Strona 3 z 3
: 17.02.2010 18:12:58
autor: GgG
Banan725135650 pisze:
metaliczne powodują większe tarcie, a co za tym idzie szybsze zużycie tarczy... ale, rzeczywiście siła hamowania jest o niebo lepsza:)
Co ile zmieniasz tarcze, bo się zużyły? Panie, to nie ciężarówka tylko rower, tu hamowania nie trwają setek kilometrów.
: 17.02.2010 19:41:58
autor: i.
Ja mam hamulce SLX + metaliczne klocki XTR + tarcze XT2010. Powiem tylko tyle, jeśli zdecydujesz się na SLX to bierz tarcze najniżej SLX i metaliczne klocki.
A dlaczego, może po kolei:
najpierw miałem żywiczne klocki XTR i tarcze BOP'a potem,
metaliczne klocki XTR i tarcze BOP'a potem,
metaliczne klocki XTR i tarcze XT.
Każda kolejna zmiana powodowała zwiększenie efektywności hamowania, więc warto zainwestować w metaliczne klocki i lepsze tarcze.
A co do Twojego pytania: każdy ma swoje preferencje jeden woli Shimano, drugi Avid, różne modulacje, różne siły hamowania, każdemu może trafić się felerny hamulec danego producenta, różne style jazdy etc, więc wszystkie odpowiedzi są subiektywne.
Dlatego też odpowiedzi na tego typu pytania kończą się na stwierdzeniu "mam i chwalę, a inne to kupa".
Na koniec dodam tylko, że mam kilku znajomych, którym praca SLX'ów się nie podoba (używają XTR '08, Juicy 7, Magura bodajże Marta) - wszystkie używane w XC, enduro.
: 17.02.2010 20:09:08
autor: zNaFcA
Tylko czy znajdę tarczę XT na 6 śrub, a nie na centerlock

: 17.02.2010 20:24:38
autor: M4GiC
zNaFcA jak najbardziej, jest nawet na allegro aktualnie, 127 zł za 203mm

: 17.02.2010 20:59:57
autor: maxxis
Lub jak wolisz taniej to stary Xt na 6 śtub poszukaj na rowerowym ja kupiłem za 76 zł i właśnie z SLXem mam i chwale .
: 17.02.2010 21:07:34
autor: zNaFcA
Tak więc chyba wybór padnie na SLX

Nie jestem zwolennikiem przerostu formy nad treścią i zdaję sobie sprawę z faktu, że raczej nic lepszego na chwilę obecną mi nie potrzeba.
: 17.02.2010 21:55:46
autor: fuby
zNaFcA dobry wybór . Mam komplet SLX'ów i mają więcej mocy od juice 5 tylko przy niskich temperaturach troche mula ale to już koledzy pisali wyżej

Części zamienne są dużo tańsze bo np. przewód do slx kosztuje ok 60 zeta a do J5 ok 100 zeta.

: 18.02.2010 09:48:57
autor: Banan725135650
Mam nadzieję, że bd ci dobrze i długo służył ten SLX. Pozdrawiam zNaFcA
: 20.02.2010 13:52:40
autor: vir_s
podpinam sie pod temat ;P
a co z Hayes Stroke Ryde?
jak sie ma do SLX?
: 20.02.2010 15:32:35
autor: Tadziuu
Kumpel ma Strokera i powiem tak.
Oba hamulce są fajne, ale chyba SLX ma więcej modulacji. Siłę mają porównywalną.
A, jeszcze jedno. Ten kumpel co ma Strokera, ma jakieś małe problemy z pokrętłem regulacji odległości klamki od kiery. Coś tam mu się zacina, musi to smarować.
Za to regulacja w SLX'ie według mnie jest nie wygodna. I to bardzo. To jest jedyna rzecz która mi się w nim nie podoba.
EDIT: Zapomniałem dodać, że w Shimano masz dosyć miękką klamkę, a w Hayes'ie jest ona twarda.
: 20.02.2010 15:45:13
autor: Banan725135650
Cena przepowiada za SLX-em, waga też na korzyść SLX-a, czytałem na jakimś forum, że Hayes Stroker Ryde często łapie luzy.
vir_s a nie myślałeś nad jakimś Avidem? Mam na myśli Juicy 5 albo jak fundusz ci starcza to Juicy 7.
: 21.02.2010 11:45:49
autor: vir_s
Raczej nie chce Avid'ów.
Bd wybierał miedzy SLX a Strokerem. Do sezonu jeszcze troche czasu, chociaż bardziej mnie ciągnie do Hayes'a. A cena jest porównywalna. Niewiele droższy jest Hayes ale w komplecie jest adapter i tarcza, a do SLX musiałbym to dokupować.