Regulacja progresji - damper lub widelec staje sie bardziej progresywny, w skrócie progresja rosnie. Dalej głupiego grasz?KubaLaPL pisze:Przykro mi nie rozumiem pytania. Wytłumacz mi co to jest regulacja wzrostu, to Ci odpowiem jakim cudem masz takie coś. Tylko nie mów mi o regulacji wzrostu tłumienia, ani niczym innym. Jedyne co mi przychodzi na myśl to regulacja wzrostu to jakiś magiczny guzik od którego rośnie Ci damper... Ale to chyba nie jest fabrycznie montowane...
[Damper ] RS VIVID 5.1 Regulacje
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
Ciągle pokazujesz mi wykres CCDB który nie ma iglicy... i tak, zasada działania ending stroke rebound w vividzie jest taka sama jak HSR w ccdb dlatego też nie da się się jej działania wykryć poprzez wciskanie tłoka bez sprężyny, tak samo w rękach. Dopiero napór wracającej sprężyny zapewniającej odpowiednia szybkość powrotu sprawia ze regulacja działa. Koniec tematu wole iśc pojeździc zamiast sie tu wykłucac o racje.
Peace
Peace
W CCDB. A skoro Vivid ma inną budowę to te wykresy nie muszą być dla obu damperów takie same.off_road pisze:Men iglica jest od wolnej kompresji bądz powrotu, i jest speed sensitive odpuszczę jesli mi wytłumaczysz dla czego krzywa rośnie z prędkością tłoczyska.
Spaced... Ile razy muszę Ci tłumaczyć, że regulacja to wzrost.
Regulacja progresji - damper lub widelec staje sie bardziej progresywny, w skrócie progresja rosnie. Dalej głupiego grasz?
to znaczy:
Regulacja wzrostu - damper lub widelec staje się bardziej wzrastajacy, w skrócie wzrost rośnie. Dalej głupiego grasz?
Jeśli masz przełącznik od którego rośnie wzrost (długość, wielkość?) to niezła magia!
O wzroście CZEGO mówisz. Tak jak może być nasycenie barw lub światła. Jak powiesz komuś, ze regulujesz nasycenie, to nikt nie zrozumie co regulujesz. Jak powiesz że regulujesz nasycenie barw to każdy zrozumie, ze barwy są bardziej nasycone.
Wracając do dyskusji musisz sprecyzować o wzrost czego Ci chodzi to będzie dało się na to opowiedzieć.
Z gówna bata nie ukręcisz.
A oto i iglica w ccdbSchokowafel pisze:Ciągle pokazujesz mi wykres CCDB który nie ma iglicy...

Nie ma znaczenia czy iglica jest w tłoku czy w zaworze jej działanie jest ZAWSZE identyczne


Nadal nie odpowiedziałes na moje pytanie dla czego na wykresie rosnie. VIVID ma taki sam wykres tylko ze obciete są graniczne wartości. Muszę odkopac w czeluściach płyt wykres dyno-run z vivida skoro tak cięzko kapujący jesteś

Tak cięzko zrozumieć ze cały vivid jest speed sensitive a nie position sensitive?
Witam!
Wtrące 3 grosze...
Jeżdząc na takim czuje, że czerwona regulacja odbicia wpływa na przepływ niewielkich ilości oleju (drobne nierówności), regulacja na imbus ma wpływ na duży przepływ, pod większym ciśnieniem co może potwierdzić ten obrazek a konkretnie sprężyna pod śrubą regulatora na imbus która swoim naprężeniem trzyma iglice a to otwiera się pod dużym ciśnieniem. Skok 25/75 % dla regulatorów, sztywno określony mnie nie przekonuje - jeździłem na różnych sprężynach, na skrajnie róznym sagu... Co nie zmienia faktu, że obie regulacje na siebie oddziaływują. Tym samym popieram teze kolegi off_road

Wtrące 3 grosze...
Jeżdząc na takim czuje, że czerwona regulacja odbicia wpływa na przepływ niewielkich ilości oleju (drobne nierówności), regulacja na imbus ma wpływ na duży przepływ, pod większym ciśnieniem co może potwierdzić ten obrazek a konkretnie sprężyna pod śrubą regulatora na imbus która swoim naprężeniem trzyma iglice a to otwiera się pod dużym ciśnieniem. Skok 25/75 % dla regulatorów, sztywno określony mnie nie przekonuje - jeździłem na różnych sprężynach, na skrajnie róznym sagu... Co nie zmienia faktu, że obie regulacje na siebie oddziaływują. Tym samym popieram teze kolegi off_road


W moim egzemplarzu też jest taki minimalny luz, bez przełożenia, czyli bez ramy ciężko to wyczuć. Występuje w całej długości skoku (to nie zapowietrzenie). Miałem w ramie 2 sztuki dwa zachowywały się tak samo. Bardziej wyczuwalnie po skręceniu niebieskiego pokrętła – wolna kompresja. Podczas jazdy na ustawieniu +3 click nie przeszkadza. Zawieszenie pracuje płynnie i bezgłośnie. Da się to natomiast wyczuć prowadząc rower za siodełko.
Dodam, że mam zaworowanie C
Dodam, że mam zaworowanie C
.Schokowafel pisze:niebieskie pokrętło - kompresja
czerwone pokrętło na oczku - tłumienie odbicia w początku skoku - pierwsze 25% ugięcia tłoka
regulacja na imbus 2,5mm - tłumienie odbicia końca skoku - 25% - 100% ugięcia tłoka.
Co do tego odbicia, nie jest ono zależne od szybkości czyli nie (szybkie i wolne) tylko odzielnie reguluje sie odbicie w rózych fazach ugiecia zawiechy. Jest to skonstruowane tak aby damper bo ugięciu wracał najpierw szybko a na samym końcu zwalniał. Dzięki temu zawiecha może reagować szybko na duzych nierównościach i jednoczenie nie katapultuje przy skakaniu i nie powoduje bujania. Troche jednak komplikuje sprawe to że obie te regulacje są od siebie zależne. Czerwone pokrętło wpływa na szybkośc odbicia w calym skoku a to na imbus zmienia proporcje.
Ja także mam Vivida 5.1 i mogę się podpisać obiema rękami pod tym co napisał Schokowafel
Dzieki za wyjasnienie
Do kolegi Karasmce:
Kolega off_road podał przykład jak to sprawdzić na "sucho" czyli wcisnąć dziada ręcznie... potem na różnych ustawieniach obserwować czy prędkośc powrotu zmieni się wraz z położeniem 25% 50% itd... Żeby zrozumieć jak to wyregulować tak właśnie robiłem... w moim przypadku prędkość była stała dla konkretnych ustawień (tłok nie przyspieszał i tez nie zwalniał).
Może mam bubla... jeżeli tak to cieszę sie z tego, potrafie go ustawić jak potrzebuje.
Czyli dość mocno wkrecony powrót regulowany imbusem(zapobiega katapulcie po lądowaniu) i powrót regulowany pokretłem czerwonym wkrecony na mniej niż połowe możliwości(6-7 click) co powoduje żwawszą prace na drobnicy.
Kompresja standardowo na +3 click
Jak by było tak jak podają reklamówki i instrukcja czyli sztywno 25% i 75% miał bym problem bo lubie sie bujać na dużym sagu.

Do kolegi Karasmce:
Kolega off_road podał przykład jak to sprawdzić na "sucho" czyli wcisnąć dziada ręcznie... potem na różnych ustawieniach obserwować czy prędkośc powrotu zmieni się wraz z położeniem 25% 50% itd... Żeby zrozumieć jak to wyregulować tak właśnie robiłem... w moim przypadku prędkość była stała dla konkretnych ustawień (tłok nie przyspieszał i tez nie zwalniał).
Może mam bubla... jeżeli tak to cieszę sie z tego, potrafie go ustawić jak potrzebuje.
Czyli dość mocno wkrecony powrót regulowany imbusem(zapobiega katapulcie po lądowaniu) i powrót regulowany pokretłem czerwonym wkrecony na mniej niż połowe możliwości(6-7 click) co powoduje żwawszą prace na drobnicy.
Kompresja standardowo na +3 click
Jak by było tak jak podają reklamówki i instrukcja czyli sztywno 25% i 75% miał bym problem bo lubie sie bujać na dużym sagu.
to nie bubel:marudny pisze: sprawdzić na "sucho" czyli wcisnąć dziada ręcznie... potem na różnych ustawieniach obserwować czy prędkośc powrotu zmieni się wraz z położeniem 25% 50% itd... Żeby zrozumieć jak to wyregulować tak właśnie robiłem... w moim przypadku prędkość była stała dla konkretnych ustawień (tłok nie przyspieszał i tez nie zwalniał).
Schokowafel pisze:dlatego też nie da się się jej działania wykryć poprzez wciskanie tłoka bez sprężyny, tak samo w rękach. Dopiero napór wracającej sprężyny zapewniającej odpowiednia szybkość powrotu sprawia ze regulacja działa.
Z gówna bata nie ukręcisz.
Kolego powiedz w takim razie gdzie "poszła" regulacja odpowidzialna za pierwsze 25% gdy jedziemy na sagu 40%(llub wiekszym) kiedy to tłok pracuje w położeniach w zakresie 45%-55% - czyli krótko mowiac jazda po drobnicy.
Nie zamierzm nikogo przekonywac na siłe. Mnie przekonał przekrój tego dampera. Wzgledem tego co widze rozumiem jak działają regulacje i ustawiam jak potrzebuje
oczywiście moge sie mylić... co nie zmienia, że działa jak chce i polecam damperek 
Nie zamierzm nikogo przekonywac na siłe. Mnie przekonał przekrój tego dampera. Wzgledem tego co widze rozumiem jak działają regulacje i ustawiam jak potrzebuje


Kuba mozesz mi powiedzieć co w tym damperze odpowiada za to ze ma sztuczną inteligencję i WIE gdzie znajduje sie tłok?
nawet w paincie mi zaznacz te elementy na cutaway-u ktory kolega wyżej podał.
Marudny Twój przykład z sagiem jest pro. Jak tego nie zrozumieją to ja już odpadam z tej rozmowy ;D
Cholera daje już gościom wykres dowodzacy ze LSR jest speed sensitive to Ci dalej swoje. No ale dla pewnych osob w PL 2+2=5 i jak nie będziemy kombinować tego nie zmienimy ;D
nawet w paincie mi zaznacz te elementy na cutaway-u ktory kolega wyżej podał.
Marudny Twój przykład z sagiem jest pro. Jak tego nie zrozumieją to ja już odpadam z tej rozmowy ;D
Cholera daje już gościom wykres dowodzacy ze LSR jest speed sensitive to Ci dalej swoje. No ale dla pewnych osob w PL 2+2=5 i jak nie będziemy kombinować tego nie zmienimy ;D
Ja po prostu w te 25%,75% nie mogłem uwierzyć... Z reguły jestem niewierny... Nie wierze, gdy widzę, co piszą, a pod tyłkiem czuje, co innego..
Mniej bym był dociekliwy, gdyby pisali 40/60% w końcu to damper do DH, nie XC... Owszem można to tak rozumieć dla sagu bliskiego 25%(w DH?) ale to jest dziwne uproszczenie... Bliski byłem rozkręcenia w celu namacania
obraz przekroju mnie zaspokoił. Bliski byłem bardzo w ręce przejściówka do pompowania pomysł na obejście klucza "specialnego" i olej w butelce...
Dużo pomaga przeczytanie (ze zrozumieniem) "vivid trailside tuning guide" do pobrania ze srama... To w zasadzie wszystko wyjasnia. Procenty procentami czerwone odpowiada za "drobnice" niezależnie od sagu, imbus to regulacja katapulty po dużej kompresji... O procentach możemy mówić w przypadku gumowego odboju - odpowiada on za "twardość" ostatnich 20% skoku tłoka (biore na wiare, nie zmierzyłem)
Tak od siebie polecam sprawdzić, nawet zaraz po kupnie ciśnienie w komorze. W moim przypadku cienienie utrzymywał kapturek z o-ringiem ten na torx. Zaworek nie trzymał. Kapturek przy odkręcaniu oddał parę PSI hukiem z gwizdem...
pozdrawiam!
Mniej bym był dociekliwy, gdyby pisali 40/60% w końcu to damper do DH, nie XC... Owszem można to tak rozumieć dla sagu bliskiego 25%(w DH?) ale to jest dziwne uproszczenie... Bliski byłem rozkręcenia w celu namacania

Dużo pomaga przeczytanie (ze zrozumieniem) "vivid trailside tuning guide" do pobrania ze srama... To w zasadzie wszystko wyjasnia. Procenty procentami czerwone odpowiada za "drobnice" niezależnie od sagu, imbus to regulacja katapulty po dużej kompresji... O procentach możemy mówić w przypadku gumowego odboju - odpowiada on za "twardość" ostatnich 20% skoku tłoka (biore na wiare, nie zmierzyłem)
Tak od siebie polecam sprawdzić, nawet zaraz po kupnie ciśnienie w komorze. W moim przypadku cienienie utrzymywał kapturek z o-ringiem ten na torx. Zaworek nie trzymał. Kapturek przy odkręcaniu oddał parę PSI hukiem z gwizdem...

pozdrawiam!
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
- Kontakt:
marudny a jak sie wybijasz na hopie to nie korzystasz z pierwszych 25% ugięcia tłoka? zawiecha nie tylko w sagu pracuje... Ja mam 2 sprezyny jedna na sag 20% a druga na 30 i z obu korzystam. off_road zakonczmy kłutnie bo troche sie po prostu nie zrozumieliśmy. Ale fakt faktem jest, że ja moge ustawic vivida tak, że w pewnym zakresie skoku ma on tłumienie a w innym wcale a dzieje się to gdy odkręce regulacje imbusową na min. Damper traci odbicie w zakresie skoku 25-100% a w 0-25% pozostaje takie jakie ustawilem czerwonym pokrętłem, a wkręcając ja na maxa damper działa z liniowym odbiciem jak w kazdym normalnym damperze z jednym pokrętłem na oczku. Vivid też ma szybkie i wolne odbicie jak kazdy damper z tym ze szybkie ustawione na stala wartosc poprzez shimy. W vividzie jednak mozna regulować sile odbicia w tych 2 strefach:
pierwsza standardowa regulacja na oczku z iglica do regulacji LSR i ustawiona na stałe za pomoca shimow na koncu stacka HSR.
druga - regulacja na imbus ze względu na budowe bypassowa bedzie zmieniac zarówno wolne jak i szybkie odbicie - tak jakby oba pokrętła w ccdb kręcić na raz.
pierwsza standardowa regulacja na oczku z iglica do regulacji LSR i ustawiona na stałe za pomoca shimow na koncu stacka HSR.
druga - regulacja na imbus ze względu na budowe bypassowa bedzie zmieniac zarówno wolne jak i szybkie odbicie - tak jakby oba pokrętła w ccdb kręcić na raz.
Kiedy się wybijam... następuje: kompresja (szybka, w rozumieniu ugięcie, zależna od ZAWOROWANIA - a,b,c) na ile sprężyna/zaworowanie pozwoli... Lot poprzedza rozprężenie (wydłużenie sprężyny), prędkość rozprężenia(szybkiego) będzie zależała od regulacji przede wszystkim tej na imbus, na dowód obrazek:

Zależnie od wkręcenia - naprężenia (nacisku poprzez sprężyne) czerwonego elementu, stanie się to szybciej lub wolniej. Gdy zawieszenie bedzie bliskie "zwisu" czerwony element (zawór) zamknie przepływ. Teraz predkosc powrotu zalezy od "blokady" jaką w przepływie oleju stawia iglica regulowana czerwonym pokrętłem. Kompletny zwis...
Lecimy...
Potem następuje lądowanie, udane bądź nie, to też głównie zależy od USTAWIEŃ i tego jak kto je czuje, znowu następuje kompresją itd...
Jaśniej można by to opisać tylko, gdyby mniej elementów na przekroju było czerwonych a były np jeszcze zielone.
O procentach:
0-25%
25-100%
możemy poczytać w opisach tego dampera, na popularnych witrynach/sklepach internetowych. Zdaje się, że też w jednej recenzji ( w języku polskim)
SRAM w poradniku("vivid trailside tuning guide") który jednocześnie objaśnia zasady regulacji, nie wspomina o procentach. Określa początek, koniec skoku, po dużej, małej kompresji... Objaśnia zasade nakładania regulacji. Określa procentowy udział odbojnika...
Odbojnikami na względnie miękkiej sprężynie w stosunku do wagi możemy regulować progresję koncowej fazy skoku tłoka(spręzyna + guma)... w koncu są róznej twardośći
Niech każdy rozumie to jak chce, wyreguluje i poprostu zapier%$la na tym...

Zależnie od wkręcenia - naprężenia (nacisku poprzez sprężyne) czerwonego elementu, stanie się to szybciej lub wolniej. Gdy zawieszenie bedzie bliskie "zwisu" czerwony element (zawór) zamknie przepływ. Teraz predkosc powrotu zalezy od "blokady" jaką w przepływie oleju stawia iglica regulowana czerwonym pokrętłem. Kompletny zwis...
Lecimy...
Potem następuje lądowanie, udane bądź nie, to też głównie zależy od USTAWIEŃ i tego jak kto je czuje, znowu następuje kompresją itd...
Jaśniej można by to opisać tylko, gdyby mniej elementów na przekroju było czerwonych a były np jeszcze zielone.
O procentach:
0-25%
25-100%
możemy poczytać w opisach tego dampera, na popularnych witrynach/sklepach internetowych. Zdaje się, że też w jednej recenzji ( w języku polskim)
SRAM w poradniku("vivid trailside tuning guide") który jednocześnie objaśnia zasady regulacji, nie wspomina o procentach. Określa początek, koniec skoku, po dużej, małej kompresji... Objaśnia zasade nakładania regulacji. Określa procentowy udział odbojnika...
Odbojnikami na względnie miękkiej sprężynie w stosunku do wagi możemy regulować progresję koncowej fazy skoku tłoka(spręzyna + guma)... w koncu są róznej twardośći

Niech każdy rozumie to jak chce, wyreguluje i poprostu zapier%$la na tym...

A to nie jest sztuczna inteligencja? Nie jestem przekonany że sprężyna aż tak duże różnice w prędkości powrotu robi na sucho w zależności od ugięcia. Chociaż w sumie na pewno mądrzejsze jest to niż mówienie że dampery są position sensitive. Jedyny tłumik position sensitive jaki widziałem do tej pory to HSCV kompresji z lat 2004-2007(przemianowany w międzyczasie na kartusz X)marudny pisze:Gdy zawieszenie bedzie bliskie "zwisu" czerwony element (zawór) zamknie przepływ.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości