Strona 3 z 3

: 12.01.2011 12:47:38
autor: Killo
Roman_Maxx musisz przyznać że trochę przerysowujesz część faktów, tak jakuzurpator. Nie ujmując Tobie widać że masz sporą wiedzę, której nie kwestionuję. Podejrzewam że nie tylko mnie, ale też i kilka innych osób może trochę odrzucać hasła: "renomowane łożyska", dla mnie dobre, nie koniecznie musi oznaczać drogie i markowe. Wiadomo wykonanie, jakość, pasowania, materiały itd. muszą swoje kosztować więc przyzwoite/dobre łożyska tanie jak barszcz też nie są.




Ps. Idzie wiosenne przesilenie :D

: 12.01.2011 19:22:34
autor: uzurpator
Roman_Maxx

Więc napiszę mniej skomplikowanie. Na allegro sprzedaję ośki do novateca D042SB ( tego najbardziej podstawowego ). Zanim dostałem oś która mnie satysfakcjonowała tokarz dostarczył mi trzy prototypy ( gdyż niestety nie docera do niego koncepcja pasowania ) "żebym sobie dopasował". Z okazji prototypów musiałem się znęcać nad piastą.

Ta piasta zresztą dalej mi służy wiernie.

: 12.01.2011 20:45:40
autor: kasprzak
jasiek_krk tak jak pisałem na same piasty około 1200zł. Obręcze już mam (ztr flow) i szprychy mam już dt championy długość pod hope, ale myśle żeby spróbować czegoś nowego. Nie wydaje mi się żeby championy nie wytrzymały - ważę 55kg. Aa i już jeździłem na championach i nigdy nie było problemu :)
Piasty do takiej kasy jedynie protone mówicie? Oczywiście chodzi o lekkie. I proszę niech mnie nikt do dartmoorów nie przekonuje, bo gdybym chciał to bym je kupił a nie pytał o NAJlżejsze mieszczące się w budżecie.
To do uzurpator :wink:

: 12.01.2011 21:23:46
autor: ak47
Niestety od ceny łożysk bardzo zależy ich jakość.

Posiadam piastę DT240s. Na początku tego sezonu wymieniłem w niej łożyska. W mojej małej mieścinie były jedynie łożyska KG(ponoć "dobre") za 3zł/szt.

Zamontowałem łożyska i przejeździłem kilkaset km - łożyska wymagały wymiany - obracające się koło wprawiało ramę w wibracje i wydawało z siebie ciche skrzypienie.
Po wyjęciu łożysk, rozebrałem jedno - gumowa osłonka tylko zasłaniała kulki zamiast uszczelniać, w środku korozja - dramat.

Za drugim razem kupiłem NTN po 35zł/szt. Od 4000km nic się nie dzieje, mimo, że piasta często ma kontakt z wodą.

: 12.01.2011 22:35:05
autor: Spaced
kasprzak AC na tył, DT 340 na przód. A co do revo - co z tego ze ci mocniejsze wytrrzymały. Revo zajedziesz. Na 823 musze czesto podciagac to na stansach mogłbys miec problem.

: 12.01.2011 22:48:47
autor: mlynooo
kasprzak pisze: Obręcze już mam (ztr flow) i szprychy mam już dt championy długość pod hope, ale myśle żeby spróbować czegoś nowego. Nie wydaje mi się żeby championy nie wytrzymały - ważę 55kg. Aa i już jeździłem na championach i nigdy nie było problemu
Ja mam ztry + championy i dają rade. Trzeba czasami podciągac szprychy, a na początku to masakra, jak sie luzują szprychy w tej obręczy... Pierwszy miesiąc to radze jezdzic z kluczem do szprych ;]

odradzam jakies lekkie szprychy typu revo... W sumie jestes lekki, ale to nie przejdzie moim zdaniem.

: 13.01.2011 14:37:55
autor: Spaced
mlynooo nie przejdzie na bank bo tak jak ty mówisz o championach w ztrach to mi sie tak samo w 823 luzowały revolution i to jak byłem 5-6kg lzejszy przy 66-67kg wiec tutaj zdwojony pewnie bedzie efekt.


Sapim X-ray podobno mocniejsze sa.