Ktory hamulec lepszy do DH?

Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

ravfr pisze:i żeby to nie był Hayes ;).
Disagree! Ace są spoko.
ravfr pisze:Nowy Elixir 3 też spokojnie da radę o ile nie ważysz ponad przeciętnie dużo...
...albo nie hamujesz jednym palcem + jeździsz technicznie.
boogiel pisze:można do klamki elixira R dać zacisk code? Nowy lub stary?
Juicy się da, to Elixira pewnie też.
ronsek
Posty: 103
Rejestracja: 15.06.2011 15:02:50
Kontakt:

Re: Ktory hamulec lepszy do DH?

Post autor: ronsek »

powinno sie dac.. a wiadomo jesli mniejsza ilosc plynu wciskana jest w np 4 tloczkowy sytem to sila jest wieksza jak w wcisku tej samej ilosci plynu do mniejszej objetosci... czyli zacisk 4 tloczkowy klamka o malej objetosci i wtedy otrzymujecie silny hampel... lecz ja nie lubie jak klamki avida dochodza do kiery nawet nie nagrzane.. :(
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

ronsek pisze:wcisku tej samej ilosci plynu do mniejszej objetosci...
Yyyy na pewno? Przecież jak napompujemy do mniejszego zbiorniczka taką samą ilość płynu to będziemy mieli większe ciśnienie = większy napór na ścianki zbiornika = większa siła docisku klocka do tarczy. Przynajmniej tak na logikę. Ja też nie lubię tego w avidzie więc stanęło na szhitmano ;)
Z gówna bata nie ukręcisz.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Mniejszy tłok w klamce w stosunku do oryginalngo spowoduje że będziemy mięli większe przełożenie. Ale z kolei tłoki w zacisku mogą się mniej wysunąć(bo z klamki idzie mniej płynu) więc mimo tego że siła możliwa do uzyskania będzie większa to w praktyce hamulec może się nie zmienić lub osłabić.

Przysunięcie klocków do tarczy trochę bliżej niż zwykle powinno też sporo zmienić przy zmianie klamki na taką z mniejszym tłoczkiem.
ak47

Post autor: ak47 »

Rozprawiacie o wielkości tłoka w klamce, a ta w każdym Avidzie jest identyczna.
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Czyli w skrócie można każdą klamkę do każdego zacisku podpasować i będzie to działało? Bo mnie konkretnie zastanawia klamka elixira i zacisk code stary ;)
ak47

Post autor: ak47 »

tak, w każdym przypadku będzie pasować. Jednak montaż klamki elixira do takiego zacisku to kiepski pomysł. To tak beznadziejnie słaba, gówniana klamka, że hamulec będzie słabszy niż gdyby miał oryginalną klamkę pełnego Code albo nawet code 5
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

ak47 pisze:To tak beznadziejnie słaba, gówniana klamka
Różni się skokiem tłoka? Bo skoro mówisz że każdy tłok w avidzie jest tego samego rozmiaru...
ak47

Post autor: ak47 »

No właśnie nie. Skok i średnica tłoka jest ta sama.
Inny jest natomiast tłok - taperbore ma zupełnie inne uszczelki. Już kilkukrotnie zauważyłem, że klamka typu Elixir daje mniejsze ciśnienie - na dźwigni czuje się gumowatość(niezależną od przewodu). Sam tłok taperbore w miarę wzrostu ciśnienia coraz oporniej przesuwa się w cylindrze. Jest to związane z rozsuwaniem się plastikowej podkładki na łączeniu. Na pewno wiesz o co mi chodzi, bo rozkładałeś pełne CODE - tam jest akurat taka sama podkładka, lecz w postaci pełnego pierścienia, bez rozcięcia.

Poza tym o czym to dyskutować - taperbore to nieudany projekt, który avid wylansował na siłę.


Pomierzyłem:
- długość dłoniowego ramienia dźwigni a juicy i elixir jest taka sama
- długość tłoczkowego ramienia także taka sama
- średnica tłoka identyczna, co już zostało wspomniane.

A mimo to po zmianie klamki elixir na juicy moc wyraźnie poprawia się, już nie mówiąc o modulacji.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

ak47 pisze:Jest to związane z rozsuwaniem się plastikowej podkładki na łączeniu.
Łączeniu czego? Bo jedyny plastik jaki sobie przypominam na tłoku to jego czubek + ogranicznik regulatora. Tak to jedna uszczelka, ta zżerana przez otwór łączący cylinder i rezerwuar(przynajmniej u mnie tak to wyglądało :P) i jeden xring uszczelniający cały obwód.
Guciek88
Posty: 42
Rejestracja: 07.12.2007 20:17:07
Lokalizacja: Przeworsk
Kontakt:

Post autor: Guciek88 »

Nie będę zaczynał nowego tematu zapytam, Gdzie można dostać w PL zacisk CODE ??
ak47

Post autor: ak47 »

pietryna pisze:Łączeniu czego? Bo jedyny plastik jaki sobie przypominam na tłoku to jego czubek + ogranicznik regulatora. Tak to jedna uszczelka, ta zżerana przez otwór łączący cylinder i rezerwuar(przynajmniej u mnie tak to wyglądało :P) i jeden xring uszczelniający cały obwód.
Trochę słabo pamiętasz :)

Tutaj jest na foto ta biała podkładka :
http://autobus.cyclingnews.com/photos/2 ... mockup.jpg

Widać ją zaraz za oringiem na tłoku. W code wygląda ona tak samo, lecz nie jest rozcięta.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

http://www.alibabike.com/2322-17633-lar ... 015000.jpg
Na tym zdjęciu to jest ten element pod tą uszczelką wyżej?

Bo jeśli tak to chyba nawet nie zwróciłem uwagi że to jest plastik... A samych uszczelek z tłoka nie ściągałem.
ak47

Post autor: ak47 »

Tak, to jest ten element.

Co ciekawe, ten plastik potrafi sprawiać problemy także w Twoich code. Jeżeli klamka słabo odbija lub ogólnie ciężko chodzi, rozłóż ją, ściągnij uszczelki z tłoczka, pozostawiając podkładkę. Bardzo prawdopodobne, że tłok nadal będzie poruszać się z oporem.

Okazuje się, że w wyniku intensywnego użytkowania plastikowa podkładka zwiększa swoją średnicę, co powoduje blokowanie się tłoczka.
Wystarczy delikatnie i równomiernie opiłować ją drobnym płaskim pilniczkiem, a problem odejdzie w niepamięć.

To tylko jeden z wielu błędów konstrukcyjnych w Avidach.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości