Strona 3 z 4
: 21.12.2012 17:58:11
autor: Adrian960805
Czyli w moim przypadku lepiej wsadzić krótszy damper, czy offsetowe tuleje??
Damper 222 jest za krótki i zawieszenie się zderza, czyli dodatkowo musiałbym skrócić skok tłoka, żeby nie dobijało. Chyba że damper 230mm??Tylko z tego co widzę wgl ich nie ma na allegro ani na forum w dziale giełda
: 21.12.2012 18:29:06
autor: MUSZEL
Adrian960805 trzeba czekać na pewno offsetowa tulejka przy ramie, jak sam twierdzisz, nic nie popsuje. Z tyłu, o ile dobrze ją ustawisz, powinno być dobrze, choć link sporo się obraca i tulejka w połowie skoku może namieszać w charakterystyce pracy. Ja bym szukał po prostu dampera 230mm, zima jest, szukaj

chyba że zaryzykujesz i kupisz 2 tulejki, nie powinno być tragedii w zmianie, a wręcz sądze, że jej nie odczujesz
: 21.12.2012 18:42:17
autor: Adrian960805
ok dzięki, postaram się poszukać dampera 230, a jeżeli nie znajdę to kupię tulejki i się okaże czy coś dało czy nie.
: 21.12.2012 20:01:38
autor: =Pietr3k=
FRmaniak pisze:Ale to nie jest legend to jest 1-zawias tu koło idzie po wspomnianym wcześniej bananie.
- to, że koło idzie "po bananie", nie oznacza, że można władować tam każdy damper, bo tym tokiem można ramę zepsuć.
Schemat sprawdzający, czy jest to bezpieczne rozwiązanie podałem wcześniej i dotyczy on praktycznie każdego jednozawiasu. Banan sobie może być, ale jeśli przy maksymalnym ugięciu krzywka "przegnie" kąt prosty i pozwoli damperowi przemieszczać się kątowo dalej, to chłopak zniszczy sobie ramę. Dywagujecie nad Linkage, czego nie potępiam, ale jakoś nikt z Was nie czuje skąd fizycznie bierze się ta degresja w końcowej fazie skoku, a doradzacie mu zmiany na 222
Przykład Spaceda dotyczy dokładnie tego samego zagrożenia:
Spaced pisze:Przykładowo w przesiadce z 222 na 200 na A-line z 2005 roku jedynie krzywa się wystramia plus na końcu nagle staje się degresywną.
PS: Dwie tuleje offsetowe dają zysk ~4mm, a zmiana dampera na 230 aż 11mm. Moim zdaniem jedna tuleja + taki damper i to wszystko. Samymi tulejami wciąż nie uzyska się tu fajnego efektu.
: 21.12.2012 22:03:45
autor: troyo
najprosciej bedzie zalozyc wewnatrz dampera tuleje redukujaca skok na tloku . Nie musisz zmieniac dampera, kupowac oczek, nie ryzykujesz "twardego dobicia" czyt. kola w ramie albo kontaktujacych sie ze soba elementow zawieszenia. Moze byc konieczna zmiana twardosci sprezyny, ale to zalezy czy masz ja w ogole dobrze dobrana, i jak drastycznych zmian dokonasz.
: 21.12.2012 22:10:26
autor: Adrian960805
tylko zamiast tej tuleji na tłoku prościej by było ustawić większy sag, więc w tym raczej sensu nie widzę, a co do krótszego dampera to już na prawde jestem w kropce, i nie wiem co o tym myśleć
: 21.12.2012 22:24:41
autor: KubaLa
pietryna pisze:Rysunek kubali uwzględnia całe zjawisko ale wniosek wyciągnięty jest niepełny.
Pełny pełny, tylko na rysunku nie widać tego za dobrze, jest przesunięcie w prawo też. Na Twoim widać to dobitniej.
pietryna pisze:Zmiana dampera na krótszy nie powoduje tylko przesunięcia się prawej strony w lewo ale również może spowodować przesunięcie się lewej strony.
Zdaje mi się, że pomyliłeś P z L.
: 21.12.2012 23:35:56
autor: troyo
Adrian960805 pisze:tylko zamiast tej tuleji na tłoku prościej by było ustawić większy sag, więc w tym raczej sensu nie widzę, a co do krótszego dampera to już na prawde jestem w kropce, i nie wiem co o tym myśleć
To jest akurat najglupsza rzecz jaka mozesz zrobic. Stosowanie zbyt miekkiej sprezyny i proby korygowania tego ustawieniami tlumienia to najwiekszy blad ustawienia zawiechy jaki mozna popelnic.
: 22.12.2012 00:06:09
autor: Adrian960805
Czyli ten dajmy na to 30% SAG ma wychodzić z samej sprężyny, a reszta ustawień tłumieniem?
: 22.12.2012 01:53:03
autor: NorekO
kolego a nie masz nikogo znajomego w okolicy który użyczyłby Ci damperek na sprawdzenie w ramie? Zamiast dywagować o teorii można by porównać to w praktyce, a teorię odnieść bezpośrednio do tej ramy. W każdym zawieszeniu zakładanie większego czy mniejszego dampera inaczej wpływa na pracę zawieszenia, ale nie spotkałem się żeby to nie miało żadnego wpływu.
Co "bananków" w konie i innych takich. W coilerze 2007 dałem radę wcisnąć większy damper dorabiając element na którym damper się opierał. O dziwo działał lepiej niż w oryginale i powiększył się skok odrobinę.
W zawieszeniu typu FSR w norco miałem dłuższy damper przez chwilę dopóki nie doszedł mi właściwy. W zależności od umiejscowienia do linku był albo liniowy przy maksymalnym skoku ( kąt główki beznadziejny, powiększony skok), albo bardziej progresywny przy średnim ustawieniu w linku przy skoku mniejszym( skok taki jak przy damperze właściwej długości w ustawieniu bardziej liniowym, geo znośne )
W Cane Corso 2010 tak samo miałem przez pare dni zamontowany mniejszy damper i tam praca nie występowała. Damper w ogóle nie pracował jak powinien i potrafił przytrzeć o rurę oponą. Do tego rama zglebiona strasznie.
Wszystko przeliczałem i oglądałem wykresy w linkage-takie hobby . Wszystko się zgadzało z wykresami, natomiast samo odczucie jadąc na rowerze było troche inne za każdym razem.
Podsumowując. Pożycz damper, załóż bez sprężyny i sprawdź czy po całości skoku o nic nie uderza/ obciera, potem ze sprężyną sprawdź jak to będzie działało i sam będziesz wiedział czy warto
: 22.12.2012 14:26:17
autor: Adrian960805
już wyżej pisałem że damper 222 mam i się nie nadaje bo dobija, a skracania już i tak mniejszego skoku aby nie dobijał nie ma sensu a dampera 230 niestety nie posiada nikt z moich znajomych bo to żadkość
: 22.12.2012 15:01:57
autor: KubaLa
: 22.12.2012 15:45:47
autor: Adrian960805
tego 6-waya może spróbuje zalicytować do jakiejś sensownej kwoty, 3-way odpada, a o tego 4-waya też napisze. Tylko czy te swingery będą dobrze pracować? Bo z poprzednim 4-wayem mam niemiłe wspomnienia.
: 22.12.2012 17:28:58
autor: troy lee designs
A co powiedzieli byscie jak by do kony operatora włożył 222 damper choć w orginale jest 241.
: 22.12.2012 17:46:02
autor: =Pietr3k=
troy lee designs pisze:A co powiedzieli byscie jak by do kony operatora włożył 222 damper choć w orginale jest 241.
Przegięcia kąta przy damperze raczej nie będzie i pod wzgl. bezpieczeństwa na oko byłoby ok, ale za to opona będzie chyba waliła w siodło.
BTW Operator na 241 wcale nie ma złych kątów i przyzwoitą wys. BB, więc nie widzę sensu.
Re: Krótszy damper w celu obniżenia suportu i zmiany kąta gł
: 22.12.2012 19:38:42
autor: troy lee designs
a czy przy tulejkach dampera ofsetowych bedzie taki sam widoczy kąt amortyzatora przedniego jak przy różnicy miedzy damperem 222 a 241. Czy przy tych tulejach zrobie tak wysunięty amortyzator jak w tym foto.
: 22.12.2012 19:46:10
autor: KubaLa
troy lee designs pisze: bendzie
troy lee designs pisze:rużnicy
Chłopie, weź najpierw kup słownik. Ten rower to chyba Ci tylko do lansu potrzebny. Jak chcesz tak wyglądający rower to lepiej kup sobie to:
troy lee designs pisze:Czy przy tych tulejach zrobie tak wysunięty amortyzator jak w tym foto.
Jak mi wytłumaczysz po co Ci to, to odpowiem na pytania.
: 22.12.2012 20:41:06
autor: troy lee designs
KubaLaPL pisze:Jak mi wytłumaczysz po co Ci to, to odpowiem na pytania.
Bo jadę na wiosnę na Champéry i by sie przydało to.
To dadzą radę takie tulejki wysunąć amor na tyle czy raczej tylko stery konkretne.
: 22.12.2012 20:41:30
autor: Korean_Boy
proponuje wszystkim dac 60.5 HA i pojechac na wierchomle na testy ! :P