Rock Shox Domain wgnieciona górna goleń

stefikj28
Posty: 25
Rejestracja: 14.01.2013 22:26:55
Kontakt:

Post autor: stefikj28 »

witam,
Czytam dzisiaj już któryś temat o serwisowaniu i szkoda, że kubuspunxdh w wielu z nich odradza robienie czy serwisowanie i twierdzi, że to nie jest możliwe :/
Szkoda bo ktoś kto serwisuje sprzęt powinien doradzać. Uważam, że większość osób, która szuka odpowiedzi, pyta i tak nie odda go w obce ręce i w większości przypadków sami sobie poradzą.
Sam tak robię, nie narzekam wszystko działa tak jak powinno chociaż pewnie zajmuje mi to z 10 razy dłużej.

Co do tematu jak byliśmy w czarnej znajomy zrobił takiego wgniota w swoim Domainie, doradzałem mu aby to wypchnął (w przypadku alu raczej bym odradzał, ale stal jak wiadomo jest plastyczna). Znajomy nie chciał się w to bawić wiec inny znajomy do od niego kupił.
Wybił to od wewnątrz, działa bardzo dobrze i od 2-3 lat nic się nie dzieje. Jak się chce to można.
W razie czego napisz pw to zapytam go dokładnie jak to zrobił

Pozdrawiam i powodzenia
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Re:

Post autor: mysticar »

stefikj28 pisze:witam,
Czytam dzisiaj już któryś temat o serwisowaniu i szkoda, że kubuspunxdh w wielu z nich odradza robienie czy serwisowanie i twierdzi, że to nie jest możliwe :/
Szkoda bo ktoś kto serwisuje sprzęt powinien doradzać. Uważam, że większość osób, która szuka odpowiedzi, pyta i tak nie odda go w obce ręce i w większości przypadków sami sobie poradzą.
Sam tak robię, nie narzekam wszystko działa tak jak powinno chociaż pewnie zajmuje mi to z 10 razy dłużej.
Bo kolega ze Spider suspensions widocznie stosuje narrację znaną z wielu instrukcji, że do wszystkiego trzeba "specjalnych narzędzi, mechanika z 10 letnim doświadczeniem, a każda własnoręczna ingerencja grozi kalectwem lub śmiercią" :D
Umówmy się tylko co do jednego. W rowerze nie ma obecnie ŻADNYCH kosmicznych technologii z którymi nie poradziłaby sobie choć trochę technicznie uzdolniona osoba z odrobiną umiejętności manualnych.
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Wątpię w idealne wyprostowanie tego ciśnieniem i temperaturą. Spytaj ile będzie kosztowała nowa goleń. Wizualnie być może będzie to wyglądało dobrze po wyprostowaniu, ale ślizgi każde 0,1 mm poczują i szybciej będą się zużywać.

Z dużym prawdopodobieństwem przy wyprostowaniu powłoka w miejscu podgrzewania złuszczy się, bo jest już w kilku miejscach przebita aż do stali.

Prawie każdą część w rowerze da się serwisować partyzanckimi sposobami, ale czasem naprawdę nie ma to sensu. Jeżeli to jest bardziej z ciekawości, to jak najbardziej jestem za robieniem prób :)

PS. Co do zablokowania obydwu zaślepek przy wprowadzaniu kilku barów do środka, to lepiej z zewnątrz dać dwa długie pręty z gwintami i przykręcić do odpowiednio przygotowanych podstawek z zewnątrz, niż prętem od środka. Wówczas nie ryzykujemy utratą szczelności połączenia. Jak jest dostęp do bardzo długich ścisków stolarskich, to nawet one wystarczą :)
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Re:

Post autor: EZrider »

stefikj28 pisze:witam,
Czytam dzisiaj już któryś temat o serwisowaniu i szkoda, że kubuspunxdh w wielu z nich odradza robienie czy serwisowanie i twierdzi, że to nie jest możliwe :/
Szkoda bo ktoś kto serwisuje sprzęt powinien doradzać. Uważam, że większość osób, która szuka odpowiedzi, pyta i tak nie odda go w obce ręce i w większości przypadków sami sobie poradzą.
Sam tak robię, nie narzekam wszystko działa tak jak powinno chociaż pewnie zajmuje mi to z 10 razy dłużej.
Dlatego ja przestałem korzystać z usług serwisów, od kiedy serwisant stał się synonimem wymieniacza. I niestety w naszym kraju nie ma wyjątków. Jak jest sklep i serwis to jest wymieniactwo, garażowe warsztaty gdzie ludzie dorabiają to jedyne miejsce gdzie można coś naprawić. Przy obecnej cenie nawet pojedynczych specjalistycznych kluczyków bardziej opłaca się wszystko robić samemu i tylko do spawacza/tokarza uderzać z konkretem.

Domain jest do wypchnięcia końcówką stożkową bardzo delikatnie i długo rozszerzającej się, potem można spokojnie położyć lakier bezbarwny dwuskładnikowy, jest kilka produktów na rynku które po położeniu na auto trzeba polerować zanim wyschnie bo po utwardzeniu porysowanie tego śrubokrętem wymaga sporej siły. Można to wyrównać bez zniszczenia chromu dookoła.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości