24"X3.0 <== Szpan czy przydatna rzecz?
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
-
- Posty: 1242
- Rejestracja: 24.04.2004 10:31:05
- Lokalizacja: kraków, gg:5687099
- Kontakt:
Cszyvy pisze: takie tiogi 2,3/2,5 sa miodne. moze do wszystkiego znaczy do niczego ale daja rade
nie do wszystkiego czyli do niczego tylko samo do niczego...tioga suxx...ta opona jest robiona z gumy do kondomów chyba bo sie tak kurva ślizga jak na wazelinie.....3.0 dobra rzecz do extremalnego fr ale jak nie potrzebujesz to nie kupuj...rower naprawde mało "wielozadaniowy" :p sie robi...na obręczach 40mm szer. nokiany gazza 2.6 mają dużą objętość...wiem bo miałęm tak i teraz znów będe miał bo kupuje double tracki, nokian generalnie to o wiele lepsza opona...trzymanie jest nieporównywalnie lepsze..i wogóle co tu mówić...ale jeśli nie masz kaski to bierz duro..tez są gites..JAK COŚ TO MOGE ZAŁATWIC NOWE ZE SKLEPU ZA 45zł...
MOnster Garage
gg:5687099
http://youtube.com/watch?v=NdaTsWqbDF0
gg:5687099
http://youtube.com/watch?v=NdaTsWqbDF0
-
- Posty: 1242
- Rejestracja: 24.04.2004 10:31:05
- Lokalizacja: kraków, gg:5687099
- Kontakt:
KorreS pisze:to wcale nie lans (przynajmniej nie w DH/FR). przydatna rzecz zwłaszcza z przodu gdzie przyczepność jest najważniejsza. z tyłu może być cieńsza. ja sam szukam gazzy 3.0x26" ale nigdzie nie ma. są tylko 24" :[
traci się nieco na zwrotności a zyskuje na wadze :)))) mój NBX2.5 waży 1,5kg a co dopiero 3.0
z ta przyczepnością to nie zabardzo..zalezy od harakterystyki trasy, im szersza opona nie zawsze znaczy wieksza przyczepność, tak jak mówie do extr fr kupować bo na dropach to dodatkowe amorki zwłaszcza gdy siedzą na szerokich obreczach
MOnster Garage
gg:5687099
http://youtube.com/watch?v=NdaTsWqbDF0
gg:5687099
http://youtube.com/watch?v=NdaTsWqbDF0
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 11.10.2004 19:10:50
- Kontakt:
Ja mam z tylu kolo 24 (w hardtailu) i jak mialem opone 2,3 to przy stair gap-ach dostawalem takie strzaly w kolana ze mi sie skakac odechciewalo, a teraz wrzucilem 3,0 i jest zupelnie inna bajka, po prostu wiecej wybacza moich niedociagniec :)
http://www.zanim.napiszesz.prv.pl/
http://www.cykloza.pl/
http://www.cykloza.pl/
-
- Posty: 3577
- Rejestracja: 19.04.2004 13:31:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ech sory ze pisze od tak ale po przeczytaniu wypowiedzi goscia i ksywie Olisko smiac mi sie chce opony gaza 3.0 na 24" sa wielkosci powiedzmy opon tioga 2,1 na 26 cali wiec nie mow ze bedzie za nisko ze za male jesli zapewne nie miales doczynienia z takimi ...
http://przemooo.pinkbike.com/album/photos/
[quote="Skylinegtr
[/quote]
z ta przyczepnością to nie zabardzo..zalezy od harakterystyki trasy, im szersza opona nie zawsze znaczy wieksza przyczepność, tak jak mówie do extr fr kupować bo na dropach to dodatkowe amorki zwłaszcza gdy siedzą na szerokich obreczach[/quote]
Miałem tu na myśli że większa powierzchnia przylegająca jest i dzięki temu większa przyczepność. Istotne zwłaszcza na śliskiej ziemi i błotku. Dropy mnie nie interesują bo nie mam do tego sprzęta. NBX na których jeżdżę to oponki niskociśnieniowe. Gazza chyba również.
[/quote]
z ta przyczepnością to nie zabardzo..zalezy od harakterystyki trasy, im szersza opona nie zawsze znaczy wieksza przyczepność, tak jak mówie do extr fr kupować bo na dropach to dodatkowe amorki zwłaszcza gdy siedzą na szerokich obreczach[/quote]
Miałem tu na myśli że większa powierzchnia przylegająca jest i dzięki temu większa przyczepność. Istotne zwłaszcza na śliskiej ziemi i błotku. Dropy mnie nie interesują bo nie mam do tego sprzęta. NBX na których jeżdżę to oponki niskociśnieniowe. Gazza chyba również.
-
- Posty: 1242
- Rejestracja: 24.04.2004 10:31:05
- Lokalizacja: kraków, gg:5687099
- Kontakt:
Spox Korres...gazza to także opona raczej nisko ciśnieniowa: zakres to od 1,4 do 2,5 atmosfery a więc za mało dla opon takich jak tioga.
Co do tego błota to stosuje się opony zwykle o szerokości 2,1(w xc 1,5)...im mniejsza powierzchnia styku tym wiekszy nacisk na daną część opony więc bardziej zagłębia się w błoto i lepiej trzyma....i często z dodatkiem silici żeby nie łapały błota i szybko się bierznik podczas jazdy czyścił. Szerokośc ulega zwiekszeniu jesli trasa ma charakter typu wielkie korzenie itp bo wtedy jest potrzebna wieksza objetośc i wtedy opone szerszą się zakłada.
Co do tego błota to stosuje się opony zwykle o szerokości 2,1(w xc 1,5)...im mniejsza powierzchnia styku tym wiekszy nacisk na daną część opony więc bardziej zagłębia się w błoto i lepiej trzyma....i często z dodatkiem silici żeby nie łapały błota i szybko się bierznik podczas jazdy czyścił. Szerokośc ulega zwiekszeniu jesli trasa ma charakter typu wielkie korzenie itp bo wtedy jest potrzebna wieksza objetośc i wtedy opone szerszą się zakłada.
MOnster Garage
gg:5687099
http://youtube.com/watch?v=NdaTsWqbDF0
gg:5687099
http://youtube.com/watch?v=NdaTsWqbDF0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości