Strona 3 z 4

: 21.06.2012 15:22:19
autor: foster
Witam Panów, uporałem się z przyczyną, robiłem sekunda po sekundzie z filmem:) choć to co u mnie było przyczyna nie jest pokazane w filmie. Po pompowaniu olejem tłumika w ladze wytwarza sie cieśninie, które straszliwie ciągnie lagę w dół, dlatego tak wolno wracał. skręciłem wszystko, odwróciłem amora i troszkę ale zaznaczam troszkę popuściłem dolną śrubkę, zeszło powietrze, zakręciłem i amor jak nówka:):)Banan na twarzy. Boogiel i Pietryna dzięki wielkie za cenne rady i pomoc-> stawiam piwko:)Pozdrawiam serdecznie.

: 21.06.2012 16:42:42
autor: pietryna
foster pisze:Po pompowaniu olejem tłumika w ladze wytwarza sie cieśninie
?? To jest fizycznie lekko niemożliwe bo powietrze które ucieka z tłumika zajmuje miejsce oleju z goleni. Jak miało by się tam podciśnienie zrobić? Chyba że skręcałeś wszystko na skompresowanej goleni to wtedy rozumiem bo ta różnica ciśnień robi sporo.

: 21.06.2012 20:40:55
autor: foster
właśnie tak zrobiłem:) pierwszy raz to robiłem i nauka kosztuje:) A swoją droga mam jeszcze jdno pytanie. http://marzocchi.ru/resources/forks/PDF ... _6K9QY.pdf t jest amorek rozłożony na czynniki pierwsze. Mam pytanie odnośnie części nr 53. Z jednej strony jest ona węższa,a z drugiej szersza, oczywiście chodzi mi o te wypustki. którą stroną należy włożyć ja w sprężynę. Wiem że może trochę nie jasno ale Ci co rozbierali ten amorek będą wiedzieć o co chodzi. Z góry dziękuje.

: 21.06.2012 20:59:30
autor: pietryna
Są dwie części 53.

Generalnie w starszych był podobny element i on był zrobiony tak że jedna strona dobrze pasowała do sprężyny a druga do tulei. Wg mnie tutaj masz tak samo.

Z resztą w tym też taki jest. Chodzi mi o to na co zakłada się oring 84.

Swoją drogą ciekawi mnie co to jest element 81... Naklejka?

: 24.06.2012 18:00:29
autor: foster
Witam Panowie, dziś byłem pierwszy raz po serwisie mojego 888 na jeździe i zauważyłem że amorek lekko strzela, przy wjazdach na krawężnik albo kiedy lagi całkowicie sie wysuną< lot> i ląduje. Ta przypadłość do zapewne wina sprężyny, jest dosyć długa i pewnie się obija o lagę z wewnątrz. Czy jest jakaś rada na ta przypadłość?? Z góry dziękuje. Pozdrawiam

: 24.06.2012 19:56:50
autor: boogiel
Zakładasz na nią opaskę termokurczliwą. ALe mi to jebie i nie chce mi się tego robić, na trasie się nie obija, tylko w parkingowych warunkach.

: 24.06.2012 22:34:32
autor: foster
czyli wkładam sprężynę w opaskę, przycinam na odp. dł, biorę zapalniczkę, jadę do okola sprężyny i wkładam do lagi i zakręcam tak??

: 24.06.2012 22:38:33
autor: boogiel
na końcach i w środku po kawałeczku. nie wiem jak to sie robi, ale instrukcje znajdziesz w necie jak co ;)

: 25.06.2012 07:50:24
autor: ari4
pietryna pisze:Swoją drogą ciekawi mnie co to jest element 81... Naklejka?
Wygląda właśnie na opaskę na sprężynę, żeby się nie obijała.
boogiel pisze:na końcach i w środku po kawałeczku. nie wiem jak to sie robi, ale instrukcje znajdziesz w necie jak co ;)
Na końcach trzeba? Mnie się zdaje, że wystarczy tylko kilka na środku, bo tam sprężyna najbardziej się wybacza.

: 25.06.2012 08:23:08
autor: foster
to zrobię tak poucinam 4 kawałki po 2 cm i wsadzę je w 2 w okolicach końca a 2 w środku??

: 25.06.2012 09:45:20
autor: ari4
foster pisze:to zrobię tak poucinam 4 kawałki po 2 cm i wsadzę je w 2 w okolicach końca a 2 w środku??
Nie wiem, czy jest sems oklejania sprężyny na końcach. Ona tam jest pewnie osadzona w gniazdach i nie ma prawa w tych miejscach obcierać o goleń.
Ja bym dał te kawałki trochę szersze i bliżej środka sprężyny.

: 25.06.2012 09:50:35
autor: Las3k_91 Ldz
Obrazek
Proste rzeczy utrudniacie panowie :)

: 25.06.2012 10:03:28
autor: ari4
O właśnie już gdzieś tę fotę widziałem :) . O to mi chodziło.

: 25.06.2012 11:10:14
autor: pietryna
A ja bym lekko rozgiął na jednym z końców tak żeby była szczelina między tymi zwojami(minimalna starczy) i naciągnął tam opaskę o ~średnicy drutu na całą długość sprężyny.

: 25.06.2012 14:10:51
autor: ari4
http://www.pinkbike.com/photo/8312779/
Tutaj akurat fotę znalazłem. Ja bym to tak zrobił i nie kombinowałbym.

: 25.06.2012 14:35:54
autor: foster
Wielkie dzięki Panowie za pomoc. Jak wrócę do domq to wezmę się za robotę. Dam znać,a póki co jeszcze raz wielkie dzięki. Pozdrawiam

: 25.06.2012 21:24:54
autor: foster
Witam, zakupiłem rurę termokurczliwą i wiozłem się do roboty. Po nałożeniu jej w 3 miejscach( dł. każdego kawałka ok 3 cm) i dopasowaniu do sprężyny za pomocą zapalniczki, okazało się że dosyć ciężko wchodzi w lagę, rzekł bym nawet na maksa ciężko. Muszę jutro podjechać do jakiegoś elektronicznego i zapytać o rurę o podobnej średnicy lecz z cieńszymi ściankami. Nie wiadomo czy takie są.:(

: 26.06.2012 10:39:22
autor: Korn_8
pietryna pisze:A ja bym lekko rozgiął na jednym z końców tak żeby była szczelina między tymi zwojami(minimalna starczy) i naciągnął tam opaskę o ~średnicy drutu na całą długość sprężyny.
Może spróbuj w ten sposób, mniejsza średnica = cieńsze ścianki.
W elektronicznych raczej nie sprzedają koszulek termokurczliwych z myślą o sprężynach do amortyzatorów :?

: 26.06.2012 10:46:44
autor: pietryna
Są naprawdę grube z tego co widziałem. Ale czy aż tak grube?

Na sprężynę z goleni 32mm na 100% będzie. Ale na większe to już taki pewny nie jestem :P