Strona 4 z 6

: 08.10.2009 23:35:14
autor: frango
KaczorAC1 No stąd, że byłem w fabryce Gianta i widziałem jak tam spawają. Ręczne spawanie ram to żaden ewenement.

0gór chyba większość ludzi widzi te foty...

Wjtk Ci, którzy jeździli na tych ramach w USA lub Kanadzie, mówią, że pod względem sztywności, nie ustępuję Glory DH 06-09. Design jest podobny do Sessiona, Sammuma i no i oczywiście do Faitha i Reigna X. Ja twierdzę, że mam 170cm ;) Jeździłem przedtem na Glory DH XS z F40, ale była za mała. Czasami kopałem kolanami w lagi. A potem na Glory S z Totemem i tu było o wiele lepiej.

: 09.10.2009 05:05:05
autor: ArthurGreen
Ale robicie borutę tutaj:

Wypowiadałem się już o biku, temat od początku śledziłem na RM, więc wypowiem się o tym wielkim OT..

Też popieram takie tematy, bo na zachodnich forach jakoś tak się robi i "burdelu" nie ma.. W temacie nasze rowerki, można wkleić zdjęcie z opisem i tyle.. Tutaj można by porozmawiać o projekcie i powymieniać doświadczenia.. Gdyby każdy pisał na temat i bez zbędnych bzdur jak tutaj, to i forum na przejrzystości by nie straciło..

Np, można by bylo z modnym ostatnio formatem [marka roweru]-nowy projekt lub coś w tym stylu.. Gdyby takie tematy pilnować i moderować, to byłoby bardzo fajnie..

Może wypróbować taką opcję,na np 2 miechy.. Nie wypali i będzie burdel, to zakaz i kasujemy takie tematy..

: 09.10.2009 06:30:21
autor: ACextreme
Alez my tutaj mamy zakompleksione srodowisko... :?
Tematow nie pasujacych tutaj jest bez liku, ale to o ten z w miare oryginalnym bikiem, ktorego jeszcze nie ma w PL sie rzucacie... No fakt jest powod wielki.

Mi ogolnie set sie podoba, lecz za nic w swiecie nie spodoba mi sie wizualne (kolorystyczne) zestawienie ramy z bialym Totemem :shock:

: 09.10.2009 08:36:01
autor: frango
No taki Totem był pod ręką ;)

Chętnie odpowiem, w miarę możliwości, na wszystkie techniczne pytania. Ale wszystkich, którzy chcą się tylko pożalić, proszę by wzięli sobie na wstrzymanie.

: 09.10.2009 11:32:20
autor: SegatiV
ArthurGreen To niech zostanie stworzony odpowiedni dział jak na BA, też chętnie tam "pochwaliłem się" swoim rowerem, ale tam ma to ręce i nogi... I na prawde można poczytać konkrety na temat setu, jedyne co Mi się właśnie na tamtym forum podoba.

: 09.10.2009 12:20:09
autor: SeraaX
SegatiV Z tym akurat Artur sam w sobie nic nie jest w stanie zrobić.
Mi się też podba forma BA, ale forma np z RideMonkey, gdzie w dziale zbiorczym downhill pojawiają się tematy z ciekawymi setami też mi odpowiada

: 10.10.2009 13:26:12
autor: SegatiV
SeraaX Ale można po postu zrobić kopie tego co mają na BA (oczywiście w swoim wydaniu, nie na żywca ściągnięte) jakoś to nadzorować i w dziale pogaduchy czy sprzęt śmiało może się to pojawiać, wtedy każdy post typu "po co to" "nie chwal się" i inne mniej lub bardziej wulgarne, czy wredne teksty były by usuwane.

Albo nękajcie adma :P

: 17.10.2009 12:30:50
autor: frango
A zatem, moja nowa, 2010 Glory w wersji freeride jest prawie skończona :)

Po dwóch tygodniach czekania na hamulce z MerlinCycles skasowaliśmy z Tom@sem zamówienie na nie, bo kolesie nie byli w stanie powiedzieć kiedy będą je mieć na magazynie :|
Jeszcze tego samego dnia zamówiłem zwykle Elixiry CR na Allegro i miałem je następnego dnia! B)
Wspornik Pro od Shimano jeszcze nie przyszedł, więc zamontowany jest jakiś zastępczy, tylko po to by dało się zamontować całą resztę.
Karbonowa sztyca Gianta jest w drodze. Niestety statku nie pogonię :D

Jak widać, cały rower waży 15,86kg. Po skróceniu sterówki i założeniu obu brakujących wsporników powinienem zejść z wagą do 15,75kg. To nadal 150g więcej niż planowałem... nie wiem dlaczego :D

Dwie rady, dla tych, którzy będą mieć nową Glory.

1. W celu uniknięcia uszkodzenia przewodu tylnego hamulca, można puścić go trochę inaczej, niż to sobie wymyślił Giant. Trzeba ominąć najniższą przelotkę na dolnej rurze, puścić przewód pomiędzy dolnym linkiem a mufą suportu, a potem, jeśli macie hamulec z ruchomym mocowaniem przewodu, przyczepić tenże przewód, do środkowej przelotki i już. W ten sposób przewód idzie po łagodnych łukach i jest o wiele mniej narażony na uszkodzenia. Sprawdziłem "wydłużenie" przewodu przy pełnej kompresji zawieszenie i nie będzie to problemem. Jedyną rzeczą, którą trzeba zrobić, to zabezpieczyć ramę i przewód prze wycieraniem.

2. Pancerze linki tylnej przerzutki to już inna bajka. Chciałem zachować prowadzenie pancerze w środku chainstay, więc postanowiłem tylko zabezpieczyć pancerz za pomocą rurki PCV. W Leroi znalazłem czarną rurkę, która służy do prowadzenia do zraszaczy. Rurka ma wew. średnicę 4mm a zew. 6. Czyli jest dość gruba i sztywna i idealnie pasuje do pancerza 4mm. Nie mam jej jeszcze zamontowanej, ale jak to zrobię, to wrzucę jakąś fotkę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 17.10.2009 12:37:10
autor: Wjtk
Piękna maszynka gratuluję build-u, teraz jeszcze wrażenia z jazdy ;)

: 17.10.2009 12:47:01
autor: SeraaX
frango naprawdę nieźle wygląda
taka glorka tylko niebieska (albo najlepiej biało-niebieska jak 07) to była by moja rama marzeń :)

: 17.10.2009 16:27:43
autor: jan.mikael
jak Ci opona zahaczy o ten przewód od hamulca to zobaczysz jak doskonałe jest Twoje rozwiązanie;p

: 17.10.2009 17:00:46
autor: frango
Nie zahaczy, bo jest tak jakieś 10-15mm przerwy. Musiałbym złapać patyk, który jakimś cudem przedarłby się przez górną część wahacza... co raczej jest niemożliwe.

: 17.10.2009 17:36:02
autor: jan.mikael
stary, mówisz jakbyś jeździł tylko po suchym mieście. Przewód po wewnętrznej stronie tylnego trójkąta to najgorsze rozwiązanie, nabierzesz mnóstwo błota, wbije Ci się kamień, zabierzesz patyk, albo rozwalisz koło które skoczy na bok ( a nie takie rzeczy jak 10 mm widziałem) i hamulec papa. Jak go tam zostawiasz owiń to miejsce jakąś taśmą chociaż żeby jak coś nei zabrało przewodu.

: 17.10.2009 17:55:33
autor: frango
Janie.Mikaelu, jeżdżę na rowerze górskim 17 lat i jeszcze taka sytuacja mi się nie zdarzyła, by tyle zbiegów okoliczności miało miejsce jeden po drugim.
Jak już napisałem, jeśli coś tak dużego, co mogłoby zagrozić przewodowi przyczepi się do opony, to najpierw będzie musiało walnąć w górne rurki wahacza... i wtedy albo odpadnie, albo zablokuje mi tylne koło... jak już zablokuje mi to koło, to pierwej się wypierniczę niż stracę tylny hebel...
Ale jeśli jednak, jakimś cudem mi się to przydarzy, to spuszczę pokornie główkę i przyznam ci rację...

: 17.10.2009 19:15:09
autor: jan.mikael
myślę iż przeżyję bez takiej satysfakcji więc lepiej niech Ci ten hebel żyje długo i szczęśliwie:]

: 18.10.2009 09:05:37
autor: Da__FreaK
frango
Zabraklo Ci 150 gram bo z tego co widze sprezyna w damperze jest stalowa ?:)
A tak btw , co to za widelec ?:)

: 18.10.2009 09:17:06
autor: bamix71
...totem solo air 1,5 2010 :wink:

: 18.10.2009 10:17:03
autor: akSiorek
dlaczego mnie nie będzie nigdy stać na taki rower ;p ?

tak wgl to ile na niego przeznaczyłeś ? ;>

: 18.10.2009 10:39:31
autor: Kramon
Na fotce numer 2 w tyle jest rowerek dla małych dzieci xD