Strona 3 z 3

: 22.12.2012 20:25:13
autor: Gromciu
No dobra, zobaczymy jak kupie podkladki, i wtedy napisze w tym temacie albo do cb na prv co i jak :)
Dzięki za pomoc

: 23.12.2012 10:49:38
autor: Dylski_
Szczerze mówiąc nie spotkalem się z wysuwaniem lagi i innymi takimi zabiegami. Ale tak na zdrowy rozsądek jeżeli zwiększy się jeszcze długość lagi(komory w ladze) czyli zmniejszy się ciśnienie wewnątrz to jakim cudem ma się dalej wysunąć niż jak jest bardziej wciśnięta czyli w środku jest większe ciśnienie?? Jeżeli tak kombinować to ja bym to robił w drugą stronę- obniżając lagę mission control.. Nie wiem czy się myle jeżeli tak to niech ktoś wytłumaczy jak to działa.. A podkladki wklada się żeby zwiększyć naprężenie wstępne czyli dokladnie to co jest prowodem nie dokonca wysuwającego się amortyzatora..

: 23.12.2012 12:10:18
autor: FRmaniak
Ja w juniorze tak miałem że ostatnie 5mm trzeba było go wyciągać, dałem podkładki i jest w porządku

: 23.12.2012 12:32:40
autor: enyoui
Jeszcze istnieje jedna możliwość.. Za dużo oleju o jakieś parę ml.

: 23.12.2012 12:36:57
autor: Grzybu93
enyoui chłopie pomyśl cokolwiek, zanim zaczniesz pisać. Jak masz jedną lagę bardziej wysuniętą od drugiej to wyobraź sobie co się dzieje jak amor dobije. Cała siła przekazywana jest na 1 lagę (tą która jest niżej). A potem płacz i tematy na dhz jaki to boxxer jest ch***wy bo się skrzywił/złamał.
Gromciu nie przejmuj, się te 4mm to normalka w boxxach, tak ma być. Nie mieszaj z lagami, bo popsujesz amortyzator - mają być ustawione równiutko, koniec kropka. Możesz ewentualnie sprawdzić czy nie masz podciśnienia w goleni z tłumikiem (wykręć amortyzator i zobacz czy laga z tłumikiem nie "zasysa się" w dół). Jeśli masz - zdejmij pokrętło od dołu, wykręć śrubę, wybij tłumik, wkręć dłuższą śrubę, podciągnij lagę do góry, skręć oryginalną śrubą, wsadź pokrętło (uważaj, żeby olej się nie wylał).

: 23.12.2012 14:24:04
autor: NorekO
W takim razie nie wiem czy to jest kwestia niechlujstwa użytkowników czy bóg wie czego innego ale pełno ludzi ma niesymetrycznie ustawione lagi w boxxerach.
Co do problemu kolegi to podstawowym pytaniem jest czy on nie wychodzi do końca czy nie chowa się na właściwą głębokość.
Jeśli nie wychodzi- zapewne zbita sprężyna czyli dajemy podkładeczki jeśli mamy dodatkowe z amortyzatorem, jak nie to wizyta w castoramie/praktikerze tylko zmierz ile mają szerokości te oryginalne.
Jeśli za wcześnie kończy się skok to prawdopodobnie masz odrobine za dużo leju w jednej/obu goleniach dolnych.

Grzybu93 Podciśnienie robi się celowo żeby poprawić początek skoku i zniwelować efekt dodatkowej sprężyny pozytywnej bo boxxer jest dość szczelnym amortyzatorem. Zresztą to jest chyba nawet w manualu napisane.

: 23.12.2012 14:47:50
autor: Grzybu93
NorekO ale może mieć za duże podciśnienie zrobione i wtedy amor faktycznie nie wraca do końca. Bardziej to bym obstawiał niż zbitą sprężynę w nowym amorku.

: 24.12.2012 00:55:59
autor: AveFreeride
Nie chce mi się czytać co i jak ale mój kolega ma podobnie, zostają 4 może 5 milimetrów luzu które wychodzą po mocnym, nagłym poderwaniu za kierownice :)

: 24.12.2012 09:56:34
autor: nukianuki0
Powiem ci ze nie robi bo ci boxx i tak calego skoku nie wykorzystuje ;)
A jak bardzo przeszkadza to jeszcze twarda sprezyne proponuje.

: 27.12.2012 17:12:23
autor: Gromciu
Zastosowalem kilka podkladek a dokladniej 5 ( metalowych z castoramy ) i jest juz tylko okolo 1mm zapadki, bez wysowania prawej lagi, zaraz prawa podniose i zobacze co i jak

: 27.12.2012 23:00:42
autor: nukianuki0
Olej te pare mm,ile masz wstępnego,to ważniejsze.