Strona 3 z 7

: 22.01.2013 15:29:23
autor: Czlenson

: 22.01.2013 16:29:37
autor: nukianuki0
trust in aluminium save plastic for dildos!!!!

: 22.01.2013 17:02:05
autor: Ajz
Spaced pisze:Pusciło na ALUMINIOWYM elemencie zawieszenia, który NIE MIAŁ WYTRZYMAC
3 dni wcześniej w biurze Evila: "chłopaki, zróbcie taki element aluminiowy w naszej nowej ultrahighendowej ramie zeby pękł na najbliższych zawodach. Mistrzostwa swiata juz za 3 dni TO MA PĘKNĄĆ!"

sory spaced nie moglem sie powstrzymac, tak komicznie skonstruowales swoja wypowiedz :D

a rama oczywiscie bardzo ciekawa :) za pare lat na pewno bedzie tego multum na rynku i ceny spadna ;)

: 22.01.2013 17:36:29
autor: nopainnogame
W sumie spodziewałem się dużo większej ceny ,a tu jest nawet nieźle jak się porówna do alu Demówki ,czy Lapierre'a :x

: 23.01.2013 12:18:36
autor: AlanCK
Ciekawi mnie sztywność całej konstrukcji bo nie wygląda na zbyt sztywną, moze po sezonie bedzie wszystko wiadomo bo technicznie rama mnie przekonuje

: 23.01.2013 12:33:57
autor: Spaced
AlanCK pisze:Ciekawi mnie sztywność całej konstrukcji bo nie wygląda na zbyt sztywną, moze po sezonie bedzie wszystko wiadomo bo technicznie rama mnie przekonuje
Serio? Grube profile + carbon + wszystko w duzym odstępie od siebie. Jedynie na łozysku mogłoby brakowac ale jest dość spore.

: 23.01.2013 12:40:40
autor: AlanCK
Spaced pisze:Jedynie na łozysku mogłoby brakowac ale jest dość spore.

O łożyska mi właśnie chodzi, w to że przedni trójkąt i wahacz są wykonane solidnie raczej nie mam wątpliwości, zresztą zawsze byłem fanatykiem włókna, widze w nim dużo wieksze możliwości niz wszystkie stopy alu razem wziete ;)

: 23.01.2013 13:10:42
autor: jasiek_krk
Sprzedawałem kiedyś evila alu i powiem Wam że nie chciał bym być w skórze osoby która w celach konserwacji rozłoży ramę na części pierwsze.

btw: na stronie ktora podal Czlon cove alu za 2,6tyś gbp a Evil Carbon 2,5 Wtf? tylko na crc przy sale - parędziesiąt % cove są w cenie w której powinny być.

: 23.01.2013 15:24:01
autor: Spaced
jasiek_krk pisze:Sprzedawałem kiedyś evila alu i powiem Wam że nie chciał bym być w skórze osoby która w celach konserwacji rozłoży ramę na części pierwsze.
Podobno z linkami cos tam pozmieniali i ma byc lepiej.

: 23.01.2013 18:52:47
autor: hemi427
miałem przyjemność mieć alu i meeeega rama, niestety sprowadziłem Mke zamiast Lki (zakupy od dzieciaków na PB) i nie dałem rady komfortowo śmigać. Co każda osoba potwierdza - magia ta zawiecha, niby tylko jeden zawias, damper ściskany obustronnie a wybiera lepiej niż DW-LINK. Jak to mówi Deave Weagle - doesnt matter amount of links, pivot placements is all the game :D..2014 wchodzę w carbon, szkoda tylko że L-ka nie jest w granicach ETT 620mm :(

: 23.01.2013 19:14:11
autor: Czlenson
Hemi - Wersja z węgla ma być podobno dostępna w 4 rozmiarach ... ciężko będzie się nie wstrzelić w któryś chyba?

: 23.01.2013 20:32:53
autor: hemi427
no w czterech ale mój ideał to 622mm (jak sunday) i czuje że to jak garniak szyty na miarę a Revolty z tego co pamietam to Lka 610mm a XL to 630mm. I bądź tu mądry i wybierz....:)

: 24.01.2013 12:03:22
autor: Killo
Nie wiem czy Wy też słyszeliście, ale dziś doszły do mnie pogłoski, że Evil'e mają być do pomacania w Kraju nad Wisła już tej wiosny ;)


Ps. Też chcę Evila! Tego typu ramy wpisują się w moje poglądy :)

: 24.01.2013 15:53:22
autor: =Pietr3k=
Konstrukcyjnie to musi być bardzo sztywny bocznie jednozawias. Tylny trójkąt jest połączony z przednim na dużej szerokości - na oko widzę tam ~8cm od łożyska do łożyska :)

Dużą czułość można naukowo wyjaśnić i pochodzi ona przede wszystkim od ściskania dampera z obydwu stron przez ten sam "impuls".
W typowych ramach "impuls" w postaci przenoszonej siły ściskającej pochodzi od ruchomego elementu zawieszenia i działa tylko na jedno ucho dampera. Drugie ucho, umocowane np. w przednim trójkącie nie ma kontaktu z tym impulsem.
W Evilu wygląda to tak, że impuls zostaje zadany tylnemu trójkątowi, który poprzez krzywki ściska damper - ale w tym samym czasie ten sam impuls tarmosi drugie ucho dampera. Jest to przykład zjawiska sprzężenia zwrotnego dodatniego, w którym wielkość wyjściowa narasta wraz ze wzrostem impulsu.
Stąd bierze się nadnaturalna czułość tej ramki :)

Większość ram z damperem ściskanym z obydwu stron przez ten sam wahacz będzie miała podobne właściwości.
Samo w sobie sprzężenie dodatnie jest niekorzystne, a tu wyjątkowo mamy odwrotnie :)

: 26.01.2013 11:37:42
autor: AlanCK
=Pietr3k= pisze:Konstrukcyjnie to musi być bardzo sztywny bocznie jednozawias. Tylny trójkąt jest połączony z przednim na dużej szerokości - na oko widzę tam ~8cm od łożyska do łożyska :)
Właśnie konstrukcyjnie rama szału nie robi, wahacz jest oparty na jednym dużym łożysku pozostałe nie do końca odpowiadaja za sztywność konstrukcji, to już mój lapierre wygląda niebo lepiej a nie uchodzi za mega sztywną bocznie konstrukcję, chcesz naprawde sztywnego jednozawiasa to wsiądź na scalpa.

W kwestii czułości to różnie bo ludzie sie przesiadają z summuma/v10 na jakiś jednozawias i nagle jest wielkie WOW jaka ta rama jest czuła, a w praktyce zawsze jednozawias bedzie czuły w porównaniu do ramy z 'platformą' i też nie każdemu riderowi to odpowiada.

: 26.01.2013 12:50:12
autor: hemi427
no oprócz czułości jednozawiasu, spotengowanego przez obustronnie ściaskany damper to co mnie najbardziej zaskoczyło to brak (przynajmniej niewyczuwalny) blokowania zawiasu przy hamowaniu, to też osiągnał DW z odpowiedniego lokowania pkt. obrotu z tego co czytałem, ten sam patent wykorzystał w nowych Wilsonach. Szkoda że ta rama nie przyszła mi większa, w życiu bym nie zmienił :)

: 26.01.2013 14:55:46
autor: Spaced
hemi427 pisze:no oprócz czułości jednozawiasu, spotengowanego przez obustronnie ściaskany damper to co mnie najbardziej zaskoczyło to brak (przynajmniej niewyczuwalny) blokowania zawiasu przy hamowaniu, to też osiągnał DW z odpowiedniego lokowania pkt. obrotu z tego co czytałem, ten sam patent wykorzystał w nowych Wilsonach. Szkoda że ta rama nie przyszła mi większa, w życiu bym nie zmienił
Obustronnie sciskany damper ani jednozawias nie maja wpływu na czułość.

Swoja droga nowe sciskane są z obu stron dalej? Bo Dave cos na to marudził

: 26.01.2013 16:43:42
autor: =Pietr3k=
AlanCK pisze:Właśnie konstrukcyjnie rama szału nie robi, wahacz jest oparty na jednym dużym łożysku pozostałe nie do końca odpowiadaja za sztywność konstrukcji, to już mój lapierre wygląda niebo lepiej a nie uchodzi za mega sztywną bocznie konstrukcję
Jeżeli uzależniasz sztywność tylko od łożysk, to nie filozuj więcej, bo tematu nie czujesz ;) Pozostałe krzywki przy damperze nawet gdyby były jeszcze bardziej filigranowe, to mają śladowy wpływ na sztywność tylnego wahacza. W tej ramie wybitnie trudno byłoby poprawić sztywność wzmacnianiem alu krzywek. Tylko ich inne rozmieszczenie mogłoby pomóc.

W Lapierze nie ma typowej konstrukcji tylnego trójkąta, która jest najsztywniejsza i sztywniejsza w rowerach jeszcze nie powstała.
W Evilu dwie rurki tylnego "prawie-trójkąta" są znacznie oddalone od siebie, a w Lapierre to wygląda tak, jakby dolną połowę wahacza z Evila odciąć i wyrzucić :) Stąd przede wszystkim mniejsza sztywność i widać ją od razu.
AlanCK pisze:w praktyce zawsze jednozawias bedzie czuły w porównaniu do ramy z 'platformą'
Czy mógłbyś rozwinąć tę myśl? Podejrzewam, że chodziło Ci o ramę w której jest damper z "platformą", ale rozwiń, proszę.
Spaced pisze:Obustronnie sciskany damper ani jednozawias nie maja wpływu na czułość.
Fakt obustronnego ściskania dampera ma DUŻY wpływ na czułość. Wyjaśniłem wcześniej w czym ma to swoje podstawy - mam nadzieję - przejrzyście.

: 26.01.2013 16:48:47
autor: Spaced
=Pietr3k= pisze:Fakt obustronnego ściskania dampera ma DUŻY wpływ na czułość. Wyjaśniłem wcześniej w czym ma to swoje podstawy - mam nadzieję - przejrzyście.
Dziwne, że konstruktorzy tej ramki i mondrakera twierdzą, że podwójnie sciskany damper pozwala to osiągnac ale to nie jedyne rozwiązanie. Impuls ma wpływ teoretyczny ale w praktyce liczy się kształt krzywej przełożenia i stąd czułość tej ramki. Musiałbyś policzyć jaki konkretnie ma wpływ impuls ale moim zdaniem znikomy. Gdyby to była róznica to wszyscy rzuciliby się na podwójnie sciskane dampery.

Zreszta Sam Weagle mówił, ze tu podwójnie sciskany damper nie jest potrzebny i odradzał to rozwiązanie Evilowi.