Z piaskowaniem jest tak, ze nigdy nie wiadomo jak jest chyba, ze sami robimy:)
Jesli robimy to jak
motomysz to nie ma bata zeby to zaszkodzilo chocby co chwila kolory zmeinial.
Ale jesli robi to pan Mieciu, ktoremu sie spieszy do domu na obiad, to wezmie on za duze cisnienie, albo pojedzie brudnym scierniwem i zbierze wam za duzo alu z ramy.
Jasne, ze po 1 takim piaskowaniu nie stanie sie nic zlego. Ale jak ktos wezmie cieniowana rame (w ramach do dh tez gdzieniegdzie rurki sa cieniutkie) i bedzie piaskowal bez opamietania to moze ja oslabic.
Stopy alu 6061 i 7005 sa dosyc odporne na korozje (pasywacja, sniedzenie - jeden ...). Dodatkowo polerka niweluje porowatosc powierzchni=mniejsza powierzchnia aktywna=wolniejsza korozja. Dodatkowo pasty polerskie tworza powloke ochronna. Wystarczy przepolerowac delikatnie i dalej bedzie ladnie.
Problem na pewno bedzie po zimie jak sol na drogi sypia bo to utlenia wiekszosc stopow alu. Wtedy trzeba o rame dbac
motomysz pisze:I w odróżnieniu od stali, jest to rodzaj korozji, który nie postępuje dalej, bo w stali korozja się pogłębia, tutaj paradoksalnie korozja zabezpiecza ramę.
Tutaj sie nie zgodze do konca. Sa wyjatki i duzo zalezy od stopu i tez od srodowiska - patrz sol na drogach zima. Miedzykrystaliczna korozja aluminium jest bardzo skomplikowana i niebezpieczna. Chocby dlatego, ze jej nie widac

Ale 6061 i 7005 sa raczej na nia odporne (nie jestem pewny, musialbym poszperac)
Galwaniczne pokrywanie ma ta zalete, ze mozna pokryc innym stopem, ktory bedzie mial jeszcze mniejsza podatnosc na korozje (alu, chrom, nikiel....) wiec efekt lepszy (100% polysku i niewielkie utlenianie). Wlasciciele pojazdow z chromem wiedza, ze trzeba o ten chrom dbac.
motomysz pisze:Je jestem natomiast zwolennikiem teorii, że ramy RAW są galwanizowane, co ma je zabezpieczyć, natomiast ramy POLISHED są wg. mnie polerowanie w sposób elektrochemiczny, co jest niejako połączeniem procesu polerowania z procesem galwanizowania, więc także są zabezpieczane.
Po galwanizacji tez mamy aluminium na wierzchu, ktore tez moze sie utleniac. Po prostu znacznie wolniej ze wzgledu na strukture.
motomysz pisze:A odpowiadając na pytanie postawione w nazwie topicu:
- do polerowania - usuwanie chemiczne
- do malowania - piaskowanie
Tak jak napisalem na gorze strony - popieram.