[Rama] Renowacja
adiom
To był pilnik nie palnik. Te ryski mają grubość tyle co 2 ludzkie włosy. Wgniot przy mufie ma ok 3mm głębokości więc gdzie tu sens wymieniać przedni trójkąt? Po prostu szukam "lepiszcza" który by to pokrył, a równocześnie wytrzymał temperaturę malowania proszkowego. Tamta szpachla wytrzymuje 200*C, a wypiekanie po malowaniu również oscyluje w tej temperaturze. Więc czy ta szpachla by wytrzymała? Gdyż jest manewrowanie na krawędzi temperatur/wytrzymałości na nią.
To był pilnik nie palnik. Te ryski mają grubość tyle co 2 ludzkie włosy. Wgniot przy mufie ma ok 3mm głębokości więc gdzie tu sens wymieniać przedni trójkąt? Po prostu szukam "lepiszcza" który by to pokrył, a równocześnie wytrzymał temperaturę malowania proszkowego. Tamta szpachla wytrzymuje 200*C, a wypiekanie po malowaniu również oscyluje w tej temperaturze. Więc czy ta szpachla by wytrzymała? Gdyż jest manewrowanie na krawędzi temperatur/wytrzymałości na nią.
Jeśli wpiszesz w Google "Szpachla pod farby proszkowe" wyskakuje parę opcji tego ustrojstwa i nic innego nie wymyślisz. Na allegro też coś jest http://allegro.pl/termo-szpachlowka-epo ... 67188.html
Re:
myślę, że bardzo fajna sprawa, i najrozsądniejsza w tym wypadkuWlodzmin pisze:Jeśli wpiszesz w Google "Szpachla pod farby proszkowe" wyskakuje parę opcji tego ustrojstwa i nic innego nie wymyślisz. Na allegro też coś jest http://allegro.pl/termo-szpachlowka-epo ... 67188.html
Jeszcze mam parę pytań, ale napiszę tu, by nie zakładać kolejnych tematów. Mianowicie:
1. Czy jest jakaś zależność w skoku amortyzator/rama, czy mus być skok tej samej wartości? np. 200 mm/200 mm?
2. Czy wsadzając amortyzator o skoku 170/180mm (jednopółka) do ramy Intense m3, która to ma 240 mm skoku, zepsuję geometrie?
3. Pozostaje mi również wybór kierownicy. Nie chodzi mi o firmę lecz o szerokość. Mam 197 cm wzrostu, jedni filozofują, że najlepsza jest kierownica o rozpiętości barków+10cm i tu by mi wyszło ok. 850mm, a takiej kierownicy nie dostane, inni zaś, że 780mm to jest taka "fajna i dobra" szerokość. I może coś w tym być, bo np. Dartmoor Nitro, Truvativ BooBar mają po 780 mm
Sam myślałem, żeby wziąć 810 mm, ale nie wiem czy by nie pokusić się jednak o 30 mm węższą 780mm.
1. Czy jest jakaś zależność w skoku amortyzator/rama, czy mus być skok tej samej wartości? np. 200 mm/200 mm?
2. Czy wsadzając amortyzator o skoku 170/180mm (jednopółka) do ramy Intense m3, która to ma 240 mm skoku, zepsuję geometrie?
3. Pozostaje mi również wybór kierownicy. Nie chodzi mi o firmę lecz o szerokość. Mam 197 cm wzrostu, jedni filozofują, że najlepsza jest kierownica o rozpiętości barków+10cm i tu by mi wyszło ok. 850mm, a takiej kierownicy nie dostane, inni zaś, że 780mm to jest taka "fajna i dobra" szerokość. I może coś w tym być, bo np. Dartmoor Nitro, Truvativ BooBar mają po 780 mm
Sam myślałem, żeby wziąć 810 mm, ale nie wiem czy by nie pokusić się jednak o 30 mm węższą 780mm.
Amora wyższego niż 203 mm nie dostaniesz raczej (nie mówię o SuperMonsterze), tak więc jeśli w ramie masz 240 mm to raczej wpakowałbym tam coś o skoku 200 mm. 170 raczej nie było by dobrym pomysłem. Zawsze możesz sobie policzyć zmiany geo na: bikegeo.muha.cc ale tam trzeba raczej znać szczegółową geometrię, ale do M3 powinieneś raczej znaleźć w necie.
ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
Też myślałem, że skok nie ma nic do rzeczy, ale wolałem się upewnić. Szukałem po forum, ale zdania były podzielone.
Myślałem, żeby wsadzić tam domaina 180/ 66 rc3, które to specjalnie wysokie nie są. Ogólnie wolałbym jedno półkę. Ale czy taki set może się nie specjalnie dobrze prowadzić?
I czy można jakoś dodać progresji do ramy?
KubaLaPL
Dostosuje się, ale czy jest sens zaśmiecać forum następnymi tematami?
Lub jakbyś mógł poprawić nazwę tematu, dodając "+ kilka pytań", byłbym wdzięczny
Bo jako zwykły user nie mam takiej możliwości?
Myślałem, żeby wsadzić tam domaina 180/ 66 rc3, które to specjalnie wysokie nie są. Ogólnie wolałbym jedno półkę. Ale czy taki set może się nie specjalnie dobrze prowadzić?
I czy można jakoś dodać progresji do ramy?
KubaLaPL
Dostosuje się, ale czy jest sens zaśmiecać forum następnymi tematami?
Lub jakbyś mógł poprawić nazwę tematu, dodając "+ kilka pytań", byłbym wdzięczny

Bo jako zwykły user nie mam takiej możliwości?
Jak edytujesz pierwszy post to się chyba da.
Jest sens, bo jak ktoś będzie szukał odpowiedzi na te "kilka pytań" to nie wejdzie w temat dotyczący renowacji ramy.
Samej ramie progresji nie dodasz, chyba że ma różne ustawienia dampera. Jedyne co możesz zrobić do zwiększyć kompresję w damperze.
Jest sens, bo jak ktoś będzie szukał odpowiedzi na te "kilka pytań" to nie wejdzie w temat dotyczący renowacji ramy.
Samej ramie progresji nie dodasz, chyba że ma różne ustawienia dampera. Jedyne co możesz zrobić do zwiększyć kompresję w damperze.
Z gówna bata nie ukręcisz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości