Strona 3 z 5
: 15.04.2013 06:20:53
autor: frango
Ilość elementów pośredni/dźwigni/popychaczy/stabilizatorów to jakiś przerost formy na treścią

: 15.04.2013 10:27:58
autor: Spaced
frango pisze:Ilość elementów pośredni/dźwigni/popychaczy/stabilizatorów to jakiś przerost formy na treścią
Przecież wcale nie ma ich tak dużo. Znowu bedzie marudzenie jak przy scottcie, a jak przyjdzie do liczenia elementów to wydzie, ze jest ich tyle samo co wszędzie.
: 15.04.2013 11:58:49
autor: quilong
Tutaj akurat jest tyle co w zwykłym i-drivie + linki. Więc troszkę tego jest, ale generalnie nie komplikuje konstrukcji i w sumie wychodzi podobnie jak nowy lapierre, przy którym nikt nie mówił, że jest przekombinowany. Ciekaw jestem jak się na tym śmiga, mam starego i-drive w wersji XC i muszę przyznać ze pedałuje się bardzo fajnie.
: 15.04.2013 12:05:14
autor: frango
Rozumiem, że górne usztywnienie prowadzenia dampera musi być dwuczęściowe, bo inaczej zawieszenie nie chciałoby działać?
: 15.04.2013 12:36:01
autor: quilong
frango - tak. tak samo jak dolna część.
: 15.04.2013 14:41:55
autor: frango
quilong pisze:frango - tak. tak samo jak dolna część.
Możesz rozwinąć?
: 15.04.2013 17:55:59
autor: Sandwitch
: 15.04.2013 19:07:35
autor: quilong
frango - ten i-drive to też zestaw 2 linków, z tym, że w jednym jest mocowanie suportu.
: 15.04.2013 20:11:15
autor: frango
Ale jeśli porównamy z Fury, to dodatkowych elementów pośrednich, jest więcej... Jeśli dobrze widzę, to Fury miało "popychacz" mufy BB i damper pchany bezpośrednio przez wahacz.
Wygląda na to, że nowa konstrukcja nie ma na połączeniu przedni/tylny trójkąt tyle sztywności co Fury??
: 15.04.2013 20:33:56
autor: quilong
frango - moim zdaniem w praktyce to jest to samo co fury + górne krzywki które dodały nieco sztywności, ale głównie odpowiedzialne są za charakterystykę pracy zawieszenia.
: 15.04.2013 21:18:41
autor: Spaced
frango pisze:Ale jeśli porównamy z Fury, to dodatkowych elementów pośrednich, jest więcej... Jeśli dobrze widzę, to Fury miało "popychacz" mufy BB i damper pchany bezpośrednio przez wahacz.
Wygląda na to, że nowa konstrukcja nie ma na połączeniu przedni/tylny trójkąt tyle sztywności co Fury??
Stary ale sztywnosc na wiele sposobów mozna osiągać.
A to nie jest to samo bo popychacz pozwala sterować charakterystyka zawieszenia lepiej. Wczesniej fury było liniowe, wiele osób to lubi ale nie wszyscy. Zmienili koncepcje (chyba juz firm z liniowymi ramami prawie nie ma)
: 15.04.2013 22:25:10
autor: frango
quilong pisze:ale głównie odpowiedzialne są za charakterystykę pracy zawieszenia.
Spaced pisze:A to nie jest to samo bo popychacz pozwala sterować charakterystyka zawieszenia lepiej.
Chyba coś się Wam, koledzy, popiórkowało... spojrzyjcie jeszcze raz na to zdjęcie
damper jest przykręcony bezpośrednio do wahacza, nie do elementów pośrednich...
: 15.04.2013 22:40:01
autor: szymon102
Ten element jest odpowiedzialny za poprawę sztywności. Inaczej wahacz by latał jak w fr2

W cube two15 już jest raczej jak pisze spaced.
: 15.04.2013 22:41:27
autor: frango
No właśnie o tym pisałem... Tylko po co, skoro w Fury nie latało... a może się mylę?
: 15.04.2013 22:49:15
autor: szymon102
Może chodzi o materiał. Inżynier ze mnie żaden ale karbon jest sztywniejszy od alu i może dlatego chcieli poprawić sztywność dodając ten element. To by było w miarę logiczne jeśli rama będzie zrobiona (nie pojedynczy egzemplarz) z aluminium (sadząc po pierwszym zdjęciu był to karbon, nie wiem czy pojawiła się jednoznaczna wersja).
: 16.04.2013 08:47:07
autor: frango
Nie sądzę, by wrócili do alu, mimo, że to materiał generalnie dobry, mający swoje zalety... ale przecież wszyscy "internetowi" riderzy zjechali by GT jak burą sukę

Jak już wspominałem, jak, wszyscy, zasugerowaliśmy się smukłymi kształtami przedniego trójkąta na pierwszym zdjęciu. A tam, tuż nad BB widać jebutny spaw.
PS. I jeszcze jedna sprawa... czy ja dobrze widzę, że Athertony używają tego ćwierć-basha i napinacza Saint?

: 16.04.2013 21:10:29
autor: lollex
: 16.04.2013 23:30:14
autor: frango
Welcome to yesterday, lollex

: 17.04.2013 12:35:44
autor: quilong
Racja Panowie, górne linki tylko usztywniają. Więc w zasadzie ta rama to nic nowego.