Strona 5 z 9

: 26.02.2008 01:02:57
autor: ChuckNorris
skad wiesz ze jest tak super? bo ktos tak napisal
Bo ktoś to zbudował najpierw do XC przmeyslawszy na tysiąc sposób zalety i wady. Potem kolejni budowniczoie rowerów adaptowali to do róznych zastosowań zdając sobie sprawę z zalet. Ja niczego nie bronie, a jedynie tłumaczę zasady, nawracam na zdrowy tok myslenia.
jakos bardziej przemawiaja do mnie argumenty ze dh to tez zakrety i to mnostwo a nie tylko proste...
Załóż przód i tył 24" i psróbuj tak samo zjechać jak na obu 26" to ci się rozjaśni, a potem zrób to na 29". Niesety ale w linkach to jest omawiane i należy to przeczytać.

Edit
-brak ram
-brak detek (nie mowie tu o lateksowym gownie)
-brak obreczy
-brak dobrych szprych
-brak dobrych opon
-brak widelcy
Ramy będą do 3 lat max. Dętki są do 2,4" nie długo do 2,7" mocne. Obręcz narazie jest jedna Kris holms i producent zapowiedział nastepne. Ponadto Salsa też to zaczynaprodukowac było na targach.
Szprychy te same jedynie że dłuższe np. DT swiss- pytaj BCDiego. Opony właśnie sa testowane 2,6"
Widelec dedykowany pod 29" DH jeszcze nie dostepny WB zapewne go zrobi dla Ninerbikes.
A teraz wio do linkow zrób osibe herbatkę i czytaj.
i Canfield tego nie wymyslił jedynie był poproszony o testy.

ps. WB kupisz w Polsce a ninerbikes Niemcy, włochy, UK, Szwajcaria

: 26.02.2008 01:09:21
autor: emhyr
no to mysle ze bedzie mozna na ten temat gadac za 3 lata a nie teraz jak dostepnosc jest niemal zerowa wszystkiego ...

no Wb kupie,

ale jest wiele lepszych widelcy od wb na kolo 26 i nie zmienisz tego, nie bedzie tak ze nagle wszyscy zaczna robic widelce na 29, poczekamy te 3 lata o ktorych mowisz i zobaczymy...

: 26.02.2008 01:56:53
autor: quake
A ja tylko czekam az kolega norris zalozy swoje idealnie boskie i cudowne 29 i objedzie mnie na zawodach...
Albo lepiej Wincenta, Sliwe, Jode, Siare itd....

I czekam az BCD objedzie na swoich 29" Peata, Barela, Lehikoinena, Minnaar'a, Kovarika...........................

No i rowniez nie moge sie doczekac az zobacze 29" w rowerach wyzej wymienionych postaci.

Tak czy inaczej ChuckNorris stara sie wszystkim udowodnic swoje bzdurne teorie, zrobic wokol siebie zamieszanie i stac sie zauwazonym... coz poradzic na kompleksy... pora na wizyte u psychologa.

: 26.02.2008 02:06:21
autor: Chrabał
Panowie, nie ma się z czego śmiać - już wiem kim jest tajemniczy BCD .... domyślam się że na zdjęciu również widzimy towarzyszącego mu ChuckaNorrisa:

Obrazek

:D

: 26.02.2008 02:50:55
autor: B.Z.
e tam po co zamykac mozna przeczytac rozne zdania na ten temat... a ze niektorzy maja inne argumenty to nie powod zeby odbierac prawo glosu mysle ze czesc czytajacych wyciagnela wnioski...
Alez ja jestem jak najbardziej za wolnością dyskusji. Jestem tylko przeciw biciu piany, a biciem piany jest powtarzanie wkolo macieju tych samych argumentów, zupełnie jak politykery w TVP Info - mielą ozorem non stop to samo, każdy forsuje swoje, żaden nie przemyśli argumentów strony przeciwnej no i żaden nie ma zielonego pojęcia o tym co mówi, jedynie teoretyzują i coraz bardziej się nakręcają. Zupełnie jak kolega CN...
B.Z. chce to zrobic ale czekam na moich 6 pytań. Szczegolnie na to czy kiedykolwiek na biku dh jezdził Najwyzej jak tak jeszcze chwile bedzie to sie zamknie.
Cokolwiek nie powie ja i tak wiem swoje - on nie jeździł nawet lekkiego FR. Ani nawet porządnego enduro. Jeden porządny skok na czymś takim i leżysz. 29" może się przydać na stosunkowo równym zjeździe, ale czemu w takim razie nie pójść na całość, poszukać sobie wyasfaltowanej, prostej górki i zjeżdżać na 5-kilowej szosówce... Gość w ogóle nie trybi na czym polega przyjemnosć jazdy rowerem enduro , FR i DH, nikt nie kupuje takiego roweru, żeby sobie pozjeżdżać po w mirę równych stokach, tylko po to, zeby zaszaleć, albo poskakać, albo zjechać jakaś trudnejszą technicznie trasą, albo trochę tego i tego. Nie uważam siebie, ze free-ride'owca, raczej za endurowca, nie jeźdżę ekstremalnie, ale cały fun dla mnie polega na tym, zeby pozawijać troszkę w ciasnych, szybkich zakrętach na jakimś szybszym zjeździe, w życiu nie poświęciłbym zwrotnosci roweru na rzecz gładszej jazdy po dziurach, tego zresztą nie potrzebuję, wystarczami 12 cm skoku z przodu i 14 z tyłu. a jeśli nie wystarcza to i koło 29 też by nie dało rady. CN w ogóle nie trybi o co w tej zabawie chodzi...

: 26.02.2008 11:15:20
autor: Spaced
ChuckNorris szczerze skoro 90% odpowiedzi jest w linkach to po co sie dalej wypowiadasz? Przeciez linki juz dałes?

A tak powaznie to pomimo nikłej nadzieji to mozesz mi na te pytania odpowiedzieć? Czy zbyt niewygodnie ci jest z nimi i wolisz teoretyzować.

: 26.02.2008 12:27:49
autor: B.Z.
Chuck Norris - A w ogóle jest jeszcze jedna kwestia, nie przyszło ci do głowy że właśnie o to chodzi, żeby koło wpadało w dziury a nie przelatywało nad nimi? do utrzymania przyczepności jest potrzebny STAŁY i możliwie NAJBARDZIEJ PEŁNY kontakt z podłożem, to daje własnie małe koło i amortyzator o duzym skoku!

: 26.02.2008 12:32:32
autor: Spaced
B.Z. ale on widzi dh jako jazde na wprost po drodze pożarowej. Jak walisz na pałe to wcale przyczepnosci nie trzeba. Mogłbys sie na łyzwach ślizgac po lodzie i tez by było ok ;)

: 26.02.2008 14:19:22
autor: B.Z.
No właśnie, mam dokładnie takie same wnioski. Gosć myśli ze to takie XC tylko w dół, podczas gdy nawet w enduro ważniejsza jest zrotnosć roweru niż zdolnosć do utrzymania dużej szybkości na niewielkich wertepach i własnie na tym polega cała zabawa. W ogóle rowery do DH coraz bardziej przypominają enduraki do cięższej jazdy, np taki Lapierre to wygląda jak "żyletka" postawiony okok np. Sintesi Bazooka, obecnie raczej wszystko się zmiejsza, odchudza, robi się rowery bardziej zwartymi, 29" to całkowite zaprzeczenie tego trendu. Nawet pomijając gorszą zwrotnosć takiego roweru to przecież wszystko musi być w czymś takim mocniejsze, mocniejsza głowka ramy, mocnieszy tylny wahacz, mocniejszy widelec, mocniejsze obręcze. No i dla kogo taki rower? Duży ciężki, nieporęczny, jak ktoś ma ponad 2 metry wzrostu to może jeszcze ma to sens, ale z takim wzrostem to powinno się uprawiać kosza albo siatę a nie DH ;-)

: 26.02.2008 14:51:50
autor: Spaced
B.Z. z tego trendu to zobacz sobie Appalache Real. Rower twórców Balfy BB7. Naprawde wiele sie zmienia.Poprzedni bike - ciezki i stabilny, a teraz 9.5 funta z damperem i CS ponizej 17''.

: 26.02.2008 15:48:47
autor: B.Z.
No masz, 15 kilo... moj endurak waży około 18... to własnie obrazujew którym kierunku idzie realny świat, ale jak ktoś żyje w Matrixie (ostatnio bardzo modny tekst, heh) to podnieca się prowadzącymi się jak transatlantyki przerosniętymi trekkingówkami z amorami z MX...

: 26.02.2008 16:59:37
autor: Schodek
ChuckNorris podziwiam Cię za ...

no dobra napisałeś że masa koła wzrasta o 10% czyli - jeśli dizś się walczy z masę to poa jaki diabeł mam jeszcze jej dokładać.

Komplet kół DH 2350gr + opony np HR 2.5 2360gr + dętki 2 szt. -400 gr = na okrągło 5 kg + twoje 10 % daje 5.5 kg

Stary ludzie aby zejść z masy roweru 500gr kombinują tak że jak im powiesz aby to olali i weszli w 29 to cię zjedzą ze śmiechu !! Pomijając fakt o którym doskonale wiesz że MASA ROTACYJNA ma największe znaczenie, Ty jej właśnie dodajesz....


co do dzieci - jeśli potrafisz myśleć to składasz dziecku rowerek na 24 cale i radzi sobie na relaksie,

niskie osoby - mają jedynie problem z wielkościa przekroku w ramie a nie z zakrętami !! obecnie na rynku juz znajdziesz niske ramy !!

masz spore doświadczenie w XC ale DH to inna bajka !!
XC - wysoko siodło,długie mostki,rower do podjechania.
DH - nisko siodło,krótki skretny mostek,rower o geo do zjazdu !!

tak po przekątnej z deka :)

co do tras w USA to chłopaki mają zdecydowanie inne pojęcie o tym sporcie, poprawcie mnie jeśli się mylę ale to reszta świata wymiata w DH obecnie....

o samochodach amerykańskich można wiele - 40 lat temu były śliczne,masywne,chromowane odpimpowane i na maksa niebezpieczne w zakrętach !!! Zaden samochud z USA nie ma takiego komfortu prowadzenia jak europejskie marki BMW,Audi...inni. Wykończenie BMW 5 jest 4 razy lepsze niż Cadillaca czy....oki bez znaczenia.

sugerujesz wieksza obręcz a mniejsza oponę ?? w DH śmiga sie na ciśnieniu 1.5-2.5 a nie jak w szosie 8 bar więc niski profil opony to mniej miejsca do asekuracji przed sneakiem !!

może za 5 lat znajdzie się nisza na rynku dla zapaleńców tak jak istnieje grupa ludzi śmigających na tandemach...


no i 63mm to bardzo dużo bo zmieniasz promień koła i automatycznie przenosicisz masę na zewnątrz !! Każde 100gram ma znaczenie jak działa siła odśrodkowa....może ktoś to policzyć ??

dziś wielu zawodników pakuje komponenty klasy XC do rowerów aby zbijać masę i dętki XC to norma a Ty piszesz że dętki 2.7 testują...prosze cię kolesie co to wymyśłili chyba jak Maciej Giertych szukają rogzłosu w dziedzinie gdzie nie mają szany się odnalezć !!

Postawię kolegę na bmx 20 i Ciebie na 29 , zrobimy zawody kto pierwszy przekroczy metę po 100m...idziesz na taki sprawdzian ??

: 26.02.2008 21:03:18
autor: B.Z.
Schodek pisze:Stary ludzie aby zejść z masy roweru 500gr kombinują tak że jak im powiesz aby to olali i weszli w 29 to cię zjedzą ze śmiechu !! Pomijając fakt o którym doskonale wiesz że MASA ROTACYJNA ma największe znaczenie, Ty jej właśnie dodajesz....
Słuszna uwaga. Zresztą nie tylko rotacyjna ale także nieresorowana. Może i dzięki takim kołom lepiej będzie się jechało po małych nierównościach, ale po dużych, gdzie samo koło nie wystarczy i potrzebna jest szybka praca amortyzatora to 29 będzie działać gorzej.

: 26.02.2008 21:14:18
autor: Spaced
Schodek chyba wiem, którego kolege masz ny myśli ;)

Swoja droga na 100m to z 16 latkiem nie ma szans ;)

: 26.02.2008 21:20:32
autor: SeraaX
Schodek pisze:Komplet kół DH 2350gr + opony np HR 2.5 2360gr + dętki 2 szt. -400 gr = na okrągło 5 kg + twoje 10 % daje 5.5 kg

Stary ludzie aby zejść z masy roweru 500gr kombinują tak że jak im powiesz aby to olali i weszli w 29 to cię zjedzą ze śmiechu !! Pomijając fakt o którym doskonale wiesz że MASA ROTACYJNA ma największe znaczenie, Ty jej właśnie dodajesz....
zaraz Ci to wytłumaczy pewnie efektem żyroskowym :]
było to wymieniane jako jedna z "super zalet 29" " w jego zachodnich materiałach.
Widać, że to co do xc i enduro wcale nie musi być dobre do dh czy fr.
Ale i tak szanowny bojownik będzie wmawiał,ze patent zatrudniający zrobienie np table'a czu whip'a albo po prostu szybkiej zmiany toru jazdy w locie czy jeździe i tak jest super.

ChuckNorris pisze:Ramy będą do 3 lat max.
zostaną zapamieane przez historię jako rzeczy które się nie przyjęły :)

: 26.02.2008 23:51:27
autor: Chrabał
Panowie, jeszcze jedna uwaga z mojej strony. Zobaczcie co się dzieje w zawodniczym DH - prawie że kosmiczne technologie, carbon, powietrzne amory i dampery, części xc, wszelkie nietypowe konstrukcje (gearbox itp), ramy "OneRaceOnly", obcisłe wdzianka i dziurkowanie numerów startowych dla zmniejszenie oporu powietrza - wszyscy kombinują jak mogą, żeby zyskać setne sekundy na mecie, teamy mają wszelkie technologie tego świata, kupę kasy żeby osiągnąć swój cel, a jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności nikt nie wchodzi w 29" - a przecież według pewnego kolegi 29ery mają same zalety i są lekiem na wszystko. Pytanie czemu nikt poza garstką domorosłych konstruktorów gdzieś tam na końcu ameryki na to nie wpadł?

czy ktoś odpowie mi na to pytanie? hęę?

: 27.02.2008 00:01:16
autor: Spaced
Chrabał no akurat tak to sie zdarza, ze czasami sie niektóre pomysły omija, rzadko ale były takie przykłady w histori.

A i obcisłe wdzianka sa tylko na mistrzostwa swiata. Niepisana umowa mówi, że na puchar jezdzi sie w luznych i z daszkiem.

: 27.02.2008 00:35:44
autor: Chrabał
no to już tylko kwestia stajla.

: 27.02.2008 01:07:08
autor: Spaced
Chrabał no troche o promocje i wizerunek sportu chodzi ;)