Rozumiem, że rozważamy wszystko teoretycznie, ale chyba w granicach rozsądku?
Konkrety:
- wychodzimy od tego, że z roweru o wadze 15.9kg na oponach po 900g po zmianie na zjazdowe opony dodajemy minimum 600-800g (mój Intense 2.5 ma 1400g, 2.35 ma 1200g). daje nam to 16.5-16.7kg
Schodek pisze:pedały
amor
koła
hamulce
zdjęcie lakieru
tytanowe śrubki
może sztyca na karbon
Weeze komplet
- pokaż mi teraz Michał jak chcesz na tych wszystkich komponentach urwać minimum 1500g, żeby z 16.5kg zejść poniżej 15kg?
Koła już są lekkie (obręcze są bardzo lekkie po 500g każda, dośc lekkie piasty), tytanowa sprężyna już jest, sensowny komplet tytanowych śrub do dampera i zawieszenia będzie lżejszy o jakieś 100g. Na widelcu pewnie maks 300g, na napinaczu nie więcej jak 50g, lakier to ok. 300g chyba. Pedały 100g oszczędności (nie ma tak lekkich SPD do DH jak platform po 300g para)
Ciężko będzie zejść poniżej 15kg na komponentach wytrzymujących DH.
(choć znając ciebie będziesz z całych sił usiłował udowodnić, że jednak masz rację)
Niemniej, jak napisałem wcześniej, piękny i superlekki jest ten Sunn
