Strona 4 z 4
: 14.11.2009 16:01:36
autor: mozartt
Blotolf 4/ 5 łożysk maszynowych
Jedno 26x17x5 (jak nie będzie trzymać za długo to będą 2)
Jedno 44x35x5mm
dwa 24x15x5 (bębenek)
FreeMan pewnie będzie taka wersja, jednak na pierwsze co zrobię to właśnie 150mm. Z masy sie nie zejdzie. Mocowanie musi być po skosie, bo wymaga tego wycieniowenie od wewnętrznej strony mocowania tarczy.
troyo Wiele firm ma podobne rozstawy, więc i ja zdecydowałem się na takie rozwiązanie. Jeżeli mógłbyś przytoczyć wszystkie "za" przesunięcia kołnierza w stronę mocowania byłbym wdzięczny.
: 14.11.2009 16:57:56
autor: troyo
mozartt szprychy pod mniej stromym katem skutkuja polepszeniem sie sztywnosci bocznej kola . A duzo firm stosuje takie rozstawy bo nie ma sensu projektowac oddzielnych korpusow dla piast 135 i 150 , przesuwaja po prostu mocowanie i gotowe .
: 14.11.2009 19:16:53
autor: brooce
Jeśli o wygląd chodzi - to są piękne! Bardzo mi się podobają
...a myślałeś mniej więcej o cenie? 2, 3, 4- ?

: 14.11.2009 20:41:03
autor: KaKTuSSS
kiedy prototyp i testy?
: 14.11.2009 22:44:41
autor: mozartt
brooce Co do ceny to nie chcę strzelać, muszę wycenić każdy z elementów, wtedy będzie wiadomo.
KaKTuSSS Proto, po wycenie. Testy od razu po zrobieniu pierwszych sztuk.
: 15.11.2009 00:29:28
autor: Spaced
troyo z technicznego pkt. widzenia tak ale ile ludzi np. odrzuwa brak sztywnosci na dobrze zaplecionym hope? Nikt kto jezdzi nie slyszalem zeby sie skarzyl, tylko na papierze jest niedostatecznie sztywnie

Warto tak robic ale wszystko zalezy jaka róznica w kosztach to
mozartta wyniesie.
: 15.11.2009 16:09:58
autor: troyo
Spacednie kazdy bryka na mavicach , ktore sa piekielnie sztywne . Jakbys wazyl troche wiecej i zalozyl np singletracka , to poczulbys . Roznicy w kosztach nie ma . Osobiscie pokusilbym sie o jeszcze szerszy rozstaw kolnierzy i bebenek pod 5-6 zebatek albo asymetryczne kolnierze , zeby stosowac szprychy tej samej dlugosci z obu stron .
: 16.11.2009 00:13:40
autor: uzurpator
Moje komentarze - hmm.
1 - odsuń kołnierz od strony kasety o 2mm do środka - aktualna wersja będzie mieć problem jeżeli ktoś się wykosztuje i kupi kasetę 11-19 (np marchisio). Łańcuch na największej koronce będzie szorować po szprychach.
2. Jak już robisz piastę 150mm, to kołnierz od strony tarczy przesuń max do tarczy. Aktualnie mamy zbędne ozdóbki przy mocowaniu tarczy, a tracimy część korzyści z rozstawu 150mm.
3. Przemyśl kwestię moda takiego jak ten na bębnie American Classic:
http://img.photobucket.com/albums/v231/ ... lassic.jpg
dzięki temu będzie można stosować kasety z luźnych zębatek zamiast kaset na pająkach na alu bębnie.
4. Żywotność łożysk w rowerze zależy głównie od jakości uszczelnień, nie od ich ilości. Więc przemyśl kwestię uszczelek labiryntowych.
: 16.11.2009 00:33:05
autor: Las3k_91 Ldz
Osobiście bym rozstawił kołnierze maksymalnie jak się da.
: 17.11.2009 18:12:10
autor: Jaca
Koledzy tu słusznie piszą, że szerzej rozstawione kołnierze zapewniają większą boczną sztywność koła, zresztą nie trzeba tu dowodów, wystarczy odrobina inżynierskiej wyobraźni
łożysk wiadomo - dużo, dużych i dobrych, najlepiej, jakby były metryczne i szło je kupić w hurtowniach łożysk, a nie tylko u Ciebie (teoretycznie strzał w kolano, ale taki "gest dobrej woli" pozwoli Ci pomanipulować ceną piast i zapewni grono wiernych klientów).
zapadki - osobiście kupiłbym wersję zazębiającą się te 108 razy, no chyba, ze wiedziałbym, że np piasta z 4 zapadkami ma je ekstremalnie duże, o dużym kontakcie roboczym, a przez to jest nie do zajechania nawet przez trialowca-rzeźnika.
No i oczywiście powodzenia :]