troyo.
1. Policzyłeś energię kinetyczną kół dwukrotnie
- raz oznaczając ją jako Ekk(1) i Ekk(2) a raz wliczając tylko komponent energii kinetycznej w energię kinetyczną całego roweru.
Prawidłowym byłby opis:
78kg - waga roweru i rowerzusty bez kół.
2kg - waga kół ciężkich
1kg - waga kół lekkich
utrzymując twoje oznaczenia:
Ekk(1) = 186J
Ekk(2) = 93J
Ekr ( energia kinetyczna reszty ) = 3900J ( btw - pomyliłeś się w obliczeniach

)
Ek(1) = Ekk(1) + Ekr = 4086J
Ek(2) = Ekk(2) + EKr = 3993J
2. Policzyłeś - nieco zgrubnie

- siłę potrzebną aby wykonać odpowiednio 1kg lub 2kg na odległość metra - czyli same koła wraz z ich obracaniem. Zapomniałeś, że poza tym jeszcze musisz przesunąć 78kg reszty roweru.
Trzymając się twojego rozumowania:
Fr - siła na przesunięcie reszty - 3900J / 1 = 3900N
Przełożenie = 11 ( 2150/186

)
Fbr - 3900 * 11 = 42900
Ftot(1) = Fb(1) + Fbr = 42900 + 2150 = 45050
Ftot(2) = Fb(2) + Fbr = 42900 + 1070 = 43970
Ergo - zbijając wagę koła wg twojego modelu o 1kg wysilasz się na 43970/45050 = ~0.976 ~ 98% wyjściowego wysiłku
=Pietr3k=: twoim postem zajmę się później - najpierw muszę odcyfrować Twoje ręczne notatki.
EDIT:
=Piotr3k=
Popełniłeś ten sam błąd co Troyo
Prześledźmy Twój model - popraw mnie jeżeli się mylę.
- Mamy rower o Masie M z czego m to masa kół
- jako koła przyjmijmy torus o promieniu zewnętrznym R i wewnętrznym r
- koło jest napędzane 'rowerowo' łańcuchem przez przekładnię o przełożeniu 1 i korbę o długości l
- rower poddawany jest tarciu tocznemu ze współczynnikiem u
zobaczmy zatem po kolei:
1. Do korby przykładamy siłę F pod kątem 90*
2. To powoduje powstanie na wale korby momentu obrotowego o wartości M1 = F*L
3. Przekładnia łańcuchowa przerzuca to na oś tylnej piasty, gdzie pokazuje się moment obrotowy M2 = M1 ( przełożenie wynosi 1 ).
4. Moment M2 poprzez ramię o długości R powoduje powstanie na obwodzie koła siły napędowej Fn = M2/R
---
5. Na obwodzie koła działa siła tarcia Ft = u * M o zwrocie przeciwnym do Fn, ale identycznym kierunku.
6. Uwzględniając tarcie na obwodzie koła działa efektywna siła napędowa Feff = Fn - Ft.
---
teraz zaczyna się Twój błąd.
---
7. Efektywna siła napędowa Feff powoduje powstanie efektywnego momentu obrotowego Meff = Feff * R
8. Efektywny moment obrotowy Meff powoduje nadanie kołu przyspieszenia obrotowego e = M / I
problem: Feff powoduje przyspieszenie _całego roweru_, w tym także nadanie przyspieszenia kątowego kołom. Ty zaś zużyłeś całą Feff tylko na przyspieszenie kół.
Zadanie które rozwiązałeś brzmi:
Jakie przyspieszenie kątowe zostanie nadane torusowi o masie m i promieniach R i r jeżeli jest on hamowany siłą Ft przyłożoną do jego obwodu oraz napędzany momentem obrotowym M2.