Drobne pytania rowerowe

Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Zajebiste zdjęcie! 2/10

U mnie to wygląda tak, manetka w sumie podobna, więc i rozwiązanie powinno się sprawdzić.
IMG_2460.JPG
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

Muszel, o zjazdówce :-P . Widziałeś fotę a się głupio pytasz :-P . Przełożyłbym sobie DaBombę w sumie do Orendża, tylko DaBomba jest na to węższe mocowanie, więc RejsFejsa nie wpakuję do mostka w dualówce. A na cholerę ma mi taka rura leżeć i wadzić? Poza tym w sumie już chyba przywykłem do niej. Nie jeździ się tak źle.
Tak właściwie teraz będzie pytanie "Nieznajomy mode ON": po co się daje aż tak szerokie kierownice w zjazdówkach? Nigdy mnie to specjalnie nie zastanawiało... Miałem 690 bo wszyscy mieli szerokie... Fakt, źle się nie jeździło, ale jaki jest właściwy cel?
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Obrazek

W środku nic nie trzeba robić, wywalamy tylko wskaźnik który jest zahaczony w odpowiednie miejsce, w żaden sposób nie jest jakoś zależny od niczego i w 2gą stronę. Potem brzeszczot w ruch, plastik tnie się wyśmienicie i przyjemnie pachnie. Teraz tylko pomyśleć nad zaślepką :P Ale tutaj z pomocą przyjdzie chyba izolacyjna taśma, nie będę wymyślał cudow.

Co do braku wizjera, to wszystkie nowsze manetki ich nie maja, więc nie widzę problemu.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

poldeck, miałem do niedawna kierownice Bop Barspin o szerokości 700mm a teraz po przesiadce na kierownice RF 780mm czuć dużą różnice. Po pierwsze jest za długa :lol: a poza tym masz lepsze panowanie nad rowerem, łatwiej nim balansować, zauważyłem też różnice w podrywaniu roweru do góry, jest łatwiej.

Zaraz ide ją przycinać do 740mm :D Wąziutki jestem jak styl od miotły :roll:
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

No ja jestem raczej dużym chłopczykiem. 96 kilo i 185 wzrostu, słusznej postury ale bez przesady z szerokością barków :-D .
Może jednak spróbuję tę Bombę przełożyć? Tylko te takie połówki redukcyjne sobie skołuję i zobaczymy jak to będzie. Dzięki za radę.
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
skytex12
Posty: 244
Rejestracja: 30.12.2014 01:56:31
Lokalizacja: Pszów/Wodzisław Śląski
Kontakt:

Post autor: skytex12 »

Ja jeżdżę na Fatboyu 810 mm :D to uest dopiero czołg a nie kiera :P ale jeździ się świetnie. Duzo na + do panowania nad rowerem.
http://www.pinkbike.com/u/bizon1807/
Specialized Demo 8 2010 + Rock Shox Boxxer Team 2011
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Też kiedyś mi się podobały kierownice ~800, ale na szczęście trafiło do mnie, że w 95% przypadków są za szerokie. Swoją skróciłem na 760 i rozważam skrócenie jeszcze o 10mm
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ja jeżdżę na 755 i na pewno dłuższej bym nie chciał ;) ale poniżej 680 rower ziem po prostu gorzej prowadzi
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Dokładnie, za szeroka kierownica to więcej szkody niż pożytku. Ja wylądowałem w szpitalu przez 780mm gdy zahaczyłem o drzewo. Po przycięciu poprzedniej do 750mm było super. Teraz mam nieco wyższą dlatego wybrałem rozmiar 740 ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
skytex12
Posty: 244
Rejestracja: 30.12.2014 01:56:31
Lokalizacja: Pszów/Wodzisław Śląski
Kontakt:

Re:

Post autor: skytex12 »

Puncu pisze:Ja wylądowałem w szpitalu przez 780mm gdy zahaczyłem o drzewo.
Ja ostatnio zaliczyłem żywopłot wymijając kogoś na chodniku :D ale tylko mnie zatrzymało, bez gleby chociaż jalbym jechal szybciej to pewnie leżę :)
http://www.pinkbike.com/u/bizon1807/
Specialized Demo 8 2010 + Rock Shox Boxxer Team 2011
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

No i przekonaliście mnie.
Ech... I znów kasę trzeba wydać...
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
Korn_8
Posty: 125
Rejestracja: 16.10.2011 19:29:36
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re:

Post autor: Korn_8 »

Puncu pisze:poldeck, miałem do niedawna kierownice Bop Barspin o szerokości 700mm a teraz po przesiadce na kierownice RF 780mm czuć dużą różnice. Po pierwsze jest za długa :lol: a poza tym masz lepsze panowanie nad rowerem, łatwiej nim balansować, zauważyłem też różnice w podrywaniu roweru do góry, jest łatwiej.
Nie wierzę Ci, że z wąską kierownicą było trudniej poderwać rower do góry. Chodzi Ci o cały rower, równocześnie oba koła, czy najpierw przód, później tył? Skoro z wąską kierą, masz przesunięty środek ciężkości do tyłu do łatwiej będzie poderwać przód, a później tył.

Żeby nie było offtop'u: Czy ktoś zmieniał skok, lub wie jak go zmienić w manitou mattoc pro?
Centruję i zaplatam w Krakowie, zapraszam do współpracy.
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Hmm, 15mm na stronę i tu jest granica szpital/zdrowie? Nie wydaje mi się. Po prostu mały błąd, albo po prostu szerokość Cię przerosła fizycznie. Ja w zeszłym roku miałem 810x7mm. Zmieniłem na Nuke Proof Warhead 800x39 i jeździ mi się trochę gorzej bo:

Na prowadzenie i czucie kierownicy ma wpływ dosłownie wszystko, nie tylko szerokość - wysokość, gięcie w górę do tyłu, a nawet materiał z którego jest zrobiona - sztywność/jej brak, jej ustawienie, w końcu nawet gripy. Więc upraszczanie całości do samej szerokości jest przynajmniej niedomówieniem :)
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

Mam takie pytanko, wymagające krótkiej odpowiedzi...
Aż wstyd pytać, no ale trzeba.
Jak skakałem na hardtailu to przy lądowaniu na płaskie dowolnego dropa, lądowało się zawsze dość mocno na tylne kolo, hamując uderzenie przodu pracą nóg, siłą pleców i ciągnięciem rąk.
Jak zacząłem pomału próbować dropów na fullu, który pomału opanowuję, to nawet przy dropku rzędu pół metra na płaskie, jak lądowałem tylnym kołem, miałem wrażenie, że zaraz mi połamie ręce, tak potężne uderzenie przychodziło na przód.

Na fullu się ląduje jakoś bardziej na dwa koła czy coś?

Tylko lądowanie na dwa koła wydawało mi się naturalne, podniesienie przodu zawsze powodowało w momencie posadzenia tyłu tak potężne szarpnięcie, że aż w szoku byłem.

A kupę lat skakałem na hardtailu i nawet duże dropy na płaskie w swoim czasie łapałem bez problemu.
Na tym się zwyczajnie boję.

Czy może za mało tłumienia powrotu w damperze? Za miękki damper czy coś, może taki efekt powodować?
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Na fullu lepiej jest lądować na przednim kole lub na oba na raz. Jeżeli lądujesz fullem na tył, to zawiecha Ci się ugina i wypłaszcza kąt główki do tego stopnia, że amor nie ugina się prawidłowo i może nawet się nie ugiąć. Nie dość że amor dostaje po dupie to ręce też.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

Dobrze wiedzieć ;-) . Sam też to z grubsza wywnioskowałem, ale wolałem zapytać. Dzięki.
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

a główka ramy jak wtedy dostajeeeee... ;)
poldeck
Posty: 941
Rejestracja: 22.06.2005 04:20:12
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: poldeck »

Czemu nikt mnie nie ostrzegł? :-) Musze iść Pomarańczę przeprosić :-P .
Serwisuję repliki ASG. DOBRZE serwisuję ;-) .
GG:8899894
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Puncu »

Ostrzegam ;)
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość