Strona 4 z 4

: 14.09.2013 09:42:25
autor: stefikj28
witam,
Czytam dzisiaj już któryś temat o serwisowaniu i szkoda, że kubuspunxdh w wielu z nich odradza robienie czy serwisowanie i twierdzi, że to nie jest możliwe :/
Szkoda bo ktoś kto serwisuje sprzęt powinien doradzać. Uważam, że większość osób, która szuka odpowiedzi, pyta i tak nie odda go w obce ręce i w większości przypadków sami sobie poradzą.
Sam tak robię, nie narzekam wszystko działa tak jak powinno chociaż pewnie zajmuje mi to z 10 razy dłużej.

Co do tematu jak byliśmy w czarnej znajomy zrobił takiego wgniota w swoim Domainie, doradzałem mu aby to wypchnął (w przypadku alu raczej bym odradzał, ale stal jak wiadomo jest plastyczna). Znajomy nie chciał się w to bawić wiec inny znajomy do od niego kupił.
Wybił to od wewnątrz, działa bardzo dobrze i od 2-3 lat nic się nie dzieje. Jak się chce to można.
W razie czego napisz pw to zapytam go dokładnie jak to zrobił

Pozdrawiam i powodzenia

Re:

: 14.09.2013 11:04:05
autor: mysticar
stefikj28 pisze:witam,
Czytam dzisiaj już któryś temat o serwisowaniu i szkoda, że kubuspunxdh w wielu z nich odradza robienie czy serwisowanie i twierdzi, że to nie jest możliwe :/
Szkoda bo ktoś kto serwisuje sprzęt powinien doradzać. Uważam, że większość osób, która szuka odpowiedzi, pyta i tak nie odda go w obce ręce i w większości przypadków sami sobie poradzą.
Sam tak robię, nie narzekam wszystko działa tak jak powinno chociaż pewnie zajmuje mi to z 10 razy dłużej.
Bo kolega ze Spider suspensions widocznie stosuje narrację znaną z wielu instrukcji, że do wszystkiego trzeba "specjalnych narzędzi, mechanika z 10 letnim doświadczeniem, a każda własnoręczna ingerencja grozi kalectwem lub śmiercią" :D
Umówmy się tylko co do jednego. W rowerze nie ma obecnie ŻADNYCH kosmicznych technologii z którymi nie poradziłaby sobie choć trochę technicznie uzdolniona osoba z odrobiną umiejętności manualnych.

: 14.09.2013 12:45:36
autor: stefikj28
TRUE :)

: 14.09.2013 21:06:24
autor: =Pietr3k=
Wątpię w idealne wyprostowanie tego ciśnieniem i temperaturą. Spytaj ile będzie kosztowała nowa goleń. Wizualnie być może będzie to wyglądało dobrze po wyprostowaniu, ale ślizgi każde 0,1 mm poczują i szybciej będą się zużywać.

Z dużym prawdopodobieństwem przy wyprostowaniu powłoka w miejscu podgrzewania złuszczy się, bo jest już w kilku miejscach przebita aż do stali.

Prawie każdą część w rowerze da się serwisować partyzanckimi sposobami, ale czasem naprawdę nie ma to sensu. Jeżeli to jest bardziej z ciekawości, to jak najbardziej jestem za robieniem prób :)

PS. Co do zablokowania obydwu zaślepek przy wprowadzaniu kilku barów do środka, to lepiej z zewnątrz dać dwa długie pręty z gwintami i przykręcić do odpowiednio przygotowanych podstawek z zewnątrz, niż prętem od środka. Wówczas nie ryzykujemy utratą szczelności połączenia. Jak jest dostęp do bardzo długich ścisków stolarskich, to nawet one wystarczą :)

Re:

: 15.09.2013 10:45:41
autor: EZrider
stefikj28 pisze:witam,
Czytam dzisiaj już któryś temat o serwisowaniu i szkoda, że kubuspunxdh w wielu z nich odradza robienie czy serwisowanie i twierdzi, że to nie jest możliwe :/
Szkoda bo ktoś kto serwisuje sprzęt powinien doradzać. Uważam, że większość osób, która szuka odpowiedzi, pyta i tak nie odda go w obce ręce i w większości przypadków sami sobie poradzą.
Sam tak robię, nie narzekam wszystko działa tak jak powinno chociaż pewnie zajmuje mi to z 10 razy dłużej.
Dlatego ja przestałem korzystać z usług serwisów, od kiedy serwisant stał się synonimem wymieniacza. I niestety w naszym kraju nie ma wyjątków. Jak jest sklep i serwis to jest wymieniactwo, garażowe warsztaty gdzie ludzie dorabiają to jedyne miejsce gdzie można coś naprawić. Przy obecnej cenie nawet pojedynczych specjalistycznych kluczyków bardziej opłaca się wszystko robić samemu i tylko do spawacza/tokarza uderzać z konkretem.

Domain jest do wypchnięcia końcówką stożkową bardzo delikatnie i długo rozszerzającej się, potem można spokojnie położyć lakier bezbarwny dwuskładnikowy, jest kilka produktów na rynku które po położeniu na auto trzeba polerować zanim wyschnie bo po utwardzeniu porysowanie tego śrubokrętem wymaga sporej siły. Można to wyrównać bez zniszczenia chromu dookoła.