Strona 3 z 3

: 23.01.2011 17:37:28
autor: KefirQn
Ciekaw jestem jak to pracuje :) bo ciekawy system zawiechy, no i nie ma co ukrywać ładny rower :)'

: 25.09.2011 23:41:48
autor: Czlenson
Tak to zmienia biegi i tak się ugina:

http://www.youtube.com/watch?v=e2KRlsBwa9Q

Mogliby się tu pokusić o split pivot. Odstrasza trochę ciężka piasta wysoko osadzona a tak to jest dość pro. Jazda na tym musi być ciekawym doznaniem!
3.500 $ za ramę z dhx rc4, manetką, gearboxem, mini napinaczem, tylną zębatką i dystansem.

Obrazek
Obrazek

: 25.09.2011 23:59:04
autor: Spaced
Środek cięzkosci ramy jest bardzo przeraklamowany. Liczy sie środek cieżkosci roweru + twój, a że sam ważysz 3-5x tyle co rower to pozycja wpływa znacznie bardziej na to jak sie zachowuje rama niz rozmieszczenie czegos co waży 1% całego systemu. Watpie zeby piasta przeszkadzała jak geometria jest dobra.

Swoja droga dalej nie moge sobie przebaczyc, że nie stestowałem jak była okazja.

: 26.09.2011 06:38:01
autor: frango
Nooo ;> Główny punkt obrotu jest tuż za piastą, na górze.

: 27.09.2011 19:02:32
autor: Czlenson
Myślę, że fajną ewolucją tej konstrukcji byłaby ramka wykorzystująca pasek zamiast łańcucha no i automatycznie pkt obrotu wtedy na "gearboxie". Mega cichacz byłby, można by się było czaić w lesie bezszelestnie i podglądać Spaced'a :)

: 27.09.2011 20:04:32
autor: Spaced
Myśle, ze najpierw mogliby troche mase ubić bo jest tutaj na to mnóstwo miejsca. Sama rama bez gearboxopiasty lekka nie jest, a ze to piasta przeniesiona 1:1 z koła to spokojnie mozna pokusić sie o customowy model - bebechy wziąc z piasty, a zrobić carbonową puszke bo przeciez gearbox mniejsze obciazania niz piasta bedzie przerabiac. Szczerze widze tą rame tak 600-1000g lżejsza, i wtedy na prawde byłaby wagowo sensowna i mogłaby przekonac duzo wiecej ludzi. Myśle, że chłopaki troche nie walczyli żeby koszty produkcji na start obniżyc.

Ew. alternatywnie dogadac sie z jakas manufaktura i zamiast nexusa wziac zamówic własna piasto-gearbox. Straitline? ;)

: 28.09.2011 13:59:01
autor: GgG
Spaced pisze:Ew. alternatywnie dogadac sie z jakas manufaktura i zamiast nexusa wziac zamówic własna piasto-gearbox. Straitline? ;)

Patrząc na ceny dupereli straita takie jak klamki, podkładki pod mostek to taka piasta kosztowała by pewnie drugie tyle co rama w wykonaniu tej firmy ;)

Ja bym jeszcze troszkę inaczej widział ten patent, może kiedyś ktoś to zmieni.

: 28.09.2011 14:37:55
autor: Spaced
GgG pisze:Patrząc na ceny dupereli straita takie jak klamki, podkładki pod mostek to taka piasta kosztowała by pewnie drugie tyle co rama w wykonaniu tej firmy

Ja bym jeszcze troszkę inaczej widział ten patent, może kiedyś ktoś to zmieni.
Oni coraz bardziej zwiększają możliwości produkcyjne wiec koszty beda mieć coraz nizsze. Do tego to troche pozycjonowanie na rynku jest. Zerode i tak jest drogie wiec nie musieliby wysokiej ceny cisnąc, a mogliby do ramy zrobic pare komponentów.
Swoja droga napinacz w europejskich sklepach niewiele poand e13 lg1+ wychodzi wiec nie kazdy produkt ma durna cene ;)

: 29.09.2011 20:43:36
autor: mas1o
Fajnie że ciągle wymyślają coś nowego.

: 29.09.2011 21:01:30
autor: LestatBiker
Sądzę ze jakby ramka wpadła w rączki polaków na pewno wymyślili by jak z niej wykrzesać mniejszą wagę lub zamontować lżejszą piaste z biegami, swoją drogą ramka ma normalną cenę jak za taki sprzęcik. Poza tym, sposród wszystkich nowoczesnych ram dh właśnie ta wydaje sie być najbardziej pancerna i najmniej awaryjna dzięki swojej konstrukcji, ktoś kto projektował ja miał głowę, cóż, czas pokaże.

: 29.09.2011 21:27:24
autor: Spaced
LestatBiker pisze:Poza tym, sposród wszystkich nowoczesnych ram dh właśnie ta wydaje sie być najbardziej pancerna i najmniej awaryjna dzięki swojej konstrukcji, ktoś kto projektował ja miał głowę, cóż, czas pokaże.
Całkiem sporo ram, konstrukcyjnie powinna byc bardziej pancerna. Po czym takie wnioski?

: 29.09.2011 21:39:14
autor: LestatBiker
Spaced pisze: Po czym takie wnioski?
Popatrz na sam wahacz. na jego punkt obrotu, ten system zawiechy jest naprawdę skuteczny, widać że jest on skłonny pochłonąć na trasie niemal wszystko bez zająknięcia. Dobrym pomysłem jest też samo spawanie dolnej rury w okolicach suportu, To rozwiazanie zwiększa sztywność i wytrzymałość, popatrz na profil górnej rury i w jaki sposób jest to przyspawane. W całej ramie widzę dużo porządnych spawów oklejających grube rury o przemyślanych kształtach. Jedyne czego mógłbym się czepić to dolnych profili wahacza. Ale jak mówiłem wcześniej, czas pokaże co ta ramka tak naprawdę potrafi i jaki jest w niej potencjał. Widze w niej niemal wszystko na plus i bardzo mało minusów.

: 29.09.2011 21:51:22
autor: Spaced
LestatBiker pisze:Dobrym pomysłem jest też samo spawanie dolnej rury w okolicach suportu, To rozwiazanie zwiększa sztywność i wytrzymałość,
Sa ramy z mniejsza ilsocia spawów na dolnej rurze, sa też takie z odkuwanym koszykiem. Dobrze, ze dolna rura nie jest płaska ale bez przesady.
LestatBiker pisze:W całej ramie widzę dużo porządnych spawów oklejających grube rury o przemyślanych kształtach
Jakość spawów nie wpływa znacząco na wytrzymałosc, chyba ze sa mocno złe.

A co do szerokich profili to było na rynku całkiem sporo ram z rurami o dużej średnicy, które były mało wytrzymałe.

Szczerze patrze na ta rame i widać, że mocno liczyli sie z kosztami produkcji. 5500g z damperem (bez piasto-gearboxa)to nie jest ciezka waga ale jest kilka ram o bardzo dobrej opinii 500g poniżej tej wagi.

: 29.09.2011 22:03:51
autor: LestatBiker
Spaced pisze: Dobrze, ze dolna rura nie jest płaska ale bez przesady.
Jakby miała profil V Była by jeszcze sztywniejsza i lżejsza, za czym idzie wytrzymalsza. co do okolicy suportu nie mylisz się co do tego jakby koszyk był tam odkuwany, faktycznie było by mocniej i lżej.
Spaced pisze:Jakość spawów nie wpływa znacząco na wytrzymałosc, chyba ze sa mocno złe.
Wpływa, wpływa, bo jak wiadomo każdy dobrze położony spaw jest mocniejszy i wytrzymalszy od spawanego materiału.
Spaced pisze:A co do szerokich profili to było na rynku całkiem sporo ram z rurami o dużej średnicy, które były mało wytrzymałe.
Owszem były przez to ze ścianki rury były zbyt cienkie, dobrym tego przykładem jest mój stary złamany wasp w garażu, albo np ten połamany antidote na forum. Sadzę że zeroode nie bez powodu ma niby te 500 gram więcej. To sytuacja jak z kondomem: Lepiej mieć w portfelu i nie potrzebować niż potrzebować a nie mieć, tak samo z tymi gramami ;) hehe, poczekajcie aż się tam carbon zakradnie, to bedzie dopiero fajna ramka ;)

: 18.11.2011 08:18:28
autor: ArthurGreen

: 18.11.2011 10:29:17
autor: Spaced
LestatBiker pisze:Wpływa, wpływa, bo jak wiadomo każdy dobrze położony spaw jest mocniejszy i wytrzymalszy od spawanego materiału.
Gówniany spaw vs. średni. Miedzy średnim a bardzo dobrym różnice sa minimalne.
LestatBiker pisze:Sadzę że zeroode nie bez powodu ma niby te 500 gram więcej.
Myslisz, że wszyscy zawsze robia wszystko idealnie i a jesli cos sie dzieje to zawsze jest to w pełni inżyniersko uzasadnione? Życie cie w dupe ugryzie. Kompetencje, zasoby i wiedza są ograniczone. Nawet w dużo wiekszych biznesach niż rower pójście na skróty i partactwo (Nie mówie ze Zerode partaczy - raczej brak wiedzy/hajsu)

: 03.12.2011 11:46:14
autor: ArthurGreen