: 22.03.2013 03:01:16
Cześć,
przeczytałem dużo postów w wątku, postanowiłem przedstawić swoje pomysły na modyfikację Duro. Zakładam, że skok pozostaje taki sam, amor będzie używany do AM / Enduro. Cel - płynna praca, smarowanie olejowe, asysta powietrzna. Akurat mam egzemplarz w dobrym stanie, być może tuning nie będzie należał do najtańszych, ale.. No właśnie, niekiedy można wyrwać widelce lepszych firm za okazyjne pieniądze, ale zazwyczaj trzeba nad nimi popracować, często są zużyte elementy odpowiedzialne za szczelność. Przeczytałem poradnik, wiele postów i..
1. Wyciągnięcie plastikowego pierścienia z tłoczka w tłumiku, rzeczywiście eliminuje efekt "twardego" uderzenia po napotkaniu większej przeszkody, amor na pewno ożywi się. Tym zabiegiem zmniejszamy kompresję, ale równocześnie przyspieszamy powrót. W swoim życiu rozebrałem już sporo olejaków, głównie stare Marzocchi z otwartą kąpielą. Tam goleń górna ściskała olej, który przez otwór prowadnicy / tłumika był wylewany w komorze ze sprężyną. Podczas ruchu powrotnego, z tego co pamiętam - wracał przez nawiercone z boku otwory. Regulacja tłumienia dobicia i odbicia odbywa się przez zastosowanie pokręteł z przesłonami wcześniej wspomnianych otworów, które regulują szybkość przepływu oleju. Przy okazji serwisu sprawdzę, czy da się w tłumiku z Duro wykonać otwory przelewowe na wzór włoskiego producenta.
2. Płynna praca, smarowanie olejowe - to jest właśnie główny problem Suntoura, projektanci przewidzieli smarowanie stałe i gniazdo tylko pod jeden uszczelniacz, w tym przypadku - kurzowy. Rozwiązanie zostało już podane przez Ak47 i zamierzam wymienić uszczelniacze na Evil Genius z Manitou. Jeżeli chodzi o śruby od spodu dolnych lag, zrobię fazki i zamiast wycinania kółek z dętki, zastosuję o-ringi.
3. Asysta powietrzna - moim zdaniem jest możliwa do zrobienia w ladze bez tłumika. Mam korek z zaworem od DJ3, gwint jest ten sam. Zamierzam zastosować rozwiązanie oparte na pływającym tłoku, tak działają dampery i solo air RS. Modyfikacja będzie polegała na zastąpieniu końcówki popychacza odpowiednim teflonowym tłoczkiem z o-ringiem, który będzie miał za zadanie utrzymać ciśnienie wewnątrz rurki ze sprężyną. Zamiast regulatora naprężenia wstępnego będzie wkręcony zawór powietrzny z DJ3, gwint uszczelnię taśmą teflonową.
Jeśli to wszystko zakończy się osiągnięciem celu, napiszę poradnik co i jak wykonać.
przeczytałem dużo postów w wątku, postanowiłem przedstawić swoje pomysły na modyfikację Duro. Zakładam, że skok pozostaje taki sam, amor będzie używany do AM / Enduro. Cel - płynna praca, smarowanie olejowe, asysta powietrzna. Akurat mam egzemplarz w dobrym stanie, być może tuning nie będzie należał do najtańszych, ale.. No właśnie, niekiedy można wyrwać widelce lepszych firm za okazyjne pieniądze, ale zazwyczaj trzeba nad nimi popracować, często są zużyte elementy odpowiedzialne za szczelność. Przeczytałem poradnik, wiele postów i..
1. Wyciągnięcie plastikowego pierścienia z tłoczka w tłumiku, rzeczywiście eliminuje efekt "twardego" uderzenia po napotkaniu większej przeszkody, amor na pewno ożywi się. Tym zabiegiem zmniejszamy kompresję, ale równocześnie przyspieszamy powrót. W swoim życiu rozebrałem już sporo olejaków, głównie stare Marzocchi z otwartą kąpielą. Tam goleń górna ściskała olej, który przez otwór prowadnicy / tłumika był wylewany w komorze ze sprężyną. Podczas ruchu powrotnego, z tego co pamiętam - wracał przez nawiercone z boku otwory. Regulacja tłumienia dobicia i odbicia odbywa się przez zastosowanie pokręteł z przesłonami wcześniej wspomnianych otworów, które regulują szybkość przepływu oleju. Przy okazji serwisu sprawdzę, czy da się w tłumiku z Duro wykonać otwory przelewowe na wzór włoskiego producenta.
2. Płynna praca, smarowanie olejowe - to jest właśnie główny problem Suntoura, projektanci przewidzieli smarowanie stałe i gniazdo tylko pod jeden uszczelniacz, w tym przypadku - kurzowy. Rozwiązanie zostało już podane przez Ak47 i zamierzam wymienić uszczelniacze na Evil Genius z Manitou. Jeżeli chodzi o śruby od spodu dolnych lag, zrobię fazki i zamiast wycinania kółek z dętki, zastosuję o-ringi.
3. Asysta powietrzna - moim zdaniem jest możliwa do zrobienia w ladze bez tłumika. Mam korek z zaworem od DJ3, gwint jest ten sam. Zamierzam zastosować rozwiązanie oparte na pływającym tłoku, tak działają dampery i solo air RS. Modyfikacja będzie polegała na zastąpieniu końcówki popychacza odpowiednim teflonowym tłoczkiem z o-ringiem, który będzie miał za zadanie utrzymać ciśnienie wewnątrz rurki ze sprężyną. Zamiast regulatora naprężenia wstępnego będzie wkręcony zawór powietrzny z DJ3, gwint uszczelnię taśmą teflonową.
Jeśli to wszystko zakończy się osiągnięciem celu, napiszę poradnik co i jak wykonać.