Strona 3 z 3

: 11.02.2011 19:41:27
autor: Vin_OSW
Jaki jest sens tego odbojnika? Zmniejszenia masy na pewno nie...

: 11.02.2011 19:50:21
autor: Sandwitch
Z filmu który jest na pinku wynika że chcieli uniknąć sytuacji kiedy gumowe odbojniki zsuwają się z amortyzatora który podczas gleby uderza w ramę :)

Co do spawów to jest to prototyp ( jeden z 6 ), i zapewne nie zależało im żeby ładnie wyglądało...

: 11.02.2011 19:59:41
autor: wojtasu
Taki odbojnik mogli w nowej Demówce zrobić :)

: 11.02.2011 21:00:55
autor: Sandwitch
Zauważyliście że z tyłu ma mocowanie hamulca post mount, a co niektórzy się dziwili czemu "Emes" tak zrobił ;]

: 11.02.2011 23:17:38
autor: jhDh
Sandwitch pisze:Co do spawów to jest to prototyp ( jeden z 6 ), i zapewne nie zależało im żeby ładnie wyglądało...
Spawane zapewne z łapy, potem już masówka z robotami...
Ale spawy i tak są piękne, a rozwiązanie z cycem jest genialne

: 12.02.2011 01:15:13
autor: EDDIE
Wspawany odbojnik to droga do nikąd, ewentualnie do jednego amortyzatora. Genialne bylo by zastosowanie systemu ktory jest w MX, znany od ponad 30 lat, a nie kombinowanie jak kon pod gore.

: 12.02.2011 01:28:04
autor: GgG
Na pierwszej stronie tego tematu sam zadałem pytanie czy odbojnik będzie kompatybilny zarówno z 32mm boxxerem jak i 40mm foxem i dostałem tam odpowiedź, poszukajcie i sami oceńcie czy tak będzie czy nie.

: 12.02.2011 09:35:05
autor: marcin4444
EDDIE pisze:zastosowanie systemu ktory jest w MX, znany od ponad 30 lat
Możesz sie rozwinąć, dodać jakieś foto tego systemu?

Pozdro

: 12.02.2011 11:44:36
autor: EDDIE
W sumie to żaden system tylko zrobienie bloków jak w motorach, (nie tylko w MX). Wymagało by współpracy producentów ram i amortyzatorów. Gdyby tak się stało to problem z obijaniem ramy byłby rozwiązany raz na zawsze. Wg mnie to lepsza droga niz ta ze spawanymi odbojnikami.

Jest jeszcze recepta w postaci takich sterów http://vimeo.com/14434898

: 12.02.2011 17:50:26
autor: =disbrainer=
widze, ze to proto ma tylna piaste X12 - sam taka bede mial i ciekaw jestem jak sie sprawuje. ma ktos cos ciekawego do powiedzenia o tym patencie?

: 12.02.2011 18:48:14
autor: mysticar
pietryna,a z którego rocznika masz to kanadyjskie norco, bo mój egzemplarz z 05 już jest tajwański?

: 13.02.2011 10:05:05
autor: pietryna
Ja mam 2006 z Tajwanu już. Do 2005 albo 2004 robili w Kanadzie jeszcze.

I chyba nie zrozumiałeś xD Mówiłem że jak się przenieśli na Tajwan to im wyszło na lepsze bo moje(tajwańskie) spawy są ładniejsze niż te ich z proto.

: 13.02.2011 13:52:24
autor: mysticar
Rzeczywiście, zwracam honor :) Ślepawy się robie ostatnio :|

: 13.02.2011 14:09:26
autor: balfa2step
=disbrainer= pisze:widze, ze to proto ma tylna piaste X12 - sam taka bede mial i ciekaw jestem jak sie sprawuje. ma ktos cos ciekawego do powiedzenia o tym patencie?
Mam takie mocowanie w treku scratch , bardzo ułatwia(przyspiesza) mocowanie koła, wkładasz oske i ja dokrecasz , nie ma zadnych dodatkowych srubek itp , coś podobnego do tego stosowanego w amortyzatorach rock shox tlyko ze bez dodatkowego zabezpieczenia , taka uproszczona wersja .

: 04.03.2011 09:55:06
autor: frango
Ja tam widzę całkiem sporo innowacji:
1. odbojniki, które faktycznie wyszły im dość brzydkie (w LaPierrze są o wiele ładniejsze), ale nie wiele ram je ma
2. oś 142x12 - nie to że sami wymyślili, ale znów, nie tak dużo ram wykorzystuje to nowe rozwiązanie.
3. takie małe, srebrne blaszki na końcach górnych elementów pośrednich. Może to tylko zaślepki, ale podejrzewam, że to może być insert z gwintem i dużym, płaskim łbem. Może nawet stalowy. Dzięki czemu nie wkręcasz stalowych śrub bezpośrednio w aluminiowy element.
4. jak popatrzycie na zdjęcie, gdzie widać tylną przerzutkę, to zobaczycie, że końce chaistaya i seatstaya, gdzie są osadzone łożyska, nie są przyspawane. To podobno odlewy/odkuwki puste w środku (oczywiście, nie w miejscu gdzie są łożyska, tylko w dalszej części elementu)
5. wspomniany już PM z tyłu
6. zintegrowany zacisk sztycy, który wizualnie podoba mi się, ale technologicznie powinien zostać jeszcze dopracowany IMO. Na pewno jest to cięższe rozwiązanie od lekkiego zacisku (np. KCNC), ale może za to rama jest mniej narażona na uszkodzenia.

: 04.03.2011 11:31:31
autor: pietryna
Niepojętym jest dla mnie w ogóle po co robić piastę 142mm... Co to zmienia? Udało się uciąć na piaście 30g? Wyssać jeszcze trochę kasy od ludzi?

: 04.03.2011 13:47:05
autor: frango
No... właśnie nie za bardzo :D Bo XTR 142x12 waży 312g, a Hope Pro II 150x12 waży poniżej 300 ;)