Strona 5 z 6

: 19.10.2004 13:52:34
autor: Stinky
spoko zobaczymy po wymianie na 550, co bedzie, z dgugiej stony ty na moim tez sobie nie pochasales a po docisnieciu kilkukrotnym roweru do ziemi nie mozna duzo stwierdzic....

: 19.10.2004 13:53:02
autor: Naczo
Moze jednak porzucamy:> To zajebiscie robi na ogladalnos hehehe

Drogi Stinky to jeszcze bede wdzieczny (kulturka ma byc, nie:P) jak wytlumaczysz róznice w jednozawiasach i czterozawiasach bez Horsta. Naped itak jest w tym samy ukladzie, niezaleznie od tego czy masz punkty posrednie, przenoszace sily na damper, czy ich nie ma. To jest kwestia ukieronkowania sil na damper (czyli uzyskanie odpowiedzniej progresji), nie rozumiem jaki to ma wplyw na pedalowanie.
Chodzi mi o sytuacje przy podobnym umiejscowieniu glownego punktu obrotu

: 19.10.2004 13:55:43
autor: Jaca
wtedy niewiele osób było na tyle inteligentnych, by zauważyć różnicę, nadal bywa tak, że opisywany jest 4-zawias, podawana konstrukcja z horstem, a na zdj obok mamy np gianta ac1...

a co do zmian w charakterystyce, progresji ramy to się zgodzę, bo po to są te dodatkowe dźwignie.

aha stinky, nie da się zrobić ramy z dodatkowym elementem, żeby było mniej niż 4 łożyska(weź to na logikę).

wpadłem na świetny przykład - czy wg Ciebie rm7 jest czterozawiasem?
jeżeli powiesz, że nie, to sam sobie zaprzeczysz, otóż wystarczy wydłużyć niektóre elementy i przesunąć łożyska i mamy takiego eliminatora...

zresztą kłucimy się o głupią teorię, chodźmy lepiej na piwo :)

: 19.10.2004 13:57:49
autor: Stinky
dobra panowie, pieprzyc tak mozemy w nieskonczonosc, prawda jest taka ze nie wazne na czym sie jezdzisz wazne ze to sie lubisz i ceni, no i oczywiscie sie czlowiek uczy, dla swietego spkoju przyznaje wam racje,
MYLILEM SIE- KONY , BANSHEEI I INNE... TO GOWNIANE JEDNOZAWIASY
HORST RULES-KTO MA HORSTA JEST NAJLEPSZY

: 19.10.2004 14:00:24
autor: blind
heh..do pracy rodacy!!!masz kłopoty?to do roboty:)
narzekacie na brak kasy to idzcie do pracki i zaróbcie hajsik:)
w koncu tak to działa na swiecie..........
głópi tysionc na mieha..bierzesz kredyt ..i lus masz ramke za 5000 ..na rok czasu .
robicie problem niewiem o co:)
tylko mi nie mówicie ze w tym kraju pracy niema ...bo jest..tylko szukac trzeba:)
a ramki wypasione...cos ala kona......ciekaw jestes co było 1 banshee czy stinky :) bo wyglonda ten sam:)
pozdr-ower

: 19.10.2004 14:03:13
autor: blind
errrata- to połonczenie staba i stinkye-go :)
tylko to mocowanie od dołu pod damper jakies takie mizerne:)

: 19.10.2004 14:06:37
autor: Naczo
ej no nie ma... juz lapalem cisnienie:P
Horst nie jest fajny bo jest niesztywny, ja tam potrzebuje mocnego bika i raczej bede kierowal sie w strone banshee niz czegos z Horstem. Kazdy system ma swoje zalety i wady. Kwestia tylko kto potrzebuje do czego rower i na jakich cechach zawieszenia mu zalezy.
Taka np Kona i Banshee... firmy ewidentnie lansuj sie na skaknie a nie na sciganie i dlatego nie robia horstow

Ej z tym piwem to nie glupi pomysl. W piatek mamy urodziny HCFR... wytrzymalismy rok :D Zapraszam wszytkich do Gdyni na grub bibe!! Info na forum www.freeriders.pl Nasza tymczasowa stronka

: 19.10.2004 15:12:28
autor: morbit
[quote="Roman_Maxx"]morbit
chyba coś Ci się pomieszało, mowa jest o osi tylnej a tej jak na dzisiaj to jeszcze tej nie robią na 20mm.
Banshee Screamm jest standardowo dostępna z tylną ośką 12mm x 150mm,
kiedyś zaś było to 10mm i opcjonalnie w miejsce piasty Hadley jest oferowany Shimano Saint.[/quote]

Z tego co mi wiadomo, grupa Saint miała służyć wyeliminowania takiego zjawiska jak "zjazdowy standart" tylnich piast i ram np. 12mmX150mm

Info ze strony Sainta: ( www.ridesaint.com )

"4. What is the diameter of the rear axle?
The rear wheel is secured with a 10mm bolt that also anchors the rear derailleur. The actual axle that the hub bearings support is a 20mm diameter axle."
"10. SAINT offer a 150 mm rear hub spec and compatible crank set?
Not at this time. SAINT’s initial intent is to develop a component system that is compatible with the majority of existing bike specifications (135mm O.L.D)."

Co do tego czy robią koła tylne na oś 20mm, to robią a właściwie robili- Seismic konkretnie, piasta tylnia Seismic 6DH ( http://www.cambriabike.com/hubs/seismic ... e_hubs.htm ) Seismic się rozpadł, piasty są prawie niedostępne...jedynie uzywane ale z tym chyba i tak ciężko... Ale mi nie chodziło o to że Saint jest piastą na oś 20mm, probowałem tylko wytłumaczyć że to normalna piasta 10mmX135mm, to że używa w środku ośki 20mm to inna sprawa. Koło i przerzutka (oczywiście też musi być Saint) jest na bolcu fi 10mm.
Tu cytat z bikeBoard czerwiec 2003 (77):

"(...)piasta mocowane jest 6mm imbusem do ramy potężną stalową śrubą. Śruba ma na całej długości średnicę 10mm (tyle co oś w klasycznej piaście!) i w całości wypełnia haki ramy, oś piasty fi 20mm jest splanowana tak, żeby przylegać do haków ramy z boku. W ten sposób Shimano chce wyeliminować tworzoce się nowe standarty haków ramy do piast DH o większych średnicah osi. Ma to sens biorąc pod uwagę różnorodność rozwiązań, stosowanych szerokości piast i średnicy osi."

banshee

: 19.10.2004 15:27:52
autor: ardahaäl
co z tego że drogie ale za taką cenę nie masz takich wypasionych ram

: 19.10.2004 17:14:45
autor: ciamek
Wracajac do tematow zawieszenia, to w Polsce przez dlugi czas panowalo przekonanie ze wszystko co ma 4 punkty lozyskowane to 4ro zawias, a wynikalo to po prostu z blednego (nie wystarczajaco szczegolowego) tlumaczenia anglojezycznego okreslenia.

ciamek

: 19.10.2004 17:32:46
autor: Konradek
no czyli banshee scream nie jest 4ro zawiasem????? A stinky ???? A to może inaczej, a jakie ramki są cztero zawiasem??? Aha i jeszcze jedno Santa Cruz V10 jest niby VPS. A VPS co to jest?? jak by mi ktoś mógl wytlumaczyć.

: 19.10.2004 17:38:31
autor: denus
[quote="-Przemooo-"]ma cztery zawiasy to czrtero zawias ...[/quote]
dzieki ze nam powiedziales :O

: 19.10.2004 17:56:56
autor: Naczo
Teraz to czepiacie sie nazewnictwa!
Ponizszy podzial jest chyba dosc sensowny
mamy 4 zawiasy z Horstem (np Spec, Elsworth, Schwinn, Intens, Astrix)
mamy 4 zawiasy bez Horsta (Banshee, Kona i inne), które dzialaja jak 1 zawiasy, ale maja ukierunkowane sily na damper (chodzi o lepsza mozliwosc ustawinia progresji, z tego co wiem ma sie to nijak do pedalowania)
i jedno zaiwasy (Orange, Bullit i inne)

Jezeli chodzi o oski to statndard 20mm na tyl znow powraca http://www.turnerbikes.com/ i uwazam, ze za jakis czas wyprze ten ktory jest obecnie najbardziej popularny czyli 12x150

W zestawie do Banshee Scream jest specjalna oska do piasty 12x150, która pozwala zamontowac tylna przerzutke Sainta, dorzucaja tez przerzutke na przód, wyminny hak i chyba jeszcze jakies gadzety do zawieszenia! To sie nazywa Frame Kit :D

: 19.10.2004 18:33:14
autor: szakal
vps to z tego co wiem...czy to nie ma sie nazywac vpp?...niewazne to jest z tego co wiem wirtualny punkt obrotu..poczytaj na stronie santacruza

: 19.10.2004 18:35:59
autor: Konradek
sorki tam sie pomylilem VPS jest chyba w NORCO

: 19.10.2004 18:48:10
autor: Jaca
no więc konradku - jeżeli chodzi o zawieszenie z wirtualnym punktem obrotu, to konstrukcyjnie jest bardziej zbliżone do 4 zawiasa z horstem niż takie bez horsta też do 4 zawiasa.

z początku może się to wydać herezją, ale przypatrz się dźwigniom...

a więc w 4 zawiasie element łączący horsta z głównym punktem obrotu jest jakby przedłużoną dolną dźwignią z vpp. przypatrz się zdjęciom ram i oceń to...

z tego co napisałem wynika, że w przypadku vpp i 4 zawiasa mamy dość podobną charakterystykę pracy, dlatego myślę, że nie byłoby błędem nazywać vpp czterozawiasami!

a co do samego nazewnictwa - wszystko wymyślają konstruktorzy, a kto jak nie oni wie najlepiej jak co nazwać??

: 19.10.2004 18:56:20
autor: Konradek
ok vpp to to samo co vps ??? czy sie myle:(

: 19.10.2004 19:14:02
autor: dualboy
hyhy fajne ceny

ja może jednak kupie screama bo jeden gość chce sprzedać za ile

tak za 800 Cad
czyli ok 2000 zł :D


hahaha płaccie kase śmiertelnicy

hahaha

: 19.10.2004 20:41:20
autor: Roman_Maxx
Panowie, po pierwsze patent na tzw. ogniwo Horsta w systemach czterozawiasowych wygasł w ubiegłym roku. I w 2004 nie trzeba wnosić żadnej opłaty licencyjnej. Po wtóre modyfikacj czerozawiasu jest coraz więcej i niestety ale nie wszystkie sprawdzją się w każdych warunkach to główne a pośrednio wygaśniecie patentu Horsta zaowocowało całą gamą tajwanskich produktów, które ani nie są liczone (CAD/CAE) ani sprawdzone w takim stopniu co Banshee Screem.

Jeśli ktoś jest ciekawy aby zobaczyć różnice w działaniu tylnego zawieszenia zapraszam do linku: http://www.specialized.com/sbc4Bar.jsp? ... zsh.j27005