Strona 3 z 4

: 24.03.2013 18:57:46
autor: lollex
Frmaniak bez spiny :) Zapamiętaj o tym że adaptera pod damper nie ma w standardzie. Po 2, fakt, geometria fajna, ale wygląda to strasznie. Wolałbym juz krótszy damper mieć. I po 3, jak gość wsadzi koło 26" plus adapter, nie ma mowy aby koło nie tarło o podsiodłowke przy dobiciu.
Zeby nie było, miałem protoplaste signa :) Pojeździłem dokładnie miesiąc i wróciłem na sztywniaka. Ale teraz gdy przyzwyczaiłem się do jazdy fullami, mając mało kasy bez wahania kupiłbym starą fr'ke za pare groszy, i ją nieco przerobił :)
Dziekuje :D

: 24.03.2013 19:00:17
autor: FRmaniak
Tak, to dopiero prototyp, tak żeby go postawić na kołach, założyć damper i zobaczyć czy wszystko się mieści, posprawdzać kąty, skok i takie tam.
Wszystko się mieści, kąty jak widać dobre, a skok wyszedł około 160mm.
W planach jest jeszcze wzmocnić ten adapter.
Jak będzie to wszystko działać tak jak powinno to się go jakoś "schowa" i przerobi na mniej widoczny

: 25.03.2013 15:25:24
autor: mebone
Ja jeżdzę w enduro krossem Fr2. Mam kąt głowki koło 69* z amorem przednim 150mm i damperem 200mm. Geometria jest do przeżycia... jedyne co bym zmienił w obecnej chwili to damper, na długość 190mm. Uważam, że ta rama nadaje się tylko do damperów 190-200mm, pózniej robi się tzw. wielbłąd. Pamietaj ! Geometria jest ważniejsza od skoku :)
Spora ilość krossów miała krzywe wahacze, dlatego też trzeba sprawdzać czy dany egzemplarz nie cierpi na tą dolegliwość. Rame oceniam dobrze, ponieważ cena koło 200zł za nową, była bardzo dobra;) a do jazdy w enduro skok koło 150mm wystarcza mi ;) Zdarza mi się skakać hopy nawet te duże... narazie luzu nie ma. Teraz bede wsadzał podkładki pod wahacz, aby zapobiec luzu w przyszłości.

: 25.03.2013 15:40:56
autor: NeVeR
Tak :D tyko gdzie ja za taka kase wyrwe taka rame :) na allegro jest jedna :D za 500 zl . Sorka z fona pisze :)

: 25.03.2013 15:51:11
autor: mebone
Czekaj... kilka dni temu byl jakis za 200zl. Tylko, że to była licytacja. Pamietaj żeby nie wsadzać długiego dampera do niego! oraz kindshocka;) Jesli dużo jeździsz to pomysl nad damperem z platformą typu swinger 4way lub 6 way... on znieczuli Ci zawiech, ale na podjazdach nie bedzie tak pompował. Przy wyborze dampera musisz przmyslec jak wolisz jezdzić;) bo jak duzo skaczesz i zjeżdzasz to może Ci nieodpowiadac praca swingera.

: 25.03.2013 19:09:14
autor: NeVeR
Aha dzięki przemyśle wybór dzięki wszystkim za wypowiedź pozdro :d

: 26.03.2013 09:58:02
autor: Gromciu
Kross Sign Fr2 - dobra maszynka do jazdy z krweznikow ...
Jeżdziłem na tej ramie przez jakies 2 mies i powiem ze do jazdy po lesie bez katowania daje rade ale do dh to szalu nie ma ...
Kąt głowki dobry tylkko jak dasz damper 180 i kolo 24 na tył ... damper mniejszy niz 200 to totalny debilizm bo wtedy wychodzi sztywniak
Tył odjezdza w zakretach bo trójkat jest tak giętki ze mozna go wyginac rękami, i do tego wyrabiaja sie łożyska
Tak jak koledzy pisali za 700-800 zl mozna kupic BigHit-a który jest o niebo lepszy od Signa bez jakich kolwiek przeróbek.
Mysle ze wybór jest prosty

: 26.03.2013 11:08:16
autor: GgG
Gromciu pisze:Tak jak koledzy pisali za 700-800 zl mozna kupic BigHit-a który jest o niebo lepszy od Signa bez jakich kolwiek przeróbek.
Mysle ze wybór jest prosty
Nie opłaca kupować się big hita za 800 jak za 3200 można kupić IH sunday. Tak samo z dupy stwierdzenie jak przy signie wartym 200zł

: 26.03.2013 17:49:01
autor: stomatolog
Kross Sign Fr2 - dobra maszynka do jazdy z krweznikow ...
Spoko, widziałem kolesia profil co na tej ramie takie walił dropy, że 90% z forum by się zesrało :P
damper mniejszy niz 200 to totalny debilizm bo wtedy wychodzi sztywniak
Powodzenia z wstawianiem większego :P Wielbłąd wyjdzie. 14-16cm skoku spokojnie wystarcza ponownie powiem, na początek/ do jazdy amatorskiej.
Tył odjezdza w zakretach bo trójkat jest tak giętki ze mozna go wyginac rękami,
W nowym signie jak zegniesz rękoma dostaniesz ode mnie nagrodę złotych kaleson ;)
i za 700-800 zl mozna kupic BigHit-a który jest o niebo lepszy
Ja bym kupił demo, co za problem, kilka tysięcy tylko więcej, przecież to tyle co wakacje, ale liczy się szacunek ludzi ulicy i jeżdżę na fr'ce... [ironia] Tak serio, dolicz do tej 10 letniej ramy wymianę wszystkich łożysk, wymianę piasty, za tym też często szprych, suportu, tak się mówi, a 1500 z wysyłkami wyjdzie.

Pozdrawiam :)

: 26.03.2013 18:06:49
autor: MUSZEL
stomatolog pisze:Tak serio, dolicz do tej 10 letniej ramy wymianę wszystkich łożysk, wymianę piasty, za tym też często szprych, suportu, tak się mówi, a 1500 z wysyłkami wyjdzie.
miałem Signa i polecałem żeby nie było. Ale i mam BH. Suport ten sam, tak samo i piasta. Szprych nie trzeba zmienić, tylko trzeba umieć przecentrować koło. Łożyska często ludzie wymieniają od nowości, ja np wymieniłem 2 lata temu

: 26.03.2013 18:18:19
autor: stomatolog
A to zwracam honor w tej kwestii :)

: 26.03.2013 18:19:42
autor: FRmaniak
Ale to nie zmienia faktu że BH kosztuje co najmniej 4 razy więcej ;)
Ta taka różnica jak kupić auto za 20tys a za 80 ;)

: 26.03.2013 18:25:01
autor: MUSZEL
FRmaniak pisze:Ale to nie zmienia faktu że BH kosztuje co najmniej 4 razy więcej Ta taka różnica jak kupić auto za 20tys a za 80
jasne, że tak ;) ale tamtą kwestię chciałem wyjaśnić

: 26.03.2013 18:55:04
autor: Forfiter92
Jak widzę teksty typu "niezniszczalna rama" czy "prawie nie do zajechania" to aż mnie skręca :? Rama jest dobra na początek bo jest tania, i się "ugina" , geo ma przeciętne ale można pokombinować, żeby było znośne. Miałem tą rame ponad 2 lata temu i po pół roku wcale nie ostrego jeżdżenia (same lokalne trasy) złamała się przy osi obrotu, a jak się później dowiedziałem, jeszcze pękła na wahaczu i na główce. Żeby nie było ważyłem wtedy 70kg ;) Mimo wszystko polecam jako przejściowa rama na początek ;)

: 27.03.2013 20:20:48
autor: FRmaniak
Co myślicie o tym żeby zrobić taki patent:
http://www.pinkbike.com/photo/5926779/
Tylko do tego jeszcze wsadzić piastę 150x12, 135x12 ciężko jest znaleźć.
Wpłynie to na coś jeśli rozegnę wahacz o te 15mm?

: 27.03.2013 20:37:41
autor: karopl2
135x12 ciezko znalesc? jakos czesto widuje :)
wpłynie :)

: 28.03.2013 20:23:26
autor: FilipDH
Widziałem kilka złamanych signów fr2 a w big hit to zaje rama :)

: 02.04.2013 23:15:59
autor: Guncar
No to jak to jest w końcu z tą ramą?
Jaki ma kąt główki?
Przegrzebałem trochę neta i ciężko znaleźć jakieś konkrety. Widziałem nawet, że ma niby 71st przy 130mm z przodu, tył nie wiem już ile miał ale w to akurat nie uwierzę.
Interesują mnie suche dane. np 160mm P i 160mm tył koła 26" ile to ma w główce?
I jak wiemy na oko to chłop w szpitalu umarł.
A może ktoś się pokusił i gadał z twórcami tej ramy?

: 03.04.2013 06:15:57
autor: Lukasz1PL
Duży amor do przodu, koło 24 na tył, tuleje i ew. wszystkie inne niedrogie patenty poprawiające geo i może być znośnie. Ewentualnie jeżeli lubisz majsterkować i nie przeszkadza Ci taki patent jak tutaj FRmaniak zarzucił to możesz założyć adapter cofający damper i wtedy będziesz miał zjazdowe geo, bez tulejek i z kołem 26' na tył. Od siebie jednak powiem, że mam 180mm z przodu, damper 200mm i koło 24'' (link w podpisie) i mi się jeździ przezajebiście.