Strona 3 z 9

: 18.12.2011 12:13:38
autor: Spaced
Las3k_91 Ldz pisze:Spaced - ale w rowerach są i długo będą

Bedą. Nie wiem jak nowa generacja gustava bo uzywalem krótko ale starsza była bardziej awaryjna od sainta przez nadwrazliwe na uderzenia klamki ;)

: 18.12.2011 14:12:57
autor: zachar
Przerzutka strasznie mi się podoba :D Ciekawe czy cena podskoczy.

: 18.12.2011 14:20:37
autor: off_road
Teraz mnie zastanawia czy będzie w ogole grupa SAINT
czy tak jak w tym roku zrobią upgrade XTR-a na dwie grupy. Lajtowo-Hardcorowo :) zastepując saint-a.

: 18.12.2011 14:38:18
autor: Spaced
Przeciez oficialnie mówia ze bedzie tylko, ze dojdzie tansza grupa grawitacyjna.

: 23.12.2011 20:50:50
autor: off_road
Tyle co zainstalowałem na prędkości dźwignie XTR no to po kolei:

Przy zamianie z dźwigni saint na xtr trzeba nowe oliwki. W saincie sa na głębokosci 5mm w XTR cos kolo 2mm.
Poza tym wszystko plug and play :)
Zestaw odpowietrza sie wręcz bajecznie duzo lepiej niż zwykły saint. Instalujemy funnel i wszystko sie samo robi :)

teraz działanie:
- Łojezu jaką to ma modulacje ;O
- Klamka jest ze 3cm krotsza względem sainta więc w przypadku boobara wszelakie problemy z oddaleniem idą sie ten no tego... :D
- Dużo wygodniejsze od sainta.
- Na klamkach sainta nie czułem puchnięcia przewodów, teraz zdecydowanie przewody 80-ki puchną w palcach.
- To samo zaciski kładziesz dłoń i czujesz jak sie wygina, takiego efektu na klamach sainta nie było.
- Nareszcie czuć żę smiga free stroke :)
- Mniej siły cza użyć do postawienia roweru na koło :)
- Wyżłobienia w dźwigni są super :D

Co do wad tu na szybko co zauwazyłem:
Cała dzwignia nie siedzi tak sztywno na kierownicy, przy mocnym pocśnieciu widać jak sie oddala od kiery ;)
Pasuje dać troszkę smaru na bierznie w klamce fabrycznie hmm nic tam nie ma :)

: 24.12.2011 23:35:14
autor: Pomarancza!
Czyli opłaca się zainwestować w takie klamki ? :) a powiedz jescze,ile zapłaciłeś za jedną klamke xtr ?

: 25.12.2011 11:06:46
autor: quilong
Pomarancza!, off_road
Rozmawiałem z osobą która jeździ na takim samym secie, mówiła że przede wszystkim serwo mechanizm w nowych klamkach nie potrzebuje tak dużej siły jak w starych wersjach do ruszenia dźwigni (w starszych czuć na początku leki opór), a tak to ta osoba twierdziła, że siła hamowania tkwi raczej w zacisku niż w klamce. Ja stojąc przed dylematem jakie klamki wybrać (nowe czy stare slx'y) wybrałem stare, gdyż obawiałem się tego co napisał off_road - braku sztywności na mocowaniu klamka/kierownica. Co do większej siły to spowodowane może to być lepszym odpowietrzeniem hamulca, sam Mike Levy zastanawiał czemu hamulce Brendoga są tak mocne, skoro złożone na seryjnych zaciskach, klamkach i przewodach - mechanik wytłumaczył, że sekret tkwi w idealnym odpowietrzeniu (kiedyś się zastanawiałem po co tak często odpowietrzają hamulce), więc sekret w większej mocy hamulców może tkwić w tym, że jak pisał off_road nowy zestaw łatwiej odpowietrzyć, a wiadomo, jakakolwiek sprężystość powoduje straty mocy (w tym na klamce i przewodach, jednak najbardziej na płynie), mam nadzieję, że nie będę żałował zakupu starych klamek ;)

: 25.12.2011 20:04:25
autor: off_road
quilong pisze:Mike Levy zastanawiał czemu hamulce Brendoga są tak mocne, skoro złożone na seryjnych zaciskach, klamkach i przewodach - mechanik wytłumaczył, że sekret tkwi w idealnym odpowietrzeniu (kiedyś się zastanawiałem po co tak często odpowietrzają hamulce)
Potwierdzam, ale stare da sie odpowietrzyc idealnie dopiero mając specjalny przyrząd montowany do klamki cos a'la zacisk do klejenia drewna :)
W przypadku klamek nowej generacji odpowietrzanie zajmuje max 10min. I dosłownie wszystko z układu wyłazi :)

Co do ceny 208zł cyklotur :) promocję mają :D Ostatnio pare ich sprzedali hehe własnie do zamian w saintach :D;)

Na najwiekszą uwagę zasługuje totalnie wypasiona ergonomia dźwigni. Fajne jest to ze jest duzo krotsza mniejsza i zgrabniejsza. Wczesniej padła opinia o strefę zgniotu na porownaniu śmiem twierdzic ze szybicej oberwie regulacja w 810 niz 988 :)

Fotka z porownaniem old i new :)
Obrazek

Co do odpowietrzania, potrzeba funnela za 18zł :) ktory ma podstawkę do ktorej kładziemy sobie szpikulec w trakcie machania klamką, mozna do niej wstawić caly juz sciagniety zestaw zawierajacy olej coby sie nie rozlało w trakcie wkryncania sruby w dźwignie. Otwieracza na browar mi tam tylko brakuje :D

Można się nawet pokusić o zatkanie ową podstawką całego zestawu ze szpikulcem w srodku:)

Ja mialem plan zatkać go gdy jest zamontowany walnąc jakąś lajtową rundke zeby wyszły wszystkie bomble. Ale nie ma takiej potrzeby wszystkie wyłażą ładnie juz w garazu :)
Obrazek

quilong pisze:Rozmawiałem z osobą która jeździ na takim samym secie, mówiła że przede wszystkim serwo mechanizm w nowych klamkach nie potrzebuje tak dużej siły jak w starych wersjach do ruszenia dźwigni (w starszych czuć na początku leki opór),
Przy maks wykręconej regulacji pad contakt 988 też mają wyraźny opór :) ze względu na tor po ktorym sie docisk tłoczka porusza. W starych to była po prostu załamana linia, teraz są 2 załamania :)
Jedna rzecz jest fajna. Pad contakt ma blokadę przed wykręceniem :)
Pomarancza! pisze:Czyli opłaca się zainwestować w takie klamki ?
Nigdy nie wroce do starej generacji dźwigni shimano ;)Jak tylko wyjdzie pełnoprawny saint na 2013 czy ile tam zmieniam zacisk i cisne dalej :D Będzie niezły lans na radiatorki w klockach xD
quilong pisze:braku sztywności na mocowaniu klamka/kierownica.
Efekt jest jedynie wizualny w praktyce nie czuć tego :) w miejscu gdzie jest końcówka osłaniająca przewód pojawia sie przesuniecie o jakis 1mm.
Przy dwuręcznym cisnięciu na klame ;) Efekt będzie w praktyce obserwowany juz dawno po zablokowaniu koła ;)

Re: Saint 2013? Proto

: 14.03.2012 10:40:50
autor: Kokolino
niech ją pomaluja bo na razie wyglada okropnie :wink:

: 14.03.2012 11:24:47
autor: boogiel
własnie super, taki brutalizm :D

: 14.03.2012 12:27:24
autor: frango
To proto wycięte na CNC ;>

: 14.03.2012 12:55:03
autor: Sudoku
Nie sądzicie chyba, że tak będzie wyglądała wersja finalna ? Chociaż trzeba przyznać, wygląda to pancernie.

: 14.03.2012 20:02:31
autor: ArthurGreen
Ja bym nawet takie przygarnął i imię wygrawerował u jubilera ;)

: 17.04.2012 22:11:38
autor: frango
Pojawiło się kilka fotek więcej, to chyba już produkcyjne wersje.

Obrazek

http://factoryjackson.com/2012/04/17/20 ... neek-peak/

: 17.04.2012 22:34:56
autor: SegatiV
Mniam, mniam, mniam, i jeszcze raz CHOLERA MNIAM !

: 17.04.2012 22:44:41
autor: EZrider
fap fap?

: 17.04.2012 22:45:32
autor: jasiek_krk
Ciekawy myk z tymi zaślepkami (?) śrub od blatu.

: 17.04.2012 22:59:35
autor: adrian50005
Hymm teraz spekulujcie na temat cen ?
Ja stawiam ze cena przerzutki tylnej może dojść do ok 1k.

: 17.04.2012 23:06:08
autor: Spaced
adrian50005 pisze:Ja stawiam ze cena przerzutki tylnej może dojść do ok 1k.
Jaja sobie robisz? Saint jest pozycjonowany na poziomie XT więc czemu ma być drozszy od XTRa?