Strona 3 z 4
: 25.10.2012 17:28:45
autor: frango
KFP pisze:Kacperku drogi nie marudz na inny typ mocowania dodatkowych akcesoriow bo nowy iPhone ma tez inne zlacza od poprzednich a i tak go kupisz ;P
Przyjrzałem się, poczytałem i nadal nie jestem pewien, czy "stary" LCD BacPac jest kompatybilny z HD3 (jeśli nie, to lipka), bo nowy jest częściowo ze starymi kamerkami... mieszają, kombinują i naciągają
Z akcesoriów do iPhone'a mam tylko kabel

: 25.10.2012 17:55:19
autor: off_road
Tak backpaki sa kompatybilne to same złącze tylko,.. wystają poza obrys kamerki

jest o tym klip na YT
Da sie podłączyc ale czy to ma sens?
: 25.10.2012 18:19:15
autor: frango
Aha, czyli nie bardzo da się takie combo do jakiejkolwiek obudowy włożyć... przekombinowali

Na szczęście, nigdy nie czułem silnej potrzeby posiadania ekranika

: 25.10.2012 18:37:08
autor: jasiek_krk
Ciężko im coś zarzucać, bo niekompatybilność związana jest z nowymi gabarytami kamery a nie z tym, że np bez przyczyny zmienili rodzaj wtyków.
: 26.10.2012 10:49:38
autor: frango
To nie zarzut, to stwierdzenie faktu.
A tymczasem, pierwsze "nie firmowe" obrazki z HD3
http://vimeo.com/52214380#at=0
: 26.10.2012 12:05:21
autor: Spaced
Czyli w low light dalej słabo
: 26.10.2012 13:55:52
autor: frango
Co słabego jest w tym materiale?
: 26.10.2012 14:35:23
autor: Spaced
Ciemno, kontury słabe.
: 26.10.2012 15:45:59
autor: Wujek_cieta_riposta
EZrider pisze:A mnie się nie podoba, ja bym chciał mieć 120 fps w 1080. Albo chociaż w 960.
Widać, że nie wiesz o czym mówisz... Ciesz się, że masz te 50/60fps w Full HD, bo nawet w chwili obecnej robi to mało profesjonalnych kamer z ceną od 20tyś zł wzwyż. Zwiększenie ilości klatek musiałoby pociągnąć za sobą zmniejszenie bitrate'u czyli pogorszenie jakości obrazu- poprzez zmniejszenie zapisu strumienia danych. 4K cinema przy 12 klatkach/sek. to super wynik- może na razie jest to praktycznie bezużyteczne, ale i tak super że tak mała i tania kamera może się pochwalić takimi bajerami. Ilość klatek zależna jest od wydajności procesora obrazu- który musi przeanalizować cały strumień danych ( kolorów ) płynący z matrycy i zapisać go na odpowiednio szybkich kartach pamięci.
Co do rozdzielczości 4K - na każdym komputerze da radę to odtworzyć, jednak rozdzielczość 4K zostanie zeskalowana w dół do "efektywnej" ( określmy to w ten sposób ) rozdzielczości jaką obsługuje monitor komputera i jego karta graficzna, więc tak czy siak obraz będzie ostrzejszy, jednak z całą pewnością do obrazu dołączą takie artefakty jak aliasing.
Natomiast już obróbka tego to morderstwo dla każdej maszyny... Moja ośmiordzeniowa stacja robocza potrafi męczyć się przy obróbce obrazu z bitrate dochodzącym do 100mbit/s , już przy 2razy niższych rozdzielczościach czyli Full HD 1920x1080, 25fps progressive - a co dopiero w przypadku normalnego komputera- laptopa za 2tysiące.
: 26.10.2012 15:54:56
autor: Spaced
Wujek_cieta_riposta pisze:Widać, że nie wiesz o czym mówisz... Ciesz się, że masz te 50/60fps w Full HD, bo nawet w chwili obecnej robi to mało profesjonalnych kamer z ceną od 20tyś zł wzwyż.
Popularniejsze kinówki juz powoli przyjmują ale jest jeszcze jeden bezsens. O ile fajnie miec duzo klatek w normalnej kamerze to po cholere w malutkim go pro? Spowolnione ujecie jednak powinno wygladac dobrze, a go pro moim zdaniem w 95% przypadków odpowiedniej jakosci obrazu nie zapewni.
Wujek_cieta_riposta pisze:ale już przy niższych rozdzielczościach czyli Full HD 1920x1080, 25fps progressive - a co dopiero w przypadku normalnego komputera- laptopa za 2tysiące.
Duzo znaczy lepiej, co z tego, ze filmik 10 minut będzie się renderować kilka godzin albo i dni jak widze kumpli czasem renderujacych na "świetnym do filmów i grafiki" macbooku

: 26.10.2012 16:04:54
autor: Wujek_cieta_riposta
Nie wiem jak tutaj w GP3 wygląda kwestia doboru czasu naświetlania- bo im wyższa ilość fps, tym i czas naświetlania powinien być krótszy- analogicznie - 25fps - 1/50 , 30fps 1/60, 50 i 60fps to już 1/100 i 1/120 czyli nie zdziwiłbym się że wraz ze wyborem trybu z wyższym fps zwiększą sie też szumy ( mówię tutaj o ograniczonych warunkach oświetleniowych ).
: 26.10.2012 16:11:07
autor: Spaced
A to dobrze wiedzieć na przyszłość.
btw. Gdzie pracujesz, że zajawka? Bo ja to głownie z rozmów z działem produkcji/technicznym w dystry ale nie bezposrednio filmami, a widze, że ogarniasz znacznie lepiej.
: 26.10.2012 16:37:47
autor: Wujek_cieta_riposta
Filmowaniem zajmuje sie zawodowo.
: 26.10.2012 16:46:24
autor: Spaced
Ale coś konkretnie? TV? Filmy kinówki?
: 26.10.2012 17:46:36
autor: frango
Wesela
Jusss kiddin'
: 27.10.2012 23:41:30
autor: Wujek_cieta_riposta
Hmmm. Na "poważniej" interesować się filmowaniem zacząłem jakieś 7lat temu, a niecały rok temu przekształciłem to w zawód. I powoli krok po kroku nagrywam i montuje coraz poważniejsze rzeczy ( nie, nie zamierzam się moim portfolio na forum chwalić ) W chwili obecnej zajmuje się głównie krótszymi reklamami do internetu, relacjami z koncertów, filmami o tematyce sportowej ( ale i też nie ukrywam, że i zlecenie na wesele od czasu do czasu przyjmę- na czymś takim można ładnie zarobić nawet 4000-4500zł brutto za jedno - o ile ktoś robi to z pasją, pomysłem i jest w tym po prostu dobry... bo wesela nagrywane starą ZET'ką przez operatorów-seniorów Panów "Wieśków" na samą myśl wywołują u Mnie wymioty... ) Od telewizji trzymam się jak najdalej... - mam kilku znajomych operatorów z branży i żaden z nich nie wspomina swojej byłej pracy w telewizji zbyt pozytywnie...
Filmy kinówki? - coż kto wie? Może w przyszłości, na pewno kiedyś chciałbym coś wyreżyserować, mam parę fajnych pomysłów... ale na pewno jeszcze nie teraz - trzeba mierzyć siły na zamiary...
Ogółem to fajny zawód, ale trzeba to kochać i być pomysłowym, inaczej nie ma tu czego szukać - bo jeżeli ktoś decyduje się na taką prace dla samych zarobków , to nie wzniesie się wyżej niż przeciętność... A robiąc w ten sposób ( kiepsko ) wiele się nie zarobi.
Ale jeżeli ktoś potrafi i się stara, to tą "dychę" netto miesięcznie można wyciągnąć bez większych problemów.
PS. Sorry za offtopa...
: 28.10.2012 00:00:47
autor: Wujek_cieta_riposta
A wracając do tematu:
Spaced pisze:Czyli w low light dalej słabo
Ja tu widzę, że w niektórych scenach niebo jest nawet lekko "przepalone" więc, na pewno przez większość filmu nie można tu mówić o low light- czyli o gorszych warunkach oświetleniowych. Przyczyn spadku jakości i rozdzielczości raczej doszukiwałbym się w tym:
"Hero 3 Black Edition. Shots mostly at 2k/30fps, 1440p/48fps for the bike shots. ProTune on. I did play around with some of the "Looks" in Cineform prior to going through Final Cut Pro. I'm fairly new when it comes to post production, so I'd imagine in the right hands the footage coming from this little camera is going to be sick!"
Z tego co piszę ten gościu- to jest niezbyt obeznany w postprodukcji. Pierwsza sprawa jest taka, że mógł w dużym stopniu "zepsuć" obraz przez wstępny, nieumiejętnie wykonany grading ( korekcja koloru ) , kolejna sprawa jest taka, że najpewniej spieprzył ustawienia renderingu ( być może pomieszał progressive z przeplotem ) a i być może na koniec zapisał wszystko w niskim bitrate np. 8mbit/s - strata na jakości względem surowego materiału w tym przypadku byłaby ogromna. A GP3 będzie można coś powiedzieć dopiero wtedy, gdy ktoś udostępni do ściągnięcia surowy materiał z puchy.
Przy porównywaniu obrazka z kamer istnieje niepisana zasada, że ocen dokonuje się na surowym, precyzyjnie opisanym materiale, prosto z kamery- gdzie opisane są warunki oświetleniowe, to jakie zostały użyte obiektywy ( jeżeli ma wymienną optykę ), poziomy ekspozycji, jak był w danym momencie ustawiony balans bieli, jakie ISO ( GAIN ) i tak dalej...
Więc to co chce wam powiedzieć, brzmi w skrócie: na razie nie ma się podniecać czy diss'ować kamery, dopóki ktoś nie udostępni do ściągnięcia surowego materiału z puchy- wtedy będzie można powiedzieć na pewno czy jest lepsza od Go Pro 2 i w jakich kategoriach.
Pozdrawiam
: 28.10.2012 00:12:02
autor: Spaced
Wujek_cieta_riposta pisze:o jeżeli ktoś decyduje się na taką prace dla samych zarobków , to nie wzniesie się wyżej niż przeciętność... A robiąc w ten sposób ( kiepsko ) też wiele się nie zarobi.
Jak ktos decyduje się w prace dla zarobków to jest nienormalny bo to nie jest branża, w której sie kokosy robi
A co do kamerki to w sumie racja, lookalem to jak zwykle wieczorem wstawiony wiec ciemny obraz to zakładałem, ze low light. Jak spieprzyć złym renderem mozna to chyba każdy z go pro wie. Chociaz troche zadziwia mnie, że ludzie sie tym videm jarają skoro jakość jest duzo gorsza niz nawet moje słabe i spierzone rendery z 2ki. Nawet zakładając , ze zawodowo dopierdalam sie do rzeczy to czym tu sie jarać?
: 28.10.2012 09:59:16
autor: Wujek_cieta_riposta
Spaced pisze:Jak ktos decyduje się w prace dla zarobków to jest nienormalny bo to nie jest branża, w której sie kokosy robi
No i tu się trochę mylisz...

Ale nie będę się bardziej rozpisywał na ten temat bo to nie forum o zawodowym filmowaniu, heh
