Strona 3 z 4
: 23.09.2009 12:58:58
autor: tomek059
troyo tu się z tobą zgodzę, te 30 zaczepień podniosą koszta produkcji, a nie oszukujmy się, ale cena też bardzo się liczy.
mozartt myślałeś o jakimś sposobie kasowania luzów? możesz pokazać wstępny projekt piasty z wymiarami??
: 23.09.2009 13:34:34
autor: KefirQn
szerokie kołnierze , ( patent z olejem w bębenku masz 100 % gwarantowane powodzenie , Sprzegło ( ciezko jak piszesz dla Ciebie ze zrobieniem tego prawa itp itd ) , zapadki popatrz na CK , Nuke Proof , znajdz kompromis ale normalka czym wiecej punktów zaczepu tym lepiej bo precyzyjniejsze pedałowanie !! widząć to co robisz dasz sobie rade i zorobisz fajna piaste
tylko pamiętaj:
czym szersze kołnierze tym sztywniej

,
punkty zaczepu czym więcej tym lepiej ! ( precyzja i brak szarpania )
i z tym olejem mnie przekonałeś

( tylko czy problemu nie bedzie z serwisowaniem )
tyle ode mnie Pozdrawiam
: 23.09.2009 14:11:43
autor: Spaced
mozartt za jedno mam do ciebie szacunek - jestes chyba jedyna osoba tworzaca cos dla dh/fr w pl, która bierze pod uwage co mysla uzytkownicy ale zrób piaste w odpowiednim przedziale cenowym o wadze, która sugerujesz i przy dowolnej liczbie zapadek ludzie beda sie jarac. Wiekszosc ludzi na detale nie zwróci uwagi

: 23.09.2009 14:23:37
autor: blackdemon
Kilka ml oleju i styknie, samo sie wysmaruje :P Ogolnie uwazam to za dobry pomysl. No i jak najwiecej zapadek.
: 23.09.2009 15:42:46
autor: troyo
Ogolnie , to nie rozumiem w jakim celu chcesz lac oleju do srodka ? Jaki ma byc tego efekt?
: 23.09.2009 16:11:07
autor: mozartt
troyo Smar może czasami powodować, że zapadki nie zazębią się całkowicie, co prowadzi do szybszego zużycia się elementów. W przypadku kilku ml oleju problem ten występować nie będzie. Czytałem wiele tematów na temat sprzęgieł DT, CK i polskiego SoulKozaka. Jestem już prawie pewny że również zastosuję takie sprzęgło.
: 23.09.2009 16:19:23
autor: troyo
mozarttale olej wyplucze ci smar z lozysk . W piascie rowerowej nie musisz odprowadzac ciepla z lozysk , lozyska tez nie pracuja powyzej predkosci granicznych dla smarow plastycznych i nie ma bog wie jakich predkosci obrotowych . Sam mechanizm mozesz sobie nasmarowac olejem , ale zwlewanie do srodka oleju (jesli dobrze zrozumialem) jest glupie i wiecej zaszkodzi niz pomoze .
: 23.09.2009 17:28:12
autor: mozartt
troyo Olej ma służyć wyłącznie do smarowania sprzęgła. Łożyska będą odseparowane.
: 23.09.2009 21:19:39
autor: Driver
mozartt pisze:troyo Smar może czasami powodować, że zapadki nie zazębią się całkowicie,
ale zapadek nie smaruje sie smarem, tylko daje sie mala ilosc oleju
: 23.09.2009 22:52:40
autor: bikerman
Większa ilość pkt zaczepienia jest jak najbardziej na miejscu. A co do postów wyżej to nigdy nie widziałem żeby ktokolwiek nakładał smar na zapadki..
: 23.09.2009 23:11:43
autor: uzurpator
Co do sprzęgła - to proponuję zainteresować się sprzęgłami rolkowymi. Nieskończona ilość punktów zaczepienia > all.
: 29.09.2009 14:53:12
autor: Spaced
Zapomnialem sie spytac. Bedzie tez szansa od ciebie wziac przednie piasty? Bo jak lekko i ładnie to po co przepłacac w tej sytuacji jak zrobienie sensownego przodu raczej problemem byc nie powinno

: 29.09.2009 14:59:24
autor: mozartt
Spaced Będzie taka opcja, ale to kwestie około dwóch miesięcy.
: 29.09.2009 15:03:11
autor: Spaced
mozartt mi sie nie spieszy

: 14.11.2009 14:49:51
autor: mozartt
Przedstawiam wstępny projekt piasty.
Szerokość
150mm
36 punktów zaczepienia
jednorazowo trzymają
4 zapadki.
Średnica między środkami otworów na szprychy:
60mm
Waga z aluminiowym bębenkiem:
270-280g
Proszę o komentarze i sugestie;)
Podglądowe rendery:
Wymiary:

: 14.11.2009 14:55:56
autor: Da__FreaK
Wyglada apetycznie

, Ale, nie wiem jak bedziez wytrymaloscia kolnierza przy tarczy. Moze byc ciut za mocno wycieniowane.
: 14.11.2009 15:19:26
autor: Blotolf
Da__FreaK Wycięcia są bardzo podobne do tych w pieście WTB więc powinno wytrzymać.
Ile łożysk będzie w tej pieście i jakich ??
: 14.11.2009 15:22:10
autor: FreeMan
a bedzie wersja 135mm na zacisk??
może by mocownie zrobic tarczy zrobic tak?? po skosie sruba i tak nie trzyma, a by bylo pare gramow mniej a mocownia tarczy z piasty raczej tez nie wyrwie, skoro ludzie jezdza na 3 srubach ti i nie wyrywa mocowan
o tak :


: 14.11.2009 15:39:46
autor: troyo
bardzo maly rozstaw kolnierzy