Nowa Rama Sam Hila - połączenie SX i Demo

Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

To co mnie zabija to plotki o specialnym mocowaniu dampera co troche ograniczy dostepnosc damperów na rynku wtórnym.
Noldorek
Posty: 653
Rejestracja: 01.12.2007 11:42:50
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Noldorek »

Obrazek
No...malowanie nie jest jednak jakieś super...ale może być :) DEMO 8 ( 2011r.)
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6438250
Wszystko na sprzedaż
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

Spaced pisze:To co mnie zabija to plotki o specialnym mocowaniu dampera co troche ograniczy dostepnosc damperów na rynku wtórnym.
Demo zawsze miało poniekąd "specjalne" mocowanie, bo oczko w wahaczu jest na łożyskach, w związku z czym w damperze nie ma standardowej tulejki ślizgowej tylko 8-milimetrowa dziura, do której bezpośrednio przychodzi śruba. Ale nie ma problemu żeby to obejść stosując tradycyjne tulejki montażowe.

W nowym Demo pewnie będzie rozwiązanie identyczne jak w SX-Trailu (zdjęcie). Nie wiem, jak wygląda kwestia kompatybilności ze "sklepowymi" damperami, ale patrząc na pokrętło tłumienia powrotu to chyba faktycznie ciężko...

Obrazek


EDIT: Nowości z opisu na Velovert:
- suport BB30, 83 mm
- SX Trail zastąpi Demo 7 - za sprawą dłuższego dampera (216 mm) skok urośnie mu do 180 mm.

Czyli Big Hit zostanie po prostu budżetową wersją SX-a (jak Pitch i Enduro) :roll: A Demo z ciężkiego kloca do FR ostatecznie ewoluowało do 100% zjazdówki.
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

Wooyek pisze:A Demo z ciężkiego kloca do FR ostatecznie ewoluowało do 100% zjazdówki.
Na to wygląda :wink:

Ogółem mam takie mieszane uczucia do tego nowego demo, ni to ładne ni to brzydkie, ale wygląda mi na zwinny skoczny rower w sam raz na polskie trasy :)
Sell: Rower - Intense M9
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

AlanCK jak zostawia kąt głowki 63 stopnie jak w obecnym demo to powiem ci, ze w niektórych miejscach będzie ciasno. Czuje to u siebie, ze o ile jest super w wielu miejscach to jak trasa robi sie przekreta (zar np.) to troche wiecej pracy trzeba wkladac. No ale to chyba jedyny taki przyklad bo nawet na kamiensku spoko jest ;)
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

AlanCK pisze:Ogółem mam takie mieszane uczucia do tego nowego demo, ni to ładne ni to brzydkie, ale wygląda mi na zwinny skoczny rower w sam raz na polskie trasy
Nie oceniajmy zachowania roweru na trasie po kolorze ;)

Myślę, że jednak był projektowany z myślą o trasach Pucharu Świata, a jak chcesz "zwinny skoczny", to chyba bardziej SX Trail ;)

Ale w sumie Demo zawsze było dość zwrotne (krótki tył), więc kto wie... Przekonamy się w przyszłym sezonie, pewnie będzie wysyp na trasach (i, miejmy nadzieję, wysyp aktualnego modelu na Allegro) ;)
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Wooyek pisze:W nowym Demo pewnie będzie rozwiązanie identyczne jak w SX-Trailu (zdjęcie). Nie wiem, jak wygląda kwestia kompatybilności ze "sklepowymi" damperami, ale patrząc na pokrętło tłumienia powrotu to chyba faktycznie ciężko...
Nie mam porównania z rozmiarami popychaczy tłoka w innych damperach ale jeśli są takie same i ta część z regulatorem jest taka sama wszędzie(ostatecznie większość damperów ma ten system, jak nie wszystkie) to wystarczy wkręcić do tego łącznika damper i będzie ok. Bo na pewno nie zrobili tego na stałe, przecież serwisować to jakoś trzeba. Chyba że niestandardowa długość jeszcze.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Wooyek mnie ten krótki tył troche zastanawia bo krótki tył + płaski kąt głowki daje twój środek cieżkości strasznie blisko tylnego koła. Ciekawy jestem czy czesciej trakcje sie na przednim gubi przez to bo rozłozenie masy troche dziwne.
Maciekx
Posty: 544
Rejestracja: 24.12.2005 16:12:11
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: Maciekx »

Spaced Podczas oglądania relacji z PŚ, czy fotek widać że i Hill i Brendog nogi maja na wysokości za siodłem non stop nawet podczas dokręcania czyli faktycznie środek jest na suporcie i części wahacza
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Maciekx na wysokosci czego? Jak srodek jest na suporcie i czesci wahacza to nie jest miedzy kołami tylko blizej tylnej osi. Zobacz sobie ile jest do przedniej, a ile do tylnej.

Zreszta srodka ciezkosci nie liczy sie gdzie riderzy maja nogi - dłuzszy kokpit przesunie srodek ciezkosci do przodu pomimo tego, ze nogi beda w tym samym miejscu ;) To samo stanie sie z nizszym kokpitem, czy szersza kierownicą.
Czlenson
Posty: 462
Rejestracja: 09.02.2008 22:20:36
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: Czlenson »

Spaced pisze:jak zostawia kąt głowki 63
Będzie w nim regulacja geometrii (przez zmianę tego linku przy damperze) i co do główki będą to wartości 64 lub 64,5 stopnia.

Jak dla mnie piękne to demo i jeśli rzeczywiście urwali 300g to mamy z tego co się orientuję ramę 3,5kg.

Gdybym już nowej ramki nie kupił to czekałbym na tą właśnie :)
GBN CREW

http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Czlenson wiecej sensu u nas na trasy mysle, ze to ma. Bo jak jest płasko to trzeba na prawde nisko kokpit miec zeby dobrze przód dociazac z kątami takimi.
Maciekx
Posty: 544
Rejestracja: 24.12.2005 16:12:11
Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
Kontakt:

Post autor: Maciekx »

Jakby nie patrzył to drugi czynnik oprócz geometrii roweru, który ma wpływ na pozycję na rowerze (taką, aby wykorzystywać geometrię). Przynajmniej ja zawsze te 2 fakty ze sobą wiąże bo oba podczas jazdy są odczuwalne.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Maciekx tak ale w kazdym rowerze masz nogi w tych okolicach. W koncu tam sa pedały ;) Liczy sie jak daleko nogi masz od przedniego/tylnego koła ;)
snizy
Posty: 1045
Rejestracja: 12.04.2007 06:54:24
Lokalizacja: Bojszowy
Kontakt:

Post autor: snizy »

Spaced pisze:Liczy sie jak daleko nogi masz od przedniego/tylnego koła Wink
jeśli piszesz to dosłownie - to napisałeś głupoty

większość z Was zapomina, że człowiek z rowerem tworzy jedną bryłę (polecam demotywatory i fotę z widelcem na szklance), więc środek ciężkości w tym wypadku wypada zapewne w okolicach pępka człowieka, dokładając do tego nachylenie terenu (wszak to rower zjazdowy) i wychodzi nam środek ciężkości w okolicach przedniego koła - bardzo dobrze tłumaczy to B. Lopez w swojej książce...

trasy zjazdowe są coraz bardziej strome i kręte- konstruktorzy muszą nadążać, DEMO idealnie ogarnie takie miejsca, po masowej krytyce ostatniej trasy MŚ i PŚ w Afryce chyba już nie zaryzykuje płaskich tras
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

snizy pisze:bardzo dobrze tłumaczy to B. Lopez w swojej książce...
W zasadzie to Lee McCormack tłumaczy to w swojej książce ;)

PS. Brian Lopes.
snizy
Posty: 1045
Rejestracja: 12.04.2007 06:54:24
Lokalizacja: Bojszowy
Kontakt:

Post autor: snizy »

Wooyek hehe ;)
aś mnie złapał - ale i tak sprawdzę w domu;)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

snizy czytaj moje poprzednie posty - pisałem odnosnie NASZYCH bardziej płaskich tras. Bo mamy takie trasy. Srodek ciezkosc (czy zlokalizujesz go w pępku, tyłku czy innej czesci ciała) bedzie w różnej odległości od osi kół zależnie od geometrii. Zobacz, ze dajac bardziej płaski kąt głowki odsuwasz przednią oś od środka ciezkosci swojego (pępka czy co ci tam lezy) przez co mniej dociążona jest przednia oś = mniejsza trakcja na przedniej osi. Dajać do tego krótszy tyłek jeszcze bardziej zbliżamy rozłożenie masy ku tyłowi (dlatego sa zawodnicy na trasach PŚ jezdzacy z długim CS na niektóre trasy). Co oczywiscie zwieksza trakcje tyłu ale nie to jest przeciez wazne ;)

Oczywiscie na stromszych trasach nie będzie czuć tego wcale ale na krętych płaskich trasach (żar, kamieńsk, lokalne trasy) może być to odczuwalne i to jest jeden z powodów, przez które niektórzy narzekali na płaskie głowki u siebie w rowerach.
Prosta fizyka przeciez wiec nie wiem czemu sugerujesz mi, ze pisze głupoty - pępek masz nie połaczony z nogami i wraz z geometria wydłuza ci sie korpus? Gratuluje ;)
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

Na Sicklines pojawiło się bardziej szczegółowe omówienie ramki, można poczytać co się zmieniło:
http://www.sicklines.com/2010/06/28/201 ... ed-demo-8/



EDIT: I jeszcze parę fotek z Bikeradara:

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości