Strona 21 z 22

: 26.09.2009 22:24:05
autor: alzajac
dobra uporałem się z jego pracą teraz działa bardzo ładnie ale zaczęło mnie interesować jakim sposobem wyciągnąć więcej skoku z amora ;] czytając temat od początku zauważyłem że użytkownik ak74 wyciągnął duro do 150mm ;] przydałby się dokładny opis jak to zrobić ;]

: 02.11.2009 19:36:24
autor: Vin_OSW
Ludzie nie wyciągajcie zwykłego duro na więcej niż 130 mm !!! Triple jeszcze jako tako przy 150 mm sztywność miał w miarę, ale nie radzę robić tego ze zwykłym.

Metru trochę wyżej pisałem:
Vin_OSW pisze:Jak założysz tłumik to będzie dobrze :P Jak cię nie stać (30 zł z wysyłką Rolling Eyes ) lub nie masz skąd wziąć to zamiast tych sprężynek negatywu wpakuj 2 cm elastomeru i też będzie dobrze smile

: 06.01.2010 13:43:49
autor: Maciex09
Mam taki problem z duro.
Mam 100mm skoku, zazwyczaj wchodzi maksymalnie jakieś 40/50mm.
Jest ogólnie twardy, raz go dobiłem gdzieś z 90mm.
Co mam zrobić żeby był miększy i żeby chodził płynniej ?

: 06.01.2010 16:06:22
autor: brooce
Przede wszystkim - używasz jakiegoś brunoxa, nawet CX-80 - czegokolwiek? :)

Duro rozumiem z lat późniejszych niż 2006 (DJD)?
Możesz zmienić olej na nowy, jeśli używasz amora już dłuuższy czas.
Możesz też spróbować zdjąć taką opaskę z tłumika - znacząco to pomagało w starych duraczach, w nowym może też coś da.

: 07.01.2010 18:06:39
autor: Maciex09
psikam go brunoxem


zrobie offtop :D
jak zmienić olej w duro 06 ?
w tych poradnikach tego nie ma a 21 stron przeglądać to troche mękaa :D :D

: 10.04.2010 15:05:26
autor: sonic188
mam taki problem - wyjąłem z mojego duro elastomer i lepiej pracuje tyle że nadal jest problem z powrotem przy ugieciu, pracuje idealnie ale powraca wolniej co na to zaradzić, czy wymiana oleju pomoże ?? i gdzie wlać nowy olej ?? do środka prawej goleni po ówczesnym odkręceniu korka i wylaniu oryginalnego oleju ?? prosze o pomoc :(

: 10.04.2010 21:37:06
autor: boogiel
Ja swojego duracza triple stuningowałem w taki sposób:
1) wyciągnąłem elastomer,chodzi o niebo lepiej
2) wlałem olej pro-elo kujawski do prwaej tyle co było wczesniej(na oko), do lewej troszeczke

Pode mna jak wchodze ugina się jakieś 1,5 cm a pracuje znakomicie, prawie jak junior:D
Nie dobija nawet po 1,3m na beton na płaskie(waze 68kg), ewentualnie ochrone przed dobiciem zamiast elastomeru mozna na olej "zwalic" przez jego dolanie.
To tyle, miłego tuningowania:)

: 24.04.2010 19:25:23
autor: sonic188
czy wie ktoś może czy zmiana oleju w duro z standardowego na 7,5W przynosi efekty?? jak wcześniej napisałem wyjąłem elastomer już

: 24.04.2010 19:26:30
autor: sonic188
a i jeszcze jedno ile wchodzi tego oleju do niego

: 22.03.2013 03:01:16
autor: pawel_wrl
Cześć,
przeczytałem dużo postów w wątku, postanowiłem przedstawić swoje pomysły na modyfikację Duro. Zakładam, że skok pozostaje taki sam, amor będzie używany do AM / Enduro. Cel - płynna praca, smarowanie olejowe, asysta powietrzna. Akurat mam egzemplarz w dobrym stanie, być może tuning nie będzie należał do najtańszych, ale.. No właśnie, niekiedy można wyrwać widelce lepszych firm za okazyjne pieniądze, ale zazwyczaj trzeba nad nimi popracować, często są zużyte elementy odpowiedzialne za szczelność. Przeczytałem poradnik, wiele postów i..

1. Wyciągnięcie plastikowego pierścienia z tłoczka w tłumiku, rzeczywiście eliminuje efekt "twardego" uderzenia po napotkaniu większej przeszkody, amor na pewno ożywi się. Tym zabiegiem zmniejszamy kompresję, ale równocześnie przyspieszamy powrót. W swoim życiu rozebrałem już sporo olejaków, głównie stare Marzocchi z otwartą kąpielą. Tam goleń górna ściskała olej, który przez otwór prowadnicy / tłumika był wylewany w komorze ze sprężyną. Podczas ruchu powrotnego, z tego co pamiętam - wracał przez nawiercone z boku otwory. Regulacja tłumienia dobicia i odbicia odbywa się przez zastosowanie pokręteł z przesłonami wcześniej wspomnianych otworów, które regulują szybkość przepływu oleju. Przy okazji serwisu sprawdzę, czy da się w tłumiku z Duro wykonać otwory przelewowe na wzór włoskiego producenta.

2. Płynna praca, smarowanie olejowe - to jest właśnie główny problem Suntoura, projektanci przewidzieli smarowanie stałe i gniazdo tylko pod jeden uszczelniacz, w tym przypadku - kurzowy. Rozwiązanie zostało już podane przez Ak47 i zamierzam wymienić uszczelniacze na Evil Genius z Manitou. Jeżeli chodzi o śruby od spodu dolnych lag, zrobię fazki i zamiast wycinania kółek z dętki, zastosuję o-ringi.

3. Asysta powietrzna - moim zdaniem jest możliwa do zrobienia w ladze bez tłumika. Mam korek z zaworem od DJ3, gwint jest ten sam. Zamierzam zastosować rozwiązanie oparte na pływającym tłoku, tak działają dampery i solo air RS. Modyfikacja będzie polegała na zastąpieniu końcówki popychacza odpowiednim teflonowym tłoczkiem z o-ringiem, który będzie miał za zadanie utrzymać ciśnienie wewnątrz rurki ze sprężyną. Zamiast regulatora naprężenia wstępnego będzie wkręcony zawór powietrzny z DJ3, gwint uszczelnię taśmą teflonową.

Jeśli to wszystko zakończy się osiągnięciem celu, napiszę poradnik co i jak wykonać.

: 06.04.2015 14:34:11
autor: misiek002
możecie mi powiedzieć , jak zrobić elsometr ?? albo coś żeby duro nie dobijało ?

: 06.04.2015 15:30:55
autor: Vinrael
Co to jest elsometr?

: 06.04.2015 16:48:08
autor: misiek002
chodzi mi o elastometr * nie wiedziałem dokładnie jak się to pisze , po prostu bałem się , że dobije amor z hopki , ale dolałem oleju do tłumika i jest twardszy

: 07.04.2015 00:52:01
autor: Vinrael
Co to elastometr też nie wiem. Sprawdzaj lepiej następnym razem ;) Jest elastomer.
Elastomeru nie zrobisz, bo jest to polimer (mający zdolności sprężynujące oraz małe zdolności tłumienia tak by the way). Nie ma tego jak zrobić domowym sposobem.
Elastomer można kupić, ale to zbędna zabawa, bo trzeba by było jeszcze porobić tulejki trzymające to całe tałatajstwo, a koszt tego przerósł by koszt duro (zbyt wysoko duro nie cenię).
Z resztą jak utwardzić duro pisali już wyżej, wystarczy poszukać.

: 07.04.2015 09:16:31
autor: misiek002
ale dolałem więcej oleju do tłumika i jest już git