Strona 4 z 5

: 22.02.2009 00:15:24
autor: diskordia
rzeczowo- szacunek, motomysz

: 22.02.2009 00:36:37
autor: quilong
motomysz ta warstwa jest tak cienka ze jej grubosc mozna pominac, nie ma zadnego wplywu...a ile jestes wstanie zedrzec ramy szmatka i pasta? Zreszta po pascie tak szybko nie sniedzieje bo ona sama pozostawia swoja warstwe(temu sie tak blyszczy itp). Ciekawe co odpisza z intensa, tak na czuja podejrzewam ze wersja raw nie jest niczym chroniona a "polerka" to moze byc srebrna anoda...i kurcze chlopaki nieprzesadzajcie, czepiacie sie strasznie szczegolow i tego ze kazdy chce udowodnic ze mial racje a inny sie mylil, to samo ja moge powiedziec ze mimo wszystko po "piaskowaniu" wkoncu tez zedrzesz rame na wylot...co jest oczywicie nieprawda bo ile razy to zrobisz? 3? 4? mysle ze to jest max i nie bedzie zadnego wplywu na wytrzymalosc ramy, a szmatka i pasta? Mysle ze zrozumieliscie o co mi chodzi...

: 22.02.2009 19:30:12
autor: motomysz
quilong co do piaskowania, to ja bym zrobił doświadczenie ... dla celów naukowych DHZ :)

1. Zdjąłbym chemicznie lakier z ramy i ja zważył.
2. Tak przygotowaną ramę piaskuję i ważę.

Ewentualna utrata wagi będzie obrazowała ile materiału zostało "wybrane" z ramy :)

Jednak były to "dowód wprost", dla wszelkiej maści niedowiarków, który rozwieje wszelkie wątpliwości dotyczące piaskowania :)

ale: ....właśnie sobie przypomniałem, że ...

Moja firma generalnie nie świadczy usług. Mamy jedynie mała kabinkę, do demonstracji dla klientów. Mamy jednak jedną zaprzyjaźnioną firmę, która zajmuje się robieniem z wtrysku takich gruszek lekarskich (jak tam się dzieciom np. gile z nosa odciąga), co jakiś czas, przysyłają oni do nas formy na zmatowienie...i powiem szczerze, że za mojej kariery .. to te formy były już piaskowane z 10 razy ... i nadal używają tych samych. Jutro jeszcze pogadam, i postaram się uzyskać dokładne dane na temat żywotności.




A odpowiadając na pytanie postawione w nazwie topicu:
- do polerowania - usuwanie chemiczne
- do malowania - piaskowanie

: 23.02.2009 14:36:40
autor: viejo
Z piaskowaniem jest tak, ze nigdy nie wiadomo jak jest chyba, ze sami robimy:)

Jesli robimy to jak motomysz to nie ma bata zeby to zaszkodzilo chocby co chwila kolory zmeinial.
Ale jesli robi to pan Mieciu, ktoremu sie spieszy do domu na obiad, to wezmie on za duze cisnienie, albo pojedzie brudnym scierniwem i zbierze wam za duzo alu z ramy.
Jasne, ze po 1 takim piaskowaniu nie stanie sie nic zlego. Ale jak ktos wezmie cieniowana rame (w ramach do dh tez gdzieniegdzie rurki sa cieniutkie) i bedzie piaskowal bez opamietania to moze ja oslabic.

Stopy alu 6061 i 7005 sa dosyc odporne na korozje (pasywacja, sniedzenie - jeden ...). Dodatkowo polerka niweluje porowatosc powierzchni=mniejsza powierzchnia aktywna=wolniejsza korozja. Dodatkowo pasty polerskie tworza powloke ochronna. Wystarczy przepolerowac delikatnie i dalej bedzie ladnie.
Problem na pewno bedzie po zimie jak sol na drogi sypia bo to utlenia wiekszosc stopow alu. Wtedy trzeba o rame dbac
motomysz pisze:I w odróżnieniu od stali, jest to rodzaj korozji, który nie postępuje dalej, bo w stali korozja się pogłębia, tutaj paradoksalnie korozja zabezpiecza ramę.
Tutaj sie nie zgodze do konca. Sa wyjatki i duzo zalezy od stopu i tez od srodowiska - patrz sol na drogach zima. Miedzykrystaliczna korozja aluminium jest bardzo skomplikowana i niebezpieczna. Chocby dlatego, ze jej nie widac :) Ale 6061 i 7005 sa raczej na nia odporne (nie jestem pewny, musialbym poszperac)

Galwaniczne pokrywanie ma ta zalete, ze mozna pokryc innym stopem, ktory bedzie mial jeszcze mniejsza podatnosc na korozje (alu, chrom, nikiel....) wiec efekt lepszy (100% polysku i niewielkie utlenianie). Wlasciciele pojazdow z chromem wiedza, ze trzeba o ten chrom dbac.
motomysz pisze:Je jestem natomiast zwolennikiem teorii, że ramy RAW są galwanizowane, co ma je zabezpieczyć, natomiast ramy POLISHED są wg. mnie polerowanie w sposób elektrochemiczny, co jest niejako połączeniem procesu polerowania z procesem galwanizowania, więc także są zabezpieczane.
Po galwanizacji tez mamy aluminium na wierzchu, ktore tez moze sie utleniac. Po prostu znacznie wolniej ze wzgledu na strukture.
motomysz pisze:A odpowiadając na pytanie postawione w nazwie topicu:
- do polerowania - usuwanie chemiczne
- do malowania - piaskowanie
Tak jak napisalem na gorze strony - popieram.

: 23.02.2009 16:47:16
autor: uzurpator
Tak w anegdotce - posiadana przezemnie wieki temu ramka Univegi w kolorze "raw alu" była pokryta lakierem bezbarwnym.

Ale ja tu w innym celu :). Zanabyłem drogą kupna zebatkę Sainta M800, 46T. Jest ona pokryta czymś czarnym, prawdopodobnie anoda (nie wiem, nie mam jej jeszcze w ręce). chcę z tego zrobic polerowane na lustro alu. Jakiś hint czym zdjąc anodę?

: 23.02.2009 17:46:53
autor: SuchyIHK
a z korby Truvative jak zdjąc to czarne coś czy skan sol zaradzi temu ?

: 23.02.2009 18:43:32
autor: quilong
uzurpatorSuchyIHK niestety skansol niedarady, trzeba papierem wodnym, od 500 do 2000 i na koncu szmatka i pasta...na poczatku mozna zwyklym papierem, bardzo drobnym

: 23.02.2009 19:10:40
autor: SuchyIHK
fuck. właśnie się tego obawiałem .

: 23.02.2009 20:29:07
autor: blackdemon
czego sie obawiac? pare godzin roboty i masz lustro.. korba jest strasznie mala

: 23.02.2009 21:19:47
autor: motomysz
albo najpierw przepiaskować ... z tym, że będzie potem zabawa z polerowaniem, ale w mojej galerii na pinku masz zdjęcie półki od 888 po takim zabiegu :)

: 25.02.2009 13:12:05
autor: SuchyIHK
witam mam jeden problem gdy poleruje pojawiają mi się czarne malutkie kropki co z Tym zrobić ( biorę papier wodny ścieram i niema znowu poleruje i są ) nie będę przecież tak ścierał bo wytrę w ramie dziurę ? co byście doradzili

: 25.02.2009 13:29:53
autor: blackdemon
alu ci sie utlenia ;D jak ja polerowalem to mi rama rdzewiala

: 25.02.2009 13:54:01
autor: SuchyIHK
a jest jakiś na to sposób ?

: 25.02.2009 14:36:11
autor: quilong
blackdemon, SuchyIHK, co ? a powiedz mi jakim papierem wodnym to robisz? bo musisz zaczac od 500 potem 800, 1600 i 2000 i za kazdym razem musisz wszytsko idealnie wypolerowac, bo te kropki to pewnie sa niewypolerowane rysy w ktorych zostaje ciemna pasta(jak jest brudna to jest ciemna) tak mi sie wydaje....

: 25.02.2009 14:47:38
autor: motomysz
quilong zgadzam się z Tobą.

blackdemon alu sie nie utlenia podczas polerowania ... i nie utlenia się na czarno ...

SuchyIHK węź po wypolerowaniu, jak pojawią Ci się kropki umyj dokładnie ramę gąbeczką z wodą i płynem - jeśli kropki znikną, to znaczy, że masz malutkie dziureczki w które wchodzi brudna pasta, tak jak mówi quilong

: 25.02.2009 16:36:53
autor: SuchyIHK
okej już wszystko się udało efekt :D jest świetny

: 25.02.2009 16:39:53
autor: LaLa
SuchyIHK Jakieś zdjęcie?:)

: 25.02.2009 17:13:33
autor: SuchyIHK
jak damper przyjdzie ;) i będą naklejki :)

: 25.02.2009 20:30:32
autor: motomysz
SuchyIHK no daj koleś... daj :P