koncept ramy dh- poprawki i szlify

Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

A po tą są rurki z kastorami i palnik żeby sobie półeczkę na różne gówna zrobić.

I sami dobrze wiecie że projekt ramy w programie to 1% całego problemu.
Resztę dopracowuje się w laboratoriach itd, gdzie cały czas wprowadza się poprawki do prototypu.
Później całą ramą zajmuje się olbrzymia ilość technologów która obmyśla cały proces wytwarzania każdej części.

I dobrze wiecie że zrobienie ramy dorównującej jakiejkolwiek ramie do DH jest dla nas nieosiągalne a takie projekty to jedno wielkie pierdolenie...
xprot
Posty: 619
Rejestracja: 16.01.2005 19:36:07
Kontakt:

Post autor: xprot »

bogumil, jezdze jak 100 kilogramowy worek ziemniakow, nie mam techniki i nie chce jej miec.

ogarnieci ludzie wiedza, ze nie dorowna?

zdradz mi ten slodki, slodziutki sekret, ajk ten wposlczynnik wyliczyles? ze to polowa? moze moja bedzie o 2/3 lepsza niz produkowane, bo ja celowo przewymiaruje ?

da sie subskrybowac uzytkownika czy cos?

bo bogus to taki komediant, ze pieknie sie go czyta. prawie jak ja sam 7 lat temu :D

i ty masz naprawde rozjebane pojecie o przemysle :D w laboratoriach :D chyba tych, co w reklamach apapu :D
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

Jasne robią ramy z plastelinowego alu a później je malują i przyklejają nalepki speca.
I te ramy niczym się nie różnią od tych które zostały zlutowane z alu z Castoramy w szopie.
xprot
Posty: 619
Rejestracja: 16.01.2005 19:36:07
Kontakt:

Post autor: xprot »

chłopcze.

jesli myslisz, ze technologia uzyta do zrobienia ramy nie jet dostepna dla smiertelnika, a materialy, jakich sie do tego uzywa, nie pochodza z ziemi, śpiesze cie oswiecic- nie masz racji.

da sie rame zrobic z dobrego materialu, dobra technologia. i do tego fachowo pospawac.

bedzie to kosztowac, ale sie da. a ja chce sobie zrobic rame i ja zrobie, a gimbus jak ty, ktory mi mowi, ze sie nie da mi w tym nie przeszkadza :)
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

Nie gimbus tylko student ;)
xport, tylko nie zapomnij o tym że będziesz ją musiał postarzyć i przesycić bo bez tego ani rusz.

Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

Bogumił, po **** drążysz w każdym temacie?
Skończ pierdolić głupoty i idź zajmij się czymś bardziej kreatywnym.
Tym bardziej, że już na pierwszej stronie tego tematu jego autor Ciebie stąd serdecznie wypraszał. Ja rozumiem, że lubisz trollować i wszędzie grać wielkiego speca, ale Ty też mógłbyś zrozumieć, że ktoś może nie chcieć obecności Twoich bezdyskusyjnie najmądrzejszych postów w swoim temacie.

Nie wiem, pospawaj sobie nową ramę, skoro swoją masówkę zakatowałeś, a sam znasz wszystkie technologie planety Ziemia i jej okolic. Twoja rama przetrzyma armageddon.
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Shit is co cash!
Mój nowy ulubiony temat :D
Nie wiedziałem, że riderzy testowi napierdalają w laboratoriach ^^
Bogumil, pochwal się ramami, które sam zaprojektowałeś, bo wypowiadasz się jakbyś na projektach ram zęby zjadł :P
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

Wszystko w swoim czasie.
Po za tym nie widzę sensu w sklejaniu paru rurek w solidzie czy innym badziewiu.
Jak coś projektować to robić coś innowacyjnego a nie cały czas te same gówna.

Zanim rama dojdzie do ridera testowego to czeka ja długa droga.
Ramy bada się pod różnymi obciążeniami przy użyciu tensometrów na maszynach wytrzymałościowych a następnie wprowadza się poprawki i je przerabia.

Macie coś z głową jeżeli twierdzicie ze jesteście w stanie w szopie zrobić na tle dobrą ramę żeby dorównała tym nowoczesnym.
xprot
Posty: 619
Rejestracja: 16.01.2005 19:36:07
Kontakt:

Post autor: xprot »

bogumil, ty masz cos z glowa, skoro twierdzisz ,ze nie jestesmy.

ludzie wymyslaja te ramy. ludzie je wykonuja. ty moze jestes jakims niepojetnym gownem, ale ja stawiam siebie na rowni lub nawet wyzej niz producentow rowerow, bo dzialam od a do z sam.


i bogus, to, ze slyszales, ze tak sie robi, nie znaczy, ze sie tak robi. widziales temat o mojej ostatniej ramie? zobacz jak wygladalo urzadzenie do pomiaru tensometrycznego DWÓCH punktów w ramie... fakt, ze aparatura pomiarow przewyzsza wielokrotnie koszt wyprodukowania 10 czy 15 prototypow....

DAJESZ, pokaz mi tak rewolucyjne zawieszenie, ze wszyscy sie osramy, bez wad i nowatorskie, to wykonam je i podpisze twoim imieniem.
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

Nie kwestionuje waszych umiejętności bo nie mogą być małe żeby przeliczyć i zaprojektować nawet taką prostą ramę.
Ale jeżeli chodzi o produkcje masową to w niej od każdego aspektu takiej ramy zatrudniony jest specjalista.
Jest gość zajmujący się doborem parametrów spawani i drutu, są goście zajmujący się obróbką cieplną, są ludzie obmyślający reces kształtowania rurek, są ludzie od skrawania itd itp.
Już zanim zaczną spawać pewnie wykonują wiele próbek i porównują pod mikroskopem i na zrywarkach jakie parametry dadzą najlepsze efekty w połączeniu z obróbka cieplną itp
Już na samym etapie projektowania dysponują oni znacznie przewyższająca technologia od naszej.

Ich ramy będą 10x bardziej dopracowane a każdy przekrój będzie bardzo dobrze przemyślany.
Zrobienie lepszej ramy to wyczyn jak cholera.
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Re:

Post autor: FRmaniak »

Skoro wielkie firmy robią tak cudowne ramy to czemu twoje demo pękło bo była brudna spoina, czemu te twoje NSy pękają? Przecież projektowali je super fachowcy i każdy projektował inną śrubkę, a przeoczyli tak ważny fakt że stal się nie nadaje do robienia ram? Napewno dlatego że jak już kiedyś wspomniałeś, nikt nie kupiłby NSa z alu bo byłby nie ładny.....
Bogumil pisze:Zrobienie lepszej ramy to wyczyn jak cholera.
No dla kogoś tak upartego napewno..
Dla xporta to nie będzie wyczyn, co najwyżej sukces

MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Boguś - gość robi ramę DLA SIEBIE, nie dla produkcji masowej. Pospawał już niejedną ramę i jeździł na niej, wie co robi. Produkt końcowy nie musi dorównywać wagowo konkurencji. Koniec.

FRmaniak - ciśniesz po w/w przez Ciebie pojęciach w już nie pierwszym temacie a pewnie nawet nie wiesz za bardzo co oznaczają... akurat Boguś ma sporą wiedzę na temat obróbki materiałów i mechanizmach zachodzących w metalach ale niekoniecznie dobrze łączy wszystko z praktyką itp.
Sokół
Posty: 645
Rejestracja: 08.10.2006 18:09:13
Lokalizacja: Łańcut/Krk
Kontakt:

Re:

Post autor: Sokół »

Bogumil pisze: I dobrze wiecie że zrobienie ramy dorównującej jakiejkolwiek ramie do DH jest dla nas nieosiągalne a takie projekty to jedno wielkie pierdolenie...
Gdyby każdy miał takie podejście to na rynku może ostały by się 4 czy 5 firm.
I tak, zrobienie ramy dorównującej albo przewyższającej ramy do DH jest możliwe, wszystko wiąże się z kosztami.
Tak samo pierdolenie, że rama z szopy nie będzie nawet w 50% tak dobra jak rama produkowana seryjnie. Bitch please. Taka rama może być lepsza, znacznie lepsza, bo taki zapaleniec może robić co chce a firma ma związane ręce i musi robić to, co się opłaca.
Zresztą co Ty w ogóle możesz o tym wiedzieć? Próbowałeś kiedyś zaprojektować ramę? Albo cokolwiek co nie jest kolejnym napinaczem czy zębatką?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

Bogumil pisze:Nie kwestionuje waszych umiejętności bo nie mogą być małe żeby przeliczyć i zaprojektować nawet taką prostą ramę.
Ale jeżeli chodzi o produkcje masową to w niej od każdego aspektu takiej ramy zatrudniony jest specjalista.
Jest gość zajmujący się doborem parametrów spawani i drutu, są goście zajmujący się obróbką cieplną, są ludzie obmyślający reces kształtowania rurek, są ludzie od skrawania itd itp.
Już zanim zaczną spawać pewnie wykonują wiele próbek i porównują pod mikroskopem i na zrywarkach jakie parametry dadzą najlepsze efekty w połączeniu z obróbka cieplną itp
Już na samym etapie projektowania dysponują oni znacznie przewyższająca technologia od naszej.

Ich ramy będą 10x bardziej dopracowane a każdy przekrój będzie bardzo dobrze przemyślany.
Zrobienie lepszej ramy to wyczyn jak cholera.
Boguś wiem, że to niemiłe ale prosze Cię zamknij się i przestań pierniczyć jak nie wiesz o czym mówisz. Bo najpierw wypowiadasz sie o tym jak biznes rowerowy wyglada, a teraz wypowiadasz sie o tym jak projektowanie wyglada jak tez nie masz o tym zielonego pojecia. Równie dobrze mogłaby tu nam się koza wypowiadać.


Swoja droga jak zrobienie ramy to wyczyn to czemu w ostatnim temacie sugerowałes, ze to łatwe?
Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

Spaced, wobec Bogusia trzeba chyba obrać inną taktykę.

Bo jemu można wprost pisać "idź stąd, nie chcemy Cię tu, przestań cokolwiek pisać, itd.", ale wtedy on nigdy nie zamilknie tylko będzie drążył i drążył...

Chyba trzeba zwyczajnie go olać, może wtedy po jakimś czasie dojdzie do niego, że nikt jego mądrości czytać nie chce.
xprot
Posty: 619
Rejestracja: 16.01.2005 19:36:07
Kontakt:

Post autor: xprot »

http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=86812 masz bogus, tak sie rowery testuje :P przeczytaj sobie temat.
Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

No i dałeś Bogumiłowi kolejny temat do rozpowszechniania kosmicznych mądrości...
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

To mam odpowiedzieć na zadane mi pytania czy nic nie pisać?

Spaced nie pisałem że to łatwe tylko że pewna metoda wytwarzania jest łatwiejsza od innej i nie znaczy to że jest łatwa.

Xprot widziałem twoją ramę i zadaje sobie sprawę z tego że do jej zaprojektowania i wykonania trzeba mieć duże umiejętności i widać że ogarniasz projektowanie i obliczanie takich rzeczy.
Ale chodzi mi bardziej o to że tak czy siak z góry masz narzucone pewne ograniczenia.
Bo nie zaprojektujesz sobie ramy o bardzo skomplikowanych kształtach które pozwolą na lepsze rozmieszczenie materiału bo nie stać cie na matryce i td.
Już nie chce mi się wspominać o obróbkach cieplnych czy skrawaniem.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

Bogumil pisze:To mam odpowiedzieć na zadane mi pytania czy nic nie pisać?

Spaced nie pisałem że to łatwe tylko że pewna metoda wytwarzania jest łatwiejsza od innej i nie znaczy to że jest łatwa.

Xprot widziałem twoją ramę i zadaje sobie sprawę z tego że do jej zaprojektowania i wykonania trzeba mieć duże umiejętności i widać że ogarniasz projektowanie i obliczanie takich rzeczy.
Ale chodzi mi bardziej o to że tak czy siak z góry masz narzucone pewne ograniczenia.
Bo nie zaprojektujesz sobie ramy o bardzo skomplikowanych kształtach które pozwolą na lepsze rozmieszczenie materiału bo nie stać cie na matryce i td.
Już nie chce mi się wspominać o obróbkach cieplnych czy skrawaniem.

Człowieku przeciez projekt można na tajwan wysłać. Prosze Cię nie wypowiadaj się bo nie wiesz jak to wygląda. Idać Twoim tokiem na rynku byłyby 3 firmy. Profile też mozna sobie zamówić z tajwanu. Tak np. Intense jest "Made in USA" i ma hydroforming bo hydroformowane profile eastona przychodza z tajwanu od eastona.

W duzym skrócie nie masz zielonego pojecia jak wyglada proces produkcji w BRANŻY ROWEROWEJ więc dlaczego się wypowiadasz? O tym czy pluton jest planetą lub kiedy uderzy w nas asteroid pewnie tez masz opinie , a jakos nie widze twoich wypowiedzi.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości