: 10.11.2012 08:16:11
Czy zginanie, czy skręcanie czy inne rozciąganie, na końcu i tak wyjdzie każdemu ścinanie więc się już nie kłóćcie 

Punkty przyłożenia są tutaj oczywiste. ale gdzie jest przyłożona siła równoważąca tą? Dokładne miejsce oczywiście. Uwzględnij różne przekroje i spawy.Jaca pisze:zadania z równi pochyłej bardzo ładnie uczyły jak rozkładać wektor siły na składowe. Wspomniane przez Ciebie "skręcanie" to w tym kontekście nic innego jak moment (siła x ramię), czyli para sił, które dla główki działają na powierzchnie styku misek sterów z główką (belka z utwierdzeniem). Do tej pory fizyka z liceum/technikum.
EEE, no jak? http://www.pinkbike.com/news/santa-cruz ... t-lab.htmlJaca pisze:Tu zestaw kierownica-mostek-amortyzator-koło jest izolowany i siły skręcające nie oddziałują na główkę.
Tak szukam na tym filmie skręcania i dalej nie widze.KubaLaPL pisze:EEE, no jak? http://www.pinkbike.com/news/santa-cruz ... t-lab.htmlTen test ok 0:50 tylko poprzecznie. Wg mnie w pewnym momencie musi urwać główkę.
To po co o nim gadasz?KubaLaPL pisze: I nie znajdziesz.
Żebyś przeczytał też dalej. Nie siła skręcająca tylko 'ukręcająca główkę ramy'.KubaLaPL pisze:Ten test ok 0:50 tylko poprzecznie. Wg mnie w pewnym momencie musi urwać główkę.
Siły równoważące są przyłożone w miejscach łączenia rur z główką. W uproszczeniu można przyjąć, że mają kierunki i zwroty odpowiednie do sił jakie widelec oddaje główce, ale mają odpowiednio większe wartości. Z racji tego, że połączenia rur nie można traktować jako punktu, siły nie będą jednakowe na całym przekroju i ciężko je wyznaczyć na papierze, ale student Mechaniki (a takim zapewne jest autor), ma z pewnością do dyspozycji jakiś program do modelowania 3d, w którym może przeprowadzić analizę elementów skończonych (co jest wisienką na torcie po uprzednim wyrzeźbieniu ramy) .KubaLaPL pisze:Punkty przyłożenia są tutaj oczywiste. ale gdzie jest przyłożona siła równoważąca tą? Dokładne miejsce oczywiście. Uwzględnij różne przekroje i spawy.
KubaLaPL pisze:EEE, no jak? http://www.pinkbike.com/news/santa-cruz ... t-lab.html
Ten test ok 0:50 tylko poprzecznie. Wg mnie w pewnym momencie musi urwać główkę.
Ło i dokładnie o to mi chodziło, tylko niezbyt mam o tym pojęcie i nie umiałem tego przedstawić.Jaca pisze: Z racji tego, że połączenia rur nie można traktować jako punktu, siły nie będą jednakowe na całym przekroju i ciężko je wyznaczyć na papierze, ale student Mechaniki (a takim zapewne jest autor), ma z pewnością do dyspozycji jakiś program do modelowania 3d, w którym może przeprowadzić analizę elementów skończonych (co jest wisienką na torcie po uprzednim wyrzeźbieniu ramy) .
Nie rozumiemy się. Nie jeśli skręcasz, a kiedy wyginasz koło w bok.Jaca pisze:Skręcanie ma miejsce,
Czli zmieniłeś zdanie i nie ma tylko skręcania?KubaLaPL pisze:Żebyś przeczytał też dalej. Nie siła skręcająca tylko 'ukręcająca główkę ramy'.
Dżiz, po prostu na początku źle nazwałem to co miałem na myśli.Spaced pisze:Czli zmieniłeś zdanie i nie ma tylko skręcania?
KubaLaPL pisze:Nie rozumiemy się. Nie jeśli skręcasz, a kiedy wyginasz koło w bok.
W załączniku nieudolny rysunek. Kwestia gdzie przyłożyć wektor siły na główce?
Owszem, ale jak zlądujesz ze skręcona kierą to myślę, że na główkę również działa niezły moment. Nie mówię, ze to może rozwalić, ale myślę że jest to jeden z przypadków który bardzo ciężko rozpatrzeć i żaden licealista nie rozpisze takich sił czy momentów.Jaca pisze:(głównie koło i amortyzator dostaje wtedy po dupie
To jest dość ważne. Boczny strzał jaki na prawdę dla ramy jest groźny to niedokręcone rotacje i whipy ale nic z przodu poza oparciem lagami 2 polki o rameJaca pisze: Osobiście nie spotkałem się z przypadkiem zniszczenia ramy w taki sposób.
Mistrz angielskiego to robił....mebone pisze:https://docs.google.com/viewer?url=http ... FPrez6.pdf nice