Strona 5 z 5
: 15.09.2011 11:30:05
autor: Spaced
djk pisze:Dążenie do coraz to lżejszych rowerów zapoczątkowano bodajrze w xc, i rozszerzyło się to na wszystkie odmiany kolarstwa, od kolarstwa szosowego zaczynając po downhill kończąc. Ma to na pewno swoje wymierne korzyści w postaci lżejszych no i co za tym idzie zwrotniejszych "szybszych" rowerów.Ale kto bierze pod uwagę to,że czołowi zawodnicy nie kupują tych koszmarnie drogich maszyn za własne pieniądze, po za tym czy ktoś uwzględnia ich trwałość.Czołowi producenci rozwieszają szumne
reklamy w których opisują że ich sprzęt jest najlżejszy, najsztywniejszy, ale już nie piszą że nie wytrzymują dłuższej eksploatacji.Czasami warto się zastanowić czy warto poświęcać bajeczne pieniądze na rower który może jest kilka "gram" lżejszy ???
No ale kto bogatemu zabroni........
Stary jak firma wyprodukuje pekajacy od byle czego rower to ma spieprzona opinie na wiele lat. Ty na prawde myslisz, ze oni nie biora pod uwage wytrzymałosci? To po co im ten drogi sprzet i oprogramowanie do testów?

Zobacz jakie bagno sie za Evilem ciągnie przez to, że mieli wadliwe ramy.
: 15.09.2011 13:25:34
autor: SegatiV
W ogóle, zauważyłem coś ciekawego. Odkąd santa, a potem reszta przerzuciła się na włókno węglowe, nie pojawił się żaden koment typu "włókno to szkło, pęka od pierdnięcia, ROZPADA SIĘ NA KAWEAŁECZKIII !"

: 15.09.2011 13:35:54
autor: Spaced
SegatiV pisze:W ogóle, zauważyłem coś ciekawego. Odkąd santa, a potem reszta przerzuciła się na włókno węglowe, nie pojawił się żaden koment typu "włókno to szkło, pęka od pierdnięcia, ROZPADA SIĘ NA KAWEAŁECZKIII !"
Ja dalej widze sporo chociaz rzeczywiscie marketingowa moc santy zabila beczenie owiec

Dziwne bo gt jakos nie pekały i nikogo to nie przekonywało.
: 15.09.2011 14:28:09
autor: SegatiV
Bo gdzie santa, a gdzie GT?

: 15.09.2011 17:25:57
autor: djk
Wystarczy przyjrzeć się karbonowym ramą xc np; scale które po dłuższym użytkowaniu pękają na potęgę.Włókno węglowe ma podobna wytrzymałość do stali przy użyciu takiej samej ilości materiału, lecz ma jedną zasadniczą wadę, mianowicie jest mało odporne na odkształcenia, choć patrząc np na cannondale scalpel w którym użyto elastycznych włókien węglowych w miejsce przegubu wydaję się że i tą wadę udało się już wyeliminować.
: 15.09.2011 17:59:40
autor: SegatiV
djk co to są elastyczne włókna węglowe?
Laminat węglowy, ma takie właściwości, jakie założenia ma konstruktor. Czy mają być sztywne, czy elastyczne, a może pośrodku...
djk pisze:Włókno węglowe ma podobna wytrzymałość do stali przy użyciu takiej samej ilości materiału
Czyli jak? 1kg włókna, ma taką samą wytrzymałość jak 1kg stali?
W ogóle, Twój post każdym zdaniem podważa wcześniejsze.
Albo ja nie rozumiem jego wyższości.
: 15.09.2011 20:18:29
autor: LestatBiker
http://www.youtube.com/watch?v=N1tSs9SPyK0 Oglądać carbon x w akcji, prosto od magury. I niech mi ktoś powie ze odmiany carbonu są mało wytrzymałe. Jak ten materiał wejdzie do seryjnej produkcji, o ile juz nie wszedł, to jeśli konstrukcja roweru, części, bedzie przemyślana w kierunku idealnego kompromisu waga/wytrzymałość we wszelkich możliwych kierunkach bedziemy mieć do czynienia z naprawdę przyszłościowymi, lekkimi i naprawdę pancernymi konstrukcjami, reasumując: gdyby zastosować te samą ilość alu/materiału alupochodnego przykładowo w produkcji takiej ramy jak mój tomac, to tomac wykonany z carbonu x w takiej samej ilosci wagowej byłby o wiele bardziej wytrzymały we wszystkich kierunkach, niż wersja alu. Co do żywotności obecnych włókien pożyjemy , zobaczymy, puki co jest to nowość na rynku, na chwilę obecną wolałbym inwestować w alu, i patrzeć jakie cuda na kiju bedą z tegoż włókna powstawać. Boicie sie o problem z gwarą? ja bym to przedyskutował ze sprzedajacym albo zakolegował się z nim, że jakby materiał poddał się, żeby pomógł załatwić formalności ,,w sprawie roszczeń dozywotniej gwary dla pierwszego właściciela bla bla bla..." narazie innego skutecznego sposobu nie wymysliłem. Tyle ode mnie na temat włókien w tym offtopie.
: 15.09.2011 20:56:37
autor: SegatiV
Jak dla mnie ten test jest śmieszny, nic nie wiadomo o gatunkach tych mat. a płytka "zwykłego: włókna, "lepiona" była przez jakiegoś dzieciaka. Marketingowo fajnie, ale jak nie siedzisz w temacie.
Znam tylko jedną firmę która ma, jak sama twierdzi (nie sprawdzałem, bo się nie da), włókna węglowe mocniejsze od tradycyjnych o 20%. Ale jak piszą "nie sprzedajemy materiałów, sprzedajemy produkty" - nie można kupić ich mat, a jedynie zlecić wykonanie elementów.
Chętnie dotknął bym tego Carbon X'a, bo nie twierdze że jest jakiś rewolucyjny (choć w rewolucję wątpię - wojsko, NASA i inne agencje mają wszystko dużo wcześniej. Nawet prywatne) .
Oczywiście są to tylko moje domysły.
: 15.09.2011 21:28:11
autor: LestatBiker
Owszem, jest śmieszny ale i intrygujący skoro nabrałeś chęci na macanie go

, przypatrz sie temu carbonowi x, a zobaczysz ze wyglada tez jakby go dziecko produkowało, choćby po samych krawędziach, ale materiał jak widać w fazie testów, jestem nadziei że w przyszłości powstaną materiały albo procesy produkcyjne carbonu jeszcze mocniejszego niz obecnie, lub poprostu wzmacniającego go jeszcze bardziej... co do carbonu x było poruszane to tu na forum kiedyś tam ze żekomo to mieszanka alu i carbonu...Wiem, nie siedzę w tym przemyśle ale widzę jak sie rozwija, dlatego pozwalam sobie prognozować że nasze wynalazki z carbonu, za 10 lat będą wyglądały jak porównanie epoki kamienia łupanego z epoką żelaza .
: 15.09.2011 22:24:09
autor: Spaced
Ten test magury słaby ale ty szefie zamiast nasmiewac sie z magury lepiej wrzuc ten o kompozytowych skrzydłach boeinga 747 co ci wrzucalem bo jakos nie moge znalesc

: 15.09.2011 22:32:20
autor: SegatiV
Spaced a proszę Cię bardzo

Właśnie o takich zewnętrznych firmach/agencjach mówiłem.
Btw. "787" :P
http://787flighttest.com/hanger/wp-cont ... stLog4.flv
: 02.10.2011 07:48:33
autor: frango
A czy Magura nie używa tego materiały do budowy swoich najnowszych hamulców MT8?
http://www.magura.com/en/products/disc- ... mt8-1.html