Strona 3 z 5

: 09.03.2012 19:45:05
autor: luke_
napinacz jest zamówiony :) czekam na niego po prostu

: 09.03.2012 20:50:34
autor: =disbrainer=
luke_ pisze:napinacz jest zamówiony
co wybrales?

: 09.03.2012 22:15:25
autor: luke_
=disbrainer= pisze:co wybrales?
kompletną egzotykę :)
Firma z RPA, Csixx (www.csixx.com) - wersja pod przerzutkę, ale bez rockringu.
Będzie w Polsce w kwietniu, do tego czasu byćmoże coś innego założę, żeby mi łańcuch nie spadał.

Wersja prototypowa wygląda tak:

Obrazek

: 26.03.2012 17:17:02
autor: luke_
No i golenie zamienione :)
Teraz wygląda tak jak chciałem z tym widłem. Mocno, ale bez przesady.

Obrazek

Obrazek

Wiem że teraz jest moda na białe widelce w czarnych ramach i podobne zestawienia. Ale ja jestem raczej tradycjonalistą jeśli chodzi o stronę wizualną.
I tak mi się podoba.

: 26.03.2012 18:53:20
autor: Impus
Nie za duży ten totem ? ;)

: 26.03.2012 19:36:56
autor: luke_
już bym do takich cieniutkich rurek jak są w 55 nie chciał wracać ;)

: 27.03.2012 06:13:46
autor: =disbrainer=
luke_ pisze:Wiem że teraz jest moda na białe widelce w czarnych ramach i podobne zestawienia.
sam mialem seryjnie bialy amor w czarnej ramie i tez mi sie nie podobalo (chociaz nie dlatego sie go pozbylem). piekny set Ci teraz wyszedl, sam przyszlosciowo biore Totema pod uwage ale koniecznie ze zmiana skoku 180-140.

btw, jeden z najladniej zlozonych i najlepiej pomyslanych rowerow jakie ostatnio widzialem, brawo! jesli stwierdzisz, ze chcesz sie jednak pozbyc demowki, to rezerwuje czerwone tarcze hope'a ;)
Impus pisze:Nie za duży ten totem ? ;)
"za duzy"? w jakim sensie?

: 27.03.2012 07:24:48
autor: Impus
Wysokości. Coverta zawsze widziałem jako taki bike 150/150

: 27.03.2012 09:44:25
autor: =disbrainer=
widac na zdjeciach ze geo jest ok i nadal jest "podjezdzalny", wiec czemu nie?

: 27.03.2012 16:10:56
autor: luke_
Covert jest zaprojektowany dookoła widelca 160-170mm (36/Lyrik etc.). Taką informację dostałem od Larsa z Transition Bikes.
W tej chwili jestem jakiś centymetr wyżej z przodu - nie zmienia to geometrii w sposób który mocno da się zauważyć pod górkę. Za to na zjazdach jednak poprawia zachowanie dość znacznie.
Gdyby to spowodowało jakiś problem w zachowaniu roweru - obniżyłbym widelec. Ale nie widzę takiej potrzeby póki co :)

: 01.04.2012 18:53:54
autor: Jergus
Pieknie się prezentuje z nowym nabytkiem z goleniami 40mm :)

: 19.04.2012 19:41:37
autor: luke_
Witam,

mały update :)
Rower teraz wygląda tak:

Obrazek

W Totemie zmieniłem sprężynę na powietrzną Solo Air. Oraz założyłem sztycę regulowaną Blacx Jewel AM+.
Ponieważ demo w tym roku nie doczeka się wskrzeszenia z prozaicznych przyczyn, postanowiłem wstawić do Coverta ciężkie kółka i sprawdzić go na lokalnych trasach DH.
Wybór był dość łatwy - dostałem w dobrej cenie komplet kółek do DH/FR firmy jakżeby innej - Transition :) Do tego założyłem oponki z demo i wio :)

W pierwszych chwilach miałem nielada zagadkę jak ogarnąć ten rower na tych trasach, ale wyczułem go w weekend i zacząłem latać WSZYSTKO to samo co na demo. Świetnie było.
A w tygodniu dostałem z reklamacji damper RP23, założyłem go i ponownie ruszyłem na trasy.

I jest FLOW! Po prostu genialny rower na takich trasach :)
Wymaga trochę przyzwyczajenia, bo jest o wiele lżejszy od demo. Ale o wiele łatwiej też się go kontroluje w powietrzu.
Dodatkowo dokręcanie w miejscach gdzie tego potrzeba jest o wiele łatwiejsze.
Mówi się że na nizinne trasy pseudo DH taki rower wystarczy zamiast czystej zjazdówki. Na moim poziomie umiejętności - czyli dla osób które nie latają naprawdę wielkich rzeczy - zaryzykowałbym stwierdzenie że nie wystarczy. Jest lepszy.
Latam dalej i wyżej, zjeżdżam szybciej i łatwiej mi się nim skręca.

Naprawdę nowoczesna klasa rowerów enduro ma ogromne możliwości!

: 20.04.2012 09:21:09
autor: =disbrainer=
luke_ pisze: Naprawdę nowoczesna klasa rowerów enduro ma ogromne możliwości!
nic dodac nic ujac.

: 24.06.2012 20:06:52
autor: luke_
zmieniłem w sumie kilka rzeczy w rowerze i zapomniałem zrobić update :)

po pierwsze, w końcu udało mi się znaleźć dobry sprężynowy damper w mojej długości:

Obrazek

Jazda w dół jest absolutnie nieziemska. Koło jest całkowicie przyklejone do gleby i tam gdzie powietrzny damper się gubił (RP23) a ja przelatywałem po kamieniach bardziej niż przejeżdżałem, sprężynowy DHX bierze na siebie dwa razy tyle pracy a ja mogę przejechać sekcję duuużo szybciej.
Po prostu szok.
Na podjazdach wiadomo - dupy nie urywa, RP23 podjeżdżało lepiej. Ale to nie moja bajka.

Poza tym zdecydowałem że jeśli będę cokolwiek od teraz zmieniał w rowerze to będzie to absolutnie najwyższa półka. Bo w sumie wszystko mam, działa pięknie. Więc mogę sobie wyszukiwac pomału perełki.
No i jedna z nich to pedały Twenty6 Predator.

Obrazek

w wersji customowej z ksywką :) hehe

Trzymają jak opętane - a wydawało mi się że Straitline mają niesamowite trzymanie. Za to trzeba mocno uważać na nogi, po piny przeorają wszystko :)

No i dorzuciłem sobie do kompletu dwa kaski:

URGE Archi-enduro do ostrzejszej jazdy i w góry na ET
Obrazek

i będąc pod wrażeniem powyższego, URGE endur-o-matic do lżejszej jazdy
Obrazek

Oba kaski są po prostu zajebiste. Więc do demówki kupię pewnie na przyszły sezon Down-o-matica :D

a tak mój rowerek w pełnej okazałości wygląda teraz:

Obrazek
jeszcze na starych pedałach :)

: 24.06.2012 20:23:08
autor: kuklis
Chyba bardziej dopieszczony od kobiety :D

: 24.06.2012 21:31:04
autor: boogiel
Bogactwo skhurwysynu :D Pedałki mega. Nie brakuje Ci tłumenia w dhx (wiele osób na to narzeka)

: 24.06.2012 22:32:31
autor: ablee
Rower bądź co bądź zacny! ! ! Ale ten Totem jest zbyt masywny do tej "filigranowej" ramy.

: 24.06.2012 22:52:12
autor: luke_
dzięki.

moja Pani nie narzeka raczej - w każdym razie nie skarżyła mi się ;)

Jeśli chodzi o tłumienie kompresji (wolnej - czyli ProPedal), w porównaniu do RP23 jest mniejsze. Ale i tak nie kręcę poza połowę, więc nie ma to dla mnie znaczenia.
Jeśli chodzi zaś o tłumienie powrotu - nie ma z nim problemu. Zakres jest spory.

Co do Totema. To tak. Po pierwsze, Covert filigranową ramą jednak nie jest - czarny po prostu wyszczupla i nie widać profili jak w niejednej zjazdówce :)
Po drugie, mając 95kg wagi (plus plecak etc.) i oczekując sztywności roweru, zbyt wielkiego wyboru nie mam. W 55 było wyraźnie czuć brak sztywności.
I racja, że Lyrik 170 Solo Air RC2 DH byłby bardziej na miejscu, ale był tylko biały i to w cenie dwóch takich Totemów :) jak się trafi czarny mat to się przymierzę pewnie.

Totem ma jeszcze jedną ogromną jak dla mnie zaletę. Ma monstrualną wręcz komorę powietrzną. W przypadku ciężkich osób, wyższe niż dla lżejszych ciśnienie powoduje zawsze bardzo dużą progresję amortyzatora. I ta ogromna komora powietrzna w Totemie likwiduje ten problem.

: 08.07.2012 10:37:17
autor: luke_
Wróciłem ostatnio na traskę na której uległ mój obojczyk :)
Trochę błotka było, rowerek w konfiguracji do enduro (sztyca na maksa w dół, ciężkie koła i opony 2ply, oczywiście sprężynka, ff i pełne ochraniacze) sprawdza się wręcz rewelacyjnie. Banan na twarzy non stop - co widać na poniższej focie :)

Obrazek

Jazda była świetna, niemało błotka po ostatnich burzach.
Gorąco jak cholera - ale tym razem zamiast gogli wziąłem do Archiego okulary i po prostu rewelacja! Jakby to nie był fullface!
Jakieś 29 stopni i wilgotność jak w amazońskiej dżungli, do tego po dwóch miesiąch od pęknięcia obojczyka zrobiłem się, kurcze ostrożny więc jeździłem w pełnej zbroi :)
Ale nie było wcale aż tak gorąco jak się spodziewałem.
rowerek się troszkę przybrudził:

Obrazek

teraz jeszcze myślę o spróbowaniu krótszeg mostka - 50mm. Mam 65mm i siodło trochę przesunięte do przodu. Sądzę że przy 50mm mostku będę mógł cofnąć siodło o te 2cm do tyłu i pod kątem zjazdów będzie lepiej. Nie wiem tylko jak przy "normalnej" jeździe będzie to się sprawdzać.