Nowa Rama Sam Hila - połączenie SX i Demo
Demo zawsze miało poniekąd "specjalne" mocowanie, bo oczko w wahaczu jest na łożyskach, w związku z czym w damperze nie ma standardowej tulejki ślizgowej tylko 8-milimetrowa dziura, do której bezpośrednio przychodzi śruba. Ale nie ma problemu żeby to obejść stosując tradycyjne tulejki montażowe.Spaced pisze:To co mnie zabija to plotki o specialnym mocowaniu dampera co troche ograniczy dostepnosc damperów na rynku wtórnym.
W nowym Demo pewnie będzie rozwiązanie identyczne jak w SX-Trailu (zdjęcie). Nie wiem, jak wygląda kwestia kompatybilności ze "sklepowymi" damperami, ale patrząc na pokrętło tłumienia powrotu to chyba faktycznie ciężko...

EDIT: Nowości z opisu na Velovert:
- suport BB30, 83 mm
- SX Trail zastąpi Demo 7 - za sprawą dłuższego dampera (216 mm) skok urośnie mu do 180 mm.
Czyli Big Hit zostanie po prostu budżetową wersją SX-a (jak Pitch i Enduro)

AlanCK jak zostawia kąt głowki 63 stopnie jak w obecnym demo to powiem ci, ze w niektórych miejscach będzie ciasno. Czuje to u siebie, ze o ile jest super w wielu miejscach to jak trasa robi sie przekreta (zar np.) to troche wiecej pracy trzeba wkladac. No ale to chyba jedyny taki przyklad bo nawet na kamiensku spoko jest 

Nie oceniajmy zachowania roweru na trasie po kolorzeAlanCK pisze:Ogółem mam takie mieszane uczucia do tego nowego demo, ni to ładne ni to brzydkie, ale wygląda mi na zwinny skoczny rower w sam raz na polskie trasy

Myślę, że jednak był projektowany z myślą o trasach Pucharu Świata, a jak chcesz "zwinny skoczny", to chyba bardziej SX Trail

Ale w sumie Demo zawsze było dość zwrotne (krótki tył), więc kto wie... Przekonamy się w przyszłym sezonie, pewnie będzie wysyp na trasach (i, miejmy nadzieję, wysyp aktualnego modelu na Allegro)

Nie mam porównania z rozmiarami popychaczy tłoka w innych damperach ale jeśli są takie same i ta część z regulatorem jest taka sama wszędzie(ostatecznie większość damperów ma ten system, jak nie wszystkie) to wystarczy wkręcić do tego łącznika damper i będzie ok. Bo na pewno nie zrobili tego na stałe, przecież serwisować to jakoś trzeba. Chyba że niestandardowa długość jeszcze.Wooyek pisze:W nowym Demo pewnie będzie rozwiązanie identyczne jak w SX-Trailu (zdjęcie). Nie wiem, jak wygląda kwestia kompatybilności ze "sklepowymi" damperami, ale patrząc na pokrętło tłumienia powrotu to chyba faktycznie ciężko...
Maciekx na wysokosci czego? Jak srodek jest na suporcie i czesci wahacza to nie jest miedzy kołami tylko blizej tylnej osi. Zobacz sobie ile jest do przedniej, a ile do tylnej.
Zreszta srodka ciezkosci nie liczy sie gdzie riderzy maja nogi - dłuzszy kokpit przesunie srodek ciezkosci do przodu pomimo tego, ze nogi beda w tym samym miejscu
To samo stanie sie z nizszym kokpitem, czy szersza kierownicą.
Zreszta srodka ciezkosci nie liczy sie gdzie riderzy maja nogi - dłuzszy kokpit przesunie srodek ciezkosci do przodu pomimo tego, ze nogi beda w tym samym miejscu

Będzie w nim regulacja geometrii (przez zmianę tego linku przy damperze) i co do główki będą to wartości 64 lub 64,5 stopnia.Spaced pisze:jak zostawia kąt głowki 63
Jak dla mnie piękne to demo i jeśli rzeczywiście urwali 300g to mamy z tego co się orientuję ramę 3,5kg.
Gdybym już nowej ramki nie kupił to czekałbym na tą właśnie

GBN CREW
http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
jeśli piszesz to dosłownie - to napisałeś głupotySpaced pisze:Liczy sie jak daleko nogi masz od przedniego/tylnego koła Wink
większość z Was zapomina, że człowiek z rowerem tworzy jedną bryłę (polecam demotywatory i fotę z widelcem na szklance), więc środek ciężkości w tym wypadku wypada zapewne w okolicach pępka człowieka, dokładając do tego nachylenie terenu (wszak to rower zjazdowy) i wychodzi nam środek ciężkości w okolicach przedniego koła - bardzo dobrze tłumaczy to B. Lopez w swojej książce...
trasy zjazdowe są coraz bardziej strome i kręte- konstruktorzy muszą nadążać, DEMO idealnie ogarnie takie miejsca, po masowej krytyce ostatniej trasy MŚ i PŚ w Afryce chyba już nie zaryzykuje płaskich tras
snizy czytaj moje poprzednie posty - pisałem odnosnie NASZYCH bardziej płaskich tras. Bo mamy takie trasy. Srodek ciezkosc (czy zlokalizujesz go w pępku, tyłku czy innej czesci ciała) bedzie w różnej odległości od osi kół zależnie od geometrii. Zobacz, ze dajac bardziej płaski kąt głowki odsuwasz przednią oś od środka ciezkosci swojego (pępka czy co ci tam lezy) przez co mniej dociążona jest przednia oś = mniejsza trakcja na przedniej osi. Dajać do tego krótszy tyłek jeszcze bardziej zbliżamy rozłożenie masy ku tyłowi (dlatego sa zawodnicy na trasach PŚ jezdzacy z długim CS na niektóre trasy). Co oczywiscie zwieksza trakcje tyłu ale nie to jest przeciez wazne 
Oczywiscie na stromszych trasach nie będzie czuć tego wcale ale na krętych płaskich trasach (żar, kamieńsk, lokalne trasy) może być to odczuwalne i to jest jeden z powodów, przez które niektórzy narzekali na płaskie głowki u siebie w rowerach.
Prosta fizyka przeciez wiec nie wiem czemu sugerujesz mi, ze pisze głupoty - pępek masz nie połaczony z nogami i wraz z geometria wydłuza ci sie korpus? Gratuluje

Oczywiscie na stromszych trasach nie będzie czuć tego wcale ale na krętych płaskich trasach (żar, kamieńsk, lokalne trasy) może być to odczuwalne i to jest jeden z powodów, przez które niektórzy narzekali na płaskie głowki u siebie w rowerach.
Prosta fizyka przeciez wiec nie wiem czemu sugerujesz mi, ze pisze głupoty - pępek masz nie połaczony z nogami i wraz z geometria wydłuza ci sie korpus? Gratuluje

Na Sicklines pojawiło się bardziej szczegółowe omówienie ramki, można poczytać co się zmieniło:
http://www.sicklines.com/2010/06/28/201 ... ed-demo-8/
EDIT: I jeszcze parę fotek z Bikeradara:


http://www.sicklines.com/2010/06/28/201 ... ed-demo-8/
EDIT: I jeszcze parę fotek z Bikeradara:


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości