Strona 3 z 9

: 12.11.2012 15:59:48
autor: szymon102
Wykonanie naprawdę tak jak zapowiadali, poziom mega wysoki. Szybko im idzie, jeszcze niedawno biuro przygotowywali :D Dobrze, że zrobili opcjonalną sterówkę. Jedyne co mnie zastanawia to ta wartość 50% w fragmencie
"Likely the biggest talking point of the Emerald will no doubt be the carbon fiber, bolt-on CTA unit that serves to not only protect the stanchions from damage and as a fender, but also to tie the lower legs together to increase torsional rigidity by a claimed 50% over the same Emerald fork without the CTA in place. "

: 12.11.2012 18:07:24
autor: Czlenson
szymon102 pisze:Wykonanie naprawdę tak jak zapowiadali, poziom mega wysoki.
i jesteś to już teraz w stanie stwierdzić 8-)
szymon102 pisze:Jedyne co mnie zastanawia to ta wartość 50%
Przy takiej sztywności bocznej jaką oferują usd jestem w stanie uwierzyć, że kawałek węgla daje w tym przypadku dużo ;)

: 12.11.2012 20:07:05
autor: szymon102
Czlenson pisze:i jesteś to już teraz w stanie stwierdzić 8-)
Chodzi mi oczywiście o wygląd :) Wszystko wygląda porządnie. Ładne elementy cnc, pokrętła też mi się bardzo podobają. O środku się nie wypowiadam :D

: 12.11.2012 20:51:26
autor: muras
Jestem pozytywnie zaskoczony. Spodziewalem się kolejnej firmy żeniącej sprzęt z chin. Ciekawe jak to bedzie działać, jakie będzie podejście do serwisu, dystrybucji i części zamiennych. No i czekam na inne produkty, osobiście jednopółke FR.

: 12.11.2012 21:40:31
autor: EDDIE
USD o wyglądzie klasycznego amortyzatora ?
Obrazek

: 12.11.2012 21:55:20
autor: adrian50005
Tu nie chodzi o wygląd, wiem ze wygląda podobnie, ale praca USD jest zdecydowanie lepsza, minusem wszystkich ich jest to że są mało sztywne na siły skręcające.
Z początku jak oglądałem foty myślałem ze to tylko osłony jak w shiverze, lecz później domyśliłem się ze to usztywnia amor. W jaki sposób i jak bardzo piszą że niby 50% sztywniejsze od innych usd,ale czy taki kawałek karbonu bu tyle aż zdziałał.
Chyba musimy poczekać na testy.

: 12.11.2012 22:40:07
autor: jasiek_krk
mnie się nie podoba, co nie znaczy że nie będzie dobrze pracował. Co do dodatkowego wzmocnienia to może i poprawia sztywność ale wygląda obrzydliwie.

Obrazek

zwróciłem też uwagę na oś widelca, na pinku jest napisane że zastosowano zwykłą oś, beż żadnych szybko zamykaczy itp. W Manitou Dorado producent stosuje opatentowany HexLock ( końce osi są sześciokątne ) i to zdecydowanie poprawia sztywność.

Obrazek

: 12.11.2012 23:23:30
autor: xazax
Racja moim,zdaniem firma chce się wybić.Leader fox czy iron house też chciał się wybić.leader fox coś im tam nie wyszło (jaka szkoda)np.cocaine.Iron house w angli spoko szło, lecz w europie jakie mieli straty budżetowe tak musieli całą firme zamknąć.Daje przykłady które mogą znaczyć wiele ;) ,chodzi mi ogulnie o to że chcą się wybić na podium.A coś im nie wyjdzie,zobaczymy ich pierwszy amorek jak wejdzie do produkcji ;) .
PS.I tak uważam że manitou,rock shox,marzocchi,fox są najlepszymi amorkami na rynku ;) , i będą przez ohoho a nie jakieś sr,rst,zoom

: 12.11.2012 23:47:41
autor: EZrider
xazax co masz do ruxa który ma się pojawić?

: 13.11.2012 00:00:24
autor: Sandwitch
xazax bredzisz... Owszem są to dobre amortyzatory ale na boga nie najlepsze, po prostu dobrze rozreklamowane...

: 13.11.2012 01:25:46
autor: KubaLa
jasiek_krk pisze:W Manitou Dorado producent stosuje opatentowany HexLock ( końce osi są sześciokątne ) i to zdecydowanie poprawia sztywność.
Ciekawostka, że tylko Manitou. Avalanche już nie. A nie jest tot firma robiąca badziew... W Siwej też nie było jakiejś magicznej ośki.

: 13.11.2012 11:02:18
autor: quilong
xazax - czy czasem iron horse nie upadł przez jakiś szwindel?

: 13.11.2012 11:33:25
autor: Czlenson
jasiek_krk pisze:W Manitou Dorado producent stosuje opatentowany HexLock
KubaLaPL pisze:Ciekawostka, że tylko Manitou. Avalanche już nie
noooooo bo opatentowany ?

No i MoS2 na dolnych lagach aka kashima. Za to DVO punktuje.

3kg dh usd .... ciekawe

: 13.11.2012 11:37:59
autor: jasiek_krk
KubaLaPL pisze: Avalanche już nie. A nie jest tot firma robiąca badziew... W Siwej też nie było jakiejś magicznej ośki.
Stary z czym Ty porównujesz. Waga Avy waha się ( w zależności od modelu ) pomiędzy 4,03 a 5,08 Kg Shiver to też był kloc. Natomiast dorado waży ok 2,86 kg dvo tez pomiędzy 2,9 a 3,0 kg. Poza tym nawet mimo masywności np shiver SC miał spore problemy ze sztywnością.

: 13.11.2012 12:04:22
autor: off_road
Tak sie zastanawiam czy usztywnienie osłon cokolwiek faktycznie wnosi do sztywności USD ;D

Ładne to to :D Powłoka dolnych lag baardzo pozytywnie wpływa na moją opinię o tym sprzęcie :D

Co do ośki, HEX w dorado jest po obu czy jednej stronie?

: 13.11.2012 12:11:43
autor: jasiek_krk
po obu, z tym że od strony śruby dociągającej hex jest mniejszy.
off_road pisze:czy usztywnienie osłon cokolwiek faktycznie wnosi do sztywności
otóż to :)

: 13.11.2012 12:13:50
autor: KubaLa
Czlenson pisze:noooooo bo opatentowany ?
Co za problem zrobić ośmio lub dziesięciokątną zamiast sześcio?
jasiek_krk a co waga ma do sztywności :shock: :shock: :shock: i do posiadanej ośki :shock: :shock: :shock:
off_road pisze:Co do ośki, HEX w dorado jest po obu czy jednej stronie?
Obu.

: 13.11.2012 12:53:42
autor: troyo
KubaLaPL pisze:Co za problem zrobić ośmio lub dziesięciokątną zamiast sześcio?
Patent manitou obejmuje oś i jej mocowanie o kazdym innym kształcie niż okrągły. Nikt nie moze zrobic oski innej niz okragla bo inaczej lamie ich patent.

: 13.11.2012 12:58:56
autor: KubaLa
Serio? Myślałem, że tylko na heksagonalną mają :shock: Trochę to dziwne...
Żeby uzyskać patent trzeba złożyć m. in. wzór użytkowy danego wynalazku. I to na niego otrzymuje się wyłączność. Wg tego co Ty piszesz to Manitou w świetle obecnych przepisów musiałoby zaprezentować nieskończenie wiele wzorów mocowania...