wszystkie możliwe regulacje, a ich siła jest także bardzo dobra. Jeżeli jednak uważasz, że nie potrzebujesz tyle siły to brał bym juicy 7.
Obręcze... myślę, że mtx39 będą dobrym wyborem (dubletracki to były kpiny).
Boba nie bierz nawet. Zainwestuj lepiej w to co proponuje ci maxxis - e13 lub wynalazek mozartta.
Przerzutka: Tak jak mówiłem - nie bawił bym się w x0. Lepiej kupić sainta lub x7/x9.
Reszta spoko.
S: NOWE Tarcze Avid G3 160mm przód i tył
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Dozeer pisze:primo tamten text nie byl skierowany do ciebie - wiec nie wiem czemu takie wzburzenie podjoles teraz...
Bo już któryś raz rzucasz głupim tekstem do ludzi którzy chą ci pomóc.

Dozeer pisze:Korba Octane ONE DH
Przerzutka SRAM X.0
Manetka SRAM 9.0
SUN RIMS MTX
SZPRYCHY do DH niepamietam firmy
Piasta HOPE 20MM
PIASTA NOVATEK 150x12mm
Hamulce Avid Code 5 203mm zestaw przod tyl
opony Michelin DH 24IS
mostek V1 SUNLINE
KASETA PG 970
LANCUCH SRAM PC 951
NAPINACZ BOP LIGHT
Pedaly Tinkie Winkie Prodigy
Mieszanie gówna z twarogiem. Z jednej strony najbardziej jebitne przerzutki i hamulce, z drugiej tania piasta na tył, niskobudżetowa korba na ISIS... Opony - podobno nie lubisz przepłacać jeśli nie musisz i dlatego celujesz w 2 razy droższe niż to na czym jeździ większość ludzi (Minion, High Roller)... Gdybyś nie był taki uparty to może by mi się chciało coś napisać, a tak to nie chce mi się...
Dozeer
Posty: 42
Rejestracja: 18.09.2009 04:13:15
Kontakt:

Post autor: Dozeer »

ok dzieki za podpowiedzi... jutro ide ustalic szczegoly - wlasnie tak myslalem czy wpierdzielac sie w ten caly carbon na przerzutkach skoro to w sumie i tak mi sie rozp... przy dobrym uderzeniu a precyzja zmiany przelozen jest identyczna jak w X9... a i 5 stow w kieszeni... i z tą korbą chetnie bym kupil Holzfelera ale do mojego supportu niepodchodzi suport FSA DH Platinum chyba ze znowu o czyms nie wiem.. a suport mi sie podoba... zwl ze mam go za free... i jeszcze z tymi obreczami musze pomyslec... ale dzieki za male rozswietlenie tematu
Dozeer
Posty: 42
Rejestracja: 18.09.2009 04:13:15
Kontakt:

Post autor: Dozeer »

B.Z. pisze:Bo już któryś raz rzucasz głupim tekstem do ludzi którzy chą ci pomóc
jak mnie ktos nazywa kretynem - mimo iz o pomoc w doborze ramy nie prosze...cos napisac musze... przynajmniej ja nikogo w taki sposob nieobrazam... a i o pomoc w tej kwestii niekogo nie prosilem...

B.Z. pisze:Mieszanie gówna z twarogiem. Z jednej strony najbardziej jebitne przerzutki i hamulce, z drugiej tania piasta na tył, niskobudżetowa korba na ISIS... Opony - podobno nie lubisz przepłacać jeśli nie musisz i dlatego celujesz w 2 razy droższe niż to na czym jeździ większość ludzi (Minion, High Roller)... Gdybyś nie był taki uparty to może by mi się chciało coś napisać, a tak to nie chce mi się...
a za pomoc tobie podziekowalem bo wyklady mi sie bardzo przydaly i to zadna ironia... ale skoro wiesz cos czego ja nie wiem [ poza tematem ramy ] i niechcesz pomoc ok... nieobraze sie ... ale milo by mi bylo jakbym mial "lekka" noge w sklepie i niedal sie nabic na kase i kupilbym to co potrzebuje...
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Fils pisze:myślę, że mtx39 będą dobrym wyborem (dubletracki to były kpiny).
Szkoda ze MTX39 to nowy doubletrack..
B.Z. pisze:Korba Octane ONE DH
Jak zycie ci mile to nie kupuj tego.
Dozeer pisze:a suport mi sie podoba... zwl ze mam go za free.
Jak ci beda padac masowo lozyska, ktore sa tak male, ze szok, to zmienisz zdanie co do wew. lozysk :)
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

Kup sobie nowy suport truva albo race face z zew. łożyskami i wtedy dopasuj korbę i nie kupuj code 5 tylko j 7 albo code , a najlepiej sainty.
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

Dozeer pisze:Korba Octane ONE DH
Gnie sie (wiem z doswiadczenia) - lepiej traf na allegro starszego Holzfellera na ISIS (bo znalezc wklad pod 100 mm to tez nie jest taka latwa sprawa, dlatego tego FSA sobie zostaw) i bedziesz mial korbe nie do zatluczenia.
Dozeer pisze:Przerzutka SRAM X.0
Moim zdaniem nie ma sensu - kup X.9 - precyzja ta sama, waga troche wieksza, ale i wytrzymalosc wieksza.
Dozeer pisze:SUN RIMS MTX
Zalezy ktore MTX. MTX 33/31 sa calkiem fajne - 39 za ciezkie. Zastanow sie nad Mavicami 729 (drozsze, ale jakbys wzial tansza przerzutke wystarczyloby Ci).
Dozeer pisze:PIASTA NOVATEK 150x12mm
Dobra jest - nie sluchaj tych, ktorzy mowia ze jest zla - wiekszosc piast za podobne pieniadze (albo i wieksze) to to samo, tylko z innym napisem.
Dozeer pisze:Hamulce Avid Code 5 203mm zestaw przod tyl
Kup Juicy 7 - sila tez ogromna, modulacja lepsza (moim zdaniem !), do tego masz wszystkie regulacje.
Dozeer pisze:opony Michelin DH 24IS
Polecam zamiast tego Maxxisy Miniony 2.5 (DHF/DHR), a wtedy zostanie Ci kasa na jakies Wet Screamy na bloto, bo jeden komplet Michelinow kosztuje tyle co dwa komplety Maxxisow.
Dozeer pisze:Pedaly Tinkie Winkie Prodigy
Nieglupie, aczkolwiek polecilbym Ci znalezc na allegro plaskie HT (nie pamietam nazwy, cena cos kolo 190 zl), powinny byc lepsze.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
Fils
Posty: 210
Rejestracja: 04.02.2009 23:33:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fils »

blackdemon pisze:Szkoda ze MTX39 to nowy doubletrack..
Racja, racja. Źle numerki pamiętałem.
S: NOWE Tarcze Avid G3 160mm przód i tył
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Dozeer pisze:jak mnie ktos nazywa kretynem - mimo iz o pomoc w doborze ramy nie prosze...cos napisac musze... przynajmniej ja nikogo w taki sposob nieobrazam... a i o pomoc w tej kwestii niekogo nie prosilem...
Nie zauważyłem,żeby janmikael nazwał cię kretynem.
Dozeer pisze:a za pomoc tobie podziekowalem bo wyklady mi sie bardzo przydaly i to zadna ironia... ale skoro wiesz cos czego ja nie wiem [ poza tematem ramy ] i niechcesz pomoc ok... nieobraze sie ... ale milo by mi bylo jakbym mial "lekka" noge w sklepie i niedal sie nabic na kase i kupilbym to co potrzebuje...
Dobra, mam nadzieję że tym razem nie skontrujesz dla samej zasady.

1. Korba - tak jak piszą - Holzfeller conajmniej. To najtańsza z pancernych korb. Octane to nie jest w miarę mocna rzecz, ale tylko "w miarę". Poza tym jest na isis - mając budżet 4 koła na szpeje to nierozsądne na nich oszczędzać. Tym bardziej że cały rower jest pancerny. Nie wspominając już o znacznie lepszym suporcie. Isis to jest przeżytek.

2. Przerzutka - X.0 to przesada. Tak jak pisali przedmówcy - X9, X7, a nawet wejscie w X5 nie byłoby błędem.

3. Opony - tak jak pisałem , High Roller, Minion. Można kupować drozsze, ale ja się sra kasą.

4. Napinacz - e13...

5. Hamulce - zależy jak jeździsz i ile ważysz. Do takiej maszyny (jak rozumiem przewaga FR) raczej Juicy 7. Generalnie temat do dalszej rozkminki

6. Obręcze - Mavic, ewentualnie Supra BH.

7. Piasty - Jasne, Novatec jest sprzedawany jako NS, Bop, Dartmoor i pewnie jeszcze parę innych rzeczy, ale w żadnym razie to nie są rzeczy wysokiej klasy. Jezdżę na Novatecach i mnie się z nimi nic złego nie dzieje, jestem z nich zadowolony, ale swój rower składałem po całosci oszczędnościowo, nie ma w nim ani code'ów, ani Sramów X.0. Novatec to jest najtańsza piasta, która się nadaje do cieższej jazdy. Tak, nadaje się, ale nie jest to żaden kosmiczny wypas. Po pierwsze jeśli w rowerze trochę bardziej kosztownym założyłbym Hope do tyłu a novateca ewentualnie na przód. Nie jest to regułą, ale w Novatecach lubią się skończyć bębenki. do tego całość jest ciężka, ale to oczywiście w tym przyhpadku mniejszy problem. Inny problem to konsekwencja, bo jeśli chcesz mieć rower , który "styka" do DH, ale nie jest jakimś kosmicznym wypasem to w ogóle nie rozumiem rozrzutności jeśli chodzi o napęd i hamulce - X5 i Juicy 5 styknie. Jeśli chodzi o wytrzymałość to też im nic nie brakuje. Jeśli chcesz coś lepszego to spoko, ale konsekwentnie, a nie tak, że w koła pakujemy taniochę a w napęd i opony (w którym zresztą rotacja szpejów jest największa) najdroższe rzeczy. Ja rozumiem ,że tu i ówdzie można oszczędzić, ale pewne rzeczy muszą być.

Najważniejsza jest oczywiście rama i tutaj nadal uważam że położyłeś sprawę (chyba, że się nie rozumiemy i chcesz jeździć glownie FR) i najmądrzej byloby ją pożenić póki jeszcze się wszystkiego nie zmontowało i kupić choćby Big Hita. Chodzą po 1,5 koła i są to konstrukcje pomiędzy DH i FR (ale duuużo lepiej nadają się do DH niz Presa). Nie wytrzymują bezposredniego trafienia atomówką, ale glebić tym można bez pełnych gaci,że coś za chwilę pęknie. Dużo osób to ma, w razie gdyby byl problem np z wymianą łozysk to na pewno znajdziesz pomoc. Druga istotna rzecz to widelec i damper. 888 jest OK, ale Swingery kończą z oderwanymi glowicami. Spławić i zamienić na DHXa. Kolejną ważną rzeczą jest korba, mostek i kierownica. Jeśli rower ma być bardziej do DH niż FR to w następnej kolejności są hamulce. Muszą być przede wszystkim niezawodne, czyli Juicy 5 albo lepsze. O ile lepsze potrzeba to zależy od budzetu i wymagań. Na kołach można już prędzej oszczędzić, bo nawet jak stanie im się krzywda to można je stosunkowo łatwo wymienić. Napęd jest na samym końcu. X5 , kaseta 850 wytrzyma nawet więcej niż 9-rzędówka, nie stwarza także takich wymagań jeśli chodzi o precyzję pracy przerzutki, można jeździć ze sporymi luzami na pantografie. Moim zdaniem to jedno dodatkowe przełożenie niewiele wnosi, za to przedraża calą zabawę, są ważniejsze rzeczy. 7 koła to nie jest jakiś zajebisty budżet jak na rower do DH, niemniej jednak nie jest to komplenta oszczędnościówka. Można sobie pozwolić na lepsze szpeje, ale nie zaczynać grubych inwestycji od najmniej istotnych rzeczy.
Dozeer
Posty: 42
Rejestracja: 18.09.2009 04:13:15
Kontakt:

Post autor: Dozeer »

ok, dzieki za wszystko... jutro sie sproboje dogadac w sklepie i pozamawiac wsio jak trzeba spory rabat mam przy zakupie tylu czesci wiec nieceluje w okazje na allegro... jak pozamawiam to zdam relacje jak to wyglada... i za jaka kwote udalo sie to wystrugac... i jeszcze raz dzieki wszystkim za pomoc
Dozeer
Posty: 42
Rejestracja: 18.09.2009 04:13:15
Kontakt:

Post autor: Dozeer »

Poczytalem o tym co doradziliscie poszukalem po necie sprzetu i odp cen do niego i wyszlo takie cos:

Korba Truvativ Holzfeller
pakiet Truvativ Howitzer team
Napinacz e13 SRS 40 ISCG OLD
Przerzutki SRAM X9
Manetka SRAM 9.0
Sun Rims MTX 39
Piasta Hope 20mm przod
Piasta Hope 2 Pro 32mm tyl
Hamulce Avid Juicy 7 203mm
Opony Michelin DH 24IS
Mostek V1 Sunline
Kierownica V1 Sunline 38mm
Kaseta PG 970 DH
Łańcuch SRAM PC 951
Pedały Reborn Magnesium
Chwyty Sunline
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Dozeer Micheliny zostały jakies resztki teraz, a nawet jak znajdziesz to ceny chore na nie sa. Miniony/high rollery w 42a normalniejsze ceny i tez super trzymanie.

A pedałow magnezowych jak nie ogarniasz jakos mega to nie ruszaj bo na strzały mało odporne sa.
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości