: 21.01.2014 19:40:51
Nie widzisz rozbieżności z twoja filozofia? niby chcesz tak pucowac na tiptop, a w samym wspolczynniku masz conajmniej 2 niewiadome, ktore SZACUJESZ, bo nie zmierzysz. (zmierzysz, ale nie na tyle miarodajnie, zeby byc pewnym jak np. odleglosci) wspolczynnik karbu i rodzaj obrobki.
przewymiarowujesz konstruckje na dzien dobry, wlasnie przez te wspolczynniki. jak bardzo jestes ostrozny, to bardzo przewymiarujesz.
Do tego operujemy tu na kiepskim przykładzie,ktorym sa ramy rowerowe. bo cieniowanie itd ''odchudzanie'' ram, wiesz po co jest ? (1)
"Granica zmęczenia jednostronnego zginania dla stali stopowych to 0,66Rm a dla durali to 0,60Rm
A litr (decymetr^3) stali Cr-Mo 4130 waży ok 7,8kg a litr duralu ok 2,7kg"
Pierwsza część to dobra uproszczona wartosc dydaktyczna, druga to stwierdzenie: latem jest cieplo, zima jest zimno. co do zmeczenia, to fajnie wyglada w teori, uproszczonej i brakuje tam ''okolo''. bo, jako teoretyk, powinienes wiedziec, nie zostaja uwzglednione drgania, wady materialu, dzikie weze etc.
i nawet jeśli:
http://www.makeitfrom.com/material-data ... r-Mo-Steel
wezmiemy takie porownanko, mozemy bedac nawet na 1 roku studiow, napisac:
o kurwa! te materialy maja m.in. rozne ułamki poissona!! WOW!
"I wytłumacz o co ci chodzi z tą sprężystością? " wiec juz spiesze, drogi studencie z pomoca:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_Poissona
gdzie stoi napisane:
'Współczynnik Poissona jest wielkością bezwymiarową, nie określa sprężystości materiału, a jedynie sposób, w jaki się on odkształca'
(2) jakie wyciagasz wnioski z poznania tego nowego pojęcia?
http://asm.matweb.com/search/SpecificMa ... m=MA7075T6 wspomoge sie tym i tym:
http://www.makeitfrom.com/material-data ... r-Mo-Steel
jak stal śmie mieć niemal 2,5 krotnie wieksze wydłużenie przy zerwaniu!!! jak ta stal śmie być ''bezpiecznym materialem'', bo wygina sie przed zlamaniem, co widac jak na dłoni?
"Narzekał na stalowe korby z tego powodu ze nagminnie pękały.
Dlatego założył korby z kutego duraluminium i jeździ już na nich 5x dłużej niż na stalówkach.
Ale wszyscy co jeżdżą na BMX cały czas narzekają że powinien zmienić korby bo źle wyglądają i są aluminiowe i że nei pasują do roweru i td."
czy rozumiesz pojecie karbu wogole ?
(3) czym wedlug ciebie jest karb w konstrukcji?
świat nie jest tak prosty, jak go sobie wyobrażasz:D jak wezmiesz 2*wiekszy przekrój, to nei zawsze bedziesz mial 2*mniejsze naprężenia, bo stan naprężeń w materiale jest zloznony, to nie jest zawsze jednoosiowe rozciaganie, czy czystezgnianie/scinanie/cokolwiek...
jakby przy produkcji czegokolwiek jedynym kryterium byla Rm, to po co sie ********* w stale, aluminium, czy inne gówno. walimy superstop, na przyklad
http://asm.matweb.com/search/SpecificMa ... num=NINC34
i mamy wszystko takie cacy, ze mucha nie siada.
daje sie to spawac, 2x wytrzymalsze niz stal, trudno bo trudno, ale sie obrabia.
tylko, ze to przerost formy nad trescia, podobnie jak wszystkie wywody, ktore chcesz mi sprzedac.
podpisano:
Magister inżynier Maciej Semeniuk
przewymiarowujesz konstruckje na dzien dobry, wlasnie przez te wspolczynniki. jak bardzo jestes ostrozny, to bardzo przewymiarujesz.
Do tego operujemy tu na kiepskim przykładzie,ktorym sa ramy rowerowe. bo cieniowanie itd ''odchudzanie'' ram, wiesz po co jest ? (1)
"Granica zmęczenia jednostronnego zginania dla stali stopowych to 0,66Rm a dla durali to 0,60Rm
A litr (decymetr^3) stali Cr-Mo 4130 waży ok 7,8kg a litr duralu ok 2,7kg"
Pierwsza część to dobra uproszczona wartosc dydaktyczna, druga to stwierdzenie: latem jest cieplo, zima jest zimno. co do zmeczenia, to fajnie wyglada w teori, uproszczonej i brakuje tam ''okolo''. bo, jako teoretyk, powinienes wiedziec, nie zostaja uwzglednione drgania, wady materialu, dzikie weze etc.
i nawet jeśli:
http://www.makeitfrom.com/material-data ... r-Mo-Steel
wezmiemy takie porownanko, mozemy bedac nawet na 1 roku studiow, napisac:
o kurwa! te materialy maja m.in. rozne ułamki poissona!! WOW!
"I wytłumacz o co ci chodzi z tą sprężystością? " wiec juz spiesze, drogi studencie z pomoca:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_Poissona
gdzie stoi napisane:
'Współczynnik Poissona jest wielkością bezwymiarową, nie określa sprężystości materiału, a jedynie sposób, w jaki się on odkształca'
(2) jakie wyciagasz wnioski z poznania tego nowego pojęcia?
http://asm.matweb.com/search/SpecificMa ... m=MA7075T6 wspomoge sie tym i tym:
http://www.makeitfrom.com/material-data ... r-Mo-Steel
jak stal śmie mieć niemal 2,5 krotnie wieksze wydłużenie przy zerwaniu!!! jak ta stal śmie być ''bezpiecznym materialem'', bo wygina sie przed zlamaniem, co widac jak na dłoni?
"Narzekał na stalowe korby z tego powodu ze nagminnie pękały.
Dlatego założył korby z kutego duraluminium i jeździ już na nich 5x dłużej niż na stalówkach.
Ale wszyscy co jeżdżą na BMX cały czas narzekają że powinien zmienić korby bo źle wyglądają i są aluminiowe i że nei pasują do roweru i td."
czy rozumiesz pojecie karbu wogole ?
(3) czym wedlug ciebie jest karb w konstrukcji?
świat nie jest tak prosty, jak go sobie wyobrażasz:D jak wezmiesz 2*wiekszy przekrój, to nei zawsze bedziesz mial 2*mniejsze naprężenia, bo stan naprężeń w materiale jest zloznony, to nie jest zawsze jednoosiowe rozciaganie, czy czystezgnianie/scinanie/cokolwiek...
jakby przy produkcji czegokolwiek jedynym kryterium byla Rm, to po co sie ********* w stale, aluminium, czy inne gówno. walimy superstop, na przyklad
http://asm.matweb.com/search/SpecificMa ... num=NINC34
i mamy wszystko takie cacy, ze mucha nie siada.
daje sie to spawac, 2x wytrzymalsze niz stal, trudno bo trudno, ale sie obrabia.
tylko, ze to przerost formy nad trescia, podobnie jak wszystkie wywody, ktore chcesz mi sprzedac.
podpisano:
Magister inżynier Maciej Semeniuk