koncept ramy dh- poprawki i szlify
A po tą są rurki z kastorami i palnik żeby sobie półeczkę na różne gówna zrobić.
I sami dobrze wiecie że projekt ramy w programie to 1% całego problemu.
Resztę dopracowuje się w laboratoriach itd, gdzie cały czas wprowadza się poprawki do prototypu.
Później całą ramą zajmuje się olbrzymia ilość technologów która obmyśla cały proces wytwarzania każdej części.
I dobrze wiecie że zrobienie ramy dorównującej jakiejkolwiek ramie do DH jest dla nas nieosiągalne a takie projekty to jedno wielkie pierdolenie...
I sami dobrze wiecie że projekt ramy w programie to 1% całego problemu.
Resztę dopracowuje się w laboratoriach itd, gdzie cały czas wprowadza się poprawki do prototypu.
Później całą ramą zajmuje się olbrzymia ilość technologów która obmyśla cały proces wytwarzania każdej części.
I dobrze wiecie że zrobienie ramy dorównującej jakiejkolwiek ramie do DH jest dla nas nieosiągalne a takie projekty to jedno wielkie pierdolenie...
bogumil, jezdze jak 100 kilogramowy worek ziemniakow, nie mam techniki i nie chce jej miec.
ogarnieci ludzie wiedza, ze nie dorowna?
zdradz mi ten slodki, slodziutki sekret, ajk ten wposlczynnik wyliczyles? ze to polowa? moze moja bedzie o 2/3 lepsza niz produkowane, bo ja celowo przewymiaruje ?
da sie subskrybowac uzytkownika czy cos?
bo bogus to taki komediant, ze pieknie sie go czyta. prawie jak ja sam 7 lat temu
i ty masz naprawde rozjebane pojecie o przemysle
w laboratoriach
chyba tych, co w reklamach apapu 
ogarnieci ludzie wiedza, ze nie dorowna?
zdradz mi ten slodki, slodziutki sekret, ajk ten wposlczynnik wyliczyles? ze to polowa? moze moja bedzie o 2/3 lepsza niz produkowane, bo ja celowo przewymiaruje ?
da sie subskrybowac uzytkownika czy cos?
bo bogus to taki komediant, ze pieknie sie go czyta. prawie jak ja sam 7 lat temu

i ty masz naprawde rozjebane pojecie o przemysle



chłopcze.
jesli myslisz, ze technologia uzyta do zrobienia ramy nie jet dostepna dla smiertelnika, a materialy, jakich sie do tego uzywa, nie pochodza z ziemi, śpiesze cie oswiecic- nie masz racji.
da sie rame zrobic z dobrego materialu, dobra technologia. i do tego fachowo pospawac.
bedzie to kosztowac, ale sie da. a ja chce sobie zrobic rame i ja zrobie, a gimbus jak ty, ktory mi mowi, ze sie nie da mi w tym nie przeszkadza
jesli myslisz, ze technologia uzyta do zrobienia ramy nie jet dostepna dla smiertelnika, a materialy, jakich sie do tego uzywa, nie pochodza z ziemi, śpiesze cie oswiecic- nie masz racji.
da sie rame zrobic z dobrego materialu, dobra technologia. i do tego fachowo pospawac.
bedzie to kosztowac, ale sie da. a ja chce sobie zrobic rame i ja zrobie, a gimbus jak ty, ktory mi mowi, ze sie nie da mi w tym nie przeszkadza

Bogumił, po **** drążysz w każdym temacie?
Skończ pierdolić głupoty i idź zajmij się czymś bardziej kreatywnym.
Tym bardziej, że już na pierwszej stronie tego tematu jego autor Ciebie stąd serdecznie wypraszał. Ja rozumiem, że lubisz trollować i wszędzie grać wielkiego speca, ale Ty też mógłbyś zrozumieć, że ktoś może nie chcieć obecności Twoich bezdyskusyjnie najmądrzejszych postów w swoim temacie.
Nie wiem, pospawaj sobie nową ramę, skoro swoją masówkę zakatowałeś, a sam znasz wszystkie technologie planety Ziemia i jej okolic. Twoja rama przetrzyma armageddon.
Skończ pierdolić głupoty i idź zajmij się czymś bardziej kreatywnym.
Tym bardziej, że już na pierwszej stronie tego tematu jego autor Ciebie stąd serdecznie wypraszał. Ja rozumiem, że lubisz trollować i wszędzie grać wielkiego speca, ale Ty też mógłbyś zrozumieć, że ktoś może nie chcieć obecności Twoich bezdyskusyjnie najmądrzejszych postów w swoim temacie.
Nie wiem, pospawaj sobie nową ramę, skoro swoją masówkę zakatowałeś, a sam znasz wszystkie technologie planety Ziemia i jej okolic. Twoja rama przetrzyma armageddon.
Wszystko w swoim czasie.
Po za tym nie widzę sensu w sklejaniu paru rurek w solidzie czy innym badziewiu.
Jak coś projektować to robić coś innowacyjnego a nie cały czas te same gówna.
Zanim rama dojdzie do ridera testowego to czeka ja długa droga.
Ramy bada się pod różnymi obciążeniami przy użyciu tensometrów na maszynach wytrzymałościowych a następnie wprowadza się poprawki i je przerabia.
Macie coś z głową jeżeli twierdzicie ze jesteście w stanie w szopie zrobić na tle dobrą ramę żeby dorównała tym nowoczesnym.
Po za tym nie widzę sensu w sklejaniu paru rurek w solidzie czy innym badziewiu.
Jak coś projektować to robić coś innowacyjnego a nie cały czas te same gówna.
Zanim rama dojdzie do ridera testowego to czeka ja długa droga.
Ramy bada się pod różnymi obciążeniami przy użyciu tensometrów na maszynach wytrzymałościowych a następnie wprowadza się poprawki i je przerabia.
Macie coś z głową jeżeli twierdzicie ze jesteście w stanie w szopie zrobić na tle dobrą ramę żeby dorównała tym nowoczesnym.
bogumil, ty masz cos z glowa, skoro twierdzisz ,ze nie jestesmy.
ludzie wymyslaja te ramy. ludzie je wykonuja. ty moze jestes jakims niepojetnym gownem, ale ja stawiam siebie na rowni lub nawet wyzej niz producentow rowerow, bo dzialam od a do z sam.
i bogus, to, ze slyszales, ze tak sie robi, nie znaczy, ze sie tak robi. widziales temat o mojej ostatniej ramie? zobacz jak wygladalo urzadzenie do pomiaru tensometrycznego DWÓCH punktów w ramie... fakt, ze aparatura pomiarow przewyzsza wielokrotnie koszt wyprodukowania 10 czy 15 prototypow....
DAJESZ, pokaz mi tak rewolucyjne zawieszenie, ze wszyscy sie osramy, bez wad i nowatorskie, to wykonam je i podpisze twoim imieniem.
ludzie wymyslaja te ramy. ludzie je wykonuja. ty moze jestes jakims niepojetnym gownem, ale ja stawiam siebie na rowni lub nawet wyzej niz producentow rowerow, bo dzialam od a do z sam.
i bogus, to, ze slyszales, ze tak sie robi, nie znaczy, ze sie tak robi. widziales temat o mojej ostatniej ramie? zobacz jak wygladalo urzadzenie do pomiaru tensometrycznego DWÓCH punktów w ramie... fakt, ze aparatura pomiarow przewyzsza wielokrotnie koszt wyprodukowania 10 czy 15 prototypow....
DAJESZ, pokaz mi tak rewolucyjne zawieszenie, ze wszyscy sie osramy, bez wad i nowatorskie, to wykonam je i podpisze twoim imieniem.
Nie kwestionuje waszych umiejętności bo nie mogą być małe żeby przeliczyć i zaprojektować nawet taką prostą ramę.
Ale jeżeli chodzi o produkcje masową to w niej od każdego aspektu takiej ramy zatrudniony jest specjalista.
Jest gość zajmujący się doborem parametrów spawani i drutu, są goście zajmujący się obróbką cieplną, są ludzie obmyślający reces kształtowania rurek, są ludzie od skrawania itd itp.
Już zanim zaczną spawać pewnie wykonują wiele próbek i porównują pod mikroskopem i na zrywarkach jakie parametry dadzą najlepsze efekty w połączeniu z obróbka cieplną itp
Już na samym etapie projektowania dysponują oni znacznie przewyższająca technologia od naszej.
Ich ramy będą 10x bardziej dopracowane a każdy przekrój będzie bardzo dobrze przemyślany.
Zrobienie lepszej ramy to wyczyn jak cholera.
Ale jeżeli chodzi o produkcje masową to w niej od każdego aspektu takiej ramy zatrudniony jest specjalista.
Jest gość zajmujący się doborem parametrów spawani i drutu, są goście zajmujący się obróbką cieplną, są ludzie obmyślający reces kształtowania rurek, są ludzie od skrawania itd itp.
Już zanim zaczną spawać pewnie wykonują wiele próbek i porównują pod mikroskopem i na zrywarkach jakie parametry dadzą najlepsze efekty w połączeniu z obróbka cieplną itp
Już na samym etapie projektowania dysponują oni znacznie przewyższająca technologia od naszej.
Ich ramy będą 10x bardziej dopracowane a każdy przekrój będzie bardzo dobrze przemyślany.
Zrobienie lepszej ramy to wyczyn jak cholera.
Re:
Skoro wielkie firmy robią tak cudowne ramy to czemu twoje demo pękło bo była brudna spoina, czemu te twoje NSy pękają? Przecież projektowali je super fachowcy i każdy projektował inną śrubkę, a przeoczyli tak ważny fakt że stal się nie nadaje do robienia ram? Napewno dlatego że jak już kiedyś wspomniałeś, nikt nie kupiłby NSa z alu bo byłby nie ładny.....
Dla xporta to nie będzie wyczyn, co najwyżej sukces
No dla kogoś tak upartego napewno..Bogumil pisze:Zrobienie lepszej ramy to wyczyn jak cholera.
Dla xporta to nie będzie wyczyn, co najwyżej sukces
Boguś - gość robi ramę DLA SIEBIE, nie dla produkcji masowej. Pospawał już niejedną ramę i jeździł na niej, wie co robi. Produkt końcowy nie musi dorównywać wagowo konkurencji. Koniec.
FRmaniak - ciśniesz po w/w przez Ciebie pojęciach w już nie pierwszym temacie a pewnie nawet nie wiesz za bardzo co oznaczają... akurat Boguś ma sporą wiedzę na temat obróbki materiałów i mechanizmach zachodzących w metalach ale niekoniecznie dobrze łączy wszystko z praktyką itp.
FRmaniak - ciśniesz po w/w przez Ciebie pojęciach w już nie pierwszym temacie a pewnie nawet nie wiesz za bardzo co oznaczają... akurat Boguś ma sporą wiedzę na temat obróbki materiałów i mechanizmach zachodzących w metalach ale niekoniecznie dobrze łączy wszystko z praktyką itp.
Re:
Gdyby każdy miał takie podejście to na rynku może ostały by się 4 czy 5 firm.Bogumil pisze: I dobrze wiecie że zrobienie ramy dorównującej jakiejkolwiek ramie do DH jest dla nas nieosiągalne a takie projekty to jedno wielkie pierdolenie...
I tak, zrobienie ramy dorównującej albo przewyższającej ramy do DH jest możliwe, wszystko wiąże się z kosztami.
Tak samo pierdolenie, że rama z szopy nie będzie nawet w 50% tak dobra jak rama produkowana seryjnie. Bitch please. Taka rama może być lepsza, znacznie lepsza, bo taki zapaleniec może robić co chce a firma ma związane ręce i musi robić to, co się opłaca.
Zresztą co Ty w ogóle możesz o tym wiedzieć? Próbowałeś kiedyś zaprojektować ramę? Albo cokolwiek co nie jest kolejnym napinaczem czy zębatką?
Re:
Boguś wiem, że to niemiłe ale prosze Cię zamknij się i przestań pierniczyć jak nie wiesz o czym mówisz. Bo najpierw wypowiadasz sie o tym jak biznes rowerowy wyglada, a teraz wypowiadasz sie o tym jak projektowanie wyglada jak tez nie masz o tym zielonego pojecia. Równie dobrze mogłaby tu nam się koza wypowiadać.Bogumil pisze:Nie kwestionuje waszych umiejętności bo nie mogą być małe żeby przeliczyć i zaprojektować nawet taką prostą ramę.
Ale jeżeli chodzi o produkcje masową to w niej od każdego aspektu takiej ramy zatrudniony jest specjalista.
Jest gość zajmujący się doborem parametrów spawani i drutu, są goście zajmujący się obróbką cieplną, są ludzie obmyślający reces kształtowania rurek, są ludzie od skrawania itd itp.
Już zanim zaczną spawać pewnie wykonują wiele próbek i porównują pod mikroskopem i na zrywarkach jakie parametry dadzą najlepsze efekty w połączeniu z obróbka cieplną itp
Już na samym etapie projektowania dysponują oni znacznie przewyższająca technologia od naszej.
Ich ramy będą 10x bardziej dopracowane a każdy przekrój będzie bardzo dobrze przemyślany.
Zrobienie lepszej ramy to wyczyn jak cholera.
Swoja droga jak zrobienie ramy to wyczyn to czemu w ostatnim temacie sugerowałes, ze to łatwe?
Spaced, wobec Bogusia trzeba chyba obrać inną taktykę.
Bo jemu można wprost pisać "idź stąd, nie chcemy Cię tu, przestań cokolwiek pisać, itd.", ale wtedy on nigdy nie zamilknie tylko będzie drążył i drążył...
Chyba trzeba zwyczajnie go olać, może wtedy po jakimś czasie dojdzie do niego, że nikt jego mądrości czytać nie chce.
Bo jemu można wprost pisać "idź stąd, nie chcemy Cię tu, przestań cokolwiek pisać, itd.", ale wtedy on nigdy nie zamilknie tylko będzie drążył i drążył...
Chyba trzeba zwyczajnie go olać, może wtedy po jakimś czasie dojdzie do niego, że nikt jego mądrości czytać nie chce.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=86812 masz bogus, tak sie rowery testuje :P przeczytaj sobie temat.
To mam odpowiedzieć na zadane mi pytania czy nic nie pisać?
Spaced nie pisałem że to łatwe tylko że pewna metoda wytwarzania jest łatwiejsza od innej i nie znaczy to że jest łatwa.
Xprot widziałem twoją ramę i zadaje sobie sprawę z tego że do jej zaprojektowania i wykonania trzeba mieć duże umiejętności i widać że ogarniasz projektowanie i obliczanie takich rzeczy.
Ale chodzi mi bardziej o to że tak czy siak z góry masz narzucone pewne ograniczenia.
Bo nie zaprojektujesz sobie ramy o bardzo skomplikowanych kształtach które pozwolą na lepsze rozmieszczenie materiału bo nie stać cie na matryce i td.
Już nie chce mi się wspominać o obróbkach cieplnych czy skrawaniem.
Spaced nie pisałem że to łatwe tylko że pewna metoda wytwarzania jest łatwiejsza od innej i nie znaczy to że jest łatwa.
Xprot widziałem twoją ramę i zadaje sobie sprawę z tego że do jej zaprojektowania i wykonania trzeba mieć duże umiejętności i widać że ogarniasz projektowanie i obliczanie takich rzeczy.
Ale chodzi mi bardziej o to że tak czy siak z góry masz narzucone pewne ograniczenia.
Bo nie zaprojektujesz sobie ramy o bardzo skomplikowanych kształtach które pozwolą na lepsze rozmieszczenie materiału bo nie stać cie na matryce i td.
Już nie chce mi się wspominać o obróbkach cieplnych czy skrawaniem.
Re:
Bogumil pisze:To mam odpowiedzieć na zadane mi pytania czy nic nie pisać?
Spaced nie pisałem że to łatwe tylko że pewna metoda wytwarzania jest łatwiejsza od innej i nie znaczy to że jest łatwa.
Xprot widziałem twoją ramę i zadaje sobie sprawę z tego że do jej zaprojektowania i wykonania trzeba mieć duże umiejętności i widać że ogarniasz projektowanie i obliczanie takich rzeczy.
Ale chodzi mi bardziej o to że tak czy siak z góry masz narzucone pewne ograniczenia.
Bo nie zaprojektujesz sobie ramy o bardzo skomplikowanych kształtach które pozwolą na lepsze rozmieszczenie materiału bo nie stać cie na matryce i td.
Już nie chce mi się wspominać o obróbkach cieplnych czy skrawaniem.
Człowieku przeciez projekt można na tajwan wysłać. Prosze Cię nie wypowiadaj się bo nie wiesz jak to wygląda. Idać Twoim tokiem na rynku byłyby 3 firmy. Profile też mozna sobie zamówić z tajwanu. Tak np. Intense jest "Made in USA" i ma hydroforming bo hydroformowane profile eastona przychodza z tajwanu od eastona.
W duzym skrócie nie masz zielonego pojecia jak wyglada proces produkcji w BRANŻY ROWEROWEJ więc dlaczego się wypowiadasz? O tym czy pluton jest planetą lub kiedy uderzy w nas asteroid pewnie tez masz opinie , a jakos nie widze twoich wypowiedzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości