Kiedy się wybijam... następuje: kompresja (szybka, w rozumieniu ugięcie, zależna od ZAWOROWANIA - a,b,c) na ile sprężyna/zaworowanie pozwoli... Lot poprzedza rozprężenie (wydłużenie sprężyny), prędkość rozprężenia(szybkiego) będzie zależała od regulacji przede wszystkim tej na imbus, na dowód obrazek:
Zależnie od wkręcenia - naprężenia (nacisku poprzez sprężyne) czerwonego elementu, stanie się to szybciej lub wolniej. Gdy zawieszenie bedzie bliskie "zwisu" czerwony element (zawór) zamknie przepływ. Teraz predkosc powrotu zalezy od "blokady" jaką w przepływie oleju stawia iglica regulowana czerwonym pokrętłem. Kompletny zwis...
Lecimy...
Potem następuje lądowanie, udane bądź nie, to też głównie zależy od USTAWIEŃ i tego jak kto je czuje, znowu następuje kompresją itd...
Jaśniej można by to opisać tylko, gdyby mniej elementów na przekroju było czerwonych a były np jeszcze zielone.
O procentach:
0-25%
25-100%
możemy poczytać w opisach tego dampera, na popularnych witrynach/sklepach internetowych. Zdaje się, że też w jednej recenzji ( w języku polskim)
SRAM w poradniku("vivid trailside tuning guide") który jednocześnie objaśnia zasady regulacji, nie wspomina o procentach. Określa początek, koniec skoku, po dużej, małej kompresji... Objaśnia zasade nakładania regulacji. Określa procentowy udział odbojnika...
Odbojnikami na względnie miękkiej sprężynie w stosunku do wagi możemy regulować progresję koncowej fazy skoku tłoka(spręzyna + guma)... w koncu są róznej twardośći
Niech każdy rozumie to jak chce, wyreguluje i poprostu zapier%$la na tym...
