Strona 3 z 3

: 15.01.2014 23:29:23
autor: KubaLa
Jak dla mnie to głównym wyznacznikiem jest powierzchnia tarcia, ale ja z fizyki dupa jestem, więc niekoniecznie musi to być prawda.
Może na śniegu wąska opona zachowuje się lepiej, ale nie oszukujmy się, ile razy w roku jeździmy po śniegu? 5-7 dni w roku?

: 16.01.2014 11:07:30
autor: EZrider
GgG - to nie wiem, może na zadek do auta RWD z ciężkim silnikiem ale jak masz tyle w aucie FWD to spróbuj wbić się w 205/215 i zobaczysz różnicę - spalanie spadnie, będzie się chętniej rozpędzał, a skoro nie jeździsz rajdowo to i przyczepności wystarczy.

Kubala - do diesli to spoko, ale jak widzę nową Corsę czy Cee'd benzyna która ma od producenta większe i szersze koło niż mój klekleopel, a odstawię takie auto na ponad długość wozu to jest to dziwne.

: 16.01.2014 12:59:46
autor: KubaLa
Jedynie do mojego dziwkowozu zakupionego wczoraj mam 195 i silnik 2,5 d ;D
Ale nie jest to rakieta ;) Natomiast rusza z 2 następny bieg w zależności czy miasto czy trasa to 4 lub 5 na pusto :D
A jeszcze go nakarmiłem olejem po smażonej rybie z frytownicy :D

: 16.01.2014 14:16:10
autor: Paul
powierzchnia tarcia i owszem - na asfalcie, ale już na mokrym im szersza opona tym bardziej podatna na aquaplaning. o śniegu nie wspomnę,

Co Wy z tymi rozmiarami tak, ja mam 225 letnie z indeksem prędkości 270 km/h i jeżdżę po mieście 70... nie mam wyścigówki i szczerze wisi mi to czy rozpędzam się do setki w 12 czy 13.5 sek.

: 16.01.2014 15:15:54
autor: KubaLa
Dzisiaj jeździłem berlingo 1,6 hdi 90 km.To ma chyba 165 czy 75 laczki. Ruszyć tym na mokrym asfalcie z buta nie idzie, wszystko się kręci w miejscu. Jak ma trakcję to fajnie przyspiesza, ale zgubić bardzo łatwo :)

Re:

: 16.01.2014 18:26:24
autor: quake
KubaLaPL pisze:Jak dla mnie to głównym wyznacznikiem jest powierzchnia tarcia, ale ja z fizyki dupa jestem, więc niekoniecznie musi to być prawda.
Może na śniegu wąska opona zachowuje się lepiej, ale nie oszukujmy się, ile razy w roku jeździmy po śniegu? 5-7 dni w roku?
No niekoniecznie to prawda (a raczej... nie do konca) ;-)
Tak jak Paul napisal - na suchym im szersza opona, tym wiecej przyczepnosci. Na mokrym i sniegu jest na odwrot - ze wzgledu na wiekszy nacisk na cm2 nawierzchni, wezsza opona da wieksza przyczepnosc. Szeroka bedzie sie slizgac po powierzchni.
W zime w sniegu nie jezdzimy caly czas, ale jesli nie ma sniegu to czesto jest albo bloto posniegowe, albo kaluze.

Gdyby to co napisales bylo prawda w kazdych warunkach, to wszyscy bysmy na slickach jezdzili zima i latem, w deszczu i sloncu :-P
A moge Ci zagwarantowac, ze na slickach w deszczu jezdzi sie zle. Bardzo zle. Been there done that :mrgreen:
KubaLaPL pisze:Dzisiaj jeździłem berlingo 1,6 hdi 90 km.To ma chyba 165 czy 75 laczki. Ruszyć tym na mokrym asfalcie z buta nie idzie, wszystko się kręci w miejscu. Jak ma trakcję to fajnie przyspiesza, ale zgubić bardzo łatwo
Na mokrym asfalcie to nawet Matizem ciezko z buta ruszyc :P

U mnie, na mokrym (na zime mam 205), dopiero na 4'ce nie mieli kolami w miejscu ;-). Za to nie musze bac sie kaluz. Letnie mam 225 i o ile na suchym jest ok, to nie trzeba duzej kaluzy, zebym z auta mial poduszkowiec.

: 16.01.2014 21:39:29
autor: pplaymo
Ja śmigam na 245 na 70 od kilku lat, różne firmy, różny teren.
Od suchego asfaltu do błota i śniegu.
Na tą zimę zakupiłem Matadory i póki co nie narzekam, jednak nie szło jeszcze przetestować w głębokim śniegu ( w ogólne na śniegu :)).

Re:

: 16.01.2014 21:52:17
autor: quake
pplaymo pisze:Ja śmigam na 245 na 70 od kilku lat, różne firmy, różny teren...
225/40 w sniegu i na polskich dziurach juz nie jest takie fajne :P
No i sadzac po profilu i rozmiarze... SUV?

Re: Re:

: 19.01.2014 20:47:35
autor: pplaymo
quake pisze:
pplaymo pisze:Ja śmigam na 245 na 70 od kilku lat, różne firmy, różny teren...
225/40 w sniegu i na polskich dziurach juz nie jest takie fajne :P
No i sadzac po profilu i rozmiarze... SUV?
No prawie SUV ;) 4x4 daje radę :) i nie ma problemu z dziurami.

: 20.01.2014 00:04:22
autor: Paul
Prawie SUV to na przykład Panda 4x4 albo Suzuki SX4 :P

SUV to prawie 4x4 za to, zatem albo jeździsz terenówką albo SUVem, czyżby jednak panda 4x4 ? :P

Re:

: 21.01.2014 22:53:28
autor: quake
Paul pisze:Prawie SUV to na przykład Panda 4x4 albo Suzuki SX4 :P

SUV to prawie 4x4 za to, zatem albo jeździsz terenówką albo SUVem, czyżby jednak panda 4x4 ? :P
Paul... tylko 245 rozmiar to do Pandy i SX4 za nic nie podejdzie :P

: 22.01.2014 00:49:12
autor: Paul
Zależy jak leży :P
Obrazek

Re:

: 24.01.2014 15:37:09
autor: pplaymo
Paul pisze:Zależy jak leży :P
Obrazek


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

prawie jak SUV i 4x4 to jest pick-up :lol: :lol:

Re:

: 24.01.2014 16:17:46
autor: quake
Paul pisze:Zależy jak leży :P
Ok, masz racje :lol: