Manitou revox serwis

Kacper Czewa
Posty: 194
Rejestracja: 06.07.2011 11:33:35
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Manitou revox serwis

Post autor: Kacper Czewa »

słychać że zasysa olej.Nie jest bankowo zapowietrzony.Został dopiero ugięty po napompowaniu.Nic nie stuka nic nie puka.Po prostu jest trochę twardy i tłumienie albo działa bardzo mocno albo praktycznie wcale.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

No to tutaj Ci nie pomoghę. Na całym skoku jest tłumienie, czy coś się dzieje?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Kacper Czewa pisze:słychać że zasysa olej.Nie jest bankowo zapowietrzony.
Jest. Syczenie może być słyszalne tylko i wyłącznie przy bardzo szybkich ugięciach. Jest spowodowane kawitacją która przy powolnym uginaniu w rękach nie wystąpi.
Kacper Czewa
Posty: 194
Rejestracja: 06.07.2011 11:33:35
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kacper Czewa »

Na całym skoku jest tłumienie .Ale albo jest bardzo mocne,albo go wcale nie ma .

Pewnie to kwestia odpowiedniej regulacji,ale na to już siły dzisiaj nie mam. :)


Dzięki wielkie za wszelką pomoc :)
Kacper Czewa
Posty: 194
Rejestracja: 06.07.2011 11:33:35
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kacper Czewa »

pietryna. Nie występuje przy uginaniu w rękach to syczenie,tylko przy szybkiej pracy .Założylem go do roweru aby sprawdzić jak działa i tylko przy szybkiej pracy słychać taki przyjemny syk :D
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Może dziwna praca spowodowana jest tym, że ktoś kiedyś go rozbierał i źle go złożył?
Kacper Czewa
Posty: 194
Rejestracja: 06.07.2011 11:33:35
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kacper Czewa »

wiesz co , nie wiem.Pośmigam jeszcze tak i przed wyjazdem na Koninki (koniec lipca) spróbuję go rozkręcić całego i zobaczyć według schematu .Wiem że jak wyciągnąłem środek to była poluzowana dosyć mocno śruba na krzyżak ale dokręciłem ją z umiarem i wolałem na razie tego nie ruszać.Zobaczyłem stan oleju i wywnioskowałem,że to była główna przyczyna takiej pracy beznadziejnej jaką miałem + zapowietrzenie bo był bardzo zapowietrzony.

Pobawię się regulacjami + ciśnieniem w komorze bo mam ok 100 psi i powinno być dobrze,jeśli nie to będę zmuszony go całkowicie rozebrać.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ale tą szybką pracę sprawdzałeś ściskając ramę w rękach czy gdzieś szybko już jeździłeś? Bo ręcznie nie da się uzyskać odpowiedniej szybkości.

Dwa
Kacper Czewa pisze:Na całym skoku jest tłumienie .Ale albo jest bardzo mocne,albo go wcale nie ma .
Czyli nie ma go na całym skoku absolutnie. Jest zapowietrzony i tyle. Musisz zrobić to jeszcze raz, dokładniej. Albo poskładaj wszystko w zatopione w pojemniku z olejem.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

A moja diagnoza to fakt ze czesc powietrza z SPV spierniczyła i nie moze go prawidłowo docisnąć do pistona.
Rozbiorka
1. Sprawdzenie czy w spv nie ma śladów oleju, jeśli są wymienić uszczelki.
2. Zalanie tak jak poprzednik radzi w misce z olejem
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Kacper Czewa
Posty: 194
Rejestracja: 06.07.2011 11:33:35
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Manitou revox serwis

Post autor: Kacper Czewa »

Dzięki wielkie :)

Zrobię jeszcze raz tą czynność i podzielę się z wami efektem :)
tomko
Posty: 52
Rejestracja: 12.11.2011 21:12:09
Kontakt:

Post autor: tomko »

Pytanie dla mocno wtajemniczonych albo aktualnie serwisujących damper. Mam problem z regulacją tłumienia wolnej kompresji (małe czerwone pokrętło). Kręcąc tym pokrętłem kręci się ono jednocześnie z szybką kompresją (nie można nimi kręcić niezależnie). Podejrzewam, że skorodowało albo poprzedni właściciel za mocno przekręcił. Wykręciłem element za to odpowiadający:
Obrazek
Z tego co widzę szybką kompresję reguluje się poprzez wkręcanie i wykręcanie szpilki. Moje pytania są takie:
Jaki jest gwint na tej szpilce? (prawy/lewy)
W jakiej pozycji jest ta szpilka w granicznej pozycji regulacji?
Pytam bo według mnie jedynym rozwiązaniem jest użycie siły ale muszę być pewny w którą stronę mogę kręcić :)
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

tomko pisze:Kręcąc tym pokrętłem kręci się ono jednocześnie z wolną kompresją.
ale to jest chyba normalne w tym damprze. Zauważ że jak dasz na opór szybką kompresję w którąkolwiek stronę i wtedy będziesz chciał regulować wolną, to będzie ona o tyle samo obrotów ustawiona co przed kręceniem szybkiej.
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
tomko
Posty: 52
Rejestracja: 12.11.2011 21:12:09
Kontakt:

Post autor: tomko »

Źle opisałem. Chodzi mi o to, że jak bym nie ustawił szybkiej kompresji to nie mogę w żadną stronę kręcić wolną kompresją - po prostu zacięła się.
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

ja bym uważał z kręceniem tą iglicą na hama jak masz wykrecone pokrętło HSC LSC to rozbierz je i zobacz jak to wygląda z 2 strony tak to wygląda rozebrane raczej widać jaki tam jest skok gwintu na tym foto ;) http://imageshack.us/f/90/20130308113320.jpg/ PS. przejżyj dokładnie te pokrętło często lubi pękać albo sie urywać (własnie od kręcenia na hama ) jak na tym foto gdzie jest pęknięty korpus.
rowerek PB Spider Suspensions boss!
tomko
Posty: 52
Rejestracja: 12.11.2011 21:12:09
Kontakt:

Post autor: tomko »

Rozkręcone. Nie wiem czy pomogło wd40 ale poszło i to bez oporów :) Dla potomnych dodam, że iglicę odkręca się łapiąc ją delikatnie kombinerkami za dolny fragment, a część regulująca (tam gdzie przykręca się pokrętło) pozostaje w obudowie.

Wielkie dzięki za pomoc :)
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

masz w całości korpus ? :)
rowerek PB Spider Suspensions boss!
tomko
Posty: 52
Rejestracja: 12.11.2011 21:12:09
Kontakt:

Post autor: tomko »

Tak wszystko jest w całości. Chodzi Ci o tą część, która ma na sobie lewy gwint? (regulacja szybkiej kompresji). Dzisiaj go poskładam i zobaczymy jak to będzie działać :)

Nie wiem czy tego nie sfotografować jako dowód, bo chyba będę się nosił z zamiarem sprzedaży tego revoxa (poprzedni właściciel nie przyjął zwrotu dampera twierdząc, że coś musiałem popsuć skoro chcę go od razu sprzedać, a był po prostu za duży do ramy)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości