Strona 4 z 5

: 08.07.2012 18:00:17
autor: Grześ
Ten rower nie jest na Ciebie za krótki?
na fotce wygląda jak byś ładował kolanem po kierownicy.
Jakie on ma efektywne T/T i ile masz wzrostu?

: 08.07.2012 19:25:32
autor: jaro09
Rower po prostu kozacki.
Demo pewnie już zarosło kurzem :lol:
Jak zmienisz mostek na krótszy i siodło przesuniesz do tyłu to będziesz miał problemy na podjeździe, bo przesuniesz środek ciężkości do tyłu.
Za to na zjeździe będziesz mógł mocniej pociskać :twisted:

: 08.07.2012 22:12:25
autor: luke_
Grześ, w wersji do latania, siodło jest na maksa opuszczone. Stąd jak usiąde to jestem blisko kiery a rower krótki :)
W takiej konfiguracji siodła praktycznie nie używam, a jak je ustawię w normalnej pozycji do jazdy, to rower krótki nie jest (widać jak siodło mam do przodu przesunięte generalnie) :)

demo się kurzy, bo jest niekompletne na razie. Ale jak je skończę, to na lokalnych trasach i tak nie będę jeździł bo Covert jest lepszy po prostu tutaj.

: 25.08.2012 21:18:13
autor: luke_
Dzisiaj byłem polatać na lokalnych traskach "DH" i potem zaraz podniosłem siodło, zdjąłem ochraniacze i zrobiłem sobie małe AM na innych traskach :)
Uwielbiam tą uniwersalność tego roweru.
Generalnie gdyby mieć dwa komplety kół i zapasowy drugi powietrzny damper (niegłupi pomysł) to ogarnie wszystko co potrzeba i mógłby zostać jako jedyny rower w stajni.

Po dokładnym zgłębieniu tematu i ustawieniu zawieszenia etc., stwierdzam że rower jest po prostu rewelacyjny.
Podjeżdża, zjeżdża, skacze, lata - wszystko czego można pragnąć.

Oczywiście nie zjeżdża tak jak rasowa zjazdówka i nie podjeżdża tak jak rasowy hardtail. Trzeba mieć tego świadomość.

Z pewnych powodów, demówkę sobie zostawiam. Więc kwestie ekstremalnych (przynajmniej dla mnie) zjazdów ona ogarnie i będzie super.
Pewnie ruszę ją kilka razy w roku, ale i tak warto ją zostawić :)

Ostatnio zrobiłem sobie dokładny serwis wszystkiego i przy okazji zmieniłem linki. Myślę że jest lepiej teraz.

Obrazek

Dodatkowo chwilę pobawiłem się kamerką i zrobiłem króciutki filmik, jako mój pierwszy edit. Tak dla zabawy - było fajnie :)

http://www.pinkbike.com/video/273089/

i taki video-żarcik ze śmiesznym zakończeniem z dzisiaj :)
https://vimeo.com/48208514

: 27.08.2012 17:16:14
autor: DH-luka
swietny swietny.
i nareszcie ktos kto mysli podobnie!

ja mam wlasnie 2 zestawy kol na jednych lzejsze oponki + "szybszy bieznik"
na drugich kloce do enduro/dh

bylem posmigac po traskach XC na tych lzejszych kolach i jezdzi sie duzo lepiej

moze dla niektorych to foch ale dla mnie dobry pomysl. zwlaszcza jak wszystko jest zrobione na bezdetkowe i zmiana opon to troche walenia...

2 dampery tez :) troche przez przypadek bo mi zostal sprezyniak po starej ramie i pasuje.

ja nie mam roweru do DH.

pozdro!

: 27.08.2012 23:01:53
autor: freed
Również użytkuję rowerek o zacięciu enduro ( sx trail 2009 ) i był to dla mnie najlepszy wybór. Aktualnie będę zbijał masę roweru,bo na oponach ardent 2.25 rower waży 16,2kg. Super rowerek.

: 28.08.2012 09:38:19
autor: =disbrainer=
DH-luka pisze:i nareszcie ktos kto mysli podobnie!
to zes wyskoczyl jak filip z konopii... ;)

: 02.09.2012 08:31:17
autor: luke_
Wrzuciłem mostek 50mm dla testów, czyli 15mm krótszy.
Objeździłem i oblatałem rower na lokalnej trasce i wygląda na to że mostek zostanie. Nie wiem jak na podjazdach jeszcze, ale nie jest to moim priorytetem.

Obrazek

Generalnie wydaje się że z jednej strony trochę łatwiej skręca, ale czuję więcej stabilności z drugiej. Podoba mi się ten kierunek :)

: 02.09.2012 09:24:14
autor: =disbrainer=
luke_ pisze:Podoba mi się ten kierunek :)
bo to sluszny kierunek w tego typu rowerze ;)

: 02.09.2012 20:54:27
autor: luke_
no, dzisiaj na 100% pewien już jestem, chociaż bardziej lajtowy dzień był niż wczoraj :)
Mostek zostaje. A co tam? Pieprzyć podjazdy :)
Ani z Coverta krosiarski ścigant ani ze mnie golinoga ;) hehe
Powoli się będę rozglądał za kierą teraz.

: 17.09.2012 11:43:25
autor: luke_
Zamieniłem w weekend tłumik w Totemie z Mission Control na Mission Control DH.
I tak miałem wyjęty floodgate :)
Dzisiaj po pracy jadę go oblatać trochę - zobaczymy czy rzeczywiście jest lepiej, jak to piszą wszyscy.

: 21.09.2012 14:06:53
autor: DH-luka
ale zmieniles sama kompresje?? tam powrot trzeba wymienic jednoczesnie zeby dobrze to pracowalo.

: 21.09.2012 15:03:45
autor: timon92
Przecież do Totemów nie ma tłumika powrotu z 2 regulacjami, tylko do Boxxerów są.

: 21.09.2012 15:58:12
autor: DH-luka
Ale tlumik powrotu pod MC DH jest caly czas dual flow. Szybki powrot jest ustawiony fabrycznie. w boxxerach tak jak piszesz sa obie regulowane zewnetrznie.

: 21.09.2012 18:26:48
autor: luke_
oczywiście że całość, czyli tłumik kompresji i tłumik powrotu.
W innym przypadku nie bardzo miałoby to sens :)

wstępnie objeździłem, ale jutro dopiero będę miał okazję polatać coś więcej żeby sobie wyrobić opinię. Ale chyba bardziej pluszowy jest.

: 01.01.2013 13:18:29
autor: luke_
No i stało się...
kompletna rewolucja pod każdych chyba względem :)

Obrazek

Szczegóły w pierwszym poście.

W sumie to decyzja była dość logiczna. Po prostu spojrzałem na to wszystko z boku i zastanowiłem się co tak naprawdę na rowerze robię.
Wyszło mi z tego, że każdą trasę jaką ja sam jestem w stanie zjechać - ogarnę na maszynie enduro. Mało tego, patrząc na to jak jeździłem wcześniej na dużych maszynach i jak zacząłem jeździć na Covercie, wiem że Covert dawał mi o wiele więcej frajdy z jazdy.
Chciałem więc po prostu takiego bardziej uniwersalnego Coverta. Chciałem złożyć go jednak trochę lżej (stąd powietrzny fox i lżejsze koła). Chciałem również bardziej zaawansowane zawieszenie żeby mimo troszkę większego skoku lepiej podjeżdżał. A jednocześnie chciałem rower który na zjazdach będzie zachowywał się bliżej demo.
Wiem, że to generalnie sprzeczne wymagania i takie połączenie wymaga kompromisu.
I cholera muszę przyznać że póki co, nie znalazłem miejsca gdzie projektant poszedł na ten kompromis

Generalnie tak. Podjazdy mogę cisnąć na stojąco. Nie miałem pierwszego dnia przedniej przerzutki, więc skończyły mi się przełożenia. Ale mimo to, podjeżdżając pod górkę po kamieniach wybierał wszystko. A ja nie miałem wrażenia że cokolwiek z mojej energii jest po drodze stracone. Dla mnie to niespodzianka, bo tutaj się właśnie tego kompromisu spodziewałem. Wiedziałem że będzie trochę lepiej, ale efekt jak na razie przeszedł oczekiwania.
I to zarówno ja jak i kumpel na covercie byliśmy tym nieźle zaskoczeni.
Na zjazdach wiadomo - z tak aktywnym zawieszeniem pod tyłkiem i z taką geometrią nie ma uwag.

Coś więcej będę mógł napisać za jakiś czas. Muszę wszystko ustawić sobie pod siebie, dotrzeć i go dobrze poznać.

: 01.01.2013 14:12:09
autor: EZrider
Fajny prezent noworoczny. Zdaje się że bujałem się na podobnym wynalazku i daje dużo swobody. Trochę zazdro, chociaż wolałbym i tak 2 rowery. :) Czy Ciebie można czasem na Dolnym Śląsku spotkać?

: 01.01.2013 15:03:02
autor: luke_
Dzięki :)
Na Dolnym Śląsku dotychczas nie, ale w tym roku na pewno tam też będę śmigał :)

: 02.01.2013 01:16:15
autor: GodLikeBike
Fajnie, że nowy nabytek cieszy i nawet kolor się spodobał, bo zmiana z czarnego matu była dość drastyczna :D
Dzięki za udaną współpracę i że rower stał się małym prezentem nie świątecznym a noworocznym, ale chyba daje nie mniej radości jak możemy przeczytać :)