Strona 4 z 4

: 08.12.2011 09:41:32
autor: off_road
KubaLaPL pisze:Nie wiem, ja tego nie rozbierałem, ale ufam koledze Schokowafel bo pisze tak jakby miał to w rękach a nie opiera się na szkicach.
Men przeserwisowałem równe 27 vividów od kiedy wyszły na rynek ;)
DHX-y po 60 sztukach przestałem liczyć.
Wierz mi nie opieram sie na szkicach technicznych ;)

A wasze pitolenie mi już działa na nerwy bo taką teoretyczną ścieme walicie, ze aż mi was szkoda.
Schokowafel pisze:Ale fakt faktem jest, że ja moge ustawic vivida tak, że w pewnym zakresie skoku ma on tłumienie a w innym wcale a dzieje się to gdy odkręce regulacje imbusową na min.
Racja a to tylko i wyłącznie dla tego, że w owych pozycjach różni się prędkość tłoka ;) dla tego to Ci daje złudne wrażenie ze to jest position sensitive ;)
Schokowafel pisze:Vivid też ma szybkie i wolne odbicie jak kazdy damper z tym ze szybkie ustawione na stala wartosc poprzez shimy. W vividzie jednak mozna regulować sile odbicia w tych 2 strefach:
pierwsza standardowa regulacja na oczku z iglica do regulacji LSR i ustawiona na stałe za pomoca shimow na koncu stacka HSR.
No nie ogarniam Cie ziom naprawdę. W takim razie co regulujesz w vividzie xD
Nie widziałeś go nigdy na własne oczy w środku a ostro teoretyzujesz mistrzostwo świata ;)

Tu masz działanie vivid-a:
Obrazek

Tu masz działanie iglicy:
Obrazek

Tu zaworu HSR z vivida:
Obrazek

Tak działa LSR (nie ma znaczenia czy iglica jest w zaworze czy wewnątrz tłoczyska):
Obrazek

Tak działa LSC:
Obrazek

Tak działa HSR:
Obrazek

Tak działa HSC jedynie ten rysunek nie odpowiada vivid-owi bo nie ma tej regulacji wstawiam dla potomnych oglądających ten temat:
Obrazek

: 15.12.2011 12:05:54
autor: off_road
Dla wyczerpania tematu animacja interaktywna z regulacji bardzo przydatne dla początkujących :)

http://www.dsp-racing.com/products-04.html

: 01.04.2012 15:24:23
autor: F4rr3ll
A teraz odkopie temat :D
Podobno w vividzie na dole zbiorniczka wyr. jest zawór powietrza ukryty pod imbusem ( nie wiem - bałem sie odkręcać ) . Kumpel twierdzi ze jest tam owy zawór , ale do czego miałby on służyc ?

: 01.04.2012 15:32:27
autor: off_road
F4rr3ll pisze:Kumpel twierdzi ze jest tam owy zawór , ale do czego miałby on służyc ?
Juz mowie :) Wykręcasz go i przykręcasz tam pompe próżnową tak jak w roco i w ccdb np. :)

: 01.04.2012 15:58:04
autor: F4rr3ll
No ok , ale co to daje ?

: 01.04.2012 16:04:30
autor: Schokowafel
Takie śrubki wystepuja w niektórych damperach, np w rc4 to zwykły imbus z oringiem w kanale między zbiorniczkiem a korpusem. Pewnie służy to do zalewania/odpowietrzania damperów w fabryce bo do serwisu domowego nie jest to wymagane.

off_road
Nie wiem skąd masz takie informacje ale odpowietrzanie (jeśli o to chodzi) za pomocą pompki próżniowej nie wydaje sie realne gdyż:

a) jeśli odkręcisz ta śrubke pozostawiając ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym spowodujesz fontanne oleju, i w jaki sposób to dalej odpowietrzać. Sprawdzone na wyżej wymienionym rc4.

b) spuszczasz powietrze ze zbiorniczka i odkręcasz śrubke. To ma juz wiekszy sens, cos jak odpowietrzanie avida. No dobra odsysamy powietrze, zasysamy do pomki olej, ifp sie cofa az dobije do konca zbiorniczka, dalej olej nie chce sie cofac bo ifp jest zablokowone mozna to nazwac odpowietrzaniem. Jeśli nawet uda sie nie pozostawic powietrza w ukladzie to w najlepszym wypadku przesuniemy tylko ifp ktore przy kazdym powrocie tloka bedzie stukac w zbiorniczek.Najprawdobodobniej tylko wyssiemy troche oleju ktorego nie bedzie potem jak uzupelnic bo w koncu pompka jest podlaczona...

Wiec prosze sprecyzuj troche ten patent skoro już masz takie wiadomości.

: 01.04.2012 16:26:26
autor: off_road
Schokowafel pisze:off_road
Nie wiem skąd masz takie informacje ale odpowietrzanie (jeśli o to chodzi) za pomocą pompki próżniowej nie wydaje sie realne gdyż:
Lubę teoretyzowanie na tematy o których się nie ma bladego pojęcia :D
Twoje teorie biorą właśnie za przeproszeniem w dupe FILMIK fuck yea ;]

http://www.youtube.com/watch?v=gKHrYLdxa60

jak sie ładnie usmiechniesz do Darka z pro-shox to Ci podeśle film z napełniania CCDB za pomocą wlasnie pompy prozniowej :)

Cholera znów sie czuję tak jakbym małemu dziecku powiedział, ze nie ma Św. Mikołaja :D

: 01.04.2012 16:58:49
autor: F4rr3ll
No dobra , ale dowiem sie po co mi to i czy mam cos z tym robić ? Z tym zaworkiem znaczy :P

: 01.04.2012 17:08:21
autor: off_road
Farel vivida mozna robic bez uzycia tego odpowietrznika :) To jest zwykła śrubka z o-ringiem ;)

Jak nie masz pompy ktora by Ci miała ułatwić zabawę to tego nie używasz. Jest to po prostu opcja upraszczająca i przyśpieszająca serwis. Niekonieczna w przypadku vivid-a.

W przypadku serwisu raz na sezon jest to przerost formy nad treścią, ale dla serwisu robiącego 40-100 sztuk dziennie sprawa sie bardziej klania w stronę użycia pompy :)

: 01.04.2012 18:14:47
autor: GgG
off_road pisze: Cholera znów sie czuję tak jakbym małemu dziecku powiedział, ze nie ma Św. Mikołaja :D

I mówi to osoba testująca zawieszenie na deskach ;) Mikołaja nie ma :)

: 01.04.2012 18:48:54
autor: off_road
GgG dobrze wiesz, ze to było tylko wstepne reszta szlifów poszla na trasie :P
Od czegoś trzeba zacząć mając dostępny tak kosmiczny zakres regulacji :P Lepsze to niz bujac sie na parkingu :P I na trasie polapac ze czegos jest duzo za duzo lub za mało :P