Intense M6 EVO

BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

Spaced nie dogadasz sie.... ;)

Ludzie to jest bardzo proste, taki jozek popelnia bledy, a robot nie, rejestrowana jest temp. z jaka spawa, wykrywa wszystkie bledy...

To nie jest temat rzeka, to temat zamkniety, ROBNOT SPAWA LEPIEJ!!

Przyklad? Pekajace Zumbi, Karpiele?? Mało??

Pozdro i odwalcie sie od czlowieka ktory ma pojecie (mowa o spacedzie)

Kazdy zarejestrowany ktory ma rame spawana recznie poprze spawanie recznie. A tak naprawde takie spawanie to ryzyko, duze ryzyko. Wrecz rama droga powinna byc spawana przez robota.
Pozdro!!
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

BikerJG > pozornie myślisz dobrze. Ale dobry spawacz i tak jest lepszy od robota. Nie wiem na czym to dokładnie polega, spawacze i ludzie od technologii mówią o czuciu materiału. Za mało wiem by móc to wyjaśnić. W każdym razie instalacje paliwowe za miliony $ spawa się tylko i wyłącznie ręcznie i to na 100% nie dlatego, że roboty są trudnodostepne/drogie itp.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
babolfr
Posty: 1394
Rejestracja: 03.04.2006 14:52:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: babolfr »

Steel2instalacje paliwowe czego?
tanie części, ciuchy, kaski, ochraniacze troya, foxa, thora itdi... 4920194
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

instalacje do produkcji paliw.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel2 takie instalacje spawa sie pewnie dlatego, ze nie da sie tego na lini produkcyjnej tak łatwo zrobic i jest to wielokrotnie bardziej skomplikowana robota niz w biku.
Bylem ostatnio na targach metalowych (no nie tak ostatnio ale pamietam co i jak) i gdybys zobaczył technologie dostepne nawet u nas to bylbys mocno zadowolony. Czucie czuciem ale rower to bardzo prosta konstrukcja i pospawac go nie jest trudno wiec zaprogramowanie odpowiednio robota tutaj nie stanowi ograniczen. W zamian masz wieksza powtarzalnosc i na prawde ładniej wygladajace spawy.

radacz wez pod uwage ze ta regulacja na głowce bedzie wazyc kolo 150-200g. Czyli realnie rama wazylaby ponizej 4kg z damperem 10.5/9.5? To by dawało jakies 2.8kg bez dampera!!! Jednak bardziej realna jest wieksza waga bo jak patrze na wagi ram na nowy sezon to wlasnie nie wszystkie firmy odchudzaja. Spory % dodaje troche wytrzymałosci i cieszy sie, ze oscyluje w okolicy ~4kg bez dampera.
tobo
Posty: 106
Rejestracja: 14.08.2008 20:48:42
Kontakt:

Post autor: tobo »

ramy produkowane w większych ilościach a nie dla indywidualnych klientów - to masówka.
jaka była skala produkcji niektórych firm parę lat temu a jaka jest teraz? by sprostać potrzebom klientów a do tego pozostać konkurencyjnymi - przenoszą się z produkcją do azji.
niektórzy tu by nie kupili intensa gdyby zrobiły go maszyny. tylko co z tego skoro bardzo wielu innych kupiloby go gdyby bylo ich na to stać? masówka pozwala obniżyc cene, zwiekszych obroty i sprzedaz uczynic produkt popularniejszym i dostepniejszym - a to wychodzi na dobre uzytkownikom i na zdrowie kieszeni producenta. oczywiscie od niego zalezy jak bardzo troskliwie bedzie nadzorowal produkcje i utrzymywal jakosc produktu.
intense jeszcze pare lat temu ile mialo ram w ofercie a ile ma teraz? kultem nie nakarmi się żołądka. :)
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

tobo > teraz ma zdecydowanie mniej modeli.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

Mowicie o "Panu Jozku" ale przeciez to nie jest jakis czlowiek wziety z ulicy tylko napewno ma o tym jakies pojecie.. Co do wygladu spawow, moze dla niektorych niektore sa lepsze od robotow a innych od ludzi(pod wzgledem estetyki i poziomu wykniania).. Kazdy ma inne podejscie do tego.. A co do klotni miedzy "Panem Jozkiem " a robotem mozemy sie tu klocic przez dlugi czas, bo kazdy ma inne zdanie czytajac wszystkie posty..
Roman_Maxx
Posty: 1499
Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
Lokalizacja: Somerwill
Kontakt:

Post autor: Roman_Maxx »

Jedna uwaga, masówka robiona w Azji, to nie spawanie przez roboty, tylko batalion przeszkolonych skośnookich spawaczy - bo tak jest taniej.
Spawy, wykonywane przez robota mają 100% powtarzalność w każdym aspekcie i kierunku i tu człowiek im nie dorównuje.
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Roman_Maxx i inni Kurwa co Wy macie z tymi skośnookimi ? Kompleksy jakieś ?

"Pan Józek" Jest wykwalifikowanym spawaczem, amerykanie kochają to, można poznać po serii "OCC" i "HOT ROD", wiedzą co robią i nazywanie takiej osoby "człowiekiem z ulicy" czy coś jest obelgą, Ludzie od wieków nie doceniali pracy innych, i jeszcze to "skośnoocy" ;|

Nowe Intensy są piękne, a evo to idealna ramka, vpp, regulacje, mniejszy skok niż w M6, zabójczy wygląd, Hydroforming to, to co Mnie kręci.
Digas
Posty: 856
Rejestracja: 05.03.2006 15:12:54
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Digas »

przepraszam za offtop, ale kiedyś rasa żółta za te pieniądze co teraz wszytskie koncerny u nich wydają, przyjadą do nas na wojne :) - śmieszne? no niby tak, ale coś w tym jest, skoro wydatki na armię w tych krajach są niesamowicie wielkie, a któregoś roku chiny przebiły USA:) już teraz Chiny są poważnym problemem, a ich co i raz powiadające się próby zestrzelenia satelit a nawet oślepienie laserem satelity szpiegowskiego USA nie napawają optymizmem, ale o tym się nie mówi więc nie będę rozwijał tematu :)

Co do ramy, to myślę że ta waga jest jednak bez dampera :roll:
viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

Akurat orientuje sie troche w temacie spawow, i to tych z "wyzszej" polki, i szczerze watpie, ze ktos spawa rowery w calosci robotami.
Po pierwsze jest to trudne bo rower nie jest plaski i wymaga kilku wieloosiowych robotow (samochody sie latwiej spawa wbrew pozorom),
po drugie takie roboty tego sa cholernie kosztowne (koszt sily roboczej w chinach jest porownywalny do kosztow utrzymania robotow),
po trzecie w chinach spawaja coraz lepiej, a jakosc zalezy w duzej mierze od tego ile producent moze zaplacic za spawanie fabryce. Placisz wiecej to spawaja lepiej, placisz mniej to dostajesz 50% smieci ktore nie powinny przejsc przez QC.

Aha i jest prawda, ze dobrze zaprogramowany robot pospawa lepiej niz czlowiek, wlasnie ze wzgledu na bliska 100% powtarzalnosc. Ale opracowanie efektywnego procesu technologicznego dla robotow jest znacznie trudniejsze niz dla czlowieka.

A tak w temacie to jesli to waga z damperem to rewelka, jak bez dampera to poprostu nowe zgrabne m6. Ciekawe ile przytyje w produkcji seryjnej. Spawy nie sa piekne ale to nie swiadczy o jakosci.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Spaced pisze:radacz wez pod uwage ze ta regulacja na głowce bedzie wazyc kolo 150-200g. Czyli realnie rama wazylaby ponizej 4kg z damperem 10.5/9.5? To by dawało jakies 2.8kg bez dampera!!!
Panowie ale waga 4.12kg jest podawana dla dampera z tytanowym springiem :P :) Nikt o tym nie wspomniał. Damper z tytanem waży zależnie od długości: 650g-900g
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
thomson
Posty: 445
Rejestracja: 31.07.2004 10:08:55
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: thomson »

Polecam artykuł, który ukazał się w bikeboardzie 07/2001 -
http://www.rower.com/roznosci-merida-od-srodka.asp

Opisuje on wizytę w fabryce Meridy 8lat temu ! W tej samej fabryce byly wtedy produkowane Spece i o ile dobrze pamiętam Treki.

W katalogu rowerowym z 1999r. mam artukuł o robocie zaplatającym i centrującym koła - czas operacji 55s. Dziś mamy rok 2009...
www.gkkg.pl
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

A widziałeś bardzo dobrze zaplecione koła przez robota ? Bo ja nie.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
thomson
Posty: 445
Rejestracja: 31.07.2004 10:08:55
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: thomson »

Nie miałem styczności z takimi kołami więc nie wiem, a może miałem a nawet o tym nie wiem.
Jednak jakoś nie moge sobie wyobrazić żadnego powodu dla którego robot nie mógłby bardzo dobrze zapleść koła...
Na pewno takie koło nie ma "tego czegoś", ale czy to znaczy że nie jest dobrze zaplecione??
Bez ciśnień, pytam bo nie wiem.
www.gkkg.pl
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Materiał nie jest wcale jednolity a szprycha szprysze nie równa. Naciągnięcie ich o ustaloną wartość nie gwarantuje prostego koła. Dobrze naciągnięte koła również świetnie "brzmią". Wszystkie szprychy powinny dawać taki sam dźwięk po uderzeniu ich czymś metalowym. Do tego dochodzi kwestia dokładności. Zwykłe koła są plecione "na oko" względem centrownicy ( nie wiem czy ktoś w Polsce plecie na centrownicach elektronicznych lub używa blaszek pomiarowych przy centrowaniu ( stary patent ) ).
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
thomson
Posty: 445
Rejestracja: 31.07.2004 10:08:55
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: thomson »

Steel2 Rozmawiamy o współczesnej technice. Wątpie żeby stworzenie robota który potrafi mierzyć naprężenie szprych i odpowiednio je regulować jest dzisiaj jakimś problemem. Nawet gdyby robot ten miał wykorzystywać prosty patent z "brzmieniem" szprych. Analiza takiego dźwięku dokonana przez komputer będzie pewnie kilkarotnie czulsza niż ucho najlepszego mechanika. Pomiary laserowe również są z pewnością dokładniejsze niż "na oko".

Inna sprawa, że takich robotów prawdopodobnie się nie stosuje bo nie ma takiej potrzeby. Masowo produkuje się rowery "dla mas", w których taka precyzja nie jest wymagana. W takim razie obecnie rzeczywiście bardzo dobrze zaplecione koła to te zaplecione ręcznie, ale to nie znaczy, że nie da się tego samego osiągnąć przy użyciu robotów...
www.gkkg.pl
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

I rozumiem, że będziesz przeprogramowywał robota z zależności od wybranych szprych, obręczy, piast i preferencji ridera ? To po prostu nie ma sensu. Dlatego maszyny używa się przy produkcji masowej a nikt skomplikowanego robota robił nie będzie dla jednostkowej produkcji. I dlatego ludzie zaplatają lepiej niż istniejące maszyny.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości