Strona 4 z 44

: 13.05.2015 18:31:11
autor: Puncu
Zajebiste zdjęcie! 2/10

U mnie to wygląda tak, manetka w sumie podobna, więc i rozwiązanie powinno się sprawdzić.
IMG_2460.JPG

: 13.05.2015 19:19:56
autor: poldeck
Muszel, o zjazdówce :-P . Widziałeś fotę a się głupio pytasz :-P . Przełożyłbym sobie DaBombę w sumie do Orendża, tylko DaBomba jest na to węższe mocowanie, więc RejsFejsa nie wpakuję do mostka w dualówce. A na cholerę ma mi taka rura leżeć i wadzić? Poza tym w sumie już chyba przywykłem do niej. Nie jeździ się tak źle.
Tak właściwie teraz będzie pytanie "Nieznajomy mode ON": po co się daje aż tak szerokie kierownice w zjazdówkach? Nigdy mnie to specjalnie nie zastanawiało... Miałem 690 bo wszyscy mieli szerokie... Fakt, źle się nie jeździło, ale jaki jest właściwy cel?

: 13.05.2015 19:47:02
autor: SegatiV
Obrazek

W środku nic nie trzeba robić, wywalamy tylko wskaźnik który jest zahaczony w odpowiednie miejsce, w żaden sposób nie jest jakoś zależny od niczego i w 2gą stronę. Potem brzeszczot w ruch, plastik tnie się wyśmienicie i przyjemnie pachnie. Teraz tylko pomyśleć nad zaślepką :P Ale tutaj z pomocą przyjdzie chyba izolacyjna taśma, nie będę wymyślał cudow.

Co do braku wizjera, to wszystkie nowsze manetki ich nie maja, więc nie widzę problemu.

: 13.05.2015 20:03:34
autor: Puncu
poldeck, miałem do niedawna kierownice Bop Barspin o szerokości 700mm a teraz po przesiadce na kierownice RF 780mm czuć dużą różnice. Po pierwsze jest za długa :lol: a poza tym masz lepsze panowanie nad rowerem, łatwiej nim balansować, zauważyłem też różnice w podrywaniu roweru do góry, jest łatwiej.

Zaraz ide ją przycinać do 740mm :D Wąziutki jestem jak styl od miotły :roll:

: 13.05.2015 20:09:58
autor: poldeck
No ja jestem raczej dużym chłopczykiem. 96 kilo i 185 wzrostu, słusznej postury ale bez przesady z szerokością barków :-D .
Może jednak spróbuję tę Bombę przełożyć? Tylko te takie połówki redukcyjne sobie skołuję i zobaczymy jak to będzie. Dzięki za radę.

: 13.05.2015 21:53:57
autor: skytex12
Ja jeżdżę na Fatboyu 810 mm :D to uest dopiero czołg a nie kiera :P ale jeździ się świetnie. Duzo na + do panowania nad rowerem.

: 13.05.2015 21:59:08
autor: nhp890
Też kiedyś mi się podobały kierownice ~800, ale na szczęście trafiło do mnie, że w 95% przypadków są za szerokie. Swoją skróciłem na 760 i rozważam skrócenie jeszcze o 10mm

: 13.05.2015 22:07:42
autor: MUSZEL
ja jeżdżę na 755 i na pewno dłuższej bym nie chciał ;) ale poniżej 680 rower ziem po prostu gorzej prowadzi

: 13.05.2015 22:38:27
autor: Puncu
Dokładnie, za szeroka kierownica to więcej szkody niż pożytku. Ja wylądowałem w szpitalu przez 780mm gdy zahaczyłem o drzewo. Po przycięciu poprzedniej do 750mm było super. Teraz mam nieco wyższą dlatego wybrałem rozmiar 740 ;)

Re:

: 13.05.2015 22:44:34
autor: skytex12
Puncu pisze:Ja wylądowałem w szpitalu przez 780mm gdy zahaczyłem o drzewo.
Ja ostatnio zaliczyłem żywopłot wymijając kogoś na chodniku :D ale tylko mnie zatrzymało, bez gleby chociaż jalbym jechal szybciej to pewnie leżę :)

: 13.05.2015 22:55:56
autor: poldeck
No i przekonaliście mnie.
Ech... I znów kasę trzeba wydać...

Re:

: 15.05.2015 09:24:58
autor: Korn_8
Puncu pisze:poldeck, miałem do niedawna kierownice Bop Barspin o szerokości 700mm a teraz po przesiadce na kierownice RF 780mm czuć dużą różnice. Po pierwsze jest za długa :lol: a poza tym masz lepsze panowanie nad rowerem, łatwiej nim balansować, zauważyłem też różnice w podrywaniu roweru do góry, jest łatwiej.
Nie wierzę Ci, że z wąską kierownicą było trudniej poderwać rower do góry. Chodzi Ci o cały rower, równocześnie oba koła, czy najpierw przód, później tył? Skoro z wąską kierą, masz przesunięty środek ciężkości do tyłu do łatwiej będzie poderwać przód, a później tył.

Żeby nie było offtop'u: Czy ktoś zmieniał skok, lub wie jak go zmienić w manitou mattoc pro?

: 15.05.2015 10:00:27
autor: SegatiV
Hmm, 15mm na stronę i tu jest granica szpital/zdrowie? Nie wydaje mi się. Po prostu mały błąd, albo po prostu szerokość Cię przerosła fizycznie. Ja w zeszłym roku miałem 810x7mm. Zmieniłem na Nuke Proof Warhead 800x39 i jeździ mi się trochę gorzej bo:

Na prowadzenie i czucie kierownicy ma wpływ dosłownie wszystko, nie tylko szerokość - wysokość, gięcie w górę do tyłu, a nawet materiał z którego jest zrobiona - sztywność/jej brak, jej ustawienie, w końcu nawet gripy. Więc upraszczanie całości do samej szerokości jest przynajmniej niedomówieniem :)

: 17.05.2015 20:25:11
autor: poldeck
Mam takie pytanko, wymagające krótkiej odpowiedzi...
Aż wstyd pytać, no ale trzeba.
Jak skakałem na hardtailu to przy lądowaniu na płaskie dowolnego dropa, lądowało się zawsze dość mocno na tylne kolo, hamując uderzenie przodu pracą nóg, siłą pleców i ciągnięciem rąk.
Jak zacząłem pomału próbować dropów na fullu, który pomału opanowuję, to nawet przy dropku rzędu pół metra na płaskie, jak lądowałem tylnym kołem, miałem wrażenie, że zaraz mi połamie ręce, tak potężne uderzenie przychodziło na przód.

Na fullu się ląduje jakoś bardziej na dwa koła czy coś?

Tylko lądowanie na dwa koła wydawało mi się naturalne, podniesienie przodu zawsze powodowało w momencie posadzenia tyłu tak potężne szarpnięcie, że aż w szoku byłem.

A kupę lat skakałem na hardtailu i nawet duże dropy na płaskie w swoim czasie łapałem bez problemu.
Na tym się zwyczajnie boję.

Czy może za mało tłumienia powrotu w damperze? Za miękki damper czy coś, może taki efekt powodować?

: 17.05.2015 20:47:24
autor: Puncu
Na fullu lepiej jest lądować na przednim kole lub na oba na raz. Jeżeli lądujesz fullem na tył, to zawiecha Ci się ugina i wypłaszcza kąt główki do tego stopnia, że amor nie ugina się prawidłowo i może nawet się nie ugiąć. Nie dość że amor dostaje po dupie to ręce też.

: 17.05.2015 20:54:20
autor: poldeck
Dobrze wiedzieć ;-) . Sam też to z grubsza wywnioskowałem, ale wolałem zapytać. Dzięki.

: 17.05.2015 21:04:03
autor: MUSZEL
a główka ramy jak wtedy dostajeeeee... ;)

: 17.05.2015 21:13:19
autor: poldeck
Czemu nikt mnie nie ostrzegł? :-) Musze iść Pomarańczę przeprosić :-P .

: 18.05.2015 00:25:53
autor: Puncu
Ostrzegam ;)