Demo 8 i 9
a co do v10 to mylisz pojecia... tzn kazda rama wydaje sie na pozor progresywna.. v10 akurat jest liniowa do ok 150mm skoku a pozniej robi sie progresywna.. bo do 150mm mamy np kamole i nagle jest drop i trzeba go ztlumic... (i w wiekszosci ram dh tak jest)
diskordia a ty nikomu nie ublizaj, uwidacznia sie twoj stopien inteligencji. A demo na dirty?? ja tego nie rozumiem. No chyba ze sa duzeee i nie jezdzi sie na zawody lecz dla przyjemnosci (a jezdzi tak 99% ludzi). Wtedy skakanie na fullu duzychhh dirtow to wieksza przyjemnosc. Wiekszosc ludzi na forum kieruje sie moda w kreowaniu swojego bika, ubioru i prosze mi tu nie zaprzeczac. przepraszam za bledy ale jestem bardzo zmeczony pzdr
diskordia a ty nikomu nie ublizaj, uwidacznia sie twoj stopien inteligencji. A demo na dirty?? ja tego nie rozumiem. No chyba ze sa duzeee i nie jezdzi sie na zawody lecz dla przyjemnosci (a jezdzi tak 99% ludzi). Wtedy skakanie na fullu duzychhh dirtow to wieksza przyjemnosc. Wiekszosc ludzi na forum kieruje sie moda w kreowaniu swojego bika, ubioru i prosze mi tu nie zaprzeczac. przepraszam za bledy ale jestem bardzo zmeczony pzdr
BikerJG wszystko jasne-16letni master.
chlopcze miales Ty kiedys pod tylkiem Orange'a?bo wydaje mi sie ze nie...
robisz z siebie meczennika probujacego wniesc jakas tajemna wiedze w ciemny lud,a tak naprawde az wykapuje z Ciebie samouwielbienie (jaki ja jestem madry,a to sa same matoly) i pogarda dla innych.
Chloptasiu radze Ci pojezdzic na ramach ktore krytykujesz,ZANIM zaczniesz je krytykowac.Bo wiedze moze i masz,ale doswiadczenia i umiejetnosci zastosowania tej wiedzy Ci brakuje.
pozdro
p.s.lekki full to fajna sprawa-sam mam 150/160 z z150fr z przodu i powietrzem z tylu.
chlopcze miales Ty kiedys pod tylkiem Orange'a?bo wydaje mi sie ze nie...
robisz z siebie meczennika probujacego wniesc jakas tajemna wiedze w ciemny lud,a tak naprawde az wykapuje z Ciebie samouwielbienie (jaki ja jestem madry,a to sa same matoly) i pogarda dla innych.
Chloptasiu radze Ci pojezdzic na ramach ktore krytykujesz,ZANIM zaczniesz je krytykowac.Bo wiedze moze i masz,ale doswiadczenia i umiejetnosci zastosowania tej wiedzy Ci brakuje.
pozdro
p.s.lekki full to fajna sprawa-sam mam 150/160 z z150fr z przodu i powietrzem z tylu.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
BikerJG nie chcialbym byc nie mily, zwlaszcza do 16latka (okres buntu - kazdy przez to przechodzi), ale z calym szacunkiem pieprzysz farmazony.
"v10 akurat jest liniowa do ok 150mm skoku a pozniej robi sie progresywna.. bo do 150mm mamy np kamole i nagle jest drop i trzeba go ztlumic"
skoro najpierw wg. Ciebie jest liniowa, a po 15cm skoku progresywna - tzn ze ma ZMIENNA CHARAKTERYSTYKE PRACY ZAWIESZENIA - wiec jest progresywna. Poprostu nieczujesz momentu utwardzania sie na odcinku 15cm - dopiero po tych 15cm odczuwasz ta zmiane.
Tak sie sklada, ze mam V10 i mialem juz kilka innych ram - a pod wlasnym tylkiem najlepiej sie czuje co sie ma.
A co do Twojej teorii, ze wszystko zalezy od konstrukcji zawieszenia a nie dampera - to polecam przejechac sie przykladowo na baju z damperem, ktory ma regulacje tlumienia i twardosci (i pare innych opjci jak np. 6way i 5th)- a pozniej na damperze, ktory ma tylko regulacje tlumienia (np. Roco R albo 3way) - oczywiscie oba dampery w tej samej ramie.
aha, i co do demo na dirtach (i innych fulach) - dam CI przyklad goscia z krakowa, niejaki Krzysiek K jezdzacy na szarej sancie v10 z Dorado - przyklad goscia, ktory robi na dirtach na zjazdowym fulu to czegu Ty prawdopodobnie bys na dircie nie zrobil bo "nie rozumiesz tego" na takim fulu;-) I nie jezdzi tylko na dirtach bo w DH tez sobie niezle radzi;]
http://www.pinkbike.com/photo/978885/
http://www.pinkbike.com/photo/1473390/
podsumoujac moje 'glupie dywagacje' - daj sobie wytlumaczyc niektore sprawy na sppokojnie i sie nie bulwersuj. "znajomosc maszyn" w wieku 16 lat to duzy sukces, ale jeszcze trzeba ta wiedze usystematyzowac - bo sie mozna latwo pogubic;]
"v10 akurat jest liniowa do ok 150mm skoku a pozniej robi sie progresywna.. bo do 150mm mamy np kamole i nagle jest drop i trzeba go ztlumic"
skoro najpierw wg. Ciebie jest liniowa, a po 15cm skoku progresywna - tzn ze ma ZMIENNA CHARAKTERYSTYKE PRACY ZAWIESZENIA - wiec jest progresywna. Poprostu nieczujesz momentu utwardzania sie na odcinku 15cm - dopiero po tych 15cm odczuwasz ta zmiane.
Tak sie sklada, ze mam V10 i mialem juz kilka innych ram - a pod wlasnym tylkiem najlepiej sie czuje co sie ma.
A co do Twojej teorii, ze wszystko zalezy od konstrukcji zawieszenia a nie dampera - to polecam przejechac sie przykladowo na baju z damperem, ktory ma regulacje tlumienia i twardosci (i pare innych opjci jak np. 6way i 5th)- a pozniej na damperze, ktory ma tylko regulacje tlumienia (np. Roco R albo 3way) - oczywiscie oba dampery w tej samej ramie.
aha, i co do demo na dirtach (i innych fulach) - dam CI przyklad goscia z krakowa, niejaki Krzysiek K jezdzacy na szarej sancie v10 z Dorado - przyklad goscia, ktory robi na dirtach na zjazdowym fulu to czegu Ty prawdopodobnie bys na dircie nie zrobil bo "nie rozumiesz tego" na takim fulu;-) I nie jezdzi tylko na dirtach bo w DH tez sobie niezle radzi;]
http://www.pinkbike.com/photo/978885/
http://www.pinkbike.com/photo/1473390/
podsumoujac moje 'glupie dywagacje' - daj sobie wytlumaczyc niektore sprawy na sppokojnie i sie nie bulwersuj. "znajomosc maszyn" w wieku 16 lat to duzy sukces, ale jeszcze trzeba ta wiedze usystematyzowac - bo sie mozna latwo pogubic;]
www.feel-free.pl
piotrex stary orange to 1 zawias... dziala lepiej niz gorszej klasy 1 zawiasy ale ne lepiej niz porownywalne cenowo wielozawiasy... I masz racje kupa ludzi z tego forum to taki "ciemny lud" (bez obrazy dla... ) a sporo wiedzy mam ztad ze moj brat projektuje maszyny. Poza tym na rowerze smigam 5 rok. WIec troche tej wiedzy sie nazbieralo... moze nie tyle wiedzy a doswiadczen. I szkoda mi ciebie. A ty miales pod tylkiem karpiela i np vp free?? jesli powiesz ze nie odczules roznicy to... hahahaha. I nie mowimy tu o jezdzie zawodniczej!! Jezdzijcie sobie na czym chcecie tzn na tym co jest na topie :]
synus na vp free jezdzilem,na karpielu okazji nie mialem.pytanie tylko ile miales ten rowery pod tylkiem,co?15minut?a nowy orange to wg Ciebie co przepraszam?15milionowy zawias?ja tam nie wiem,moj brat maszyn nie projektuje ale ja roznicy w konstrukcji starego orange'a i nowego roznicy nie widze...
swoja droga-powiem Ci ze jako pracownik sklepu skladalem w ciagu jednego miesiaca wiecej rowerow niz Ty miales w swoim zyciu pod tylkiem.I wiekszosc z nich moglem wziac "na testy" na dzien lub dwa...
poza tym odpowiedz na moje pytanie-jezdziles kiedykolwiek na orange'u?turnerze?sancie s8?tomacu?gemini?morewoodzie izimu?san adreas?treku dieslu?gt dhi (choc to specyficzny przypadek)?
swoja droga-powiem Ci ze jako pracownik sklepu skladalem w ciagu jednego miesiaca wiecej rowerow niz Ty miales w swoim zyciu pod tylkiem.I wiekszosc z nich moglem wziac "na testy" na dzien lub dwa...
poza tym odpowiedz na moje pytanie-jezdziles kiedykolwiek na orange'u?turnerze?sancie s8?tomacu?gemini?morewoodzie izimu?san adreas?treku dieslu?gt dhi (choc to specyficzny przypadek)?
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
BikerJG uczepiles sie tego 1 zawiasu jak 'rzep psiego ogona'. Nie mam juz ochoty Ci tlumaczyc (inni pewnie tez) co z czym sie je - bo masz brata co projektuje maszyny i posiadles duzo wiedzy. A sam masz zapewne prenumerate "Science of Technology" albo cos w tym stylu;-)
wiedz moze lopatologicznie;
zalozmy ze wielozawias ma lepsza prace niz 1 zawias - owszem, wole v10 niz np. orange'a zwg. na ciekawa prace zawiechy. ale co z tego? Jak bym mial $ to bym kupil DHR'a. co z tego ze wielozawias ma INNA (nie koniecznie lepsza - to juz opinia wlasna a nie twierdzenie udowodnione na lamach pism naukowych popartych wiedza praktyczna 16latka). To, ze wolisz bardziej rozbudowane konkstrukcje niz jedno zawiasy - wcale nie znaczy, ze jednozawias jest 'daleko za murzynami'.
Na jakiej podstawie uwarzasz, ze jednozawias dziala gorzej niz wielozawias? moze dlatego, ze jezdziles na 1 zawiasach raczej nedznych (jesli chodzi o konkurencje swiatowa)?
i jak jestes takim zapalonym znawca maszyn, to pamietaj, ze czesto prostsze konstrukcje sa praktyczniejsze i lepsze niz rozbudowane:-)
wiedz moze lopatologicznie;
zalozmy ze wielozawias ma lepsza prace niz 1 zawias - owszem, wole v10 niz np. orange'a zwg. na ciekawa prace zawiechy. ale co z tego? Jak bym mial $ to bym kupil DHR'a. co z tego ze wielozawias ma INNA (nie koniecznie lepsza - to juz opinia wlasna a nie twierdzenie udowodnione na lamach pism naukowych popartych wiedza praktyczna 16latka). To, ze wolisz bardziej rozbudowane konkstrukcje niz jedno zawiasy - wcale nie znaczy, ze jednozawias jest 'daleko za murzynami'.
Na jakiej podstawie uwarzasz, ze jednozawias dziala gorzej niz wielozawias? moze dlatego, ze jezdziles na 1 zawiasach raczej nedznych (jesli chodzi o konkurencje swiatowa)?
i jak jestes takim zapalonym znawca maszyn, to pamietaj, ze czesto prostsze konstrukcje sa praktyczniejsze i lepsze niz rozbudowane:-)
www.feel-free.pl
no i prosze..czyzby biker sam sobie przeczyl??? mam wrazenie ze sie wycofuje z tego co jeszcze pare godzin temu probowal wszystkim wciskac. -chyba juz sobie odpuszcze cytowanie...--a co do turnera--to mam rowniez taka ramke..co prawda dhr 2002...--tez na nim latam dirty,w gorach byl 2 razy, maly skok(195mm),niski support,krotka baza kol ...--czy to aby nie zaprzeczenia downhilowej maszynki?? chyba nie,bo od wielu lat jest to top sprzet do racingu...a jednak kierujac sie radami bikera wyjdzie na to,ze ta rama wogole do niczego sie nie nadaje, --bo krotka przy predkosciach,buja na plaskim,i nie lata dirtow-do dropow tez odpada bo wali mufa o ziemie.....---jak sie ktos zna na budowie kombajnow,to niech lepiej trzyma sie swojej dziedziny..
pozdro dla oswieconych-ktorzy kieruja sie doswiadczeniem i zdrowym rozsadkiem przy wyborze roweru-..a nie wyssanymi teoriami,nie wnikam juz skad?
pozdro dla oswieconych-ktorzy kieruja sie doswiadczeniem i zdrowym rozsadkiem przy wyborze roweru-..a nie wyssanymi teoriami,nie wnikam juz skad?
yasiuuu masz racje w sumie.. nie jezdzilem na wysokiej kalsy 1 zawiasie. Wole prace wielo zawiasow (zwlaszcza vps) wiec sorka, troszku przesadzilem
diskordia czy ty masz downa?? opozniony w rozwoju jestes?? mama cie nie kocha?? gdzie ja do cholery napisalem ze krotka,nisko zawieszona rama nie nadaje sie do dh?? hahaha Wiadomo ze sie nadaje gdyz jest stabilniejsza, lepiej wchodzi w zakrety, jest latwiejsza w opanowaniu. A traktorem to moze ty jezdzisZ?? taki fach?? Chlopie wroc sie do szkoly podstawowej i naucz czytac. ZApewniam ci ze doswiadzcenie w tej dziedzinie mam.. i to spore. Moze czasami popelniam bledy (bo napisalem ze kazdy 1 zawias a nie jezdzilem na orange) A co do ciebie to nie pisz ze ja cos napisalem jesli tak nie bylo. Aha i dla wiekszosci ludzi tu wiek/sprzet jest wykladnikiem wiedzy (a lat mam rocznikowo 17) Pozdro a tobie diskordia radze pocwiczyc czytanie :]

diskordia czy ty masz downa?? opozniony w rozwoju jestes?? mama cie nie kocha?? gdzie ja do cholery napisalem ze krotka,nisko zawieszona rama nie nadaje sie do dh?? hahaha Wiadomo ze sie nadaje gdyz jest stabilniejsza, lepiej wchodzi w zakrety, jest latwiejsza w opanowaniu. A traktorem to moze ty jezdzisZ?? taki fach?? Chlopie wroc sie do szkoly podstawowej i naucz czytac. ZApewniam ci ze doswiadzcenie w tej dziedzinie mam.. i to spore. Moze czasami popelniam bledy (bo napisalem ze kazdy 1 zawias a nie jezdzilem na orange) A co do ciebie to nie pisz ze ja cos napisalem jesli tak nie bylo. Aha i dla wiekszosci ludzi tu wiek/sprzet jest wykladnikiem wiedzy (a lat mam rocznikowo 17) Pozdro a tobie diskordia radze pocwiczyc czytanie :]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości