[luke_] MDE Damper SX + Elka Stage 5 + Fox 36 FLOAT 180mm

luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

Dla testów, do Dampera trafił sprężynowy damper :)
Zobaczymy jak to będzie chodzić - z tytanową sprężyną różnica na wadze 210g, czyli można pominąć. ;)

Obrazek

Na razie to kolegi VAN R, ale jeśli się sprawdzi to mam chrapkę na Elkę lub CCDB Coil.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

korzystając z grypy która mnie uziemiła, mam za dużo czasu na wymyślanie ;)
Zdjąłem więc naklejki, bo chcę zaprojektować bardziej dyskretne i eleganckie malowanie.
Tak to wygląda bez naklejek:

Obrazek

Będę dążył do czegoś bardziej eleganckiego niż oryginalne naklejki.
Prawdopodobnie zostanie logo MDE na dolnej rurze i byćmoże malutkie oznaczenie nazwy modelu na górnej - jeszcze nie wiem.
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

Miałem problem z kontem, więc nie było update'u.

Nowy napęd (X-0/X-9 Type 2), nowy amor i nowe opony na mleku (Hans Dampf 2.35 EVO SS TR).

Obrazek

W międzyczasie był śnieg a potem była fajna pogoda:
Obrazek

Potem znowu spadł śnieg i znowu była fajna pogoda:
Obrazek

i teraz znowu ten cholerny śnieg ;)
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
kuklis
Posty: 477
Rejestracja: 07.03.2011 18:39:24
Kontakt:

Post autor: kuklis »

Dokładnie.. ta zima już przegina a pojeździć by się chciało :) Ale ta maszynka fajnie wyszła. Jakie masz porównanie do tego dampera powietrznego? Ja teraz będę brał fox'a rp23 do siebie i obawiam się czy nie robię źle zamieniając sprężynowca na powietrze.
Impus
Posty: 673
Rejestracja: 24.01.2008 14:32:27
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: Impus »

Zima przegięła już dawno.... a co do roweru to dlaczego zmieniłeś Totema? Moim zdaniem dużo lepiej wyglądał od Fox'a, oby w takim razie ten drugi lepiej jeździł ;)
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

Impus pisze:a co do roweru to dlaczego zmieniłeś Totema?
no nie dla wyglądu przecież ;)
Już na szybko widzę, że Fox chodzi dużo lepiej od Totema. I o to właśnie chodziło :)
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Możesz porównać Hans Damf do Nobby Nic? Zastanawiam się czy zostać przy komplecie NN, czy zmienić na HD (głównie chodzi mi o łatwość toczenia na twardych nawierzchniach).
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

Teraz jeszcze nie potrafię ich porównać.
Muszę pojeździć.
Na pewno u mnie są lżejsze i to wyczuwalne - ale to wynika z braku ciężkich dętek a nie z oporów toczenia.

Jak przyjdzie wiosna (o ile przyjdzie) to będę w stanie napisać cokolwiek więcej :)

Na razie zmieniłem kokpit, bo jednak nie dogadałem się z płaską kierownicą. Na traskach i hopkach wszystko było ok, ale dłuższy trip powodował ból pleców.
Wróciłem więc do troszkę wyższej, a że RF o większym wzniosie w Polsce niedostępna, wybrałem zestaw Spank Spike.
Kierownica by wystarczyła, ale mostek wziąłem do kompletu też, bo mi się spodobał bardziej niż klockowaty Thomson :)

Obrazek

Obrazek
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Obydwa rowerki świetnie się prezentują, a kolor MDE mega fajny!
Widać, że rower to dla Ciebie ważna część życia ;)
Mógłbyś szerzej opisać różnicę w pracy Coverta i Dampera na sprężynowych damperach? Czy była to bardzo duża różnica?
Cheers!
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

Dzięki :)
Przy Covercie różnica pomiędzy RP23 a DHX 5.0 Coil była ogromna od razu. Po prostu nagle zawieszenie zaczęło pracować w miejscach, gdzie wcześniem miałem wrażenie że tylko przejeżdżam po samych czubkach kamieni.
Od razu wiadomo było o co chodzi, od razu wiadomo było że damper zostaje. W takim przypadku poleciłbym go w ciemno:)

W przypadku MDE jest troszkę inaczej.
Pierwsze wrażenie po chwilowej przesiadce z DHX Air na sprężynę, było pozytywne. Ale tylko pierwsze.
Efektu podobnego do tego co w Covercie nie było. Głównie dlatego że zawieszenie w MDE już i tak jest bardzo czułe i DHX Air się nie gubi.
Miałem do niego tylko dwa zastrzeżenia na początku - że trochę zbyt łatwo przelatuje przez pierwszą część skoku i że tłumienie szybkiej kompresji jest jak dla mnie ciut za mocne.
Po przełożeniu dampera na sprężynę, było minimalnie lepiej pod względem przelatywania przez skok. Dało mi to trochę do myślenia i jak sądzę, ten efekt to wynik bardzo czułej charakterystyki zawieszenia w pierwszej części skoku i jego progresji.
Pokombinowałem więc z ustawieniami zawieszenia, co trochę trwało. Ale udało się go ustawić tak, że pracuje lepiej niż prosta sprężyna.
Więc DHX Air został.

Byćmoże jakiś damper z osobną regulacją kompresji wolnej i szybkiej pozwoliłby na jeszcze lepsze dostrojenie pracy do siebie, ale pozbawiłoby mnie to jednej, szalenie fajnej cechy DHX Air.
Przełączam dźwignię ProPedal i z super pluszowego roweru robi się maszyna na której mogę pokonać długi asfaltowy podjazd czy dłuższą trasę po normalnych ścieżkach :)

Razem z regulowaną sztycą daje to mega uniwersalny rower.

Obrazek
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

Dorzucę jeszcze foto z dzisiejszej jazdy w deszczu :)

Obrazek
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
Vinrael
Posty: 686
Rejestracja: 21.04.2013 15:14:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Vinrael »

Jestem wielkim fanem Twojego bajka :>
Fox 36 z przodu, zielona rama... piękna maszyna ;)
Tylko jakoś cały niebieski kokpit mi trochę psuje obraz, ale i tak jest prześliczny :)
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

eee tam, też myślałem że będzie kicha :)
ale na żywo wyszło fajnie.
a jak jeżdżę to przestaje to mieć znaczenie - a rower świetnie jeździ :)

Obrazek
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Bardzo ładnie wygląda ten zielony rockring - to jest przemalowany Hope?

Z przodu widzę 2 blaty, co jest super sprawą, ale czy zębatka 22T nie jest Twoim zdaniem zbyt mała przy podjeżdżaniu?
Mam w swoim 26/36 i to jest przeskok aż o 10 zębów. Czy łańcuch nie klinuje Ci się w konfiguracji, o ile dobrze widzę, 22/36 - 14 zębów przeskoku?
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

No i pochwal się wreszcie jak ma się Hans Dampf do Nobby Niców.
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

Rockring to prototyp - to nie jest Hope.
Mam dwa blaty z przodu. Początkowo było 24/36 ale właśnie 24t było moim zdaniem za duże przy podjeżdżaniu w niektórych miejscach.
Teraz, żeby było śmieszniej, mam konfigurację 21/36 i uważam że jest bardzo dobrze. Nie klinuje się, wchodzi do góry też bez problemów.
Przeskok jest duży, ale można to skompensować zrzuceniem z tyłu, żeby nie zmieniać drastycznie kadencji.
Ale możliwość jaką daje połączenie 21 zębów z przodu z 36 zębami z tyłu pozwala na podjechanie wszystkiego co jest możliwe do podjechania :)

W mojej ocenie bardzo dobrze się to spisuje, chociaż obawiałem się że przy tak małej zębatce mogą być problemy.

Co do opon. Na twardym i na dojazdach asfaltowych, czuję że opory są podobne. Momentami mam wrażenie że są nawet trochę mniejsze niż na Nobby Nic. Ale teraz mam HD na mleku a NN były z dętkami, więc mimo cięższych opon łącznie oszczędziłem prawie 100g na jednym kole. I to może mieć wpływ miejscami.
W lesie mam lepszą przyczepność - zwłaszcza w mokrych warunkach.
Zakres warunków w jakich czuję się na oponach komfortowo dość poważnie się poszerzył - wcześniej żonglowałem oponami, czasami kilka razy w tygodniu. Teraz w każdych warunkach w jakich jeździłem czuję się pewnie. Jedynie w błocie i mokrej glinie jest problem - ale tam na każdych normalnych oponach będzie.
Dla mnie zmiana bardzo pozytywna - w dużej mierze ze względu na uniwersalność.
Podsumowałbym to tak, HD vs NN
dojazd na trasę (kostka/asfalt): 1:1
Jazda w lesie po suchej trasie: 1:1
Jazda w lesie po mokrej trasie: 1:0
Jazda po kamieniach i skałach: 1:0
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Dzięki wielkie za rzetelny opis. :)
luke_
Posty: 203
Rejestracja: 03.06.2010 13:38:29
Kontakt:

Post autor: luke_ »

Dodam tylko do opisu opon, że w maksymalnym błocie (ET w Myślenicach) Hans Dampf poległ na całej lini.
Nie chciało mi się zmieniać na wety, a całą noc padał deszcz więc w sobotę była masakra :)
Opony zalepiają się dość szybko i długo czyszczą, więc jazda była niezła :)

Na nizinach zmieniałem opony jak tylko pogoda się lekko psuła, a w górach mi się nie chciało - to mam poobijaną łydę, kostkę, kolano i udo ;)
HCC Components - z dumą wyprodukowane w Polsce
www.hcc-components.pl
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość