Strona 4 z 4

: 05.08.2012 17:50:28
autor: Spaced
miki_ck pisze:A większość nowych ram i amorów jest aż do przesady odchudzana
Ale kiedys tez byly lekkie czesci i lekkie ramy. Generalizujesz bo z dawnych lat ludzie pamietaja bh, demo, screamy itp. A nie pamietaja wylajtowanych GT, Orange i innych, które szły 10x bardziej niz obecne zjazdówki.
miki_ck pisze:Ale do jazdy na co dzień (nie tylko fr, ale też amatorskiego dh) wolałbym jednak cięższe części które znoszą przez kilka lat różnego rodzaju błędy i nie łapią wgniotów od byle kamienia.
Wiekszosc rowerów na rynku nie łapie wgniotów od byle kamienia. Tylko pare popularnych w polsce przez marketing rowerów tak ma. Lekkie ramy alu to co? Summum, Trek, Glory i moze 2-3 inne. Ciezkich masz dalej wiekszosc - m9, legend, tr450, nicolai ion, demo, cove, commencal, canfield. Jest jeszcze sporo ram pośrednich.
miki_ck pisze:Możliwe że to celowe działanie, żeby przekonać ludzi do przejścia z alu do karbonu (sam miałbym większe zaufanie np. do karbonowego sessiona niż jego alu wersji), tyle że to $$$ a rowery FR mogą i powinny być tanie.
Wątpie. Na prawde patrzysz na to z perspektywy rowerów obecnych na naszym zasciankowym rynku. Chcesz test wytrzymałosci rowerów to popytaj co w wypożyczalniach np. w Whislter brane jest.




A co do ogólnie rowerów - nie mozesz patrzeć na to z własnej perspektywy - duże hopy na fr lata mało osób bardzo. A ja mówie o rowerach do parku gdzie na zachodzie jezdzi tak 3/4 ludzi. Tam trasy maja byc przygotowane z głową, nie na przypale zeby nie było szkoda jak lesnik znajdzie wiec powinno byc bezpiecznie i mały rower ogarnia spokojnie. Nie trzeba super wytrzymałego roweru, wystarczy, że ogarnia park.

A do lotow wiekszych zostaną ramy ale niszowe produkcje.

: 05.08.2012 20:39:46
autor: miki_ck
Spaced pisze:duże hopy na fr lata mało osób bardzo. A ja mówie o rowerach do parku gdzie na zachodzie jezdzi tak 3/4 ludzi.
Pierwsze mnie trochę dziwi, drugie nie bardzo mi się podoba ;) Tzn. to, jak sport idzie w kierunku masówki gdzie wszyscy jeżdżą podobnie, na podobnych trasach. Może i przyjemne, ale z freeridem ma to mało wspólnego.
No i chyba przez to znikają z oferty takie rowery jak Faith (uniwersalny wbrew pozorom patrząc np. na fakt że taki Sorge jeździł na nim wszystko, od bikeparków do rampage'a), SX trail (w 2013 już go nie będzie) czy nawet takie tanie Lucky 7 KHS-a...
Spaced pisze:Na prawde patrzysz na to z perspektywy rowerów obecnych na naszym zasciankowym rynku.
Fakt, brałem pod uwagę głównie popularne marki. Mam tylko nadzieję, że mniejsi producenci nie pójdą w ślady np. takiego Gianta bo powstanie luka między lekkim, zwinnym bikeparkowym rowerem, a koszmarnie drogimi zjazdówkami o "racingowej" geometrii.

Chociaż na razie jeszcze jest sporo rowerów mniej popularnych firm które mi odpowiadają po kątem geometrii, ilości skoku, ceny itd. Mam nadzieję, że nie zrobią się "niszowe", drogie i trudno dostępne :wink:

: 05.08.2012 20:46:25
autor: Spaced
miki_ck pisze:Pierwsze mnie trochę dziwi, drugie nie bardzo mi się podoba Tzn. to, jak sport idzie w kierunku masówki gdzie wszyscy jeżdżą podobnie, na podobnych trasach. Może i przyjemne, ale z freeridem ma to mało wspólnego.
No i chyba przez to znikają z oferty takie rowery jak Faith, SX trail (w 2013 już go nie będzie) czy nawet takie tanie Lucky 7 KHS-a...
Ma to swoje wady i zalety ale nie wiem czemu sie dziwisz. Mało % jezdzi na snowboardzie tak jak jezdziło się w latach 80-90tych pomimo tego, ze ilościowo pewnie więcej, a ogólny poziom jazdy się podniósł i wcale nie chodzi o to żeby było łatwo tylko pewne trendy wygryzają inne.

A czy z freeridem mało ma to wspolnego - to jest tylko słowo i w sumie każdy ma swoją definicje więc nie wiem na co marudzic, że inni jeżdżą inaczej. Jeździj jak ci się podoba zamiast spinać się, że ktoś jeździ nie tak jak chcesz ;)
miki_ck pisze:Fakt, brałem pod uwagę głównie popularne marki. Mam tylko nadzieję, że mniejsi producenci nie pójdą w ślady np. takiego Gianta bo powstanie luka między lekkim, zwinnym bikeparkowym rowerem, a koszmarnie drogimi zjazdówkami o "racingowej" geometrii.

Chociaż na razie jeszcze jest sporo rowerów mniej popularnych firm które mi odpowiadają po kątem geometrii, ilości skoku, ceny itd. Mam nadzieję, że nie zrobią się "niszowe", drogie i trudno dostępne
To drugie na pewno, a to pierwsze troche mnie zadziwia bo szczerze spora wiekszosc zawodników Freeridowych katuje na duzych rowerach do dh i jakos nie narzeka. Jasne sponsor sponsorem ale modyfikowaliby ramy jakby było źle. Jasne mniejsze nachylenia mamy to i mniejsze predkosci ale dajesz twardszą spręzyne czy tulejki zmieniajace kąt i masz to samo.

: 05.08.2012 20:52:13
autor: miki_ck
Spaced pisze:szczerze spora wiekszosc zawodników Freeridowych katuje na duzych rowerach do dh i jakos nie narzeka.
No i najczęściej mają do dyspozycji też mniejsze, bikeparkowe albo slopestylowe rowery ;)
Jak kogoś nie stać na kilka rowerów to chciałby coś pośredniego, co wytrzyma tyle co zjazdówka (albo i więcej) ale będzie nieco zwinniejsze :)

PS. "Swój" wątek uznaję za wyczerpany bo i tak nieźle odjechaliśmy od tematu. W sporej części muszę się z Tobą zgodzić. A to, że trochę mi się nie podoba w jakim kierunku ten sport zmierza... cóż, trzeba się pogodzić i robić swoje :wink:

: 05.08.2012 21:28:47
autor: Spaced
Wiesz musisz patrzeć na to z jeszcze jednego punktu widzenia - jak sport bedzie sie rozrastać to dojdzie ci tona ludzi, którzy albo robia to hobbystycznie i nie jest to dla nich życie plus ludzie, którzy sie zestarzeli mają prace i nie za bardzo mogą sie połamać ;) Wtedy typowa jazda parkowa ma sens, a tam też można solidne loty posadzic.

: 06.08.2012 06:26:41
autor: ArthurGreen
Nie chciałbym przeszkadzać, ale przypominam jak się temat nazywa:
Giant Glory 2013

: 06.08.2012 10:47:53
autor: frango
Spaced pisze:Wątpie. Na prawde patrzysz na to z perspektywy rowerów obecnych na naszym zasciankowym rynku. Chcesz test wytrzymałosci rowerów to popytaj co w wypożyczalniach np. w Whislter brane jest.
Trochę powracając do tematu ;) Whistler jest od tego roku sponsorowane przez Giant Kanada... nie wiem ile jest tam wypożyczalni, jest jedna ma 150 Glorek ;)

: 06.08.2012 11:03:53
autor: grindz0ne
KaKTuSSS pisze:Kurde, bardzo lubię Gianta i jego jakość ... ale czekam na Glorę co jednak będzie wizualnie inna ... tej nie mogę przetrawić. Jest paskudnie okrągła.
Jest cudowna :wink: :twisted: 8-) Zgrabna i powabna :lol:

: 10.08.2012 19:40:55
autor: frango
Gdyby ktoś chciał pooglądać nie tylko Glory 2013, to zapraszam ;)
http://www.giant-bicycles.com/en-us/bik ... eview=true

: 11.08.2012 00:01:12
autor: Vin_OSW
Sztywniak do freeride'u... Ciekawe.

: 11.08.2012 06:05:31
autor: frango
Wiesz, w rozpisce Gianta nie ma "Urban" :D

: 11.08.2012 07:02:45
autor: Vin_OSW
Ale fulla brak ;p

: 11.08.2012 07:33:36
autor: frango
No niestety... chyba nie cieszył się zbyt dużą popularnością, albo szykują coś nowego...