Strona 3 z 4

: 25.07.2012 16:05:28
autor: ArthurGreen
Damian04 pisze:Zapomniałeś dodać, iż tylny trójką jest zdecydowanie krótszy
446.3 w Scalpie, więc nie jest zdecydowanie krótszy, jest po prostu regulacja i tyle. Raczej nigdzie nie jest tak krótko jak w Demo (421)

: 25.07.2012 18:42:18
autor: Wredny
A ja mam pytanie - jak ta rama pracuje w tym systemie ? widac tam u góry jakiś popychacz wiec czyzby cos sprytniejszego niz tylko jednozawias ? no i jestem mimo wszystko ciekaw ceny :) bo ze zdjec z pinka całosc prezentuje sie apetycznie:)

: 25.07.2012 19:04:22
autor: ArthurGreen
Wredny pisze:
A ja mam pytanie - jak ta rama pracuje w tym systemie ? widac tam u góry jakiś popychacz wiec czyzby cos sprytniejszego niz tylko jednozawias
Jest to najzwyklejszy 1-dno zawias z elementem pośredniczącym.
Wredny pisze: no i jestem mimo wszystko ciekaw ceny
Ceny jak za Scalpa na początku produkcji. Ok 2000 funciaków za ramę z CCDB i 1800 z Vividem. 3 tysiaki za cały rower.

: 25.07.2012 19:25:30
autor: Wredny
dobra - element posredniczacy ? pomagajacy, działajacy na jakiej zasadzie? bo tutaj moja wiedza jednozawiasów z czasów DM fr dawno minela i z pewnoscia sie rozwinela wiec zastanawiam sie czy nie jest to cos a'la system zawieszenia które nie pedałuje podczas jazdy ?tego jestem ciekaw

: 25.07.2012 19:41:41
autor: ArthurGreen
Wredny pisze:
dobra - element posredniczacy ? pomagajacy, działajacy na jakiej zasadzie?
Na zasadzie przełożenia. Po prostu zmieniasz poprzez te elementy, przełożenie zawieszenia.

: 26.07.2012 08:53:30
autor: Damian04
ArthurGreen pisze:Raczej nigdzie nie jest tak krótko jak w Demo (421)
Powiedziałbym, raczej nigdzie nie jest tak krótko jak w Jedi (405mm) :twisted:

: 26.07.2012 08:57:19
autor: ArthurGreen

: 26.07.2012 09:43:13
autor: Wredny
wychodzi z tego ze klasyczny jednozawias? czy jak ? czy jest w niej cos takiego co zapobiega bujaniu - mi to wychodzi ze wlasnie ten element jakos działa na takiej zasadzie

: 26.07.2012 09:59:53
autor: mike007
zawieszenie takie jak w scalpie, w scalpie nie buja wogole, takze tutaj bedzie tak samo. Zawieszenie dziala bardzo fajnie, ale to najlepiej jest sie przejechac na rowerze i przekonac.

Jak bedziesz chcial wyprobowac scalpa daj znac mozemy sie umowic w gorach to pojezdzisz sobie.

: 26.07.2012 10:11:02
autor: ArthurGreen
Wszyscy myślą, że 1-dno zawias to zło, a większość topowych zjazdówek to 1-dno zawiasy.

Scalp nie buja, nie blokuje koła przy hamowaniu a przy tym jest bardzo sztywny. Zasługa wielkich łożysk.

: 26.07.2012 10:55:49
autor: Wredny
i własnie o to mi chodziło ... co prawda nie wiem jak wychodziłoby to w porownaniu do DW-linka ? ma ktos takie porownanie moze albo cos ? bo nie powiem pierwsze zarobione wieksze pieniadze pojda na nowy sprzet ....

: 26.07.2012 11:06:32
autor: Jergus
Ja doświadczyłem jednozawiasu z linkami pośredniczącymi Knuckle Box w Focusie i tam sie zawiecha usztywniała od hamowania, ale już w jednozawiasie typu High Pivot jak w Orange, Santa Cruz czy MDE Bolder zawieca nie reaguje na hamowanie bo zacisk i tarcza jest na tym samym zawiasie.
Łatwo to sprawdzić na postuju, uginając zawieche na zaciśnietym hamulcu i na niezaciśniętym.

: 26.07.2012 11:14:35
autor: Las3k_91 Ldz
ArthurGreen pisze:Wszyscy myślą, że 1-dno zawias to zło, a większość topowych zjazdówek to 1-dno zawiasy.
Ekhm? Większość?

: 26.07.2012 11:26:41
autor: Sandwitch
Trek, Commencal, Orange, Lapierre, GT, Transition, Kona, Nukeproof, Devinci, Sunn - 1 zawiasy.

Nie wiem jak sklasyfikować FSR, niby coś pomiędzy 1 zawiasem a virtualem :)

Re: Nuke Proof Pulse DH!

: 26.07.2012 11:45:22
autor: Hugo666
FSR to 4 zawias, przynajmniej tak mam napisane na demo...

: 26.07.2012 11:46:55
autor: ArthurGreen
Sandwitch pisze:Nie wiem jak sklasyfikować FSR, niby coś pomiędzy 1 zawiasem a virtualem
Jak dla mnie to taka hybryda, ale ma na pewno virtualny punkt obrotu..

Jeździłem na Scalpie i na bank nie pracuje to gorzej niż FSR przy moim demo. Genialnie mi się śmigało, zasługa też dampera bo miałem sztukę z CCDB.

: 26.07.2012 12:05:56
autor: off_road
FSR to typowy 4 zawias z ogniwem horsta :)
VPP i inne magiczne nazwy to praktycznie to samo ale całe ogniwo horsta jest trojkątem przykład (antidote, glorka czy sunday)

Przeciez łatwo sie odroznia.
1 lozysko pomiędzy suportem a osią = 1 zawias
2 łożyska pomiędzy suportem a osią = 4 zawias


Tak swoją drogą praktycznie wszystkie moto mają 1 zawias z ogniwami pośredniczącymi zmieniającymi przełożenie na damper. Po co tak robić?
Wahacz wleczony ustala nam pracę koła względem przedniego trójkąta.
Ogniwa pośredniczące pozwalają dobrać charakterystykę zawieszenia pod dany damper lub odwrotnie.
Wszystko zależy od punktu widzenia
1. z punktu widzenia osi koła
2. z punktu widzenia dampera

oba przypadki potrafią sie diametralnie różnić :D

Tak czy siak trzeba zawsze pod uwagę brać układ, system zawieszenia + damper.

: 26.07.2012 12:13:48
autor: Sandwitch
off_road pisze:Przeciez łatwo sie odroznia.
1 lozysko pomiędzy suportem a osią = 1 zawias
2 łożyska pomiędzy suportem a osią = 4 zawias
w miejsce "4 zawiasu" wpisał bym wirtualny :)

Moim zdaniem w tej chwili najbardziej obiecującym systemem jest ten z Lapierre/GT. Czy ktoś chciał by jeździć na czymś innym niż prosty jedno zawias gdyby owy nie kopał po korbach i nie usztywniał się przy hamowaniu ? No właśnie :)

: 26.07.2012 12:24:26
autor: ArthurGreen
Sandwitch pisze: Czy ktoś chciał by jeździć na czymś innym niż prosty jedno zawias gdyby owy nie kopał po korbach i nie usztywniał się przy hamowaniu
Z tym, że przy LP nie usztywnia się przy hamowaniu, ale niestety kopie.