BOS Idylle i Stoy
Jest na bank gaz, a nie olej, w takich zbiorniczkach zawsze jest gaz. Teoria, ze jest tam olej i że dzieki temu lepiej się chłodzi IMO nie klei się , po pierwsze bez drugiego kanału, który zapewni jego obieg i tak by tylko "utknął" w tym zbiorniczku, po drugie taki mały zbiorniczek niewiele wnosi do tematu, i tak całe odprowadzanie ciepła będzie zależało od głównego cylindra, a po trzecie w rowerze to raczej nie zagotujesz oleju. Jest jeszcze"po czwarte" - spójrz na konstrukcję tego zbioriczka, poza wielkością jest identyczny z tym, który ma tylny damper, który na bank jest olejowo-gazowy, bo każdy tylny taki jest.
Jest jednak pewna rzecz, na którą dopiero teraz zwróciłem uwagę, a która może przesądzić, że jednak nie tylko chodzi o lans. Chodzi o tą dziwną śrubkę na łączniku obu zbiorników. Jesli służy ona do spuszczania oleju to instalacja zbiorniczka na zewnątrz ma sens - można w takim widelcu wymieniać olej bez jego rozbierania, może to mieć znaczenie podczas zawodów. Zauważ, że tam nie ma ŻADNYCH regulacji. Nie wiem skąd kilka lat temu Peugeot Sport brał amortyzatory, ale w rajdowym 206 Super 1600 też były amory bez żadnych regulacji, przygotowywane były od początku pod dany rajd. Trochę to głupie, ale po pierwsze francuskie wynalazki nawet jeśli są OK to na ogół mają w sobie coś idiotycznego, a po drugie brak regulatorów mimo wszystko ma swoje zalety - łatwiej taki układ uszczelnić, mniej rzeczy może się popsuć. To ma nawet sens...
Jest jednak pewna rzecz, na którą dopiero teraz zwróciłem uwagę, a która może przesądzić, że jednak nie tylko chodzi o lans. Chodzi o tą dziwną śrubkę na łączniku obu zbiorników. Jesli służy ona do spuszczania oleju to instalacja zbiorniczka na zewnątrz ma sens - można w takim widelcu wymieniać olej bez jego rozbierania, może to mieć znaczenie podczas zawodów. Zauważ, że tam nie ma ŻADNYCH regulacji. Nie wiem skąd kilka lat temu Peugeot Sport brał amortyzatory, ale w rajdowym 206 Super 1600 też były amory bez żadnych regulacji, przygotowywane były od początku pod dany rajd. Trochę to głupie, ale po pierwsze francuskie wynalazki nawet jeśli są OK to na ogół mają w sobie coś idiotycznego, a po drugie brak regulatorów mimo wszystko ma swoje zalety - łatwiej taki układ uszczelnić, mniej rzeczy może się popsuć. To ma nawet sens...
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
quake - To wiem, bo po dolnej półce można łatwo poznać.. Tylko dziwny opis na pb.. To że kity Bos robi, to nawet chodź by z tego tematu można się dowiedzieć..
quake - żeś mnie zbeształ równo
quake - żeś mnie zbeształ równo

http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Wiem żartowałem..qake pisze:Uwierz mi ze do besztania to mi daleko jeszcze...
Co do Bosa, no to w sumie kardridże ich, bo nie sądzę by sprężyny swoje dawali..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Steel a pisałeś do Devil Bikes ?? Ja tam teraz kask zamawiam, to mogę zapytać..
http://www.devilbikes.pl/index.php?opti ... Itemid=109
http://www.devilbikes.pl/index.php?opti ... Itemid=109
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
BOS ma podejście czysto wyczynowe i dla takich amatorów jak my to mogą sobie robić zbiorniczki gdzie chcą
nie mamy kompletnie rozeznania jakie zmiany wnoszą ich amortyzatory do stylu jazdy skoro większość neguje potrzebę posiadania takiego patentu. Firmy wyczynowe mają w dupie co klient podstawowy sądzi o nich, czy ich rozwiązania są tanie czy drogie- to ma znaczenie tylko dla mrówek a nie dla ZAWODNIKOW walczących o setne !!!! Panowie auto WRC kosztuje tyle co 10 seryjnych i jakoś nikt nie pisze że rozwiązania tam są drogie. Wszyscy się cieszymy jak po 2 latach trafiają no seryjnej produkcji
Fajnie że rozwija sie rynek amortyzacji w rowerach bo to podstawa komfortu na trasie 



http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Zbiorniczek wcięło ?? Czy nie mieścił się na wystawce.. Widocznie różne wersje..
Foto z Taipei..
Foto z Taipei..
- Załączniki
-
- Obrazek 4.jpg (52.33 KiB) Przejrzano 1453 razy
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
BOS Idylle - ceny na rynek Australijski
The Idylle Pro
Weight: To be finalised. Price: $3100 from your local bike shop.
Features:
Pressurised damping system
Single damping cartridge with piggy-back reservoir, right-hand side
Adjustable hydraulic bottom-out
200mm travel
Adjustments: high and low-speed compression damping, rebound damping
Spring and preload on left-hand side
Air bleed screw on top of both upper tubes
7050 aluminium upper tubes – 36mm diameter
Magnesium lowers
Forged 6061 aluminium crowns
1 1/8” steerer
20mm axle diameter
Post mount
Four bolt mount for integrated stem (Boxxer standard mount)
Bos S-Toy
Price: $1390 from your local bike shop
Features:
Hydraulic monotube shock with 3-way valving
Adjustments: high and low-speed compression damping, rebound damping
Can be completely disassembled, serviced and re-built
Custom-tuned to match rider weight, style and bike
Aluminium reservoir housing, sealhead, body, preload collar and eyelet
12mm shaft diameter
Needle-bearing mount kit
The shock will fit most downhill bikes however it will be available in non standard sizes on demand.

Dla tych którzy się obawiają zew. zbiorniczka..
Będą 2 wersje Idylle Pro (to ta właśnie z zew. zbiorniczkiem) i Idylle (na zdjęciu) Pro będzie Air spring a zwykłe (białe) będzie coil..
"Biały" dostępny na razie jako OEM, będzie spoooooro tańszy od PRO - prawdopodobnie pod koniec roku będzie można go gdzieś "dopaść"
BOS N'DEE
The N'DEE single crown fork
Weight:N/A Price: N/A
Features:
Hydraulic fork/single open bath cartridge
Adjustments:rebound/compression
Spring and preload on the left hand side
Air bleed screw on top of both upper tubes
Travel:adjustable from 160to170
7050 aluminium upper tubes 36 mm diameter
Magnesium lowers
Forged 6061 aluminiu +cnc crown
1 1/8" steerer
20 mm axle

Byłbym zapomniał
Jeszcze jeden news:
THE BOS cartridges will no longer be available from now on!
btw: i tak były za drogie
http://gallery.mac.com/ozzemale/100096/ ... 03/web.jpg
The Idylle Pro
Weight: To be finalised. Price: $3100 from your local bike shop.
Features:
Pressurised damping system
Single damping cartridge with piggy-back reservoir, right-hand side
Adjustable hydraulic bottom-out
200mm travel
Adjustments: high and low-speed compression damping, rebound damping
Spring and preload on left-hand side
Air bleed screw on top of both upper tubes
7050 aluminium upper tubes – 36mm diameter
Magnesium lowers
Forged 6061 aluminium crowns
1 1/8” steerer
20mm axle diameter
Post mount
Four bolt mount for integrated stem (Boxxer standard mount)
Bos S-Toy
Price: $1390 from your local bike shop
Features:
Hydraulic monotube shock with 3-way valving
Adjustments: high and low-speed compression damping, rebound damping
Can be completely disassembled, serviced and re-built
Custom-tuned to match rider weight, style and bike
Aluminium reservoir housing, sealhead, body, preload collar and eyelet
12mm shaft diameter
Needle-bearing mount kit
The shock will fit most downhill bikes however it will be available in non standard sizes on demand.

Dla tych którzy się obawiają zew. zbiorniczka..
Będą 2 wersje Idylle Pro (to ta właśnie z zew. zbiorniczkiem) i Idylle (na zdjęciu) Pro będzie Air spring a zwykłe (białe) będzie coil..
"Biały" dostępny na razie jako OEM, będzie spoooooro tańszy od PRO - prawdopodobnie pod koniec roku będzie można go gdzieś "dopaść"
BOS N'DEE
The N'DEE single crown fork
Weight:N/A Price: N/A
Features:
Hydraulic fork/single open bath cartridge
Adjustments:rebound/compression
Spring and preload on the left hand side
Air bleed screw on top of both upper tubes
Travel:adjustable from 160to170
7050 aluminium upper tubes 36 mm diameter
Magnesium lowers
Forged 6061 aluminiu +cnc crown
1 1/8" steerer
20 mm axle

Byłbym zapomniał

Jeszcze jeden news:
THE BOS cartridges will no longer be available from now on!
btw: i tak były za drogie

http://gallery.mac.com/ozzemale/100096/ ... 03/web.jpg
ciekawe ile, bo na razie przy dzisiejszym kursie to idylle pro to "jedyne" 6451zł ... :]lipski pisze:Biały" dostępny na razie jako OEM, będzie spoooooro tańszy od PRO - prawdopodobnie pod koniec roku będzie można go gdzieś "dopaść"
s-toy 2892 to patrząc po cenach marzocchi na Polskę nie wydawało by się tak drogo, ale mało prawdopodobne aby taka cena była i u nas
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 26.04.2008 23:31:49
- Kontakt:
Stoy za jakieś 2120PLN plus przesyłka do Polski - www.tftuned.com
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 26.04.2008 23:31:49
- Kontakt:
Nie jestem pewien czy wysla to do Polski ale jezeli ktos potrzebuje pomocy, ja jestem na miejscu w UK i z checia pomoge w zalatwieniu tematu.
Przesylka do Polski - mozna to sprawdzic tutaj: www.royalmail.com
Cena moze sie wahac bo to jest w funtach ale jak dlugo funt jest smiesznie tani tak dlugo to bedzie dobra cena. Gdy funty poskocza do gory to sie zmieni.
Przesylka do Polski - mozna to sprawdzic tutaj: www.royalmail.com
Cena moze sie wahac bo to jest w funtach ale jak dlugo funt jest smiesznie tani tak dlugo to bedzie dobra cena. Gdy funty poskocza do gory to sie zmieni.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość